6.1 C
Czech
Sobota, 8 listopadu, 2025

Vydání střílečky Marathon bylo odloženo na neurčito. Bungie mění směr vývoje

reklama

Bungie mění kurz. Jejich připravovaný sci-fi multiplayer Marathon, který měl být návratem ke kořenům ikonické série z 90. let, nedorazí podle plánu. Původně stanovené datum vydání 23. září je minulostí, studio oznámilo odklad na neurčito. Důvodem jsou smíšené reakce hráčů na nedávný alpha test, který odhalil řadu slabin i nedotažených prvků. Nové datum zatím nepadlo, ale více se máme dozvědět až na podzim.

„Vaše hlasy byly silné a jasné. Víme, že potřebujeme víc času,“ píše studio na svém blogu. Vývojáři prý chtějí vytvořit hru, která bude odpovídat tomu, co fanoušci očekávají. Na základě odezvy z alpha testu si uvědomili, že Marathon ještě není tam, kde by měl být. Místo toho se teď zaměří na to, aby hra nabídla intenzivní, napínavý a hlavně osobitý zážitek.

Zároveň přiznávají, že prvotní verze nezaujala dostatečně. Hráči kritizovali slabou umělou inteligenci, nezajímavý loot, plochý vizuál a nedostatek výzvy. Solo hraní působilo osaměle, souboje s NPC byly snadné, a mapa nepůsobila dostatečně prostorně. Celkově to vypadá, že Marathon neobstál v žánrově nabité konkurenci extrakčních stříleček jako například Escape From Tarkov.

Hra se mění od základů

Hra teď projde rozsáhlým přetvořením. Bungie slíbilo zaměřit se na zlepšení soubojů, náročnější AI, lepší odměňování, větší důraz na příběh a atmosféru světa, a překvapivě i na přidání proximity chatu, tedy možnost mluvit s hráči v okolí. Ještě před pár měsíci přitom studio tvrdilo, že proximity chat nechce kvůli riziku toxického chování.

Studio chce také přidat víc možností pro sólo a duo hráče a vrátit hře „temnější tón“ věrný původní trilogii. Vypadá to tedy, že se Bungie snaží vytvořit hlubší zážitek, který nebude jen další live-service střílečkou, ale ponese i odkaz svých kořenů.

Nejde jen o hru – ale i o reputaci

Za oponou se ale dějí další věci, které vrhají na vývoj Marathonu stín pochybností. Hra čelila skandálu s ukradenými uměleckými podklady. Bungie později potvrdilo, že došlo k použití cizího díla bez svolení. Vinu svedlo na bývalého zaměstnance a slíbilo interní audit. Další kontroverzí bylo, že údajně většina vývojářů se o odkladu dozvěděla stejně jako veřejnost, z oficiálního blogu. Pokud je to pravda, svědčí to o napětí mezi vedením a vývojovým týmem.

Navíc nejistota kolem data vydání přichází v době, kdy mateřská společnost Sony otevřeně přehodnocuje svůj přístup k live-service titulům. Zatímco Concord podle Sony selhal kvůli nedostatečné originalitě, Marathon má být naopak „odvážný, inovativní a hluboce poutavý“.

A co dál?

Oficiálně Bungie slibuje, že na podzim přinese další aktualizaci, včetně nového data vydání. Neoficiálně ale už teď víme, že Marathon nejspíš neuvidíme dříve než v roce 2026. Sony sice hru uvádí jako součást fiskálního roku 2025, ten ale končí až 31. března 2026.

Zatím to nevypadá na zrušení projektu, ale tlak je obrovský. Bungie údajně „absolutně nemůže dovolit“, aby Marathon selhal. A vzhledem k tomu, že v květnu 2026 dorazí GTA VI, nikdo nechce vypouštět konkurenční titul do přímého souboje s tímto gigantem.

reklama

reklama

spot_img

Články

Fortnite vítá Simpsonovi. Hráči se vydají do Springfieldu

Epic Games spustili jednu z největších spoluprací v historii Fortnite. Seriál The Simpsons se proměnil v plnohodnotnou sezonní akci, která mění celý ostrov na Springfield – včetně jaderné elektrárny, Kwik-E-Martu i obýváku rodiny Simpsonových.

Mortal Kombat: Legacy Kollection vychází jako velká pocta sérii

Digital Eclipse vydalo kompilaci raných Mortal Kombat her s interaktivním dokumentem. Balík cílí na fanoušky historie série i na hráče, kteří si chtějí zahrát přesně to, co viděli na herních automatech a starých konzolích.

