10.1 C
Czech
Středa, 30 dubna, 2025

Zásadní změny v Tekken 8 přivolaly vlnu nespokojených hráčů

reklama

reklama

Tekken 8 se po vydání Season 2 potýká s ostrou vlnou kritiky. Původně se mluvilo o tom, že s novou sezónou dojde k posílení obranných mechanik a k úpravě tempa hry, aby byl zážitek z bojů vyváženější. Místo toho ovšem na scénu přichází rozporuplné změny, které zvedly vlnu nevole a stížností. Hráči i profesionální zápasníci na turnajích se bouří – bojí se, že série Tekken ztrácí svou tradiční podobu a místo taktické hloubky sází jen na agresi.

Se Season 2 se do boje přidává Anna Williams, sestra Niny Williams, která si okamžitě získala velkou pozornost. Kromě nového charakteru přináší update i další obsah v podobě nového Fight Passu, vylepšeného matchmakingu a osmi nových ranků nad původním God of Destruction. Všechny ranky z předchozí sezóny se resetovaly a způsob přidělování bodů byl upraven tak, aby hraní reflektovalo dovednosti hráče více férově. Přesto se zdá, že úpravy v samotné hratelnosti fanoušky spíš rozladily, než aby je nadchly.

Komplexita na ústupu?

Někteří hráči upozorňují, že Tekken 8 si zakládal na tradičním systému pohybu, trestání soupeře a hledání příležitostí k obranným protiútokům. Také vývojáři předem slibovali, že Season 2 bude mít „více obranných nástrojů“ k vyvážení agresivního Heat systému. Výsledek je ale podle mnohých opačný: většina postav získala nové útočné pohyby a 50/50 mix-upy, což jsou situace, v nichž musíte hádat typ útoku a doufat, že zvolíte správný blok. Jak podotýká část komunity, „když je všechno přehnaně silné, není silné nic“ – jenže touto cestou se může vytrácet strategická hloubka.

Kritika od profesionálů

Rozruch nastal i v profesionální komunitě. Například Arslan Ash, známý hráč Tekkenu, uvedl, že komunita „byla v první sezóně nevděčná,“ a nyní čelí důsledkům. Další známý hráč Stephen „Speedkicks“ Stafford vyzývá k okamžitým nerfům prakticky každé postavy v souvislosti s nadcházejícím Tekken World Tour 2025. A pro hráče Akhila „Tetsu“ Kakara byla Season 2 dokonce taková rána, že otevřeně uvažuje o přechodu ke konkurenčním titulům, jako jsou Street Fighter 6 nebo chystaný Fatal Fury.

Podobně se vyjádřil i pro gamer JoKa, když uvedl, že Tekken 8 po novém patchi „vůbec nepůsobí jako Tekken,“ a stěžuje si na výraznou homogenizaci postav. Jeho kritika míří na to, že slabiny jednotlivých bojovníků jsou odstraňovány a série se tak vzdaluje své košaté minulosti, kde měly charaktery jasné silné i slabé stránky.

Nouzový patch: řešení, nebo jen záplata?

Krátce po propuknutí kritiky vývojáři přislíbili emergency patch. Půjde hlavně o opravu dvou problematických postav – Paul Phoenix a jeho Hammer of the Gods, který způsoboval zaručené pokračování útoku i při blokování, a Jack-8 se svým Jab Elbow do Make Some Noise, kde protivník nemohl potrestat třetí hit tak, jak měl. Podle oficiálního prohlášení se patch chystá na půlku až konec dubna.

Fanoušci vnímají pozitivně, že se vývojáři snaží reagovat rychle a kritiku neignorují. Kritici ale upozorňují, že podobných problematických prvků je ve Season 2 mnohem více, a dva zásahy pravděpodobně nestačí. Hráči by podle svých vyjádření chtěli znatelnou redukci celkového ofenzivního tlaku i větší prostor pro obrannou hru.

Obavy o budoucnost hry

V některých kruzích se mluví o tom, že Tekken 8 teď připomíná spíš „party hru“ než seriózní bojovku. Kritici poukazují na to, že pro vyhrání zápasu stačí v Season 2 pár úspěšných mix-upů. Co se týče obranných taktik – uvádí se, že teoreticky existují, ale je snadné je obejít novými nástroji. Nemluvě o tom, že posílená agresivní stránka hry ubírá na variabilitě a strategickém přemýšlení.

Někteří fanoušci už dokonce Tekken 8 opouštějí a zkouší štěstí v konkurenčním Street Fighter 6, který si drží velmi stabilní základnu hráčů.

Co bude dál?

Prozatím to vypadá, že Bandai Namco a hlavní tvůrci Tekkenu 8, včetně Katsuhiro Harady, vyčkávají na další vývoj situace. Komunitě naznačili, že kromě nouzového patche už teď monitorují herní data i reakce hráčů a připravují rozsáhlejší zásahy do vyvážení. Momentálně se ovšem neví, zda budou tyto opravy dostačující k tomu, aby hráči hromadně neopustili hru ve prospěch jiných bojovek.

