10.1 C
Czech
Středa, 30 dubna, 2025

SWORN: Nová akční roguelike hra míří do Early Accessu

reklama

reklama

Pokud máte slabost pro akční rogue-like dobrodružství a zároveň vás lákají temné variace na klasické artušovské legendy, pak se připravte na SWORN. Tohle dílo od studia Windwalk Games, vydané v programu předběžného přístupu na Steamu, nabízí kooperativní akci až pro čtyři hráče, ve které se pokusíte očistit království Avalon od zkaženého Artuše a jeho rytířů Kulatého stolu. Titul vyšel za podpory vydavatele Team17 Digital a už od prvního spuštění dává jasně najevo, že má ambice konkurovat i takovým kolosům, jako je očekávané Hades 2.

V SWORN se příběh slavné Camelotské družiny obrací naruby – Artuš podlehl temnému vlivu a společně se svými rytíři tyranizuje kdysi nádhernou říši. Vaším úkolem je zastavit jejich hrůzovládu a osvobodit Avalon od prokletí. Prostředí laděná do komiksového stylu, inspirovaného díly amerického výtvarníka Mike Mignola, mají lehce „cartoon“ nádech, který skvěle doplňuje pochmurnou atmosféru.

Ať už se rozhodnete pro sólo hru, nebo se vrhnete do bitvy s partou přátel (až čtyři hráči v kooperaci), čeká vás putování několika zónami Avalonu, přičemž každá z nich přináší vlastní unikátní nepřátele, mini-bossy a ultimátní střetnutí s jedním z padlých rytířů. Vydáte se do temných lesů, zamořených měst či přístavů, ve kterých na vás číhá obří zlo.

Čtyři postavy, desítky cest k vítězství

Na výběr máte čtveřici hratelných postav: Vigilante, Rook, Spectre a Monk. Každá vyznává jiný herní styl, od brutální ofenzivy, přes vyváženou taktiku, až po podpůrnou či zákeřně-magickou hru. V SWORN se zároveň klade důraz na obrovské množství možných buildů. Každý ze čtyř hrdinů totiž může volit ze čtyř různých zbraní a kouzel, a i následné vylepšování jde nekonečným směrem díky požehnáním od tajemných Fae Lords. Těch je ve hře momentálně k dispozici přes dvě stě, a to jsme teprve v early access fázi.

Kromě klasických útočných a obranných statistik budete například řešit, zda vsadíte na schopnost průběžně doplňovat životy pomocí nasbíraných duší, nebo je raději všechny sešlete na nepřátele v podobě ničivého útoku. Nabídka různých specializací je opravdu široká, takže si každý najde vlastní cestu k pokoření krále Artuše. A to je přesně to, co u rogue-like titulů milujeme – chuť experimentovat a možnost vyzkoušet během nespočtu runs různé kombinace.

Boje s bossy a (ne)smrtelná kooperace

Největším lákadlem jsou samozřejmě střety s bossy, kterých hra nabízí už na začátku deset. Každý boss v SWORN přichází s unikátní sadou útoků, které se dynamicky přizpůsobují počtu hráčů v partě. V sólo režimu se možná budete soustředit na odraz jedné masivní ofenzivy, zatímco ve čtveřici se připravte, že boss začne sesílat různé plošné útoky, jež zasáhnou více cílů najednou. Kooperace se tak stává nutností a hráči si musí navzájem krýt záda.

Předběžný přístup a budoucnost hry

SWORN je aktuálně k mání na Steamu v předběžném přístupu, ve kterém se už nyní chlubí slušnou porcí obsahu. Vývojáři z Windwalk Games však zdůrazňují, že jde jen o začátek. „Plánuje se co nejdříve vydat několik aktualizací pro některé velmi žádané funkce. Chystá se také spousta nového obsahu‘. prozrazuje Sam Leonard, jeden z hlavních tvůrců hry. Studio slibuje rychlé opravy i přidávání obsahu a v neposlední řadě také konzolovou verzi, která přijde v okamžiku, kdy SWORN dosáhne verze 1.0.

Pokud si potrpíte na slevy, měli byste vědět, že hra je v rámci svého uvedení do předběžného přístupu prodávána se zajímavou launch slevou. Standardně vyjde na 24,99 eur (kolem 630 korun), ale do 11. února ji pořídíte o 20 % levněji, tedy za asi 500 korun. Jestli jste si užili hru Hades, ale nechcete čekat na finální verzi Hades 2, je SWORN zatím ideální alternativou.

