7.7 C
Czech
Středa, 30 dubna, 2025

GTA Vice City Next-Gen Edition: Fanouškovský projekt míří na moderní platformy navzdory tlaku od Take-Two

reklama

reklama

Fanouškovská komunita kolem série Grand Theft Auto znovu ukazuje, že jí nechybí kreativita a vytrvalost. Přes pokračující snahy Take-Two (mateřské společnosti studia Rockstar) zasáhnout proti neoficiálním úpravám, spatřil světlo světa mod s názvem GTA Vice City Next-Gen Edition. Jde o projekt, který si klade za cíl přenést legendární akci z roku 2002 do novějšího kabátku – a to se zaměřením na lepší grafiku, úpravy hratelnosti a celkovou modernizaci hry.

Vylepšená grafika a plynulejší hratelnost

Hlavním tahákem GTA Vice City Next-Gen Edition je vizuální upgrade, který má přinést ostřejší textury, realističtější stíny a odlesky. Mod makeři se snaží, aby Miami inspirované Vice City působilo co nejvíce jako místo z moderních open-world titulů. Kromě vylepšené grafiky se pracuje i na úpravách plynulosti hry, tedy na stabilnějším frameratu nebo minimalizaci chyb, které by hráčům kazily zážitek.

Foto: Revolution Team

Ačkoli se nejedná o oficiální remaster, autoři se podle svých slov pokusili přidat různé detaily, jež by se daly čekat od profesionálního týmu. Patří sem například působivější nasvícení nebo nově upravené modely některých budov, dopravních prostředků či postav. Ve finále by si tento projekt měl uchovat jedinečnou atmosféru Vice City, avšak v mnohem modernějším balení.

Vývojáři se tlaku nebojí

V posledních letech se vydavatel Take-Two, stojící za sérií GTA, nebál podnikat právní kroky proti fanouškovským modům, které zasahují do autorských děl Rockstaru příliš hluboko. A to často i v případech, kdy modmakeři na projektu pracovali jen z nadšení pro původní hru. Přesto se najde řada autorů, kteří riziko akceptují a dál se pouštějí do ambiciózních vylepšení starších titulů.

Podobně to vypadá i v případě GTA Vice City Next-Gen Edition. Autoři, kteří na tomto projektu spolupracovali, uvedli, že si uvědomují možné právní komplikace. Přesto považují svou práci za poctu původnímu titulu a chtějí zprostředkovat svěží herní zážitek komunitě, jež Vice City stále miluje. Ukazují tak, že i přes hrozby dopisů od právníků a stažení některých projektů z internetu se komunita modderů nevzdává.

Co nás čeká a nemine

Konkrétní obsah GTA Vice City Next-Gen Edition se zaměřuje nejen na grafiku, ale i úpravu některých mechanismů hry. Fanoušci například mohou očekávat:

  • Modernizované ovládání – citlivější pohyb postavy či vylepšené míření, inspirované novějšími díly série.
  • Výraznější efekty počasí – od realistických odrazů deště na silnici, až po detailní nasvícení, které lépe vykresluje západy slunce nad oceánem.
  • Úpravy vozidel – lepší fyzika či mírné úpravy interiérů i exteriérů aut, aby zapadaly do modernější vizuální koncepce.
  • Drobné příběhové detaily – modernizované cutscény či změny v dialozích (pouze v textové podobě), které dodávají vybraným postavám větší hloubku.

Vývojáři také zdůrazňují, že se snažili nenarušit základní ráz hry a zachovat kultovní 80. léta se všemi neonovými světly, plážemi a dobovým soundtrackem.

Budoucnost zůstává nejistá

Ačkoli modderská scéna pravidelně dokazuje, že dokáže přinášet originální nápady a uchovávat starší klasiky při životě, tlaky ze strany právních oddělení herních gigantů jsou dlouhodobě silné. Mnoho hráčů se proto ptá, zda mají podobné fanouškovské verze, remastery či next-gen úpravy budoucnost.

V poslední době došlo k několika případům, kdy Take-Two zasáhlo proti podobným projektům, ale zároveň víme, že komunita je velmi odhodlaná. Autoři se často uchylují k šíření souborů přes méně nápadné internetové kanály nebo vytvářejí odlehčené verze s odkazy na externí úložiště. Taková aktivita však není zdaleka ideální pro hráče, kteří by rádi oficiální podporu a méně rizika.

Odkaz do budoucna

Není překvapením, že právě Vice City se dočkává tolika fanouškovských modifikací. Je to titul, který se do srdcí hráčů zapsal především svým neodolatelným retro stylem, hudbou a charismatickým protagonistou Tommym Vercettim. Mnozí považují Vice City za jednu z nejlepších her v celé sérii, a proto se k ní s radostí vracejí – ideálně v lepší grafice a s modernějšími mechanikami.

