24.6 C
Czech
Pondělí, 30 června, 2025

Zásadní změny v Tekken 8 přivolaly vlnu nespokojených hráčů

reklama

Tekken 8 se po vydání Season 2 potýká s ostrou vlnou kritiky. Původně se mluvilo o tom, že s novou sezónou dojde k posílení obranných mechanik a k úpravě tempa hry, aby byl zážitek z bojů vyváženější. Místo toho ovšem na scénu přichází rozporuplné změny, které zvedly vlnu nevole a stížností. Hráči i profesionální zápasníci na turnajích se bouří – bojí se, že série Tekken ztrácí svou tradiční podobu a místo taktické hloubky sází jen na agresi.

Se Season 2 se do boje přidává Anna Williams, sestra Niny Williams, která si okamžitě získala velkou pozornost. Kromě nového charakteru přináší update i další obsah v podobě nového Fight Passu, vylepšeného matchmakingu a osmi nových ranků nad původním God of Destruction. Všechny ranky z předchozí sezóny se resetovaly a způsob přidělování bodů byl upraven tak, aby hraní reflektovalo dovednosti hráče více férově. Přesto se zdá, že úpravy v samotné hratelnosti fanoušky spíš rozladily, než aby je nadchly.

Komplexita na ústupu?

Někteří hráči upozorňují, že Tekken 8 si zakládal na tradičním systému pohybu, trestání soupeře a hledání příležitostí k obranným protiútokům. Také vývojáři předem slibovali, že Season 2 bude mít „více obranných nástrojů“ k vyvážení agresivního Heat systému. Výsledek je ale podle mnohých opačný: většina postav získala nové útočné pohyby a 50/50 mix-upy, což jsou situace, v nichž musíte hádat typ útoku a doufat, že zvolíte správný blok. Jak podotýká část komunity, „když je všechno přehnaně silné, není silné nic“ – jenže touto cestou se může vytrácet strategická hloubka.

Kritika od profesionálů

Rozruch nastal i v profesionální komunitě. Například Arslan Ash, známý hráč Tekkenu, uvedl, že komunita „byla v první sezóně nevděčná,“ a nyní čelí důsledkům. Další známý hráč Stephen „Speedkicks“ Stafford vyzývá k okamžitým nerfům prakticky každé postavy v souvislosti s nadcházejícím Tekken World Tour 2025. A pro hráče Akhila „Tetsu“ Kakara byla Season 2 dokonce taková rána, že otevřeně uvažuje o přechodu ke konkurenčním titulům, jako jsou Street Fighter 6 nebo chystaný Fatal Fury.

Podobně se vyjádřil i pro gamer JoKa, když uvedl, že Tekken 8 po novém patchi „vůbec nepůsobí jako Tekken,“ a stěžuje si na výraznou homogenizaci postav. Jeho kritika míří na to, že slabiny jednotlivých bojovníků jsou odstraňovány a série se tak vzdaluje své košaté minulosti, kde měly charaktery jasné silné i slabé stránky.

Nouzový patch: řešení, nebo jen záplata?

Krátce po propuknutí kritiky vývojáři přislíbili emergency patch. Půjde hlavně o opravu dvou problematických postav – Paul Phoenix a jeho Hammer of the Gods, který způsoboval zaručené pokračování útoku i při blokování, a Jack-8 se svým Jab Elbow do Make Some Noise, kde protivník nemohl potrestat třetí hit tak, jak měl. Podle oficiálního prohlášení se patch chystá na půlku až konec dubna.

Fanoušci vnímají pozitivně, že se vývojáři snaží reagovat rychle a kritiku neignorují. Kritici ale upozorňují, že podobných problematických prvků je ve Season 2 mnohem více, a dva zásahy pravděpodobně nestačí. Hráči by podle svých vyjádření chtěli znatelnou redukci celkového ofenzivního tlaku i větší prostor pro obrannou hru.

