10 C
Czech
Sobota, 8 listopadu, 2025

MindsEye láká na styl ale selhává v obsahu

reklama

Nová hra od Build a Rocket Boy láká na vizuální efekty a „GTA feeling“. Na první pohled futuristické město Redrock, rychlá auta a sci-fi příběh slibují napětí. Bohužel je to jen dobře naaranžovaná kulisa. MindsEye nabízí zastaralou strukturu misí, špatnou optimalizaci a mizernou hratelnost.

Začátek hry naznačuje potenciál – krátké intro, solidní střihy, filmový styl. Hrajete za bývalého vojáka Jacoba Diaze, který chce odhalit tajemství kolem svého neuralního implantátu. Děj se brzy rozpadne v klišé. Postavy nemají hloubku, zvraty nepřekvapí a bossové často mizí v cutscénách dřív, než vůbec začne souboj.

Město na oko, volnost žádná

Redrock působí živě jen z dálky. Nemůžete nastoupit do libovolného auta, nemůžete způsobit chaos. Hra vás svazuje – zadefinuje vám vozidlo, trasu, rytmus. Když z trasy uhnete, hra vás napomene nebo rovnou restartuje misi. Jako by se bála, že v ní najdete něco, co nemáte.

I jízda, ač dobře zpracovaná po fyzikální stránce, působí bezzubě. Absence rádií, interakce s prostředím i reakcí světa na vaše činy snižují důvěryhodnost. Z open-world žánru tu zbyl jen název.

Střelba? Nuda

Souboje trpí hloupou AI a neohrabanými animacemi. Enemáci často jen stojí na místě nebo utíkají jinam, než střílejí. Krycí systém nemotivuje ke krytí. Granáty dostanete až na konci hry. Melee neexistuje. Zbraně postrádají dopad a nové kusy se v inventáři objevují náhodně a bez upozornění.

Snad jediným zábleskem je možnost použít dron, který vás doprovází. Umí třeba hacknout robota nebo shodit granát. Bohužel jeho možnosti přijdou pozdě a stejně rychle omrzí. Většinu herní doby hrajete rutinně: příjezd, přestřelka, cutscéna, opakovat.

Technický stav a „free roam“

Na výkonných počítačích se hra často seká, rozmazává a padá. Optimalizace je špatná a ničí i filmové sekvence. Po skončení kampaně vás hra vrhne do volného režimu s náhodnou postavou, kde se nedá nic dělat. Nelze krást auta, nelze střídat vybavení, nelze… vlastně nic.

Vedlejší mise jsou odfláknuté a stavěné spíš jako ukázka editoru, než že by vás měly bavit. Nezávisle vytvořený obsah nedává smysl, odměny chybí, kontext také. Snaha o kreativitu tu spíš odhaluje, jak moc je hra nedodělaná.

Grafika je působivá, ale MindsEye selhává v tom nejzákladnějším – není zábavná. Pod slabým designem, nudným příběhem a technickými problémy se topí i ten poslední záblesk potenciálu.

Hodnocení: 3 z 10

reklama

reklama

spot_img

Články

Fortnite vítá Simpsonovi. Hráči se vydají do Springfieldu

Epic Games spustili jednu z největších spoluprací v historii Fortnite. Seriál The Simpsons se proměnil v plnohodnotnou sezonní akci, která mění celý ostrov na Springfield – včetně jaderné elektrárny, Kwik-E-Martu i obýváku rodiny Simpsonových.

Mortal Kombat: Legacy Kollection vychází jako velká pocta sérii

Digital Eclipse vydalo kompilaci raných Mortal Kombat her s interaktivním dokumentem. Balík cílí na fanoušky historie série i na hráče, kteří si chtějí zahrát přesně to, co viděli na herních automatech a starých konzolích.

Všichni společníci v The Outer Worlds 2 a jak je naverbovat

Pokračování sci-fi RPG The Outer Worlds 2 nabídne šest nových společníků. Každý má vlastní schopnosti, dialogy a drobné zlozvyky, které oživují průzkum vesmíru. Dva se přidají hned v úvodu hry, ostatní je nutné najít a přesvědčit.

