27 C
Czech
Sobota, 5 července, 2025

Starbreeze přebírá vydavatelská práva na Payday 3. Druhá šance pro zklamané fanoušky?

reklama

Ještě před rokem to s třetím dílem série Payday nevypadalo vůbec dobře. Po deseti letech od vydání kultovního Payday 2 přinesl nový díl velká očekávání, ale také velké zklamání. Vydání v září 2023 doprovázely masivní technické problémy. Matchmaking téměř nefungoval, servery padaly jako domino a hráči se rozhořčeně ptali, proč musí být celý titul povinně online, i když chtějí hrát sami. Výsledkem byly drtivě negativní recenze, klesající hráčská základna a frustrovaná komunita.

Studio Starbreeze, které má vývoj Payday série na svědomí, se po tomto debaklu ocitlo pod tlakem. Hráči byli nekompromisní a vedení společnosti to pocítilo. Krátce po vydání opustil křeslo CEO Tobias Sjögren a vznikl nový kreativní tým, jehož cílem bylo titul zachránit. Celý proces byl interně pojmenován Operation: Medic Bag, podle ikonického předmětu z herní série. Šlo o jasný signál: hru je potřeba zachránit, vyléčit, a nejlépe rychle.

Převzetí vydavatelských práv

Zásadní změna přichází nyní. Studio Starbreeze oznámilo, že zcela přebírá vydavatelská práva na Payday 3 od společnosti Plaion, která hru původně distribuovala. To znamená, že Starbreeze bude mít nejen vývoj, ale i celý proces vydávání plně pod kontrolou. Jak uvedlo v oficiálním prohlášení, došlo k „vzájemné dohodě“ mezi oběma firmami, která umožní Starbreeze pokračovat bez vnějšího omezení. Na financování tohoto kroku studio vydalo nové akcie v hodnotě zhruba 3 miliony dolarů, z nichž většina šla na splacení závazků vůči společnosti Plaion.

„Tento krok nám umožní výrazně urychlit plán vývoje obsahu a otevřít nové strategické příležitosti pro celou značku Payday,“ uvedl člen představenstva Thomas Lindgren. A právě to zní jako hudba pro uši hráčů, kteří toužili po větší frekvenci aktualizací, oprav a hlavně nového obsahu.

Payday 3 se totiž po vydání potýkalo s obrovským nedostatkem čerstvého materiálu. Nové mise nepřicházely, první velká aktualizace byla opakovaně odložena a komunita začala ztrácet trpělivost. Hráčská základna rychle klesala a většina veteránů se raději vrátila k Payday 2, které i po letech působí stabilněji a obsahem bohatěji.

Starbreeze si ale uvědomuje, že tento krok sám o sobě nestačí, hráči potřebují konkrétní výsledky. První velký test proto přijde už 26. května 2025, kdy vývojáři slibují vydání nového obsahu. Co přesně přijde, zatím není známo, ale už samotná zmínka o datu v oficiální komunikaci značí, že tým bere záchranu hry vážně.

Payday značka má budoucnost, říká Starbreeze

A co dál? Starbreeze se netají tím, že má s celou značkou Payday větší plány. V tiskové zprávě se výslovně zmiňuje, že ukončení spolupráce s Plaionem neznamená konec. Naopak, obě společnosti si ponechaly otevřená vrátka pro budoucí spolupráci na dalších projektech ze světa Payday. Jinými slovy, třetí díl nemusí být poslední, ba naopak. Značka může expandovat, ať už skrze rozšíření Payday 3, nové spin-offy nebo dokonce Payday 4.

Je také dobré připomenout, že Starbreeze aktuálně pracuje i na velkém Dungeons & Dragons titulu, který by měl vyjít v roce 2026. Přesto ale studio opakovaně ujišťuje, že Payday zůstává jejich klíčovou značkou, a že budou pokračovat v jejím rozvoji naplno.

Záchrana Payday 3 tedy není jen o opravách a updatech. Je to o znovunabytí důvěry komunity, obnovení reputace značky a návratu k tomu, co fungovalo v minulosti. Pokud to Starbreeze zvládne, možná nás ještě čeká příjemné překvapení. A kdo ví, třeba bude právě Payday 3 jedním z těch titulů, které se po nevydařeném startu dokážou postavit na nohy a uspět na druhý pokus.

reklama

reklama

spot_img

Články

Griefing v Dune: Awakening? PvE hráči se stávají snadnou kořistí červů

Když se v MMO survival hře Dune: Awakening řekne "griefing", fanoušci už přesně vědí, o čem je řeč. Nový a oblíbený způsob, jak znepříjemnit ostatním hraní, je paralyzování hráčů v PvE zónách pomocí přistání s ornithoptérou, a následné vyvolání písečného červa. Ačkoliv jde o kreativní zneužití herní mechaniky, atmosféru Arrakisu tím tahle komunita posouvá do divokého západu.

Monster Hunter Wilds: Co přináší druhý bezplatný update

Monster Hunter Wilds dostal druhý velký bezplatný update, který míří hlavně na PC hráče. Capcom upravil využití grafické paměti, přidal nové příšery a oznámil, co hráče čeká dál. Hráči na Steamu si stěžovali na výkonnostní problémy, což vedlo ke ztrátě hráčské základny. Teď přichází první větší reakce vývojářů.

