13.7 C
Czech
Čtvrtek, 10 července, 2025

Akční sci-fi titul Saros: Co vše zatím víme

reklama

Studio Housemarque (autoři úspěšného Returnal) spojilo síly se společností Sony Interactive Entertainment, aby nám již v roce 2026 přineslo zbrusu novou sci-fi akci s názvem Saros. V tomto článku si shrneme všechny dosud známé detaily o hře, příběhu, hereckém obsazení a herních mechanikách. Pokud se vám hra Returnal líbila, jistě se máte na co těšit – autoři slibují, že Saros bude dalším vývojovým stupněm jejich „gameplay-first“ přístupu.

Děj hry se odehrává na nehostinné planetě Carcosa, která je po dobu dlouhotrvajícího zatmění sužována děsivými úkazy a ztracenými koloniemi. Hlavní postavou je Arjun Devraj, mocný Soltari Enforcer, který se rozhodne přistát na Carcose a za každou cenu zjistit pravdu o osudu zdejších obyvatel, a hlavně o někom, koho horečně hledá. V duchu tajemného Returnal si i Saros pohrává s tematikou opakovaných smrtí, ztráty paměti a tajuplných zákoutí opuštěných světů.

Na hlavní postavu Arjuna se můžete těšit v podání Rahul Kohli, herce známého z Midnight Mass nebo The Fall of the House of Usher. Z dosavadních informací je zřejmé, že Kohli i vývojářský tým kladou důraz na výraznou emoční linku. Nejde tedy jen o bezhlavou akci, ale také o propracovanou psychologii hrdiny. V rámci kampaně se údajně objeví celá řada vedlejších postav, o kterých zatím víme ale jen minimum.

Hratelnost podobná hře Returnal

Základní myšlenka Sarosu navazuje na dřívější roguelike principy z Returnal, tentokrát však s viditelnými vylepšeními. Zatímco v Returnal jste po smrti přišli prakticky o všechno a museli jste startovat téměř od nuly, Saros zavádí trvalé zdroje a vylepšování. Po každé smrti sice dojde k proměně světa (tedy určité formě náhodné generace či změn v prostředí), avšak hráči si budou moci vybrat a natrvalo vylepšovat svůj arzenál – ať už půjde o nové zbraně, obleky nebo speciální schopnosti.

Tento přístup by měl zaručit, že se po každé smrti budete cítit silnější a že se pokrok přenese i do vašich dalších pokusů. Celkovou obtížnost to nejspíš nesníží, ale nabídne odlišnou dynamiku. Dle slov kreativního ředitele Gregory Louden má hra klást důraz na pocit neustálého budování vlastní výzbroje a na houževnatou cestu k cíli.

Technické zpracování a PS5 Pro vylepšení

Saros je vyvíjen exkluzivně pro platformu PS5 (a také PS5 Pro). Housemarque přitom slibuje, že hodlá naplno využít pokročilé funkce konzole, zejména rychlé SSD a výkon pro mimořádné grafické efekty. Navzdory tomu zatím nebyly zveřejněny konkrétní detaily, co přesně budou „PS5 Pro Enhanced“ úpravy obnášet. Pokud ale známe Returnal a jeho perfektní využití 3D audia, efektů a plynulého frameratu, můžeme se vsadit, že Saros půjde v jeho stopách, případně ještě dál.

Co se týče PC verze, autoři zatím mlčí. Returnal se nakonec na PC dostal, ovšem až s několikaletým zpožděním po PS5 vydání. Dá se tedy předpokládat, že případná Saros PC varianta by mohla přijít také, ale pravděpodobně ne v den vydání.

Datum vydání a předobjednávky

Tvůrci aktuálně cílí na rok 2026. Přesné datum v tuto chvíli neznáme a je dost pravděpodobné, že se ještě může změnit. Saros byl světu oficiálně odhalen během PlayStation State of Play formou krátkého filmového traileru. Samotná ukázka gameplaye má teprve následovat. Vývojáři slibují, že plnohodnotnou porci záběrů z hraní se dozvíme ještě letos, takže se vyplatí sledovat další herní akce či blogy společnosti Sony.

Předobjednávky zatím nejsou k dispozici, ale jakmile se situace změní, pravděpodobně se objeví na oficiálním PlayStation Store.

Závěr

Saros se rýsuje jako ambiciózní projekt, který naváže na úspěch Returnal, ale přitom nabídne vlastní příběh a inovované mechaniky. Podle všeho se Housemarque poučilo z nástrah a předností roguelike žánru, a přidalo prvky trvalého pokroku, které by mohly přilákat i širší spektrum hráčů. Zatím se můžeme těšit na další ukázky a informace, které by měly dorazit do konce letošního roku.

reklama

reklama

spot_img

Články

Switch 2 si nerozumí s většinou neoficiálních doků

Nintendo u nové generace své konzole přitvrzuje. Switch 2 používá USB-C konektor, ale v praxi se chová zcela nestandardně. Výsledkem je, že drtivá většina třetích stran zatím nedokáže vyrobit funkční dok. Podle výrobců příslušenství za to může nový čip s vlastním šifrováním.

Helldivers 2 bude první PlayStation titul na Xboxu. Dorazí v srpnu

Kooperativní střílečka Helldivers 2 dorazí na konzole Xbox Series X|S už 26. srpna. Půjde o vůbec první hru vydanou pod hlavičkou PlayStation, která se dostane na platformu Microsoftu. Hra nabídne plný crossplay mezi Xboxem, PlayStationem i PC.