I když SWORN nepřináší revoluční koncept v rámci žánru, zdá se, že rovnou při svém vydání nabízí opravdu komplexní a zároveň zábavný rogue-like akční mix. Přidejte si k tomu vymazlený komiksový styl a možnost spojit se s přáteli v kooperaci, a dostanete hru, která má potenciál oslovit fanoušky náročných soubojů i ty, kteří si jednoduše chtějí s partou užít trochu středověké temné fantasy.

reklama

spot_img

Články

Ghost of Yotei vyjde 2. října exkluzivně na PS5

Za pět let od úspěchu Ghost of Tsushima narostla očekávání i chuť na další samurajský epos. Studio Sucker Punch proto sází na Ghost of Yotei, pokračování zasazené o tři století dál na zasněženém severním ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó). Vydání na PlayStation 5 dorazí 2. října 2025 a trailer The Onryō’s List jasně naznačuje, že tentokrát půjde o drsnější, osobnější jízdu.

Digitální Pokémon TCG Pocket se vrací na Alolu. Nový set Celestial Guardians vychází 30. dubna

Mobilní karetní hra Pokémon Trading Card Game Pocket brzy přivítá novou digitální expanzi. Celestial Guardians, jak se set jmenuje, dorazí 30. dubna a podle vývojářů přinese návrat oblíbených postav z her Pokémon Sun a Moon, včetně legendárních Solgalea a Lunaly.

Nadcházející DOOM: The Dark Ages dostal druhý trailer

Když se v roce 2016 Doom zvedl z prahu zatracení a navázal na odkaz kultovního originálu, málokdo čekal, že id Software jednou vymění neonové chodby za rozpadající se hrady. Přesto se to děje: Doom: The Dark Ages dorazí 15. května 2025 (a díky prémiové edici dokonce o dva dny dříve) a podle druhého oficiálního traileru to vypadá na největší skok série od pořízení vertikální osy v Doom Eternal.

Clair Obscur: Expedition 33 je silný příběh o smíření se smrtí i mechanicky brilantní RPG

Francouzské studio Sandfall si na první pohled stanovilo až příliš ambiciózní cíl – vytvořit moderní japonsky laděné RPG, které bude působit zároveň svěže i důvěrně. Clair Obscur: Expedition 33, které vychází 24. dubna 2025, ale ukazuje, že to zvládlo.

Zapomeňte na snadné vítězství. Diablo 4 zvyšuje laťku obtížnosti

Blizzard chce, aby se hráči v osmé sezóně Diabla 4 pořádně zapotili. V rozhovoru pro PC Gamer vedoucí herní designér Colin Finer uvedl, že zpětná vazba od hráčů a výsledky z veřejného testovacího serveru vedly tým k tomu, že nová sezóna nabídne výrazně vyšší obtížnost než ta předchozí.

Covenant: souls-like dark fantasy z pohledu první osoby

Když nezávislé Legion Studios loni na The Game Awards poprvé poodhalilo Covenant, spousta hráčů jen zvedla obočí: další "souls‑like"? Po druhém, výrazně delším traileru z Galaxies Showcase už ale nastupuje úplně jiná nálada. Dvanáctičlenný tým složený z veteránů, kteří brousili zbraně pro série DOOM, Call of Duty, Apex či Destiny, ukazuje hru, která chce zasadit temnou fantasy do ryze střílečkového prvního pohledu a přitom nabídnout hloubku, jakou si běžně spojujeme s nejpropracovanějšími RPG.

Podmořské survival RPG Barotrauma je o víkendu na Steamu zdarma

Když se vám v hororu zatají dech, obvykle to nechcete brát doslova. V Barotrauma – 2D kooperativním simulátoru ponorky, který právě teď slaví víkend zdarma na Steamu – je ale i hraní si s kyslíkem součástí zábavy. Stačí jedna záměna lahví a místo čerstvého vzduchu nasajete do plic svářecí palivo. Zní to jako špatný vtip? Rozhodně. A přesně takhle typicky barotraumatické situace vypadají: směs pekelného napětí, bolestné smrti a černého humoru.

Mario Kart World pravděpodobně nabídne Rainbow Road po splnění Grand Prix

Nintendo v novém Directu ukázalo další novinky z chystané hry Mario Kart World. Fanoušci si ihned všimli náznaků, že ve hře nebude chybět ani ikonická trať Rainbow Road. Firma sice zatím nic oficiálně nepotvrdila, ale vodítka ve videu mluví jasně.

Vydání Dune: Awakening se odkládá o tři týdny. Chystá se ale velký beta víkend

Studio Funcom nedávno potvrdilo mírný odklad očekávané survival MMO Dune: Awakening. Původně jsme se měli dočkat 20. května 2025 na PC, ale nově hra vyjde až 10. června (s třídenním předstihem pro vybrané předobjednávky).

Největší strach? Pád. White Knuckle budí hrůzu každým pohybem

Nová hra White Knuckle od Dark Machine Games, vydaná pod hororovým labelem DreadXP, sází na jeden z nejzákladnějších lidských strachů – pád z výšky. Místo příšer nebo lekaček přichází s hororem čistě mechanickým a psychologickým, který pramení z každého chycení se zrezivělého madla v nekonečném silu.

Novinky

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou "Anniversary", slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img