Všichni společníci v The Outer Worlds 2 a jak je naverbovat

Pokračování sci-fi RPG The Outer Worlds 2 nabídne šest nových společníků. Každý má vlastní schopnosti, dialogy a drobné zlozvyky, které oživují průzkum vesmíru. Dva se přidají hned v úvodu hry, ostatní je nutné najít a přesvědčit.

Fortnite chystá velkolepou spolupráci se Simpsonovými

Spekulace o spojení Fortnite a Simpsonových se potvrdily. Herní událost startuje 1. listopadu v 17 hodin středoevropského času a má být jednou z největších kolaborací v historii hry. V novém videu se objevili mimozemšťané Kang a Kodos, kteří ohlašují invazi do světa Fortnite.

Hráči se bouří proti halloweenskému eventu v Borderlands 4. „Radši nic než tohle“

Borderlands 4 spustil halloweenský „Horrors of Kairos“. Místo velké slavnosti ale hráči našli jen lehce upravené souboje se světovými bossy, dvě zbraně a pár skinů. Kritika se valí ze sociálních sítí i YouTube. Současně dorazil patch se slušnými úpravami, který však přinesl i bolestivý zásah do populárního „crit knife“.

Todd Howard uklidňuje fanoušky: nové Fallout projekty jsou na cestě

Todd Howard potvrdil, že série Fallout rozhodně nekončí. Během oslav Fallout Day sice Bethesda nepřinesla žádné šokující odhalení typu Fallout 3 Remaster nebo Fallout 5, ale fanoušci přesto dostali jasný signál: nové hry se vyvíjejí.

PowerWash Simulator 2 je uklidňující návrat s chytrými drobnostmi navíc

Druhý díl PowerWash Simulatoru navazuje přesně tam, kde první skončil. Nehraje si na velké změny, ale na jistotu. Pořád stojíte s hadicí v ruce a sledujete, jak vrstvy špíny mizí a pod proudem vody se znovu objevují barvy a detaily. Je to jednoduché, uklidňující a pořád stejně návykové.

Remedy v krizi: Tero Virtala po devíti letech končí jako CEO

Finské studio Remedy Entertainment, známé díky titulům jako Alan Wake 2 nebo Control, oznámilo okamžitý odchod svého dlouholetého ředitele Tera Virtaly. Po devíti letech u kormidla ho střídá spoluzakladatel společnosti Markus Mäki, který přebírá funkci prozatímního CEO. Změna přichází v době, kdy studio čelí ekonomickým potížím a slabým prodejům svého nejnovějšího projektu FBC: Firebreak.

Ninja Gaiden 4: comeback, který stojí za to

Ninja Gaiden 4 je přesně ten typ akční hry, kvůli které vás rychlé, technické řeže tolik baví. Krátké levely střídají brutální arény, krev stříká proudem a každý zásah má váhu i eleganci. Příběh? Zápletka o temném drakovi a věčně mrzutém Yakumovi slouží hlavně jako záminka pro další souboje. Naštěstí to nejdůležitější, boj, je priorita.

Sedm let po vydání. Red Dead Redemption 2 nezestárlo ani o den

Sedm let po vydání zůstává Red Dead Redemption 2 nejpůsobivější hrou, jakou kdy studio Rockstar vytvořilo. Ne kvůli technice nebo grafice, ale kvůli tomu, jak přesně a sžíravě dokázala rozebrat mýtus Amerického snu a všechny, kteří mu podlehnou.

reklama

Novinky

Grand Theft Auto VI odloženo na listopad 2026. Rockstar chce prý dokonalost

Grand Theft Auto VI se znovu odkládá. Místo původně plánovaného vydání 26. května 2026 dorazí až 19. listopadu 2026. Hra prvně vyjde pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Rockstar tvrdí, že potřebuje více času, aby dodal titul s kvalitou, jakou od něj hráči očekávají.

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

Arc Raiders odmění hráče za výpadky serverů

Studio Embark rozdává herní měnu hráčům, kteří o víkendu narazili na problémy se servery. Každý, kdo se 2. listopadu přihlásil do multiplayerové akce Arc Raiders, dostane 500 Raider Tokens. Vývojáři přiznali, že „servery měly v neděli menší zádrhel“ a omlouvají se za potíže.

reklama

spot_img

reklama

reklama