10 C
Czech
Sobota, 8 listopadu, 2025

Dying Light: The Beast přináší návrat k hororu i k hrdinovi

reklama

Dying Light: The Beast dorazí už 22. srpna a podle prvních dojmů půjde o plnohodnotné pokračování, ne jen menší příběhový dodatek. Techland si tentokrát vzal zpět hlavní slovo a vrací sérii k její největší přednosti – intenzivnímu přežívání v otevřeném světě plném zombií. A přidává k tomu jednu výraznou novinku: návrat Kylea Cranea.

Crane se po letech vrací na scénu jako pokusný subjekt s novými schopnostmi. Experimenty z něj udělaly napůl monstrum, napůl supervojáka. Jeho motivací je pomsta Baronu, krutému vládci odlehlého území Castor Woods. Hned na začátku hry si hráč užije akční jízdu, protože Crane má od začátku k dispozici spoustu schopností, bez zdlouhavého odemykání základních dovedností.

Bestie v těle i v systému

Největší novinkou je tzv. Beast Mode – stav, kdy Crane na krátký čas propadne zuřivé síle a mění se v neřízenou zbraň. Tato mechanika není jen efektní, ale i užitečná. Nabíjí se při zranění i útocích a pomáhá vyrovnat šance v kritických chvílích. „Je to jako power pellet v Pac-Manovi,“ uvedl vývojář Tymon Smektala.

Oproti předchozím dílům došlo i ke změně systému vývoje postavy. Místo tří oddělených stromů se nyní schopnosti rozdělují mezi několik kategorií, ale bez ohledu na styl hraní. Nové schopnosti v Beast větvi se odemykají porážením silných bossů zvaných Chimery. Každý z nich přináší nový prvek do Craneova arzenálu.

Návrat strachu ze tmy

Zásadní je také atmosféra. Zatímco Dying Light 2 noční hrozby spíš zjemnil, The Beast se nebojí znovu pořádně přitlačit. Volatile jsou opět smrtelně nebezpeční, noční útěky děsivé a přežití často závisí na parkourových dovednostech. A ty v lesním prostředí fungují překvapivě dobře – i když někde přijdou zkrátka, jinde se mapa mění v parkourový ráj.

Kromě zombií na hráče číhají i vojáci Barona a různé mutantní kreatury. Bezpečí nabízejí pouze dočasné úkryty, které si Crane musí sám vyčistit. Hra se nebojí tlačit hráče do nepříjemných situací – někdy nezbývá než utéct nebo nastartovat auto a prostě zmizet. Pokud vám dojde benzín, máte smůlu.

Konec otazníků, ale ne otázek

The Beast dává jasnou odpověď na otázku, co se stalo s Cranem po konci rozšíření The Following. Techland se tentokrát rozhodl nevsadit na otevřený vývoj příběhu – hra má jednu kanonickou linii a směřuje k jasnému vyústění. „Nechceme hráčům nabídnout volbu a pak jim říct, že ta jejich nebyla správná,“ říká Smektala.

I přes uzavřenost hlavní zápletky autoři slibují, že hra zanechá několik háčků pro budoucí děj. Na rozdíl od předchozích dílů se však tentokrát více soustředí na silný příběh hlavního hrdiny než na rozvětvený svět plný rozhodnutí. A právě díky tomu působí The Beast jako koncentrovanější a surovější zážitek.

Výlet do přírody, jaký si za rámeček nedáte

Dying Light: The Beast vyměnilo město za lesy a hory. Mapa inspirovaná Švýcarskem nabízí nejen klidné výhledy, ale i hutnou atmosféru strachu a bezmoci. Hráč nikdy neví, co čeká za dalším stromem. A když padne tma, je lepší mít plán, než zůstat stát na louce.

Přes změny prostředí, nové schopnosti a příběhový směr hra pořád zůstává věrná své DNA – parkour, první osoba, den a noc, kontaktní souboje. Techland si dal záležet, aby tohle všechno fungovalo. The Beast je důkazem, že po deseti letech studio dobře ví, co dělá Dying Light tím, čím je.

reklama

reklama

spot_img

Články

Fortnite vítá Simpsonovi. Hráči se vydají do Springfieldu

Epic Games spustili jednu z největších spoluprací v historii Fortnite. Seriál The Simpsons se proměnil v plnohodnotnou sezonní akci, která mění celý ostrov na Springfield – včetně jaderné elektrárny, Kwik-E-Martu i obýváku rodiny Simpsonových.

