7.7 C
Czech
Středa, 30 dubna, 2025

Abby mohla vypadat úplně jinak. Proč Naughty Dog skoro odmítl Lauru Bailey?

reklama

reklama

Laura Bailey, talentovaná dabérka a herečka, je dnes neodmyslitelně spjatá s postavou Abby Anderson z The Last of Us Part II. Přesto to vypadalo, že roli nakonec vůbec nedostane. Naughty Dog váhalo s jejím obsazením – ne proto, že by nebyla dost dobrá, ale protože už byla v příliš mnoha hrách.

Tvůrce The Last of Us, Neil Druckmann, se o tom rozpovídal během panelové diskuse s Corym Barlogem (Santa Monica Studio) na letošní konferenci DICE. Přiznal, že si původně myslel, že Abby bude hrát někdo jiný. Když sledoval konkurzy naživo, byl přesvědčen, že Laura Bailey není správnou volbou, protože už ji hráči znají z mnoha jiných titulů – včetně série Uncharted od Naughty Dog.

Co změnilo názor tvůrců?

Nakonec ale rozhodly detaily. Druckmann a jeho tým si pečlivě prošli každý záběr z konkurzů a hledali něco specifického – okamžik zranitelnosti, který by Abby dodal hloubku. A právě Laura Bailey tenhle moment zachytila naprosto přesně, způsobem, jaký nikdo jiný nedokázal. To nakonec přesvědčilo celé studio, že ona je pro tuhle roli ta pravá.

A jak víme, rozhodnutí se vyplatilo – její výkon byl natolik silný, že získala cenu za nejlepší herecký výkon na The Game Awards 2020.

Nenávist od části fanoušků a výhrůžky smrtí

Přesto se po vydání hry Bailey setkala s vlnou nenávisti ze strany toxické části komunity. Hráči nespokojení s dějem The Last of Us Part II ji začali bombardovat výhrůžkami smrtí – nejen ji, ale i jejího malého syna. Situace byla natolik vážná, že se do ní zapojila i policie.

Podobné obavy nyní panují i kolem Kaitlyn Dever, která Abby ztvární v druhé řadě seriálové adaptace od HBO. Produkce údajně musela přijmout dodatečná bezpečnostní opatření, aby herečku ochránila.

Co to říká o herním průmyslu?

Příběh Laury Bailey krásně ukazuje, jak zásadní může být správný herecký výkon pro to, aby postava ve hře opravdu ožila. Zároveň ale odhaluje i tu méně příjemnou stránku herní komunity. Většina hráčů Abby a její příběh přijala, ale bohužel se našli i tací, kteří svůj nesouhlas nedokázali vyjádřit jinak než nenávistí a výhrůžkami. A to je něco, co by v herním světě – ani kdekoli jinde – nemělo mít místo.

Jedno je ale jasné – Laura Bailey vtiskla Abby duši a díky ní se tahle postava stala nezapomenutelnou. Bez jejího výkonu by The Last of Us Part II nikdy nemělo takovou emoční hloubku a sílu, jakou dnes má.

reklama

spot_img

Články

Ghost of Yotei vyjde 2. října exkluzivně na PS5

Za pět let od úspěchu Ghost of Tsushima narostla očekávání i chuť na další samurajský epos. Studio Sucker Punch proto sází na Ghost of Yotei, pokračování zasazené o tři století dál na zasněženém severním ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó). Vydání na PlayStation 5 dorazí 2. října 2025 a trailer The Onryō’s List jasně naznačuje, že tentokrát půjde o drsnější, osobnější jízdu.

Digitální Pokémon TCG Pocket se vrací na Alolu. Nový set Celestial Guardians vychází 30. dubna

Mobilní karetní hra Pokémon Trading Card Game Pocket brzy přivítá novou digitální expanzi. Celestial Guardians, jak se set jmenuje, dorazí 30. dubna a podle vývojářů přinese návrat oblíbených postav z her Pokémon Sun a Moon, včetně legendárních Solgalea a Lunaly.

