15.2 C
Czech
Čtvrtek, 10 července, 2025

Studio Hi-Rez osekává své projekty a propouští desítky zaměstnanců

reklama

Studio Hi-Rez, tvůrci populární MOBA hry Smite a týmové střílečky Paladins, oznámilo zásadní změny v dalším vývoji svých titulů. Oficiálně sice neoznačili směřování svých kroků za „konec vývoje“, ale dle všech indicií zůstane Smite 1, Paladins a další hry (včetně Rogue Company) pouze v udržovacím režimu bez nových aktualizací. Hlavním a jediným aktivně vyvíjeným projektem se tak stává Smite 2, ovšem za cenu propouštění. Podle dostupných zpráv zrušilo studio Hi-Rez až 70 pracovních míst, a některé zdroje dokonce tvrdí, že to může být téměř polovina celé firmy.

Velkou ránu teď určitě cítí zejména hráči Paladins. Tato free-to-play střílečka z fantasy prostředí si sice dlouhodobě udržovala slušnou komunitu, ale podpora od studia slábla už několik měsíců. A nyní je jasné, že žádné novinky už nepřijdou. Aktivní vývoj Paladins se zastavil a hra dostane jen udržovací péči, takže poběží servery, ale bez zásadních aktualizací. Podobný osud postihl i Smite 1, který zůstává hratelný, ovšem do budoucna také neuvidí žádné výrazné inovace.

Důvodem osekání starších titulů a propouštění zaměstnanců jsou podle společnosti „náročné podmínky na trhu“. Studio teď zaměří všechny své síly na Smite 2, MOBA pokračování, které Hi-Rez nedávno uvedlo v betaverzi. Krátce po zveřejnění rozhodnutí se začali ozývat propuštění vývojáři na sociálních sítích a komunitních fórech. Hráči mezi jmény najdou vývojáře, kteří se zabývali vyvažováním postav, tvorbou uživatelského rozhraní, i ty, kteří se starali o esportovou scénu a další podpůrné pozice. Dojde tedy nejen na Paladins a starší Smite, ale částečně se dotkne i samotného Smite 2 týmu.

Déjà vu pro fanoušky?

Zanedbání nebo přímé „utnutí“ podpory pro své hry není u Hi-Rez nic nového. Starší hráči si ještě pamatují, jak kdysi studio pomalu opustilo vývoj titulů Tribes: Ascend nebo Global Agenda. A teď se historie do jisté míry opakuje. V momentě, kdy studio vidí další „trumf“ (Smite 2), jde všechno ostatní stranou. Samozřejmě, pro rozjetí nové hry a její dotáhnutí do stavu, kdy může spolehlivě fungovat (a vydělávat), je třeba spousty prostředků i vývojářských sil. Přesto mezi komunitou převládá pocit, že tak prudké a masivní omezení podpory u zbytku portfolia je příliš tvrdé – a to nejen pro fanoušky, ale především pro odchozí zaměstnance.

Bohužel není ojedinělé, že střední a větší vývojářská studia v posledních měsících provádějí masivní propouštění. Podobné dopady jsme nedávno viděli i u dalších společností, které se kvůli úsporám a snaze „přežít na turbulentním trhu“ uchylují k redukci pracovních sil. Velká část vývojářů tak odchází i přes roky odsloužené práci na vývoji vlajkových titulů.

Co bude s Paladins, Smite 1 a Rogue Company dál?

Hi-Rez zatím ujišťuje, že servery her jako Paladins, Smite 1 a Rogue Company zůstanou v provozu, dokud to bude dávat ekonomický smysl. Zároveň se ale v oficiálních vyjádřeních jasně píše, že „žádné větší aktualizace nebudou následovat“. Hráči mají tedy k dispozici obsah, který už ve hře je, a přestože drobné opravy chyb či vylaďování mohou vycházet, skutečně nového obsahu se nedočkají.

Hráči ale vyjadřují obavy, že udržování serverů bez stálého proudu novinek časem ztratí relevanci. U online her totiž zejména nový obsah a časté aktualizace motivují hráče k návratu a udržování dlouhodobé komunity. Není proto jisté, jak dlouho se provoz stávajících her udrží na stabilní úrovni, případně zda je studio nakonec skutečně nenechá dojet do úplného konce.

Nepříjemné otázky a nejistá budoucnost

Působení Hi-Rez v herním odvětví vždycky provázely mírné kotrmelce: ať už šlo o dřívější neohrabané odklonění od jiných projektů, proměnlivou míru podpory komunity nebo teď o poměrně masivní propouštění. Prezident studia Stewart Chisam se k celé situaci vyjádřil s tím, že jej propouštění bolí a osobně se za něj cítí zodpovědný, ale zároveň tvrdí, že to bylo nezbytné pro „dlouhodobou udržitelnost firmy“.

Ve světle konkurence na MOBA scéně (a zdá se, že se jich chystá hned několik) to studio nebude mít jednoduché. A z hlediska hráčů je stav tak trochu „rozdvojený“. Příznivci Smite 2 se mohou těšit na plný vývojářský focus, zatímco komunita Paladins a Smite 1 nyní ztrácí naději na čerstvý obsah. Mnozí hráči zároveň vyjadřují obavy, zda se situace za pár let nebude opakovat právě i s novým Smite 2.

reklama

reklama

spot_img

Články

All Star Tower Defense X: nejlepší jednotky, perky i kódy

Nová hra All Star Tower Defense X od Roblox měla raketový start. Hráči sbírají jednotky inspirované anime postavami a sestavují týmy, které musí porazit vlny nepřátel. Aby přežili déle, musí hráči brát v úvahu nejen vzácnost, ale také synergii postav, jejich atributy a správný strom dovedností.