Mortal Kombat: Legacy Kollection vychází jako velká pocta sérii

Digital Eclipse vydalo kompilaci raných Mortal Kombat her s interaktivním dokumentem. Balík cílí na fanoušky historie série i na hráče, kteří si chtějí zahrát přesně to, co viděli na herních automatech a starých konzolích.

Všichni společníci v The Outer Worlds 2 a jak je naverbovat

Pokračování sci-fi RPG The Outer Worlds 2 nabídne šest nových společníků. Každý má vlastní schopnosti, dialogy a drobné zlozvyky, které oživují průzkum vesmíru. Dva se přidají hned v úvodu hry, ostatní je nutné najít a přesvědčit.

Fortnite chystá velkolepou spolupráci se Simpsonovými

Spekulace o spojení Fortnite a Simpsonových se potvrdily. Herní událost startuje 1. listopadu v 17 hodin středoevropského času a má být jednou z největších kolaborací v historii hry. V novém videu se objevili mimozemšťané Kang a Kodos, kteří ohlašují invazi do světa Fortnite.

Hráči se bouří proti halloweenskému eventu v Borderlands 4. „Radši nic než tohle“

Borderlands 4 spustil halloweenský „Horrors of Kairos“. Místo velké slavnosti ale hráči našli jen lehce upravené souboje se světovými bossy, dvě zbraně a pár skinů. Kritika se valí ze sociálních sítí i YouTube. Současně dorazil patch se slušnými úpravami, který však přinesl i bolestivý zásah do populárního „crit knife“.

Todd Howard uklidňuje fanoušky: nové Fallout projekty jsou na cestě

Todd Howard potvrdil, že série Fallout rozhodně nekončí. Během oslav Fallout Day sice Bethesda nepřinesla žádné šokující odhalení typu Fallout 3 Remaster nebo Fallout 5, ale fanoušci přesto dostali jasný signál: nové hry se vyvíjejí.

PowerWash Simulator 2 je uklidňující návrat s chytrými drobnostmi navíc

Druhý díl PowerWash Simulatoru navazuje přesně tam, kde první skončil. Nehraje si na velké změny, ale na jistotu. Pořád stojíte s hadicí v ruce a sledujete, jak vrstvy špíny mizí a pod proudem vody se znovu objevují barvy a detaily. Je to jednoduché, uklidňující a pořád stejně návykové.

Remedy v krizi: Tero Virtala po devíti letech končí jako CEO

Finské studio Remedy Entertainment, známé díky titulům jako Alan Wake 2 nebo Control, oznámilo okamžitý odchod svého dlouholetého ředitele Tera Virtaly. Po devíti letech u kormidla ho střídá spoluzakladatel společnosti Markus Mäki, který přebírá funkci prozatímního CEO. Změna přichází v době, kdy studio čelí ekonomickým potížím a slabým prodejům svého nejnovějšího projektu FBC: Firebreak.

Ninja Gaiden 4: comeback, který stojí za to

Ninja Gaiden 4 je přesně ten typ akční hry, kvůli které vás rychlé, technické řeže tolik baví. Krátké levely střídají brutální arény, krev stříká proudem a každý zásah má váhu i eleganci. Příběh? Zápletka o temném drakovi a věčně mrzutém Yakumovi slouží hlavně jako záminka pro další souboje. Naštěstí to nejdůležitější, boj, je priorita.

Sedm let po vydání. Red Dead Redemption 2 nezestárlo ani o den

Sedm let po vydání zůstává Red Dead Redemption 2 nejpůsobivější hrou, jakou kdy studio Rockstar vytvořilo. Ne kvůli technice nebo grafice, ale kvůli tomu, jak přesně a sžíravě dokázala rozebrat mýtus Amerického snu a všechny, kteří mu podlehnou.

reklama

Novinky

Grand Theft Auto VI odloženo na listopad 2026. Rockstar chce prý dokonalost

Grand Theft Auto VI se znovu odkládá. Místo původně plánovaného vydání 26. května 2026 dorazí až 19. listopadu 2026. Hra prvně vyjde pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Rockstar tvrdí, že potřebuje více času, aby dodal titul s kvalitou, jakou od něj hráči očekávají.

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

Arc Raiders odmění hráče za výpadky serverů

Studio Embark rozdává herní měnu hráčům, kteří o víkendu narazili na problémy se servery. Každý, kdo se 2. listopadu přihlásil do multiplayerové akce Arc Raiders, dostane 500 Raider Tokens. Vývojáři přiznali, že „servery měly v neděli menší zádrhel“ a omlouvají se za potíže.

reklama

spot_img

reklama

reklama