7.9 C
Czech
Sobota, 8 listopadu, 2025

Arc System Works mění kurz a představuje akční titul DAMON and BABY

reklama

Studio Arc System Works, které si hráči po celém světě spojují především s precizními bojovkami typu Guilty Gear nebo BlazBlue, se rozhodlo rozšířit své pole působnosti. Během vlastní prezentace Arc System Works Showcase oznámilo titul DAMON and BABY, akční hru, která má být základem nového vývojářského směru. Ačkoliv zatím neznáme platformy ani datum vydání, víme, že nejde o jednorázový výstřel do tmy, ale o pečlivě promyšlený krok k širšímu kreativnímu záběru studia.

DAMON and BABY vypráví příběh démoního krále, na kterého byla uvalena kletba, nikdy nesmí opustit lidské dítě. Společně tvoří nesourodou dvojici, která se vydává na cestu za zrušením tohoto osudu. Podle ukázky se můžeme těšit na svižnou akci, zbraně, démony a zabijáky, ale také na příběhově podloženou dynamiku mezi postavami.

„Toto je příběh démoního krále, který byl proklet, aby se nikdy nemohl odloučit od lidského dítěte. Cesta ke zrušení kletby začíná!“ uvedla společnost.

Stylizace i hratelnost budou zřejmě navazovat na dosavadní vizuální kvality Arc System Works, ale se zcela jiným herním rytmem než jsme zvyklí z jejich bojových titulů. Z prvních záběrů vyplývá, že hlavní postava bude přizpůsobitelná, a akce se nebudou štítit ani střelby.

Střední cesta jako základ budoucnosti

Nejde ale jen o nový titul. Podle hlavního kreativního šéfa Daisukeho Ishiwatariho je DAMON and BABY začátkem nové strategie studia. Cílem je vytvořit takzvaný „mid-range“ vývojový pilíř. Hry, které nejsou ani obřími AAA projekty, ani malými indie počiny, ale něco mezi tím. Hry, které dají prostor talentům a přitom neohrozí celé studio, pokud neuspějí.

„Arc System Works je společnost zaměřená na bojové hry. Jsem si jistý, že nás tak většina z vás zná. Ale abychom dosáhli nové značky, kde budeme známí i jako tvůrci kvalitních středně velkých akčních her, rozhodli jsme se založit nový pilíř mimo bojové hry.“

Ishiwatari dále vysvětlil, proč právě střední cesta dává smysl: „V posledních letech, kdy AAA blockbustery a skvělé indie tituly dominují trhu, je extrémně riskantní vytvářet nové série. Výsledkem je úbytek příležitostí pro mladé tvůrce, aby pracovali na vlastních projektech.“

Všechny tyto snahy směřují k tomu, aby Arc System Works bylo životaschopné i v horizontu deseti let. „Chceme vybudovat stabilní vývojová schémata a shromažďovat technologii i know-how,“ dodává Ishiwatari.

Připomněl také, že i Guilty Gear začínal jako malý projekt, než se z něj stala milionová značka: „Z malé hry jsme během let vybudovali základ, který zaručuje určitou úroveň kvality. Doufáme, že se nám s tímto projektem podaří udělat podobný krok.“

reklama

reklama

spot_img

Články

Fortnite vítá Simpsonovi. Hráči se vydají do Springfieldu

Epic Games spustili jednu z největších spoluprací v historii Fortnite. Seriál The Simpsons se proměnil v plnohodnotnou sezonní akci, která mění celý ostrov na Springfield – včetně jaderné elektrárny, Kwik-E-Martu i obýváku rodiny Simpsonových.

Mortal Kombat: Legacy Kollection vychází jako velká pocta sérii

Digital Eclipse vydalo kompilaci raných Mortal Kombat her s interaktivním dokumentem. Balík cílí na fanoušky historie série i na hráče, kteří si chtějí zahrát přesně to, co viděli na herních automatech a starých konzolích.

Všichni společníci v The Outer Worlds 2 a jak je naverbovat

Pokračování sci-fi RPG The Outer Worlds 2 nabídne šest nových společníků. Každý má vlastní schopnosti, dialogy a drobné zlozvyky, které oživují průzkum vesmíru. Dva se přidají hned v úvodu hry, ostatní je nutné najít a přesvědčit.