Ať už GTA Vice City Next-Gen Edition ustojí případný nápor právníků z Take-Two, nebo projekt nakonec zmizí v útrobách internetu, jisté je, že odhodlání hráčské komunity posouvat starší hry na vyšší úroveň jen tak neuhasne. Prozatím si milovníci Vice City mohou užít aspoň krátký návrat do osmdesátek ve vyšším rozlišení a s řadou vylepšení, která jim do hry vdechla sama komunita.

reklama

spot_img

Články

Ghost of Yotei vyjde 2. října exkluzivně na PS5

Za pět let od úspěchu Ghost of Tsushima narostla očekávání i chuť na další samurajský epos. Studio Sucker Punch proto sází na Ghost of Yotei, pokračování zasazené o tři století dál na zasněženém severním ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó). Vydání na PlayStation 5 dorazí 2. října 2025 a trailer The Onryō’s List jasně naznačuje, že tentokrát půjde o drsnější, osobnější jízdu.

Digitální Pokémon TCG Pocket se vrací na Alolu. Nový set Celestial Guardians vychází 30. dubna

Mobilní karetní hra Pokémon Trading Card Game Pocket brzy přivítá novou digitální expanzi. Celestial Guardians, jak se set jmenuje, dorazí 30. dubna a podle vývojářů přinese návrat oblíbených postav z her Pokémon Sun a Moon, včetně legendárních Solgalea a Lunaly.

Nadcházející DOOM: The Dark Ages dostal druhý trailer

Když se v roce 2016 Doom zvedl z prahu zatracení a navázal na odkaz kultovního originálu, málokdo čekal, že id Software jednou vymění neonové chodby za rozpadající se hrady. Přesto se to děje: Doom: The Dark Ages dorazí 15. května 2025 (a díky prémiové edici dokonce o dva dny dříve) a podle druhého oficiálního traileru to vypadá na největší skok série od pořízení vertikální osy v Doom Eternal.

Clair Obscur: Expedition 33 je silný příběh o smíření se smrtí i mechanicky brilantní RPG

Francouzské studio Sandfall si na první pohled stanovilo až příliš ambiciózní cíl – vytvořit moderní japonsky laděné RPG, které bude působit zároveň svěže i důvěrně. Clair Obscur: Expedition 33, které vychází 24. dubna 2025, ale ukazuje, že to zvládlo.

Zapomeňte na snadné vítězství. Diablo 4 zvyšuje laťku obtížnosti

Blizzard chce, aby se hráči v osmé sezóně Diabla 4 pořádně zapotili. V rozhovoru pro PC Gamer vedoucí herní designér Colin Finer uvedl, že zpětná vazba od hráčů a výsledky z veřejného testovacího serveru vedly tým k tomu, že nová sezóna nabídne výrazně vyšší obtížnost než ta předchozí.

Covenant: souls-like dark fantasy z pohledu první osoby

Když nezávislé Legion Studios loni na The Game Awards poprvé poodhalilo Covenant, spousta hráčů jen zvedla obočí: další "souls‑like"? Po druhém, výrazně delším traileru z Galaxies Showcase už ale nastupuje úplně jiná nálada. Dvanáctičlenný tým složený z veteránů, kteří brousili zbraně pro série DOOM, Call of Duty, Apex či Destiny, ukazuje hru, která chce zasadit temnou fantasy do ryze střílečkového prvního pohledu a přitom nabídnout hloubku, jakou si běžně spojujeme s nejpropracovanějšími RPG.

Podmořské survival RPG Barotrauma je o víkendu na Steamu zdarma

Když se vám v hororu zatají dech, obvykle to nechcete brát doslova. V Barotrauma – 2D kooperativním simulátoru ponorky, který právě teď slaví víkend zdarma na Steamu – je ale i hraní si s kyslíkem součástí zábavy. Stačí jedna záměna lahví a místo čerstvého vzduchu nasajete do plic svářecí palivo. Zní to jako špatný vtip? Rozhodně. A přesně takhle typicky barotraumatické situace vypadají: směs pekelného napětí, bolestné smrti a černého humoru.

Mario Kart World pravděpodobně nabídne Rainbow Road po splnění Grand Prix

Nintendo v novém Directu ukázalo další novinky z chystané hry Mario Kart World. Fanoušci si ihned všimli náznaků, že ve hře nebude chybět ani ikonická trať Rainbow Road. Firma sice zatím nic oficiálně nepotvrdila, ale vodítka ve videu mluví jasně.

Vydání Dune: Awakening se odkládá o tři týdny. Chystá se ale velký beta víkend

Studio Funcom nedávno potvrdilo mírný odklad očekávané survival MMO Dune: Awakening. Původně jsme se měli dočkat 20. května 2025 na PC, ale nově hra vyjde až 10. června (s třídenním předstihem pro vybrané předobjednávky).

Největší strach? Pád. White Knuckle budí hrůzu každým pohybem

Nová hra White Knuckle od Dark Machine Games, vydaná pod hororovým labelem DreadXP, sází na jeden z nejzákladnějších lidských strachů – pád z výšky. Místo příšer nebo lekaček přichází s hororem čistě mechanickým a psychologickým, který pramení z každého chycení se zrezivělého madla v nekonečném silu.

Novinky

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou "Anniversary", slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img