Akční střílečka Full Metal Schoolgirl míří na PS5, Switch 2 a PC

Když se spojí vývojáři Yuke’s s vydavatelstvím D3Publisher, většinou to znamená explozi šílené akce. A přesně to slibuje jejich novinka Full Metal Schoolgirl. Brutální, sarkastický akční nářez, který dorazí 23. října 2025 na PlayStation 5, Switch 2 a PC (Steam a Epic Games Store). Tohle ale není další klasická střílečka. Je to kyberpunková výpověď o světě, kde kapitalismus dávno překročil hranice zdravého rozumu. A vy jste jeho největší hrozba: mechanizovaná školní rebelka s kulometem v ruce.

Restrukturalizace u Xboxu: tisíce výpovědí a konec několika her

Microsoft oznámil další vlnu propouštění. Tentokrát se týká přibližně 9 000 lidí, což představuje asi čtyři procenta celkového počtu zaměstnanců. Zasaženy jsou i herní divize Xbox, ZeniMax a King. Změny přicházejí v době, kdy herní byznys Microsoftu vykazuje rekordní výsledky.

Iniciativa Stop Killing Games překonává 820 000 podpisů

Kdo vlastní hru, když ji nelze hrát? Tahle otázka už dlouho visí ve vzduchu, ale v posledních měsících získává konkrétní obrysy díky mohutné kampani Stop Killing Games. Tahle evropská občanská iniciativa, za kterou stojí YouTuber Ross Scott, se aktuálně přehoupla přes hranici 820 000 podpisů a je na nejlepší cestě dosáhnout potřebného milionu. Cíl? Zastavit praxi herních vydavatelů, kteří po ukončení podpory dělají z online titulů digitální prach.

Tony Hawk a další novinky míří do Game Passu

Microsoft odhalil první vlnu her, které v červenci zamíří do předplatného Game Pass. Mezi hlavní lákadla patří remaster Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4, který bude dostupný v Game Passu hned v den vydání. Nechybí ani návraty dvou známých titulů a silná nabídka pro fanoušky japonských RPG.

Griefing v Dune: Awakening? PvE hráči se stávají snadnou kořistí červů

Když se v MMO survival hře Dune: Awakening řekne "griefing", fanoušci už přesně vědí, o čem je řeč. Nový a oblíbený způsob, jak znepříjemnit ostatním hraní, je paralyzování hráčů v PvE zónách pomocí přistání s ornithoptérou, a následné vyvolání písečného červa. Ačkoliv jde o kreativní zneužití herní mechaniky, atmosféru Arrakisu tím tahle komunita posouvá do divokého západu.

Monster Hunter Wilds: Co přináší druhý bezplatný update

Monster Hunter Wilds dostal druhý velký bezplatný update, který míří hlavně na PC hráče. Capcom upravil využití grafické paměti, přidal nové příšery a oznámil, co hráče čeká dál. Hráči na Steamu si stěžovali na výkonnostní problémy, což vedlo ke ztrátě hráčské základny. Teď přichází první větší reakce vývojářů.

Blue Prince nemá jasný konec. A přesně to je jeho smysl

Na první pohled vypadá Blue Prince jako propracovaná logická hra s komplikovanými hádankami. Po desítkách hodin hraní se však ukazuje, že nejde jen o řetězec šifer a zámků. Hra si pohrává s očekáváním hráče, že ho čeká jasný cíl. Místo toho záměrně nechává otázky bez odpovědí.

Remastery Sonic Adventure se nechystají. SEGA chce raději nové hry

Fanoušci série Sonic Adventure se dalších verzí svých oblíbených her zatím nedočkají. Přestože zájem veřejnosti přetrvává, Sonic Team podle všeho s remastery či remaky vůbec nepočítá.

reklama

Novinky

Ubisoft nyní požaduje zničení i fyzických kopií her po ukončení podpory

Ubisoft opět rozbouřil herní scénu, tentokrát nikoliv novou hrou, ale změnou podmínek používání svých titulů. Nedávno aktualizovaná uživatelská smlouva (EULA) obsahuje pasáže, které vzbudily obrovskou kritiku mezi hráči i odbornou veřejností. Společnost teď po uživatelích formálně vyžaduje, aby po ukončení podpory hry všechny její kopie odinstalovali a zničili. A to nejen digitální, ale i fyzické. V praxi to znamená, že když Ubisoft hru stáhne z prodeje nebo zavře servery, uživatel by měl přestat hru vlastnit úplně.

Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4 přináší skvělou jízdu i rozpačité změny

Fanoušci série Tony Hawk se dočkali. Nový remake s názvem Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4 přináší další porci nostalgie, přepracovanou hratelnost a tři zbrusu nové mapy. Skating je zábavný, plynulý a stále návykový. Ale není to úplně bez chybiček – zejména pokud jste fandou čtvrtého dílu.

Mod Echoes of Oblivion přenáší legendární NPC dialogy do Skyrimu

Když se řekne "Skyrim", většina hráčů si představí majestátní hory, nordské hrdiny a nespočet modů, které tuto hru udržují při životě i více než deset let po vydání. Jeden z nejnovějších modů však vrací fanoušky ještě dál, zpět do doby The Elder Scrolls IV: Oblivion. Mod "Echoes of Oblivion" od autora JobiWanUK je nefalšovaným milostným dopisem tomu, co dělalo Oblivion tak výjimečným. A navíc je úplně zdarma.

reklama

spot_img

reklama

reklama