10 C
Czech
Sobota, 8 listopadu, 2025

Steel Hunters končí tři měsíce po startu

reklama

Na loňských Game Awards vzbudil Steel Hunters nemalou pozornost. Impozantní trailer sliboval taktický PvPvE zážitek s mechy, který měl spojit týmovou spolupráci a strategický boj s výhodami moderního live-service modelu. Hru vyvíjelo studio Wargaming, známé především díky World of Tanks. V dubnu letošního roku pak Steel Hunters dorazil na Steam v režimu předběžného přístupu.

Jenže naděje, že se Steel Hunters stane novým stálicí na nebi multiplayerových her, rychle vyprchala. Po pouhých třech měsících od spuštění vývojáři oznámili, že vývoj končí a hra bude 8. října definitivně vypnuta.

„Dnes sdílíme těžkou zpravu: rozhodli jsme se ukončit vývoj Steel Hunters,“ napsalo studio na Steamu. „Dali jste nám tolik energie a podpory, ale bohužel jsme dospěli k závěru, že pokračování není udržitelné.“

Slabá čísla, silná konkurence

Steel Hunters se nikdy pořádně neuchytil. Podle SteamDB hru v době vydání hrálo maximálně 4 479 lidí současně, ale během několika týdnů se počet hráčů propadl na stovky, a dnes už spíš desítky. To je zkrátka málo, a to i na poměry menších live-service projektů. V porovnání s konkurencí, jako je například Mecha Break od čínského studia Amazing Seasun Games, Steel Hunters jednoduše nestačil. Mecha Break zaznamenal během demoverze přes 300 000 současně připojených hráčů a i po vydání si drží víc než 130 000 aktivních.

Kritika se přitom netočila kolem základního konceptu. Naopak, někteří novináři označili hru za taktičtější alternativu k jiným mech titulům. Jenže tam, kde jedni ocenili pomalejší tempo a nutnost spolupráce, jiní vytýkali nudné lootování a absenci dynamiky.

Live-service bublina dál praská

Steel Hunters se přidává k dlouhému seznamu nedávno zrušených live-service her. Jen v posledním roce skončil například Concord, jehož vývoj údajně stál 200 milionů dolarů a který Sony zrušila pár týdnů po vydání. Multiversus od Warner Bros. to sice dotáhl o něco dál, ale i ten letos skončil.

Některé projekty se dokonce ani nedostanou k hráčům. Sony letos zrušila několik plánovaných live-service her ještě před oficiálním oznámením. A i zavedená studia jako Naughty Dog musela dát sbohem multiplayerovým ambicím.

Přesto se o tento typ her stále usiluje. Prezident Segy nedávno přiznal, že globálně úspěšné GAAS (Games as a Service) modely jsou jedním z hlavních cílů, ale zároveň i největší výzvou. A tak i přes četná varování se mnozí stále snaží najít recept na další Fortnite, Apex Legends nebo Destiny.

Poslední dny lovců

Wargaming se alespoň snaží fanouškům dát důstojné rozloučení. Do října zůstane Steel Hunters online. Všichni hráči dostanou přístup ke všem Hunterům, včetně těch dosud nevydaných. Přibude také možnost vytvářet vlastní zápasy a chystá se rozlučkový turnaj.

„Od prvních dnů alfy jste formovali Steel Hunters svou energií, kreativitou a oddaností. Jsme poctěni, že jsme vás na této cestě měli. Nemohli jsme si přát lepší komunitu a bude nám po vás smutno.“

Steel Hunters tak ukončí svou pouť v říjnu, sotva půl roku po vydání. Je to další důkaz toho, že v současné přehlcené nabídce live-service her už ani silné studio a zajímavý nápad nezaručí úspěch.

reklama

reklama

spot_img

Články

Fortnite vítá Simpsonovi. Hráči se vydají do Springfieldu

Epic Games spustili jednu z největších spoluprací v historii Fortnite. Seriál The Simpsons se proměnil v plnohodnotnou sezonní akci, která mění celý ostrov na Springfield – včetně jaderné elektrárny, Kwik-E-Martu i obýváku rodiny Simpsonových.

Mortal Kombat: Legacy Kollection vychází jako velká pocta sérii

Digital Eclipse vydalo kompilaci raných Mortal Kombat her s interaktivním dokumentem. Balík cílí na fanoušky historie série i na hráče, kteří si chtějí zahrát přesně to, co viděli na herních automatech a starých konzolích.