Fortnite chystá velkolepou spolupráci se Simpsonovými

Spekulace o spojení Fortnite a Simpsonových se potvrdily. Herní událost startuje 1. listopadu v 17 hodin středoevropského času a má být jednou z největších kolaborací v historii hry. V novém videu se objevili mimozemšťané Kang a Kodos, kteří ohlašují invazi do světa Fortnite.

Hráči se bouří proti halloweenskému eventu v Borderlands 4. „Radši nic než tohle“

Borderlands 4 spustil halloweenský „Horrors of Kairos“. Místo velké slavnosti ale hráči našli jen lehce upravené souboje se světovými bossy, dvě zbraně a pár skinů. Kritika se valí ze sociálních sítí i YouTube. Současně dorazil patch se slušnými úpravami, který však přinesl i bolestivý zásah do populárního „crit knife“.

Todd Howard uklidňuje fanoušky: nové Fallout projekty jsou na cestě

Todd Howard potvrdil, že série Fallout rozhodně nekončí. Během oslav Fallout Day sice Bethesda nepřinesla žádné šokující odhalení typu Fallout 3 Remaster nebo Fallout 5, ale fanoušci přesto dostali jasný signál: nové hry se vyvíjejí.

PowerWash Simulator 2 je uklidňující návrat s chytrými drobnostmi navíc

Druhý díl PowerWash Simulatoru navazuje přesně tam, kde první skončil. Nehraje si na velké změny, ale na jistotu. Pořád stojíte s hadicí v ruce a sledujete, jak vrstvy špíny mizí a pod proudem vody se znovu objevují barvy a detaily. Je to jednoduché, uklidňující a pořád stejně návykové.

Remedy v krizi: Tero Virtala po devíti letech končí jako CEO

Finské studio Remedy Entertainment, známé díky titulům jako Alan Wake 2 nebo Control, oznámilo okamžitý odchod svého dlouholetého ředitele Tera Virtaly. Po devíti letech u kormidla ho střídá spoluzakladatel společnosti Markus Mäki, který přebírá funkci prozatímního CEO. Změna přichází v době, kdy studio čelí ekonomickým potížím a slabým prodejům svého nejnovějšího projektu FBC: Firebreak.

Ninja Gaiden 4: comeback, který stojí za to

Ninja Gaiden 4 je přesně ten typ akční hry, kvůli které vás rychlé, technické řeže tolik baví. Krátké levely střídají brutální arény, krev stříká proudem a každý zásah má váhu i eleganci. Příběh? Zápletka o temném drakovi a věčně mrzutém Yakumovi slouží hlavně jako záminka pro další souboje. Naštěstí to nejdůležitější, boj, je priorita.

Sedm let po vydání. Red Dead Redemption 2 nezestárlo ani o den

Sedm let po vydání zůstává Red Dead Redemption 2 nejpůsobivější hrou, jakou kdy studio Rockstar vytvořilo. Ne kvůli technice nebo grafice, ale kvůli tomu, jak přesně a sžíravě dokázala rozebrat mýtus Amerického snu a všechny, kteří mu podlehnou.

reklama

Novinky

Grand Theft Auto VI odloženo na listopad 2026. Rockstar chce prý dokonalost

Grand Theft Auto VI se znovu odkládá. Místo původně plánovaného vydání 26. května 2026 dorazí až 19. listopadu 2026. Hra prvně vyjde pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Rockstar tvrdí, že potřebuje více času, aby dodal titul s kvalitou, jakou od něj hráči očekávají.

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

Arc Raiders odmění hráče za výpadky serverů

Studio Embark rozdává herní měnu hráčům, kteří o víkendu narazili na problémy se servery. Každý, kdo se 2. listopadu přihlásil do multiplayerové akce Arc Raiders, dostane 500 Raider Tokens. Vývojáři přiznali, že „servery měly v neděli menší zádrhel“ a omlouvají se za potíže.

reklama

spot_img

reklama

reklama