10.1 C
Czech
Středa, 30 dubna, 2025

Sony založila nové studio Dark Outlaw Games. Šéfem je známý Jason Blundell

reklama

reklama

V herním světě se nedočkáme každý den zprávy o tom, že Sony zakládá zbrusu nové studio. V posledních letech jsme totiž spíše sledovali, jak japonský gigant několik svých týmů uzavřel nebo zásadně přeskupil. Teď se ale na obzoru objevuje Dark Outlaw Games za kterým stojí veterán série Call of Duty Jason Blundell.

Blundell, jenž dříve pracoval například na legendárním režimu Zombies v Call of Duty a zastával vedoucí role ve studiích Treyarch či Deviation Games, na sebe upozornil v nedávném rozhovoru s novinářem Jeff Gerstmann. Prozradil, že Dark Outlaw Games již nějakou dobu funguje pod křídly PlayStation Studios, ale zatím se s oficiálními informacemi drží při zemi. „Už nějakou dobu pracujeme v ústraní a až budeme mít co ukázat, vystoupíme na světlo,“ uvedl Blundell.

Nejde přitom o jeho první spolupráci se Sony. Studio Deviation Games, které Blundell spoluzaložil, mělo připravovat exkluzivní titul pro PlayStation, avšak prošlo výraznou krizí, načež skončilo v roce 2024. Nyní se zdá, že s Dark Outlaw Games dostává odhodlání a kreativita bývalého šéfa Zombies režimu novou šanci. Blundell vyjádřil vděk Sony za příležitost: „Je to privilegium moci to uskutečnit jako nová interní součást Sony. Není obvyklé, aby Sony zakládala first-party studia, takže si toho vážíme.“

Zatím nikdo neví, na čem studio pracuje

Přesné detaily o tom, na čem čerstvě vzniklý tým pracuje, jsou zatím pod pokličkou. Z dosavadních náznaků ale můžeme vyčíst, že půjde o novou značku, zcela nový projekt, který má hodně ambicí a hodlá vyplnit prostor po nedávno zrušených live-service titulech či jiných projektech, jež Sony stopla. Všechno tomu nasvědčuje – Dark Outlaw Games přibírá další zaměstnance, kolektiv se sehrává, testují se prvotní nápady a konzolové publikum už začíná šeptat o tom, že by mohlo jít o zajímavé sousto. Zvlášť pokud se Blundell vrátí ke svým nápadům z prostředí akčních stříleček či kooperativních zážitků.

Sony sama v posledních letech posilovala svoji nabídku tím, že do svého portfolia kupovala již zaběhnuté hvězdy, jako jsou Bungie, Insomniac Games či Bluepoint Games. Na druhé straně se ale nebála zavírat studia typu Firewalk, Japan Studio či Pixelopus, pokud nebyla spokojená s vývojem. Nyní se zdá, že gigant znovu sází na vznik zcela nového interního týmu s potenciálem přinést svěží vítr do nabídky exkluzivit. Jestli se podaří navázat na úspěch řady Call of Duty: Black Ops, nebo zda se Blundell zaměří na novou formu multiplayerových (či dokonce singleplayerových) projektů, ukáže až čas.

„Je to velmi vzrušující a líbí se mi, že v této fázi své kariéry stále dostávám takové příležitosti. A vždycky je to touha chtít dát na zeď ten jeden disk navíc. Můžeme něco přinést divákům a nadchnout je a získat nějaké nové IP nebo [něco] vzrušujícího nebo nebezpečného. To mě nutí každé ráno vyskočit z postele.“ dodal dále Blundell.

Pro hráče je jistě lákavá představa, že v Dark Outlaw Games vyroste důležitá značka, která pomůže dál rozvíjet bohatou historii PlayStationu. Otázkou zůstává, jakou podobu budou mít první upoutávky a kdy se dočkáme oficiálního představení připravované hry. Blundell zatím naznačil, že si jeho tým zakládá na důkladném testování nápadů a nechce nic uspěchat, což lze vzhledem k nejistotám posledních let jen ocenit.

reklama

spot_img

Články

Ghost of Yotei vyjde 2. října exkluzivně na PS5

Za pět let od úspěchu Ghost of Tsushima narostla očekávání i chuť na další samurajský epos. Studio Sucker Punch proto sází na Ghost of Yotei, pokračování zasazené o tři století dál na zasněženém severním ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó). Vydání na PlayStation 5 dorazí 2. října 2025 a trailer The Onryō’s List jasně naznačuje, že tentokrát půjde o drsnější, osobnější jízdu.