Switch 2 si nerozumí s většinou neoficiálních doků

Nintendo u nové generace své konzole přitvrzuje. Switch 2 používá USB-C konektor, ale v praxi se chová zcela nestandardně. Výsledkem je, že drtivá většina třetích stran zatím nedokáže vyrobit funkční dok. Podle výrobců příslušenství za to může nový čip s vlastním šifrováním.

Helldivers 2 bude první PlayStation titul na Xboxu. Dorazí v srpnu

Kooperativní střílečka Helldivers 2 dorazí na konzole Xbox Series X|S už 26. srpna. Půjde o vůbec první hru vydanou pod hlavičkou PlayStation, která se dostane na platformu Microsoftu. Hra nabídne plný crossplay mezi Xboxem, PlayStationem i PC.

Akční střílečka Full Metal Schoolgirl míří na PS5, Switch 2 a PC

Když se spojí vývojáři Yuke’s s vydavatelstvím D3Publisher, většinou to znamená explozi šílené akce. A přesně to slibuje jejich novinka Full Metal Schoolgirl. Brutální, sarkastický akční nářez, který dorazí 23. října 2025 na PlayStation 5, Switch 2 a PC (Steam a Epic Games Store). Tohle ale není další klasická střílečka. Je to kyberpunková výpověď o světě, kde kapitalismus dávno překročil hranice zdravého rozumu. A vy jste jeho největší hrozba: mechanizovaná školní rebelka s kulometem v ruce.

Restrukturalizace u Xboxu: tisíce výpovědí a konec několika her

Microsoft oznámil další vlnu propouštění. Tentokrát se týká přibližně 9 000 lidí, což představuje asi čtyři procenta celkového počtu zaměstnanců. Zasaženy jsou i herní divize Xbox, ZeniMax a King. Změny přicházejí v době, kdy herní byznys Microsoftu vykazuje rekordní výsledky.

Iniciativa Stop Killing Games překonává 820 000 podpisů

Kdo vlastní hru, když ji nelze hrát? Tahle otázka už dlouho visí ve vzduchu, ale v posledních měsících získává konkrétní obrysy díky mohutné kampani Stop Killing Games. Tahle evropská občanská iniciativa, za kterou stojí YouTuber Ross Scott, se aktuálně přehoupla přes hranici 820 000 podpisů a je na nejlepší cestě dosáhnout potřebného milionu. Cíl? Zastavit praxi herních vydavatelů, kteří po ukončení podpory dělají z online titulů digitální prach.

Tony Hawk a další novinky míří do Game Passu

Microsoft odhalil první vlnu her, které v červenci zamíří do předplatného Game Pass. Mezi hlavní lákadla patří remaster Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4, který bude dostupný v Game Passu hned v den vydání. Nechybí ani návraty dvou známých titulů a silná nabídka pro fanoušky japonských RPG.

Griefing v Dune: Awakening? PvE hráči se stávají snadnou kořistí červů

Když se v MMO survival hře Dune: Awakening řekne "griefing", fanoušci už přesně vědí, o čem je řeč. Nový a oblíbený způsob, jak znepříjemnit ostatním hraní, je paralyzování hráčů v PvE zónách pomocí přistání s ornithoptérou, a následné vyvolání písečného červa. Ačkoliv jde o kreativní zneužití herní mechaniky, atmosféru Arrakisu tím tahle komunita posouvá do divokého západu.

Monster Hunter Wilds: Co přináší druhý bezplatný update

Monster Hunter Wilds dostal druhý velký bezplatný update, který míří hlavně na PC hráče. Capcom upravil využití grafické paměti, přidal nové příšery a oznámil, co hráče čeká dál. Hráči na Steamu si stěžovali na výkonnostní problémy, což vedlo ke ztrátě hráčské základny. Teď přichází první větší reakce vývojářů.

Blue Prince nemá jasný konec. A přesně to je jeho smysl

Na první pohled vypadá Blue Prince jako propracovaná logická hra s komplikovanými hádankami. Po desítkách hodin hraní se však ukazuje, že nejde jen o řetězec šifer a zámků. Hra si pohrává s očekáváním hráče, že ho čeká jasný cíl. Místo toho záměrně nechává otázky bez odpovědí.

reklama

Novinky

Steel Hunters končí tři měsíce po startu

Na loňských Game Awards vzbudil Steel Hunters nemalou pozornost. Impozantní trailer sliboval taktický PvPvE zážitek s mechy, který měl spojit týmovou spolupráci a strategický boj s výhodami moderního live-service modelu. Hru vyvíjelo studio Wargaming, známé především díky World of Tanks. V dubnu letošního roku pak Steel Hunters dorazil na Steam v režimu předběžného přístupu.

Ubisoft nyní požaduje zničení i fyzických kopií her po ukončení podpory

Ubisoft opět rozbouřil herní scénu, tentokrát nikoliv novou hrou, ale změnou podmínek používání svých titulů. Nedávno aktualizovaná uživatelská smlouva (EULA) obsahuje pasáže, které vzbudily obrovskou kritiku mezi hráči i odbornou veřejností. Společnost teď po uživatelích formálně vyžaduje, aby po ukončení podpory hry všechny její kopie odinstalovali a zničili. A to nejen digitální, ale i fyzické. V praxi to znamená, že když Ubisoft hru stáhne z prodeje nebo zavře servery, uživatel by měl přestat hru vlastnit úplně.

Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4 přináší skvělou jízdu i rozpačité změny

Fanoušci série Tony Hawk se dočkali. Nový remake s názvem Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4 přináší další porci nostalgie, přepracovanou hratelnost a tři zbrusu nové mapy. Skating je zábavný, plynulý a stále návykový. Ale není to úplně bez chybiček – zejména pokud jste fandou čtvrtého dílu.

reklama

spot_img

reklama

reklama