10.1 C
Czech
Středa, 30 dubna, 2025

Schedule I čelí vyšetřování kvůli podobnosti se sérií Drug Dealer Simulator

reklama

reklama

Na herní scéně začíná neobvyklý konflikt, který připomíná známé rčení „život napodobuje umění“. Tentokrát jde o možný spor mezi tvůrci a vydavateli her s tematikou drogových dealerů: konkrétně mezi polskou společností Movie Games SA (vydavatelem série Drug Dealer Simulator) a novou nezávislou hrou Schedule I od studia TVGS (Tyler’s Video Game Studio). Movie Games totiž zahájili vyšetřování, zda Schedule I neporušuje autorská práva jejich titulu Drug Dealer Simulator.

První zmínka o vyšetřování se objevila na polském webu PAP Biznes, podle něhož Movie Games obdrželi právní analýzu naznačující, že Schedule I by mohlo neoprávněně využívat prvky ze série Drug Dealer Simulator. Konkrétně má jít o části příběhu, herních mechanik i uživatelského rozhraní. Obě hry se sice na první pohled vizuálně liší – Drug Dealer Simulator vsadil na drsnější, realističtější atmosféru ve stylu GTA, zatímco Schedule I vypadá kresleně a poněkud ulítle – avšak zápletka obou titulů se točí kolem budování drogového impéria od malých začátků až po kralování podsvětí. Není tedy vyloučeno, že některé mechaniky či nápady jsou podobné.

Podle prohlášení Movie Games je vyšetřování teprve v rané fázi a jeho cílem není okamžitě zastavit prodej Schedule I, nýbrž zjistit, zda opravdu došlo k porušení práv, anebo ne. „Je to pro nás velmi závažná situace,“ uvedl podle dostupných zdrojů marketingový ředitel Movie Games Michał Puczyński. Dodal, že nejsou žádní velcí korporátní hráči, ale malé indie studio, a musejí proto pečlivě zvažovat každý právní krok.

Reakce studia TVGS

Na straně druhé stojí Tyler, hlavní tvůrce a zakladatel TVGS, který potvrdil, že s Movie Games byl v kontaktu krátce před vydáním Schedule I – prý mu dokonce popřáli hodně štěstí a vyjádřili pozitivní reakci na ukázkové demo. Od té doby se ale situace změnila a Movie Games zahájili hloubkovou právní analýzu. Tyler údajně po prvotním přátelském e-mailu už další zprávy nedostal.

Pro Schedule I to může znamenat nejistou budoucnost. Zahájení vyšetřování se shodovalo s datem oficiálního vydání hry, což naznačuje, že Movie Games věděli o podobném námětu dlouho dopředu, ale rozhodli se konat teprve ve chvíli, kdy Schedule I vyšlo.

Fanoušci a možný dopad na obě hry

Reakce fanoušků na postup Movie Games jsou poměrně bouřlivé. Krátce po oznámení vyšetřování se na herních fórech a v recenzích začaly množit kritické komentáře mířené proti Drug Dealer Simulator. Řada z nich obviňuje Movie Games, že se snaží konkurenční Schedule I „zadupat do země“. Jeden z fanoušků na Redditu zmínil: „Schedule 1 je svěží, atmosferický pohled s unikátní vizuální stránkou a je jasně odlišný od Dealer Simulatoru.“ Jiní hráči dokonce vyzývají, aby si lidé raději koupili Schedule I a Drug Dealer Simulator nechali být.

Ze strany Movie Games ovšem zaznívá, že žádnou žalobu dosud nepodali a že chtějí situaci řešit hlavně komunikací s vývojáři TVGS. Pokud by ovšem právní analýza opravdu odhalila neoprávněné kopírování, mohlo by to vést ke stažení Schedule I z oběhu a k právním postihům pro studio TVGS. Zatím tak není jasné, zda se oba tituly na poli drogových simulátorů udrží bez omezení, nebo zda se fanoušci Schedule I budou muset obávat zmizení své oblíbené novinky ze Steamu.

Budoucnost simulátorů drogového podsvětí

Zatímco Drug Dealer Simulator už má na kontě dvě hry a stabilní fanouškovskou základnu, Schedule I se po svém vydání také stihlo dostat na výsluní: na Steamu si okamžitě vysloužilo hodnocení „Overwhelmingly Positive“, a to díky zábavným mechanikám a poněkud ujetému vizuálnímu stylu. Právě odlišnost zpracování je podle mnohých jasným důkazem, že Schedule I kopírování mechanik Drug Dealer Simulatoru není v takovém rozsahu, aby odůvodňovalo právní kroky.

