5 C
Czech
Čtvrtek, 15 května, 2025

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

reklama

reklama

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou „Anniversary“, slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Darren Bacon, zkušený vývojář ze studia 343 Industries (nyní již přejmenovaného na Halo Studios), se v nedávném rozhovoru pro VideoGamer Podcast rozhodl otevřeně promluvit o pozadí absence remasteru Halo 3. Podle něj nebyla příčinou absence remasteru neochota ani nedostatek zájmu ze strany studia. Naopak, tým měl ambice projekt realizovat, ale problém spočíval především v omezených lidských a časových zdrojích.

V období po vydání Halo 5: Guardians se studio výrazně zaměřovalo na dlouhodobou podporu této hry, což si vyžádalo většinu dostupných kapacit vývojářského týmu. Současně se již začalo intenzivně pracovat na nové, velmi ambiciózní hře Halo Infinite. Vývojáři tak jednoduše neměli dostatek kapacity na to, aby mohli paralelně vytvářet ještě další velký projekt, jako by byl remaster třetího dílu Halo.

Problém s krátkodobými kontrakty zaměstnanců

Další klíčovou komplikací, kterou Darren Bacon podrobně vysvětlil, byla velká závislost 343 Industries na krátkodobých pracovních kontraktech. Zaměstnanci s dočasnými smlouvami typicky působili ve studiu pouhých 18 měsíců, což bylo příliš krátké období na to, aby se mohl realizovat projekt typu remasteru. Tento systém navíc vytvářel stálé problémy v kontinuitě vývoje, protože noví pracovníci se museli neustále zapracovávat do probíhajících projektů, což vývoj výrazně zpomalovalo.

Bacon nicméně dodal, že situace se za poslední roky dramaticky změnila. Studio se zbavilo zmíněného problému s krátkodobými kontrakty a nyní disponuje stabilnějším a zkušenějším týmem. Tato změna podle něj značně zvyšuje šance, že se remaster Halo 3 nakonec přeci jen jednou uskuteční.

I když zatím není žádná oficiální zpráva o přípravě remasteru, fanoušci mohou stále zažít Halo 3 díky kolekci Halo: The Master Chief Collection. Hra je dostupná na Xboxu a PC s modernizovanou grafikou a oblíbenými multiplayerovými režimy, včetně klasického Forge módu a všech původních 24 map.

Navíc se začínají objevovat spekulace, že Halo: The Master Chief Collection by se mohla objevit také na dalších platformách, jako je Nintendo Switch 2 a PlayStation 5, což by kultovní sérii otevřelo cestu k ještě širšímu publiku.

Ačkoliv budoucnost remasteru Halo 3 zatím zůstává nejasná, jedno je jisté – kultovní status hry není závislý na modernizované verzi. Fanoušci se však nepřestávají ptát a doufat, že ikonická hra jednoho dne svůj vytoužený facelift přeci jen dostane.

reklama

spot_img

Články

Druhý trailer GTA VI láká na milostný zločin ve Vice City

Rockstar Games konečně prolomil mlčení. Téměř rok a půl po prvním traileru se hráči dočkali druhé ukázky z Grand Theft Auto VI – a i když přinesla nová lákadla, potvrdila také další odklad. Oficiální datum vydání je nyní stanoveno na 26. května 2026.

Destiny 2 chystá expanzi Edge of Fate. Vše podstatné uniklo předem

Fanoušci Destiny 2 se dočkali nečekaného odhalení jen pár dní před oficiálním streamem. Na stagingové verzi Bungie Store se objevila plně funkční stránka věnovaná Year of Prophecy Collector’s Edition, která prozradila datum vydání nového rozšíření Edge of Fate, název druhé expanze i detaily sběratelského obsahu.

GTA VI vyjde až v květnu 2026. Rockstar žádá fanoušky o trpělivost

Jeden z nejočekávanějších titulů poslední dekády má nový termín vydání. Grand Theft Auto VI se podle oficiálního prohlášení studia Rockstar Games opozdí – místo plánovaného podzimu 2025 dorazí až 26. května 2026.

