19.8 C
Czech
Čtvrtek, 31 července, 2025

Dying Light: The Beast přináší návrat k hororu i k hrdinovi

reklama

Dying Light: The Beast dorazí už 22. srpna a podle prvních dojmů půjde o plnohodnotné pokračování, ne jen menší příběhový dodatek. Techland si tentokrát vzal zpět hlavní slovo a vrací sérii k její největší přednosti – intenzivnímu přežívání v otevřeném světě plném zombií. A přidává k tomu jednu výraznou novinku: návrat Kylea Cranea.

Crane se po letech vrací na scénu jako pokusný subjekt s novými schopnostmi. Experimenty z něj udělaly napůl monstrum, napůl supervojáka. Jeho motivací je pomsta Baronu, krutému vládci odlehlého území Castor Woods. Hned na začátku hry si hráč užije akční jízdu, protože Crane má od začátku k dispozici spoustu schopností, bez zdlouhavého odemykání základních dovedností.

Bestie v těle i v systému

Největší novinkou je tzv. Beast Mode – stav, kdy Crane na krátký čas propadne zuřivé síle a mění se v neřízenou zbraň. Tato mechanika není jen efektní, ale i užitečná. Nabíjí se při zranění i útocích a pomáhá vyrovnat šance v kritických chvílích. „Je to jako power pellet v Pac-Manovi,“ uvedl vývojář Tymon Smektala.

Oproti předchozím dílům došlo i ke změně systému vývoje postavy. Místo tří oddělených stromů se nyní schopnosti rozdělují mezi několik kategorií, ale bez ohledu na styl hraní. Nové schopnosti v Beast větvi se odemykají porážením silných bossů zvaných Chimery. Každý z nich přináší nový prvek do Craneova arzenálu.

Návrat strachu ze tmy

Zásadní je také atmosféra. Zatímco Dying Light 2 noční hrozby spíš zjemnil, The Beast se nebojí znovu pořádně přitlačit. Volatile jsou opět smrtelně nebezpeční, noční útěky děsivé a přežití často závisí na parkourových dovednostech. A ty v lesním prostředí fungují překvapivě dobře – i když někde přijdou zkrátka, jinde se mapa mění v parkourový ráj.

Kromě zombií na hráče číhají i vojáci Barona a různé mutantní kreatury. Bezpečí nabízejí pouze dočasné úkryty, které si Crane musí sám vyčistit. Hra se nebojí tlačit hráče do nepříjemných situací – někdy nezbývá než utéct nebo nastartovat auto a prostě zmizet. Pokud vám dojde benzín, máte smůlu.

Konec otazníků, ale ne otázek

The Beast dává jasnou odpověď na otázku, co se stalo s Cranem po konci rozšíření The Following. Techland se tentokrát rozhodl nevsadit na otevřený vývoj příběhu – hra má jednu kanonickou linii a směřuje k jasnému vyústění. „Nechceme hráčům nabídnout volbu a pak jim říct, že ta jejich nebyla správná,“ říká Smektala.

I přes uzavřenost hlavní zápletky autoři slibují, že hra zanechá několik háčků pro budoucí děj. Na rozdíl od předchozích dílů se však tentokrát více soustředí na silný příběh hlavního hrdiny než na rozvětvený svět plný rozhodnutí. A právě díky tomu působí The Beast jako koncentrovanější a surovější zážitek.

Výlet do přírody, jaký si za rámeček nedáte

Dying Light: The Beast vyměnilo město za lesy a hory. Mapa inspirovaná Švýcarskem nabízí nejen klidné výhledy, ale i hutnou atmosféru strachu a bezmoci. Hráč nikdy neví, co čeká za dalším stromem. A když padne tma, je lepší mít plán, než zůstat stát na louce.

Přes změny prostředí, nové schopnosti a příběhový směr hra pořád zůstává věrná své DNA – parkour, první osoba, den a noc, kontaktní souboje. Techland si dal záležet, aby tohle všechno fungovalo. The Beast je důkazem, že po deseti letech studio dobře ví, co dělá Dying Light tím, čím je.

reklama

reklama

spot_img

Články

Destiny 2: The Edge of Fate bojuje o smysl po konci ságy

Nová expanze The Edge of Fate má za úkol odpovědět na otázku, co přijde po desetiletém vyprávění o Světle a Temnotě. Jenže místo silného restartu přináší Bungie spíš vleklé opakování starého – s několika světlými výjimkami. Hra přidává nové schopnosti, silný příběhový motiv a přepracovaný loot systém, ale ztrácí tempo v opakovaném obsahu, frustrující hratelnosti a slabém úvodu.

Amazon pokračuje v adaptacích her – po Fallout přichází řada na Wolfenstein seriál

Amazon si očividně našel nový zlatý důl – adaptace slavných videoherních značek. Po masivním úspěchu seriálu Fallout, který překvapil i skeptiky a okamžitě si vybudoval fanouškovskou základnu, přichází na řadu další těžký kalibr: Wolfenstein.

