7.7 C
Czech
Středa, 30 dubna, 2025

Nový Battlefield míří zpět ke kořenům! EA plánuje vydání nejpozději v březnu 2026

reklama

reklama

I když jsme z připravovaného Battlefieldu zatím viděli jen kratičké záběry z pre-alfa verze, zdá se, že nás čekání na další díl válečné série možná nebude tak dlouhé. Společnost Electronic Arts (EA) ve svém finančním hlášení pro uplynulý kvartál potvrdila, že s uvedením hry na trh počítá nejpozději do konce března 2026.

Fiskální rok 2026: Co to znamená pro hráče?

Podle oficiálního vyjádření je Battlefield očekáván k vydání během fiskálního roku 2026. Pro EA to znamená období mezi 1. dubnem 2025 a 31. březnem 2026. V praxi by se nový díl série mohl objevit na pultech klidně už letos na podzim (což by byl extrémní případ), nebo až na začátku roku 2026. Přesné datum zatím nepadlo, ale orientační časové rozmezí je nyní jasné.

Návrat k moderním bitvám

EA už dříve naznačilo, že se série opět vrátí do současné éry. Po avantýrách s futuristickými prvky v Battlefield 2042 a následné negativní zpětné vazbě se vývojáři chtějí vrátit k osvědčeným „tradičnějším“ kořenům. Hra by měla zahrnovat klasické třídy vojáků a komornější mapy, což je dle fanoušků krok správným směrem – po tom, co Battlefield 2042 kvůli mnoha odchylkám a problémům nenaplnil očekávání.

Testování před vydáním: Battlefield Labs

Nové záběry z Battlefield Labs – jak se testovací fáze oficiálně nazývá – byly fanouškům představeny teprve nedávno, spolu s rychlou ukázkou rané hratelnosti. Tyto testy mají pomoci vývojářům naslouchat hráčům a získat od nich zpětnou vazbu v dostatečném předstihu. EA se tak snaží vyhnout situaci z roku 2021, kdy Battlefield 2042 spustil vlnu rozporuplných reakcí a kritiku za to, že hře údajně chybělo plnohodnotné odladění a směr.

Čtyři velká studia v akci

Pod hlavičkou Battlefield Studios se spojuje hned několik velkých týmů EA:

  • DICE – tvůrci původního Battlefieldu a nejdéle působící vývojářský tým série.
  • Ripple Effect – dříve známé jako DICE LA, které pomáhalo s podpůrnými projekty pro Battlefield i jiné hry.
  • Motive – autoři Dead Space Remake.
  • Criterion – britské studio proslulé závodní sérií Burnout a moderními díly Need for Speed.

Právě Criterion nedávno pozastavil práci na svém novém Need for Speed, aby pomohl s vývojem Battlefieldu. Tento masivní tým, sestavený z několika předních studií, má zajistit, že připravovaný Battlefield naplní vysoké ambice – a zároveň zřejmě napraví reputaci série po chladném přijetí 2042.

Pohnutý rok 2024 a plány do budoucna

EA není v poslední době v úplné pohodě: rok 2024 přinesl společnosti nižší finanční výsledky, než se předpokládalo. Vydavatel se netajil tím, že několik hlavních značek (např. EA Sports FC 25, Dragon Age: The Veilguard) se neprodávalo podle očekávání. Battlefield 2042 zase přinesl kritiku za chyby a úbytek hráčů.

S novým dílem by ale EA ráda vrátila sérii na vrchol. Vydavatel vsadil na dlouhou přípravu, rozsáhlé testování a silnou podporu vývojářských zdrojů, aby tentokrát naservíroval akci, která osloví jak veterány série, tak nové příchozí.

„Nejpozději březen 2026“: Co čekat?

Rok 2025 (fiskálně 2026 pro EA) se tak jeví jako nejzazší možný termín. V praxi to může znamenat:

  1. Potential Autumn 2025 Release – Tradičně vycházely díly Battlefieldu na podzim, což by zapadalo do letitého schématu AAA stříleček.
  2. Možnost dřívějšího startu – Pokud budou práce hotové dřív a marketing bude připraven, EA může překvapit spuštěním klidně ještě v roce 2025 – ovšem to vše je zatím v rovině spekulací.
  3. Beta a další public test – Stejně jako v minulosti by mohlo proběhnout veřejné testování, aby se systém vychytal a vývojáři získali zpětnou vazbu od hráčů. Battlefield Labs naznačuje, že to EA myslí s komunitním přístupem vážně.

Návrat série na výsluní?

Pro sérii Battlefield je klíčové získat zpět důvěru hráčů, což si EA zjevně uvědomuje. Rozhodnutí zaměstnat několik špičkových týmů nasvědčuje tomu, že to myslí opravdu vážně. Fanoušci doufají, že tentokrát se podaří dosáhnout klasičtějšího Battlefieldu, avšak se spoustou vylepšení a nových nápadů – především aby start nebyl provázen chaosem a technickými chybami.