Xbox zdražuje konzole, ovladače i hry

Microsoft oznámil výrazné navýšení doporučených maloobchodních cen svých konzolí a příslušenství Xbox. Změny platí celosvětově od 1. května 2025 a dotknou se i cen připravovaných her. Firma jako důvod uvádí rostoucí náklady na vývoj a nejistotu na globálním trhu.

Borderlands 4 vychází 12. září, vývojářské studio Gearbox ukázalo nové záběry

Borderlands 4 se dere na scénu s vervou, kterou jsme od série už nějakou dobu neviděli. Po rozpačitém přijetí třetího dílu to vypadá, že Gearbox si sáhl do svědomí a přináší čtvrtý díl jako návrat ke kořenům – jen s modernější výbavou a pořádnou dávkou evoluce. V nedávné prezentaci PlayStation State of Play jsme dostali dvacetiminutový deep dive a čerstvý trailer, které dávají jasně najevo: Borderlands 4 chce být tím nejlepším dílem série.

Šílená akce jménem Shotgun Cop Man vás chytí a nepustí

Na papíře to zní jako špatný vtip: policista s brokovnicí cestuje do pekla, aby zatkl samotného Satana. Ve skutečnosti je ale Shotgun Cop Man výborně navržená akční plošinovka, která nahradila klasické skákání řízenými výstřely – a výsledkem je jedna z nejpřekvapivějších pecek letošního roku.

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

Unikly další záběry z Battlefield 6 playtestu

Battlefield 6 ještě ani nemá oficiálně potvrzené datum vydání, ale díky čerstvým únikům z Battlefield Labs už fanoušci netrpělivě diskutují o budoucnosti série. Nedávno se totiž objevila nová dávka gameplay záběrů z uzavřeného alpha testování, a jak se dalo očekávat, videa rychle zaplavila sociální sítě.

Breath of Fire IV slaví velkolepý návrat

V herním světě není nic cennějšího než návraty zapomenutých pokladů – a právě to se teď stalo. Legendární Breath of Fire IV, jeden z největších klenotů éry PlayStation 1, je po více než dvaceti letech zpět. Díky GOG.com a jejich Preservation Programu si ho nyní mohou vychutnat i noví hráči na moderních počítačích, navíc s celou řadou vylepšení. A ano, stojí to za to.

Novinky

Silver Palace: anime detektivka v otevřeném světě míří na konzole, PC i mobily

Studio Silver Studio ve spolupráci s vydavatelem Elementa představilo svou novou akční RPG hru Silver Palace. Hráče čeká anime stylizace, propracovaný bojový systém a otevřený svět viktoriánského města plného záhad a konfliktů. Hra vyjde na PC, zatím blíže nespecifikovaných konzolích a také pro iOS a Android. Datum vydání zatím nebylo oznámeno, ale předregistrace už běží na oficiálních stránkách.

World of Warcraft oznámil Legion Remix

Blizzard na PAX East oficiálně oznámil World of Warcraft: Legion Remix, další speciální event ze série "Remix", která fanouškům umožní znovu prožít ikonická rozšíření s moderními úpravami a novými funkcemi. Po loňském úspěchu Mists of Pandaria Remix tak přichází na řadu expanze, kterou mnozí považují za jednu z nejlepších v celé historii WoW – Legion. I když zatím nebylo odhaleno přesné datum vydání, vše nasvědčuje tomu, že dorazí na přelomu roku 2025 a 2026.

DOOM: The Dark Ages přináší surovou sílu a parádní chaos

Zapomeňte na dvojskoky, háky a extrémní mobilitu z Doom Eternal. DOOM: The Dark Ages místo toho nabízí těžce obrněného slayera, obří štít a nabušený arzenál, který vás provede středověkem po doomovsku. Výsledkem je brutální, nahlas řvoucí a překvapivě promyšlený zážitek, který patří k tomu nejlepšímu, co si letos můžete zahrát.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img