V tuto chvíli však nelze předvídat, jak celý spor dopadne. Z právního hlediska je vše teprve na počátku. Vývojáři i hráči budou tedy muset počkat, zda se Schedule I podaří obhájit svou originalitu a zůstat na trhu bez omezení, nebo zda se Movie Games rozhodnou obrátit k soudu. Do té doby si obě hry, Drug Dealer Simulator i Schedule I, dál hledají své místo na trhu a navzdory podobnému tématu ukazují, že indie tvorba v žánru simulátorů umí přinést spoustu odlišných pohledů na věc.

reklama

spot_img

Články

Ghost of Yotei vyjde 2. října exkluzivně na PS5

Za pět let od úspěchu Ghost of Tsushima narostla očekávání i chuť na další samurajský epos. Studio Sucker Punch proto sází na Ghost of Yotei, pokračování zasazené o tři století dál na zasněženém severním ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó). Vydání na PlayStation 5 dorazí 2. října 2025 a trailer The Onryō’s List jasně naznačuje, že tentokrát půjde o drsnější, osobnější jízdu.

Digitální Pokémon TCG Pocket se vrací na Alolu. Nový set Celestial Guardians vychází 30. dubna

Mobilní karetní hra Pokémon Trading Card Game Pocket brzy přivítá novou digitální expanzi. Celestial Guardians, jak se set jmenuje, dorazí 30. dubna a podle vývojářů přinese návrat oblíbených postav z her Pokémon Sun a Moon, včetně legendárních Solgalea a Lunaly.

Nadcházející DOOM: The Dark Ages dostal druhý trailer

Když se v roce 2016 Doom zvedl z prahu zatracení a navázal na odkaz kultovního originálu, málokdo čekal, že id Software jednou vymění neonové chodby za rozpadající se hrady. Přesto se to děje: Doom: The Dark Ages dorazí 15. května 2025 (a díky prémiové edici dokonce o dva dny dříve) a podle druhého oficiálního traileru to vypadá na největší skok série od pořízení vertikální osy v Doom Eternal.

Clair Obscur: Expedition 33 je silný příběh o smíření se smrtí i mechanicky brilantní RPG

Francouzské studio Sandfall si na první pohled stanovilo až příliš ambiciózní cíl – vytvořit moderní japonsky laděné RPG, které bude působit zároveň svěže i důvěrně. Clair Obscur: Expedition 33, které vychází 24. dubna 2025, ale ukazuje, že to zvládlo.

Zapomeňte na snadné vítězství. Diablo 4 zvyšuje laťku obtížnosti

Blizzard chce, aby se hráči v osmé sezóně Diabla 4 pořádně zapotili. V rozhovoru pro PC Gamer vedoucí herní designér Colin Finer uvedl, že zpětná vazba od hráčů a výsledky z veřejného testovacího serveru vedly tým k tomu, že nová sezóna nabídne výrazně vyšší obtížnost než ta předchozí.

Covenant: souls-like dark fantasy z pohledu první osoby

Když nezávislé Legion Studios loni na The Game Awards poprvé poodhalilo Covenant, spousta hráčů jen zvedla obočí: další "souls‑like"? Po druhém, výrazně delším traileru z Galaxies Showcase už ale nastupuje úplně jiná nálada. Dvanáctičlenný tým složený z veteránů, kteří brousili zbraně pro série DOOM, Call of Duty, Apex či Destiny, ukazuje hru, která chce zasadit temnou fantasy do ryze střílečkového prvního pohledu a přitom nabídnout hloubku, jakou si běžně spojujeme s nejpropracovanějšími RPG.

Podmořské survival RPG Barotrauma je o víkendu na Steamu zdarma

Když se vám v hororu zatají dech, obvykle to nechcete brát doslova. V Barotrauma – 2D kooperativním simulátoru ponorky, který právě teď slaví víkend zdarma na Steamu – je ale i hraní si s kyslíkem součástí zábavy. Stačí jedna záměna lahví a místo čerstvého vzduchu nasajete do plic svářecí palivo. Zní to jako špatný vtip? Rozhodně. A přesně takhle typicky barotraumatické situace vypadají: směs pekelného napětí, bolestné smrti a černého humoru.

Mario Kart World pravděpodobně nabídne Rainbow Road po splnění Grand Prix

Nintendo v novém Directu ukázalo další novinky z chystané hry Mario Kart World. Fanoušci si ihned všimli náznaků, že ve hře nebude chybět ani ikonická trať Rainbow Road. Firma sice zatím nic oficiálně nepotvrdila, ale vodítka ve videu mluví jasně.

Vydání Dune: Awakening se odkládá o tři týdny. Chystá se ale velký beta víkend

Studio Funcom nedávno potvrdilo mírný odklad očekávané survival MMO Dune: Awakening. Původně jsme se měli dočkat 20. května 2025 na PC, ale nově hra vyjde až 10. června (s třídenním předstihem pro vybrané předobjednávky).

Největší strach? Pád. White Knuckle budí hrůzu každým pohybem

Nová hra White Knuckle od Dark Machine Games, vydaná pod hororovým labelem DreadXP, sází na jeden z nejzákladnějších lidských strachů – pád z výšky. Místo příšer nebo lekaček přichází s hororem čistě mechanickým a psychologickým, který pramení z každého chycení se zrezivělého madla v nekonečném silu.

Novinky

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou "Anniversary", slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img