Blue Prince nemá jasný konec. A přesně to je jeho smysl

Na první pohled vypadá Blue Prince jako propracovaná logická hra s komplikovanými hádankami. Po desítkách hodin hraní se však ukazuje, že nejde jen o řetězec šifer a zámků. Hra si pohrává s očekáváním hráče, že ho čeká jasný cíl. Místo toho záměrně nechává otázky bez odpovědí.

Remastery Sonic Adventure se nechystají. SEGA chce raději nové hry

Fanoušci série Sonic Adventure se dalších verzí svých oblíbených her zatím nedočkají. Přestože zájem veřejnosti přetrvává, Sonic Team podle všeho s remastery či remaky vůbec nepočítá.

Arc System Works mění kurz a představuje akční titul DAMON and BABY

Studio Arc System Works, které si hráči po celém světě spojují především s precizními bojovkami typu Guilty Gear nebo BlazBlue, se rozhodlo rozšířit své pole působnosti. Během vlastní prezentace Arc System Works Showcase oznámilo titul DAMON and BABY, akční hru, která má být základem nového vývojářského směru. Ačkoliv zatím neznáme platformy ani datum vydání, víme, že nejde o jednorázový výstřel do tmy, ale o pečlivě promyšlený krok k širšímu kreativnímu záběru studia.

Capcom mění směr: Requiem bude návratem k hororu, Leon zůstává otazníkem

Capcom chtěl původně udělat z Resident Evil: Requiem akční open-world hru s online prvky. Po testování ale studio otočilo. Výsledkem má být čistě singleplayerový survival horor, který se vrací ke kořenům série.

Hearthstone přidává prvního mazlíčka, získat ho ale může stát až 158 dolarů

Blizzard se rozhodl rozšířit Hearthstone o další formu kosmetických doplňků. Poprvé v historii hry přichází interaktivní mazlíček. Měl to být milý doplněk pro fanoušky, ale místo radosti přinesl spíš rozladění. Dinosaurus King Krush se totiž schovává za klasickou gacha mechaniku, která může běžného hráče vyjít až na 158 dolarů. A to vše jen proto, aby na spodní části obrazovky občas zařval a zamával ocasem.

PS Plus slaví 15 let a přináší Diablo IV zdarma pro všechny předplatitele

Červencová nabídka her na PlayStation Plus potěší všechny fanoušky akce, bojovek i atmosférických indie titulů. Sony slaví 15. výročí služby a rozdává jednu z největších pecek posledních let: Diablo IV. Vedle něj přidává i The King of Fighters XV a klidnou plošinovku Jusant.

Death Stranding 2 rozšiřuje svět, ale zůstává věrný své zvláštnosti

Hideo Kojima navazuje na svůj kultovní titul Death Stranding s druhým dílem, který opět sleduje příběh Sama Portera Bridgese. Ten žije v ústraní s malou Lou, ale nová mise ho zavede do Mexika a Austrálie. Cílem je znovu spojit izolovaný svět pomocí Chiral Network.

Cyberpunk 2077 odkládá update 2.3. Vývojáři slibují rozsah jako u verze 2.2

Update 2.3 pro Cyberpunk 2077 měl dorazit ve čtvrtek 26. června. CD Projekt RED ale oznámil, že potřebuje víc času, a vydání odložil na neurčito. Nové datum zatím nesdělil. Vývojáři ale tvrdí, že cílí na podobný rozsah, jaký měl minulý balíček 2.2.

reklama

Novinky

Helldivers 2 bude první PlayStation titul na Xboxu. Dorazí v srpnu

Kooperativní střílečka Helldivers 2 dorazí na konzole Xbox Series X|S už 26. srpna. Půjde o vůbec první hru vydanou pod hlavičkou PlayStation, která se dostane na platformu Microsoftu. Hra nabídne plný crossplay mezi Xboxem, PlayStationem i PC.

Akční střílečka Full Metal Schoolgirl míří na PS5, Switch 2 a PC

Když se spojí vývojáři Yuke’s s vydavatelstvím D3Publisher, většinou to znamená explozi šílené akce. A přesně to slibuje jejich novinka Full Metal Schoolgirl. Brutální, sarkastický akční nářez, který dorazí 23. října 2025 na PlayStation 5, Switch 2 a PC (Steam a Epic Games Store). Tohle ale není další klasická střílečka. Je to kyberpunková výpověď o světě, kde kapitalismus dávno překročil hranice zdravého rozumu. A vy jste jeho největší hrozba: mechanizovaná školní rebelka s kulometem v ruce.

Restrukturalizace u Xboxu: tisíce výpovědí a konec několika her

Microsoft oznámil další vlnu propouštění. Tentokrát se týká přibližně 9 000 lidí, což představuje asi čtyři procenta celkového počtu zaměstnanců. Zasaženy jsou i herní divize Xbox, ZeniMax a King. Změny přicházejí v době, kdy herní byznys Microsoftu vykazuje rekordní výsledky.

reklama

spot_img

reklama

reklama