Obavy o budoucnost hry

V některých kruzích se mluví o tom, že Tekken 8 teď připomíná spíš „party hru“ než seriózní bojovku. Kritici poukazují na to, že pro vyhrání zápasu stačí v Season 2 pár úspěšných mix-upů. Co se týče obranných taktik – uvádí se, že teoreticky existují, ale je snadné je obejít novými nástroji. Nemluvě o tom, že posílená agresivní stránka hry ubírá na variabilitě a strategickém přemýšlení.

Někteří fanoušci už dokonce Tekken 8 opouštějí a zkouší štěstí v konkurenčním Street Fighter 6, který si drží velmi stabilní základnu hráčů.

Co bude dál?

Prozatím to vypadá, že Bandai Namco a hlavní tvůrci Tekkenu 8, včetně Katsuhiro Harady, vyčkávají na další vývoj situace. Komunitě naznačili, že kromě nouzového patche už teď monitorují herní data i reakce hráčů a připravují rozsáhlejší zásahy do vyvážení. Momentálně se ovšem neví, zda budou tyto opravy dostačující k tomu, aby hráči hromadně neopustili hru ve prospěch jiných bojovek.

Jedno je jisté: Tekken 8 je stále jednou z nejočekávanějších a nejsledovanějších bojových her na trhu a jakékoli změny mají velký dopad na jeho fanouškovskou i turnajovou scénu. Pokud si autoři chtějí své publikum udržet, budou muset najít rovnováhu mezi agresivitou a obrannou strategií – a to dřív, než se nespokojení fanoušci rozprchnou ke konkurenci.

reklama

reklama

spot_img

Články

PS Plus slaví 15 let a přináší Diablo IV zdarma pro všechny předplatitele

Červencová nabídka her na PlayStation Plus potěší všechny fanoušky akce, bojovek i atmosférických indie titulů. Sony slaví 15. výročí služby a rozdává jednu z největších pecek posledních let: Diablo IV. Vedle něj přidává i The King of Fighters XV a klidnou plošinovku Jusant.

Death Stranding 2 rozšiřuje svět, ale zůstává věrný své zvláštnosti

Hideo Kojima navazuje na svůj kultovní titul Death Stranding s druhým dílem, který opět sleduje příběh Sama Portera Bridgese. Ten žije v ústraní s malou Lou, ale nová mise ho zavede do Mexika a Austrálie. Cílem je znovu spojit izolovaný svět pomocí Chiral Network.

Cyberpunk 2077 odkládá update 2.3. Vývojáři slibují rozsah jako u verze 2.2

Update 2.3 pro Cyberpunk 2077 měl dorazit ve čtvrtek 26. června. CD Projekt RED ale oznámil, že potřebuje víc času, a vydání odložil na neurčito. Nové datum zatím nesdělil. Vývojáři ale tvrdí, že cílí na podobný rozsah, jaký měl minulý balíček 2.2.

The Blood of Dawnwalker ukazuje brutální fantasy s temným hrdinou

Rebel Wolves, nové studio složené z bývalých vývojářů Zaklínače, představilo první větší ukázku ze své chystané hry The Blood of Dawnwalker. RPG s upírskou tematikou sází na temnou atmosféru, brutální souboje a rozhodnutí, která ovlivňují nejen děj, ale i hlavního hrdinu.

Blíží se Capcom Spotlight 2025: Novinky o Resident Evil Requiem, Street Fighter 6 a dalších

Letní herní sezóna se ještě ani pořádně nerozjela a Capcom už míří s těžkým kalibrem. 26. června totiž vypustí nový Capcom Spotlight, čtyřicetiminutovou digitální show plnou herních novinek, návratů a překvapení. Vrací se Resident Evil s novou hlavní hrdinkou, Monster Hunter přivádí zpět kultovního Lagiacruse a konečně uslyšíme i o tajemné sci-fi Pragmata.