Battlefield 6 trailer odhalen: výbuchy, vrtulníky a návrat ke klasice

EA konečně odhalilo Battlefield 6 trailer a podle všeho se vrací k tomu, co fanoušci milují: moderní prostředí, intenzivní válku na velkých mapách a absolutní zkázu všeho, co se dá zničit. Trailer sice neukazuje žádné přímé záběry z hraní, ale nabízí hutnou filmovou atmosféru kampaně a první střípky z brutálního konfliktu mezi NATO a soukromou vojenskou organizací Pax Armata.

Wuchang: Fallen Feathers je krásný, svižný a občas krutý

Leenzee Games debutuje s ambiciózním soulslikem zasazeným do temně stylizované Číny za vlády dynastie Ming. Wuchang: Fallen Feathers sází na rychlý boj, ohromující vizuál a systém dovedností, který si nezadá s těmi nejlepším v žánru. I když nedosahuje komplexnosti her od FromSoftware, má dost vlastního charakteru, aby zaujal.

Borderlands 4 ukazuje nového Vault Hunter Rafa v gameplay traileru

Gearbox a 2K oficiálně představili dalšího nového Vault Huntera, který se přidá do řad ikonických hrdinů série Borderlands. Rafa, bývalý voják korporace Tediore, se představuje jako vysoce mobilní a smrtící exo-voják, který je připraven na každou situaci – ať už bojuje zblízka, na střední vzdálenost, nebo z bezpečné dálky. Jeho herní ukázka odhaluje jednu z nejvšestrannějších postav, které série doposud nabídla.

Nový Pokémon Friends je venku a přináší denní hádanky i plyšáky

The Pokémon Company překvapila fanoušky novinkou Pokémon Friends. Nová hra s logickými úkoly je ode dneška ke stažení zdarma na mobilech i konzolích Switch. Hráči v ní rozmotávají klubka příze, aby získali sběratelské plyšové pokémony a mohli si s nimi vyzdobit pokoj.

Prince of Persia: The Sands of Time Remake vyjde „velmi brzy“, slibuje Ubisoft

Ubisoft po letech mlčení opět rozvířil vody kolem dlouho očekávaného remaku klasické akční adventury Prince of Persia: The Sands of Time. A tentokrát už to nevypadá jako další plané sliby. Podle posledních informací má být hra vydána "velmi brzy". Co si pod tím představit a proč to možná konečně myslí vážně?

Subnautica 2 čelí bojkotu i žalobě

Vývoj pokračování populární survival hry Subnautica doprovází napjaté vztahy, právní spory i hrozby bojkotem. Po náhlém odvolání zakladatelů studia Unknown Worlds se část komunity postavila proti vydavateli Krafton, který vývoj hry převzal pod svou kontrolu. Tvůrci původní série mezitím podali žalobu na zadržení slíbené odměny.

Zakladatel společnosti Valve Gabe Newell kritizuje startupy

Na lodi, v moři i u počítače. Tak dnes vypadá pracovní režim Gabea Newella, zakladatele Valve a jednoho z nejvýraznějších vizionářů herního průmyslu. V nedávném rozhovoru otevřeně promluvil o tom, jak tráví dny, na čem pracuje, a proč si myslí, že většina startupů začíná úplně špatně.

College Football 26 vylepšuje základy a míří k budoucnosti série

Po úspěšném návratu série v loňském roce se EA Orlando pustilo do další sezóny, aniž by hru nějak zásadně měnilo. College Football 26 staví na silných základech předchozí hry, dolaďuje klíčové režimy a přidává řadu technických i obsahových úprav. Výsledkem je suverénní sportovní titul, který potvrzuje, že značka má dlouhodobý potenciál.

reklama

Novinky

Minecraft je nejoblíbenější hra v Japonsku – porazil Maria i Pokémony

V zemi, která světu dala Maria, Pokémony nebo Final Fantasy, byste čekali, že Japonci zůstanou věrní vlastním herním klasikám. Přesto výsledky čerstvé ankety, zveřejněné v populárním herním pořadu Ariyoshiiieeeee! – Oh yeah! Wanna play games at your place now?, ukázaly něco jiného. Nejoblíbenější hrou mezi Japonci se totiž stal Minecraft.

Tales of the Shire je zklamáním navzdory silné značce

Na papíře zněl Tales of the Shire jako splněný sen každého fanouška Pána prstenů. Život hobita v poklidné vesnici, vaření, rybaření, komunitní život. Jenže co mělo být útulné, se ve výsledku mění v mdlou a často otravnou rutinu.

Mario Paint dorazil na Switch Online

Nintendo bez varování přidalo do nabídky Switch Online klasiku z roku 1992 – Mario Paint. Hru najdete v sekci SNES a rozběhnete ji jak na původním Switchi, tak na nové verzi Switch 2. Kdo má předplatné, může si ji hned vyzkoušet.

reklama

spot_img

reklama

reklama