Zbývá tedy vyčkat na další oficiální zprávy. Po nedávné ukázce pre-alfa videí, která mnohé naladila, se patrně v následujících měsících budou objevovat další detaily, a to jak o herním režimu, tak o příběhové lince či časovém zasazení. Jedno je však jasné: EA nechce nic uspěchat a udělá všechno pro to, aby Battlefield znovu zazářil.

reklama

spot_img

Články

Ghost of Yotei vyjde 2. října exkluzivně na PS5

Za pět let od úspěchu Ghost of Tsushima narostla očekávání i chuť na další samurajský epos. Studio Sucker Punch proto sází na Ghost of Yotei, pokračování zasazené o tři století dál na zasněženém severním ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó). Vydání na PlayStation 5 dorazí 2. října 2025 a trailer The Onryō’s List jasně naznačuje, že tentokrát půjde o drsnější, osobnější jízdu.

Digitální Pokémon TCG Pocket se vrací na Alolu. Nový set Celestial Guardians vychází 30. dubna

Mobilní karetní hra Pokémon Trading Card Game Pocket brzy přivítá novou digitální expanzi. Celestial Guardians, jak se set jmenuje, dorazí 30. dubna a podle vývojářů přinese návrat oblíbených postav z her Pokémon Sun a Moon, včetně legendárních Solgalea a Lunaly.

Nadcházející DOOM: The Dark Ages dostal druhý trailer

Když se v roce 2016 Doom zvedl z prahu zatracení a navázal na odkaz kultovního originálu, málokdo čekal, že id Software jednou vymění neonové chodby za rozpadající se hrady. Přesto se to děje: Doom: The Dark Ages dorazí 15. května 2025 (a díky prémiové edici dokonce o dva dny dříve) a podle druhého oficiálního traileru to vypadá na největší skok série od pořízení vertikální osy v Doom Eternal.

Clair Obscur: Expedition 33 je silný příběh o smíření se smrtí i mechanicky brilantní RPG

Francouzské studio Sandfall si na první pohled stanovilo až příliš ambiciózní cíl – vytvořit moderní japonsky laděné RPG, které bude působit zároveň svěže i důvěrně. Clair Obscur: Expedition 33, které vychází 24. dubna 2025, ale ukazuje, že to zvládlo.

Zapomeňte na snadné vítězství. Diablo 4 zvyšuje laťku obtížnosti

Blizzard chce, aby se hráči v osmé sezóně Diabla 4 pořádně zapotili. V rozhovoru pro PC Gamer vedoucí herní designér Colin Finer uvedl, že zpětná vazba od hráčů a výsledky z veřejného testovacího serveru vedly tým k tomu, že nová sezóna nabídne výrazně vyšší obtížnost než ta předchozí.

Covenant: souls-like dark fantasy z pohledu první osoby

Když nezávislé Legion Studios loni na The Game Awards poprvé poodhalilo Covenant, spousta hráčů jen zvedla obočí: další "souls‑like"? Po druhém, výrazně delším traileru z Galaxies Showcase už ale nastupuje úplně jiná nálada. Dvanáctičlenný tým složený z veteránů, kteří brousili zbraně pro série DOOM, Call of Duty, Apex či Destiny, ukazuje hru, která chce zasadit temnou fantasy do ryze střílečkového prvního pohledu a přitom nabídnout hloubku, jakou si běžně spojujeme s nejpropracovanějšími RPG.

Podmořské survival RPG Barotrauma je o víkendu na Steamu zdarma

Když se vám v hororu zatají dech, obvykle to nechcete brát doslova. V Barotrauma – 2D kooperativním simulátoru ponorky, který právě teď slaví víkend zdarma na Steamu – je ale i hraní si s kyslíkem součástí zábavy. Stačí jedna záměna lahví a místo čerstvého vzduchu nasajete do plic svářecí palivo. Zní to jako špatný vtip? Rozhodně. A přesně takhle typicky barotraumatické situace vypadají: směs pekelného napětí, bolestné smrti a černého humoru.

Mario Kart World pravděpodobně nabídne Rainbow Road po splnění Grand Prix

Nintendo v novém Directu ukázalo další novinky z chystané hry Mario Kart World. Fanoušci si ihned všimli náznaků, že ve hře nebude chybět ani ikonická trať Rainbow Road. Firma sice zatím nic oficiálně nepotvrdila, ale vodítka ve videu mluví jasně.

Vydání Dune: Awakening se odkládá o tři týdny. Chystá se ale velký beta víkend

Studio Funcom nedávno potvrdilo mírný odklad očekávané survival MMO Dune: Awakening. Původně jsme se měli dočkat 20. května 2025 na PC, ale nově hra vyjde až 10. června (s třídenním předstihem pro vybrané předobjednávky).

Největší strach? Pád. White Knuckle budí hrůzu každým pohybem

Nová hra White Knuckle od Dark Machine Games, vydaná pod hororovým labelem DreadXP, sází na jeden z nejzákladnějších lidských strachů – pád z výšky. Místo příšer nebo lekaček přichází s hororem čistě mechanickým a psychologickým, který pramení z každého chycení se zrezivělého madla v nekonečném silu.

Novinky

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou "Anniversary", slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img