Digitální Pokémon TCG Pocket se vrací na Alolu. Nový set Celestial Guardians vychází 30. dubna

Mobilní karetní hra Pokémon Trading Card Game Pocket brzy přivítá novou digitální expanzi. Celestial Guardians, jak se set jmenuje, dorazí 30. dubna a podle vývojářů přinese návrat oblíbených postav z her Pokémon Sun a Moon, včetně legendárních Solgalea a Lunaly.

Nadcházející DOOM: The Dark Ages dostal druhý trailer

Když se v roce 2016 Doom zvedl z prahu zatracení a navázal na odkaz kultovního originálu, málokdo čekal, že id Software jednou vymění neonové chodby za rozpadající se hrady. Přesto se to děje: Doom: The Dark Ages dorazí 15. května 2025 (a díky prémiové edici dokonce o dva dny dříve) a podle druhého oficiálního traileru to vypadá na největší skok série od pořízení vertikální osy v Doom Eternal.

Clair Obscur: Expedition 33 je silný příběh o smíření se smrtí i mechanicky brilantní RPG

Francouzské studio Sandfall si na první pohled stanovilo až příliš ambiciózní cíl – vytvořit moderní japonsky laděné RPG, které bude působit zároveň svěže i důvěrně. Clair Obscur: Expedition 33, které vychází 24. dubna 2025, ale ukazuje, že to zvládlo.

Zapomeňte na snadné vítězství. Diablo 4 zvyšuje laťku obtížnosti

Blizzard chce, aby se hráči v osmé sezóně Diabla 4 pořádně zapotili. V rozhovoru pro PC Gamer vedoucí herní designér Colin Finer uvedl, že zpětná vazba od hráčů a výsledky z veřejného testovacího serveru vedly tým k tomu, že nová sezóna nabídne výrazně vyšší obtížnost než ta předchozí.

Covenant: souls-like dark fantasy z pohledu první osoby

Když nezávislé Legion Studios loni na The Game Awards poprvé poodhalilo Covenant, spousta hráčů jen zvedla obočí: další "souls‑like"? Po druhém, výrazně delším traileru z Galaxies Showcase už ale nastupuje úplně jiná nálada. Dvanáctičlenný tým složený z veteránů, kteří brousili zbraně pro série DOOM, Call of Duty, Apex či Destiny, ukazuje hru, která chce zasadit temnou fantasy do ryze střílečkového prvního pohledu a přitom nabídnout hloubku, jakou si běžně spojujeme s nejpropracovanějšími RPG.

Podmořské survival RPG Barotrauma je o víkendu na Steamu zdarma

Když se vám v hororu zatají dech, obvykle to nechcete brát doslova. V Barotrauma – 2D kooperativním simulátoru ponorky, který právě teď slaví víkend zdarma na Steamu – je ale i hraní si s kyslíkem součástí zábavy. Stačí jedna záměna lahví a místo čerstvého vzduchu nasajete do plic svářecí palivo. Zní to jako špatný vtip? Rozhodně. A přesně takhle typicky barotraumatické situace vypadají: směs pekelného napětí, bolestné smrti a černého humoru.

Mario Kart World pravděpodobně nabídne Rainbow Road po splnění Grand Prix

Nintendo v novém Directu ukázalo další novinky z chystané hry Mario Kart World. Fanoušci si ihned všimli náznaků, že ve hře nebude chybět ani ikonická trať Rainbow Road. Firma sice zatím nic oficiálně nepotvrdila, ale vodítka ve videu mluví jasně.

Vydání Dune: Awakening se odkládá o tři týdny. Chystá se ale velký beta víkend

Studio Funcom nedávno potvrdilo mírný odklad očekávané survival MMO Dune: Awakening. Původně jsme se měli dočkat 20. května 2025 na PC, ale nově hra vyjde až 10. června (s třídenním předstihem pro vybrané předobjednávky).

Největší strach? Pád. White Knuckle budí hrůzu každým pohybem

Nová hra White Knuckle od Dark Machine Games, vydaná pod hororovým labelem DreadXP, sází na jeden z nejzákladnějších lidských strachů – pád z výšky. Místo příšer nebo lekaček přichází s hororem čistě mechanickým a psychologickým, který pramení z každého chycení se zrezivělého madla v nekonečném silu.

Novinky

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou "Anniversary", slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img