Donkey Kong Bananza nabídne zpěv, chaos a nové schopnosti

Donkey Kong Bananza dorazí na Switch 2 už 17. července a vezme hráče na pořádně výbušnou jízdu. Novinka od Nintenda slibuje mix 3D plošinovky, destrukce, sbírání a muzikálu – doslova. Hlavní duo tvoří starý známý Donkey Kong a nečekaná hvězda: mladá zpěvačka Pauline.

Vydání střílečky Marathon bylo odloženo na neurčito. Bungie mění směr vývoje

Bungie mění kurz. Jejich připravovaný sci-fi multiplayer Marathon, který měl být návratem ke kořenům ikonické série z 90. let, nedorazí podle plánu. Původně stanovené datum vydání 23. září je minulostí, studio oznámilo odklad na neurčito. Důvodem jsou smíšené reakce hráčů na nedávný alpha test, který odhalil řadu slabin i nedotažených prvků. Nové datum zatím nepadlo, ale více se máme dozvědět až na podzim.

Konec jedné éry – Nexus Mods mění majitele po 24 letech

V herním světě málokteré jméno rezonuje tak silně mezi fanoušky modů jako Nexus Mods. Za 24 let své existence se z malého fanouškovského webu stal dominantní portál pro sdílení herních modů, s více než 10 miliardami stažení a masivní knihovnou více než 700 tisíc modifikací pro téměř 4 000 her. Teď však přichází zásadní zlom. Zakladatel Robin "Dark0ne" Scott se rozhodl předat otěže dál.

MindsEye láká na styl ale selhává v obsahu

Nová hra od Build a Rocket Boy láká na vizuální efekty a „GTA feeling“. Na první pohled futuristické město Redrock, rychlá auta a sci-fi příběh slibují napětí. Bohužel je to jen dobře naaranžovaná kulisa. MindsEye nabízí zastaralou strukturu misí, špatnou optimalizaci a mizernou hratelnost.

Fallout 76 láká na dosud největší update

Bethesda nebrzdí. Po úspěšném nasazení letní sezóny Gone Fission, která do postapokalyptického světa Fallout 76 přinesla překvapivě propracovaný rybářský systém, studio poodhalilo, co hráče čeká dál. A rozhodně to nevypadá, že by se vývojáři chtěli jen opalovat na pláži v Mire, právě naopak. Podle kreativního ředitele Jona Rushe a hlavního producenta Billa LaCostea nás čeká pořádná porce nového obsahu, která může výrazně změnit celkový zážitek ze hry.

reklama

Novinky

Blue Prince nemá jasný konec. A přesně to je jeho smysl

Na první pohled vypadá Blue Prince jako propracovaná logická hra s komplikovanými hádankami. Po desítkách hodin hraní se však ukazuje, že nejde jen o řetězec šifer a zámků. Hra si pohrává s očekáváním hráče, že ho čeká jasný cíl. Místo toho záměrně nechává otázky bez odpovědí.

Remastery Sonic Adventure se nechystají. SEGA chce raději nové hry

Fanoušci série Sonic Adventure se dalších verzí svých oblíbených her zatím nedočkají. Přestože zájem veřejnosti přetrvává, Sonic Team podle všeho s remastery či remaky vůbec nepočítá.

Arc System Works mění kurz a představuje akční titul DAMON and BABY

Studio Arc System Works, které si hráči po celém světě spojují především s precizními bojovkami typu Guilty Gear nebo BlazBlue, se rozhodlo rozšířit své pole působnosti. Během vlastní prezentace Arc System Works Showcase oznámilo titul DAMON and BABY, akční hru, která má být základem nového vývojářského směru. Ačkoliv zatím neznáme platformy ani datum vydání, víme, že nejde o jednorázový výstřel do tmy, ale o pečlivě promyšlený krok k širšímu kreativnímu záběru studia.

reklama

spot_img

reklama

reklama