Všichni společníci v The Outer Worlds 2 a jak je naverbovat

Pokračování sci-fi RPG The Outer Worlds 2 nabídne šest nových společníků. Každý má vlastní schopnosti, dialogy a drobné zlozvyky, které oživují průzkum vesmíru. Dva se přidají hned v úvodu hry, ostatní je nutné najít a přesvědčit.

Fortnite chystá velkolepou spolupráci se Simpsonovými

Spekulace o spojení Fortnite a Simpsonových se potvrdily. Herní událost startuje 1. listopadu v 17 hodin středoevropského času a má být jednou z největších kolaborací v historii hry. V novém videu se objevili mimozemšťané Kang a Kodos, kteří ohlašují invazi do světa Fortnite.

Hráči se bouří proti halloweenskému eventu v Borderlands 4. „Radši nic než tohle“

Borderlands 4 spustil halloweenský „Horrors of Kairos“. Místo velké slavnosti ale hráči našli jen lehce upravené souboje se světovými bossy, dvě zbraně a pár skinů. Kritika se valí ze sociálních sítí i YouTube. Současně dorazil patch se slušnými úpravami, který však přinesl i bolestivý zásah do populárního „crit knife“.

Todd Howard uklidňuje fanoušky: nové Fallout projekty jsou na cestě

Todd Howard potvrdil, že série Fallout rozhodně nekončí. Během oslav Fallout Day sice Bethesda nepřinesla žádné šokující odhalení typu Fallout 3 Remaster nebo Fallout 5, ale fanoušci přesto dostali jasný signál: nové hry se vyvíjejí.

PowerWash Simulator 2 je uklidňující návrat s chytrými drobnostmi navíc

Druhý díl PowerWash Simulatoru navazuje přesně tam, kde první skončil. Nehraje si na velké změny, ale na jistotu. Pořád stojíte s hadicí v ruce a sledujete, jak vrstvy špíny mizí a pod proudem vody se znovu objevují barvy a detaily. Je to jednoduché, uklidňující a pořád stejně návykové.

Remedy v krizi: Tero Virtala po devíti letech končí jako CEO

Finské studio Remedy Entertainment, známé díky titulům jako Alan Wake 2 nebo Control, oznámilo okamžitý odchod svého dlouholetého ředitele Tera Virtaly. Po devíti letech u kormidla ho střídá spoluzakladatel společnosti Markus Mäki, který přebírá funkci prozatímního CEO. Změna přichází v době, kdy studio čelí ekonomickým potížím a slabým prodejům svého nejnovějšího projektu FBC: Firebreak.

Ninja Gaiden 4: comeback, který stojí za to

Ninja Gaiden 4 je přesně ten typ akční hry, kvůli které vás rychlé, technické řeže tolik baví. Krátké levely střídají brutální arény, krev stříká proudem a každý zásah má váhu i eleganci. Příběh? Zápletka o temném drakovi a věčně mrzutém Yakumovi slouží hlavně jako záminka pro další souboje. Naštěstí to nejdůležitější, boj, je priorita.

Sedm let po vydání. Red Dead Redemption 2 nezestárlo ani o den

Sedm let po vydání zůstává Red Dead Redemption 2 nejpůsobivější hrou, jakou kdy studio Rockstar vytvořilo. Ne kvůli technice nebo grafice, ale kvůli tomu, jak přesně a sžíravě dokázala rozebrat mýtus Amerického snu a všechny, kteří mu podlehnou.

reklama

Novinky

Grand Theft Auto VI odloženo na listopad 2026. Rockstar chce prý dokonalost

Grand Theft Auto VI se znovu odkládá. Místo původně plánovaného vydání 26. května 2026 dorazí až 19. listopadu 2026. Hra prvně vyjde pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Rockstar tvrdí, že potřebuje více času, aby dodal titul s kvalitou, jakou od něj hráči očekávají.

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

Arc Raiders odmění hráče za výpadky serverů

Studio Embark rozdává herní měnu hráčům, kteří o víkendu narazili na problémy se servery. Každý, kdo se 2. listopadu přihlásil do multiplayerové akce Arc Raiders, dostane 500 Raider Tokens. Vývojáři přiznali, že „servery měly v neděli menší zádrhel“ a omlouvají se za potíže.

reklama

spot_img

reklama

reklama