14.8 C
Czech
Čtvrtek, 31 července, 2025

Prince of Persia: The Sands of Time Remake vyjde „velmi brzy“, slibuje Ubisoft

reklama

Ubisoft po letech mlčení opět rozvířil vody kolem dlouho očekávaného remaku klasické akční adventury Prince of Persia: The Sands of Time. A tentokrát už to nevypadá jako další plané sliby. Podle posledních informací má být hra vydána „velmi brzy“. Co si pod tím představit a proč to možná konečně myslí vážně?

Původní Prince of Persia: The Sands of Time z roku 2003 si rychle vydobyl status kultovní hry. Příběh mladého prince, který musí zastavit šíření zkorumpovaného písku času, zaujal nejen dějově, ale hlavně díky průkopnické hratelnosti. Parkour, souboje, hádanky a zejména schopnost vracet čas udělaly z této hry zásadní milník v dějinách akčních adventur.

Ubisoft se proto v roce 2020 rozhodl přinést titul zpět, tentokrát ve formě plnohodnotného remaku. Jenže následovala série odkladů, změn vývojových týmů a naprosté informační ticho. V roce 2023 dokonce došlo ke kompletnímu restartu vývoje, bez bližšího vysvětlení.

Nová naděje

Naděje se znovu rozhořela během výroční schůze Ubisoftu s investory. Finanční ředitel Frédérick Duguet zmínil, že studio má ve svém katalogu „ikonické značky, které lze znovu aktivovat s minimální investicí“. Jednou z nich je právě Prince of Persia: The Sands of Time Remake, který má podle jeho slov vyjít „velmi brzy“.

Ačkoliv jde o vágní prohlášení, je to první oficiální zmínka o vydání po delší době. Ubisoft zároveň potvrdil, že hra stále vzniká pod vedením „týmu, kterému na ní skutečně záleží“.

Blíží se vydání?

Oficiálně má hra stále stanovený cíl vydání do konce fiskálního roku 2026, což znamená do 31. března. Nicméně pokud Ubisoft opravdu míří na „velmi brzy“, je možné, že interně plánuje uvedení už během sváteční sezóny 2025. To by dávalo smysl i z obchodního hlediska, protože podobně silná značka má na Vánoce větší šanci zazářit.

Fanoušci ale vědí své. Po tolika letech zmatků a odkladů zůstávají opatrní. Už pět let čekají na návrat klasiky, a i když se nyní zdá, že projekt je konečně na dobré cestě, dokud nebude oznámeno konkrétní datum, berou vše s rezervou.

A co Splinter Cell?

V podobném duchu byla zmíněna i další slavná značka Ubisoftu – Splinter Cell. I ta má dostat remake, ale zatím to vypadá spíš na vtip než realitu. Od oznámení v roce 2021 studio prakticky nic neukázalo, kromě jednoho náhodného obrázku Sama Fishera na sociálních sítích. Pokud byl zmíněn jen pro efekt, fanoušci mu už příliš nevěří.

Shrnutí: Písky se konečně hýbou

Po letech nejistoty to vypadá, že remake Prince of Persia: The Sands of Time se skutečně blíží. Ubisoft začíná pomalu lámat ledy a připravovat půdu pro návrat jednoho ze svých nejdůležitějších titulů. I když ještě není jisté, kdy přesně hra vyjde, atmosféra kolem ní se konečně mění – a to je po letech ticha možná ten největší pokrok.

reklama

reklama

spot_img

Články

Destiny 2: The Edge of Fate bojuje o smysl po konci ságy

Nová expanze The Edge of Fate má za úkol odpovědět na otázku, co přijde po desetiletém vyprávění o Světle a Temnotě. Jenže místo silného restartu přináší Bungie spíš vleklé opakování starého – s několika světlými výjimkami. Hra přidává nové schopnosti, silný příběhový motiv a přepracovaný loot systém, ale ztrácí tempo v opakovaném obsahu, frustrující hratelnosti a slabém úvodu.

Amazon pokračuje v adaptacích her – po Fallout přichází řada na Wolfenstein seriál

Amazon si očividně našel nový zlatý důl – adaptace slavných videoherních značek. Po masivním úspěchu seriálu Fallout, který překvapil i skeptiky a okamžitě si vybudoval fanouškovskou základnu, přichází na řadu další těžký kalibr: Wolfenstein.

Battlefield 6 trailer odhalen: výbuchy, vrtulníky a návrat ke klasice

EA konečně odhalilo Battlefield 6 trailer a podle všeho se vrací k tomu, co fanoušci milují: moderní prostředí, intenzivní válku na velkých mapách a absolutní zkázu všeho, co se dá zničit. Trailer sice neukazuje žádné přímé záběry z hraní, ale nabízí hutnou filmovou atmosféru kampaně a první střípky z brutálního konfliktu mezi NATO a soukromou vojenskou organizací Pax Armata.

