Dying Light: The Beast dorazí už 22. srpna a podle prvních dojmů půjde o plnohodnotné pokračování, ne jen menší příběhový dodatek. Techland si tentokrát vzal zpět hlavní slovo a vrací sérii k její největší přednosti – intenzivnímu přežívání v otevřeném světě plném zombií. A přidává k tomu jednu výraznou novinku: návrat Kylea Cranea.
Crane se po letech vrací na scénu jako pokusný subjekt s novými schopnostmi. Experimenty z něj udělaly napůl monstrum, napůl supervojáka. Jeho motivací je pomsta Baronu, krutému vládci odlehlého území Castor Woods. Hned na začátku hry si hráč užije akční jízdu, protože Crane má od začátku k dispozici spoustu schopností, bez zdlouhavého odemykání základních dovedností.
Bestie v těle i v systému
Největší novinkou je tzv. Beast Mode – stav, kdy Crane na krátký čas propadne zuřivé síle a mění se v neřízenou zbraň. Tato mechanika není jen efektní, ale i užitečná. Nabíjí se při zranění i útocích a pomáhá vyrovnat šance v kritických chvílích. „Je to jako power pellet v Pac-Manovi,“ uvedl vývojář Tymon Smektala.
Oproti předchozím dílům došlo i ke změně systému vývoje postavy. Místo tří oddělených stromů se nyní schopnosti rozdělují mezi několik kategorií, ale bez ohledu na styl hraní. Nové schopnosti v Beast větvi se odemykají porážením silných bossů zvaných Chimery. Každý z nich přináší nový prvek do Craneova arzenálu.

Návrat strachu ze tmy
Zásadní je také atmosféra. Zatímco Dying Light 2 noční hrozby spíš zjemnil, The Beast se nebojí znovu pořádně přitlačit. Volatile jsou opět smrtelně nebezpeční, noční útěky děsivé a přežití často závisí na parkourových dovednostech. A ty v lesním prostředí fungují překvapivě dobře – i když někde přijdou zkrátka, jinde se mapa mění v parkourový ráj.
Kromě zombií na hráče číhají i vojáci Barona a různé mutantní kreatury. Bezpečí nabízejí pouze dočasné úkryty, které si Crane musí sám vyčistit. Hra se nebojí tlačit hráče do nepříjemných situací – někdy nezbývá než utéct nebo nastartovat auto a prostě zmizet. Pokud vám dojde benzín, máte smůlu.
Konec otazníků, ale ne otázek
The Beast dává jasnou odpověď na otázku, co se stalo s Cranem po konci rozšíření The Following. Techland se tentokrát rozhodl nevsadit na otevřený vývoj příběhu – hra má jednu kanonickou linii a směřuje k jasnému vyústění. „Nechceme hráčům nabídnout volbu a pak jim říct, že ta jejich nebyla správná,“ říká Smektala.
I přes uzavřenost hlavní zápletky autoři slibují, že hra zanechá několik háčků pro budoucí děj. Na rozdíl od předchozích dílů se však tentokrát více soustředí na silný příběh hlavního hrdiny než na rozvětvený svět plný rozhodnutí. A právě díky tomu působí The Beast jako koncentrovanější a surovější zážitek.
Výlet do přírody, jaký si za rámeček nedáte
Dying Light: The Beast vyměnilo město za lesy a hory. Mapa inspirovaná Švýcarskem nabízí nejen klidné výhledy, ale i hutnou atmosféru strachu a bezmoci. Hráč nikdy neví, co čeká za dalším stromem. A když padne tma, je lepší mít plán, než zůstat stát na louce.
Přes změny prostředí, nové schopnosti a příběhový směr hra pořád zůstává věrná své DNA – parkour, první osoba, den a noc, kontaktní souboje. Techland si dal záležet, aby tohle všechno fungovalo. The Beast je důkazem, že po deseti letech studio dobře ví, co dělá Dying Light tím, čím je.