Fortnite chystá velkolepou spolupráci se Simpsonovými

Spekulace o spojení Fortnite a Simpsonových se potvrdily. Herní událost startuje 1. listopadu v 17 hodin středoevropského času a má být jednou z největších kolaborací v historii hry. V novém videu se objevili mimozemšťané Kang a Kodos, kteří ohlašují invazi do světa Fortnite.

Hráči se bouří proti halloweenskému eventu v Borderlands 4. „Radši nic než tohle“

Borderlands 4 spustil halloweenský „Horrors of Kairos“. Místo velké slavnosti ale hráči našli jen lehce upravené souboje se světovými bossy, dvě zbraně a pár skinů. Kritika se valí ze sociálních sítí i YouTube. Současně dorazil patch se slušnými úpravami, který však přinesl i bolestivý zásah do populárního „crit knife“.

Todd Howard uklidňuje fanoušky: nové Fallout projekty jsou na cestě

Todd Howard potvrdil, že série Fallout rozhodně nekončí. Během oslav Fallout Day sice Bethesda nepřinesla žádné šokující odhalení typu Fallout 3 Remaster nebo Fallout 5, ale fanoušci přesto dostali jasný signál: nové hry se vyvíjejí.

PowerWash Simulator 2 je uklidňující návrat s chytrými drobnostmi navíc

Druhý díl PowerWash Simulatoru navazuje přesně tam, kde první skončil. Nehraje si na velké změny, ale na jistotu. Pořád stojíte s hadicí v ruce a sledujete, jak vrstvy špíny mizí a pod proudem vody se znovu objevují barvy a detaily. Je to jednoduché, uklidňující a pořád stejně návykové.

Remedy v krizi: Tero Virtala po devíti letech končí jako CEO

Finské studio Remedy Entertainment, známé díky titulům jako Alan Wake 2 nebo Control, oznámilo okamžitý odchod svého dlouholetého ředitele Tera Virtaly. Po devíti letech u kormidla ho střídá spoluzakladatel společnosti Markus Mäki, který přebírá funkci prozatímního CEO. Změna přichází v době, kdy studio čelí ekonomickým potížím a slabým prodejům svého nejnovějšího projektu FBC: Firebreak.

Ninja Gaiden 4: comeback, který stojí za to

Ninja Gaiden 4 je přesně ten typ akční hry, kvůli které vás rychlé, technické řeže tolik baví. Krátké levely střídají brutální arény, krev stříká proudem a každý zásah má váhu i eleganci. Příběh? Zápletka o temném drakovi a věčně mrzutém Yakumovi slouží hlavně jako záminka pro další souboje. Naštěstí to nejdůležitější, boj, je priorita.

Sedm let po vydání. Red Dead Redemption 2 nezestárlo ani o den

Sedm let po vydání zůstává Red Dead Redemption 2 nejpůsobivější hrou, jakou kdy studio Rockstar vytvořilo. Ne kvůli technice nebo grafice, ale kvůli tomu, jak přesně a sžíravě dokázala rozebrat mýtus Amerického snu a všechny, kteří mu podlehnou.

reklama

Novinky

Grand Theft Auto VI odloženo na listopad 2026. Rockstar chce prý dokonalost

Grand Theft Auto VI se znovu odkládá. Místo původně plánovaného vydání 26. května 2026 dorazí až 19. listopadu 2026. Hra prvně vyjde pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Rockstar tvrdí, že potřebuje více času, aby dodal titul s kvalitou, jakou od něj hráči očekávají.

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

Arc Raiders odmění hráče za výpadky serverů

Studio Embark rozdává herní měnu hráčům, kteří o víkendu narazili na problémy se servery. Každý, kdo se 2. listopadu přihlásil do multiplayerové akce Arc Raiders, dostane 500 Raider Tokens. Vývojáři přiznali, že „servery měly v neděli menší zádrhel“ a omlouvají se za potíže.

reklama

spot_img

reklama

reklama