Jedno je jisté: Tekken 8 je stále jednou z nejočekávanějších a nejsledovanějších bojových her na trhu a jakékoli změny mají velký dopad na jeho fanouškovskou i turnajovou scénu. Pokud si autoři chtějí své publikum udržet, budou muset najít rovnováhu mezi agresivitou a obrannou strategií – a to dřív, než se nespokojení fanoušci rozprchnou ke konkurenci.

reklama

spot_img

Články

Ghost of Yotei vyjde 2. října exkluzivně na PS5

Za pět let od úspěchu Ghost of Tsushima narostla očekávání i chuť na další samurajský epos. Studio Sucker Punch proto sází na Ghost of Yotei, pokračování zasazené o tři století dál na zasněženém severním ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó). Vydání na PlayStation 5 dorazí 2. října 2025 a trailer The Onryō’s List jasně naznačuje, že tentokrát půjde o drsnější, osobnější jízdu.

Digitální Pokémon TCG Pocket se vrací na Alolu. Nový set Celestial Guardians vychází 30. dubna

Mobilní karetní hra Pokémon Trading Card Game Pocket brzy přivítá novou digitální expanzi. Celestial Guardians, jak se set jmenuje, dorazí 30. dubna a podle vývojářů přinese návrat oblíbených postav z her Pokémon Sun a Moon, včetně legendárních Solgalea a Lunaly.

Nadcházející DOOM: The Dark Ages dostal druhý trailer

Když se v roce 2016 Doom zvedl z prahu zatracení a navázal na odkaz kultovního originálu, málokdo čekal, že id Software jednou vymění neonové chodby za rozpadající se hrady. Přesto se to děje: Doom: The Dark Ages dorazí 15. května 2025 (a díky prémiové edici dokonce o dva dny dříve) a podle druhého oficiálního traileru to vypadá na největší skok série od pořízení vertikální osy v Doom Eternal.

Clair Obscur: Expedition 33 je silný příběh o smíření se smrtí i mechanicky brilantní RPG

Francouzské studio Sandfall si na první pohled stanovilo až příliš ambiciózní cíl – vytvořit moderní japonsky laděné RPG, které bude působit zároveň svěže i důvěrně. Clair Obscur: Expedition 33, které vychází 24. dubna 2025, ale ukazuje, že to zvládlo.

Zapomeňte na snadné vítězství. Diablo 4 zvyšuje laťku obtížnosti

Blizzard chce, aby se hráči v osmé sezóně Diabla 4 pořádně zapotili. V rozhovoru pro PC Gamer vedoucí herní designér Colin Finer uvedl, že zpětná vazba od hráčů a výsledky z veřejného testovacího serveru vedly tým k tomu, že nová sezóna nabídne výrazně vyšší obtížnost než ta předchozí.

Covenant: souls-like dark fantasy z pohledu první osoby

Když nezávislé Legion Studios loni na The Game Awards poprvé poodhalilo Covenant, spousta hráčů jen zvedla obočí: další "souls‑like"? Po druhém, výrazně delším traileru z Galaxies Showcase už ale nastupuje úplně jiná nálada. Dvanáctičlenný tým složený z veteránů, kteří brousili zbraně pro série DOOM, Call of Duty, Apex či Destiny, ukazuje hru, která chce zasadit temnou fantasy do ryze střílečkového prvního pohledu a přitom nabídnout hloubku, jakou si běžně spojujeme s nejpropracovanějšími RPG.

Podmořské survival RPG Barotrauma je o víkendu na Steamu zdarma

Když se vám v hororu zatají dech, obvykle to nechcete brát doslova. V Barotrauma – 2D kooperativním simulátoru ponorky, který právě teď slaví víkend zdarma na Steamu – je ale i hraní si s kyslíkem součástí zábavy. Stačí jedna záměna lahví a místo čerstvého vzduchu nasajete do plic svářecí palivo. Zní to jako špatný vtip? Rozhodně. A přesně takhle typicky barotraumatické situace vypadají: směs pekelného napětí, bolestné smrti a černého humoru.

Mario Kart World pravděpodobně nabídne Rainbow Road po splnění Grand Prix

Nintendo v novém Directu ukázalo další novinky z chystané hry Mario Kart World. Fanoušci si ihned všimli náznaků, že ve hře nebude chybět ani ikonická trať Rainbow Road. Firma sice zatím nic oficiálně nepotvrdila, ale vodítka ve videu mluví jasně.

Vydání Dune: Awakening se odkládá o tři týdny. Chystá se ale velký beta víkend

Studio Funcom nedávno potvrdilo mírný odklad očekávané survival MMO Dune: Awakening. Původně jsme se měli dočkat 20. května 2025 na PC, ale nově hra vyjde až 10. června (s třídenním předstihem pro vybrané předobjednávky).

Největší strach? Pád. White Knuckle budí hrůzu každým pohybem

Nová hra White Knuckle od Dark Machine Games, vydaná pod hororovým labelem DreadXP, sází na jeden z nejzákladnějších lidských strachů – pád z výšky. Místo příšer nebo lekaček přichází s hororem čistě mechanickým a psychologickým, který pramení z každého chycení se zrezivělého madla v nekonečném silu.

Novinky

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou "Anniversary", slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img