Wuchang: Fallen Feathers je krásný, svižný a občas krutý

Leenzee Games debutuje s ambiciózním soulslikem zasazeným do temně stylizované Číny za vlády dynastie Ming. Wuchang: Fallen Feathers sází na rychlý boj, ohromující vizuál a systém dovedností, který si nezadá s těmi nejlepším v žánru. I když nedosahuje komplexnosti her od FromSoftware, má dost vlastního charakteru, aby zaujal.

Borderlands 4 ukazuje nového Vault Hunter Rafa v gameplay traileru

Gearbox a 2K oficiálně představili dalšího nového Vault Huntera, který se přidá do řad ikonických hrdinů série Borderlands. Rafa, bývalý voják korporace Tediore, se představuje jako vysoce mobilní a smrtící exo-voják, který je připraven na každou situaci – ať už bojuje zblízka, na střední vzdálenost, nebo z bezpečné dálky. Jeho herní ukázka odhaluje jednu z nejvšestrannějších postav, které série doposud nabídla.

Nový Pokémon Friends je venku a přináší denní hádanky i plyšáky

The Pokémon Company překvapila fanoušky novinkou Pokémon Friends. Nová hra s logickými úkoly je ode dneška ke stažení zdarma na mobilech i konzolích Switch. Hráči v ní rozmotávají klubka příze, aby získali sběratelské plyšové pokémony a mohli si s nimi vyzdobit pokoj.

Dying Light: The Beast přináší návrat k hororu i k hrdinovi

Dying Light: The Beast dorazí už 22. srpna a podle prvních dojmů půjde o plnohodnotné pokračování, ne jen menší příběhový dodatek. Techland si tentokrát vzal zpět hlavní slovo a vrací sérii k její největší přednosti – intenzivnímu přežívání v otevřeném světě plném zombií. A přidává k tomu jednu výraznou novinku: návrat Kylea Cranea.

Subnautica 2 čelí bojkotu i žalobě

Vývoj pokračování populární survival hry Subnautica doprovází napjaté vztahy, právní spory i hrozby bojkotem. Po náhlém odvolání zakladatelů studia Unknown Worlds se část komunity postavila proti vydavateli Krafton, který vývoj hry převzal pod svou kontrolu. Tvůrci původní série mezitím podali žalobu na zadržení slíbené odměny.

Zakladatel společnosti Valve Gabe Newell kritizuje startupy

Na lodi, v moři i u počítače. Tak dnes vypadá pracovní režim Gabea Newella, zakladatele Valve a jednoho z nejvýraznějších vizionářů herního průmyslu. V nedávném rozhovoru otevřeně promluvil o tom, jak tráví dny, na čem pracuje, a proč si myslí, že většina startupů začíná úplně špatně.

College Football 26 vylepšuje základy a míří k budoucnosti série

Po úspěšném návratu série v loňském roce se EA Orlando pustilo do další sezóny, aniž by hru nějak zásadně měnilo. College Football 26 staví na silných základech předchozí hry, dolaďuje klíčové režimy a přidává řadu technických i obsahových úprav. Výsledkem je suverénní sportovní titul, který potvrzuje, že značka má dlouhodobý potenciál.

reklama

Novinky

Minecraft je nejoblíbenější hra v Japonsku – porazil Maria i Pokémony

V zemi, která světu dala Maria, Pokémony nebo Final Fantasy, byste čekali, že Japonci zůstanou věrní vlastním herním klasikám. Přesto výsledky čerstvé ankety, zveřejněné v populárním herním pořadu Ariyoshiiieeeee! – Oh yeah! Wanna play games at your place now?, ukázaly něco jiného. Nejoblíbenější hrou mezi Japonci se totiž stal Minecraft.

Tales of the Shire je zklamáním navzdory silné značce

Na papíře zněl Tales of the Shire jako splněný sen každého fanouška Pána prstenů. Život hobita v poklidné vesnici, vaření, rybaření, komunitní život. Jenže co mělo být útulné, se ve výsledku mění v mdlou a často otravnou rutinu.

Mario Paint dorazil na Switch Online

Nintendo bez varování přidalo do nabídky Switch Online klasiku z roku 1992 – Mario Paint. Hru najdete v sekci SNES a rozběhnete ji jak na původním Switchi, tak na nové verzi Switch 2. Kdo má předplatné, může si ji hned vyzkoušet.

reklama

spot_img

reklama

reklama