Nadcházející DOOM: The Dark Ages dostal druhý trailer

Když se v roce 2016 Doom zvedl z prahu zatracení a navázal na odkaz kultovního originálu, málokdo čekal, že id Software jednou vymění neonové chodby za rozpadající se hrady. Přesto se to děje: Doom: The Dark Ages dorazí 15. května 2025 (a díky prémiové edici dokonce o dva dny dříve) a podle druhého oficiálního traileru to vypadá na největší skok série od pořízení vertikální osy v Doom Eternal.

Clair Obscur: Expedition 33 je silný příběh o smíření se smrtí i mechanicky brilantní RPG

Francouzské studio Sandfall si na první pohled stanovilo až příliš ambiciózní cíl – vytvořit moderní japonsky laděné RPG, které bude působit zároveň svěže i důvěrně. Clair Obscur: Expedition 33, které vychází 24. dubna 2025, ale ukazuje, že to zvládlo.

Zapomeňte na snadné vítězství. Diablo 4 zvyšuje laťku obtížnosti

Blizzard chce, aby se hráči v osmé sezóně Diabla 4 pořádně zapotili. V rozhovoru pro PC Gamer vedoucí herní designér Colin Finer uvedl, že zpětná vazba od hráčů a výsledky z veřejného testovacího serveru vedly tým k tomu, že nová sezóna nabídne výrazně vyšší obtížnost než ta předchozí.

Covenant: souls-like dark fantasy z pohledu první osoby

Když nezávislé Legion Studios loni na The Game Awards poprvé poodhalilo Covenant, spousta hráčů jen zvedla obočí: další "souls‑like"? Po druhém, výrazně delším traileru z Galaxies Showcase už ale nastupuje úplně jiná nálada. Dvanáctičlenný tým složený z veteránů, kteří brousili zbraně pro série DOOM, Call of Duty, Apex či Destiny, ukazuje hru, která chce zasadit temnou fantasy do ryze střílečkového prvního pohledu a přitom nabídnout hloubku, jakou si běžně spojujeme s nejpropracovanějšími RPG.

Podmořské survival RPG Barotrauma je o víkendu na Steamu zdarma

Když se vám v hororu zatají dech, obvykle to nechcete brát doslova. V Barotrauma – 2D kooperativním simulátoru ponorky, který právě teď slaví víkend zdarma na Steamu – je ale i hraní si s kyslíkem součástí zábavy. Stačí jedna záměna lahví a místo čerstvého vzduchu nasajete do plic svářecí palivo. Zní to jako špatný vtip? Rozhodně. A přesně takhle typicky barotraumatické situace vypadají: směs pekelného napětí, bolestné smrti a černého humoru.

Mario Kart World pravděpodobně nabídne Rainbow Road po splnění Grand Prix

Nintendo v novém Directu ukázalo další novinky z chystané hry Mario Kart World. Fanoušci si ihned všimli náznaků, že ve hře nebude chybět ani ikonická trať Rainbow Road. Firma sice zatím nic oficiálně nepotvrdila, ale vodítka ve videu mluví jasně.

Vydání Dune: Awakening se odkládá o tři týdny. Chystá se ale velký beta víkend

Studio Funcom nedávno potvrdilo mírný odklad očekávané survival MMO Dune: Awakening. Původně jsme se měli dočkat 20. května 2025 na PC, ale nově hra vyjde až 10. června (s třídenním předstihem pro vybrané předobjednávky).

Největší strach? Pád. White Knuckle budí hrůzu každým pohybem

Nová hra White Knuckle od Dark Machine Games, vydaná pod hororovým labelem DreadXP, sází na jeden z nejzákladnějších lidských strachů – pád z výšky. Místo příšer nebo lekaček přichází s hororem čistě mechanickým a psychologickým, který pramení z každého chycení se zrezivělého madla v nekonečném silu.

Novinky

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou "Anniversary", slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img