10.1 C
Czech
Středa, 30 dubna, 2025

Causal Loop – Sci-fi puzzle hra od ex-Blizzard vývojářů míří na PC

reklama

reklama

Studio Mirebound, v jehož jádru najdete bývalé vývojáře z Blizzardu, oznámilo novou sci-fi puzzle hru Causal Loop. Titul se objevil hned se svým prvním trailerem a ukázkou herních mechanik, které mají posunout žánr logických her o kousek dál. Zároveň bylo potvrzeno, že hra vyjde na PC (Steam, Epic Games Store a GOG), i když přesné datum vydání prozatím oznámeno nebylo.

V Causal Loop se převtělíte do role Balea, zkušeného exo-archeologa, který se svými kolegy pátrá po tajemstvích dávno zaniklých civilizací. Jeho nejnovější dobrodružství jej zavede na neznámou planetu Tor Ulsat. Zde Bale objeví prastaré ruiny, zvláštní zařízení zvané Chronolith a zároveň záhadné stopy po ztraceném národu Torů. Situaci navíc komplikuje zmizení exo-lingvistky Jen, která se sem vydala společně s ním.

Hádanky jako rozhodovací element

Cílem tvůrců je, aby puzzles nebyly pouhými uzly brzdícími váš postup, ale přímo ovlivňovaly průběh celé kampaně. „Na rozdíl od tradičních větvených příběhů zapojuje Causal Loop rozhodovací design přímo do hraní,“ uvádějí autoři v tiskové zprávě. Ve hře tak nejde jen o nalezení klíče k dalším dveřím – každý úkon má následky a i malé zaváhání se může projevit napříč herní časovou linkou.

Ozvěny vlastní minulosti

Největší devízou Causal Loop má být systém echo – možnost nahrát a znovu přehrát až tři verze sebe sama. Tato schopnost umožní řešit i poměrně komplexní hádanky, protože vícero „ozvěn“ dokáže koordinovaně provádět rozličné úkony v různých částech lokace. Je však potřeba mít se na pozoru: pokud něco při svém „záznamu“ pokazíte, může to v budoucnosti (nebo dokonce minulosti) způsobit řetězovou reakci.

„Výsledkem je systém hádanek, kde je hráčova volnost naprostá, ovšem totéž platí i pro jeho zodpovědnost,“ stojí dále v oficiálním prohlášení. Tato provázanost činí hádanky přímo součástí vyprávění. Nemáte jen překonat překážky, ale chápete je jako nástroj, který formuje váš postup a odhaluje osud dávného národa Torů.

Působivé prostředí a Unreal Engine 5

V doprovodném traileru se mihne několik různorodých scenérií od zasněžených plání přes podzemní jeskyně s tekoucí lávou až po deštivé bažiny a rozpálené pouště. Tým z Mirebound spoléhá na Unreal Engine 5 včetně technologie Lumen, která se stará o pokročilé nasvícení a efekty. Autoři se nechali slyšet, že zapojili zkušené herní vývojáře a stejně tak odhodlané nováčky, aby celkový vizuál hry posunuli na profesionální úroveň.

Oficiální představení a hlavní prvky hry

Vydavatelství Headup a Mirebound Interactive slibují dohromady patnáct ručně vytvořených kapitol, v nichž zkombinují hádanky s vyprávěním, aby hráči postupovali stále kupředu. Součástí hry jsou:

  • Propracované puzzles: Manipulace s ozvěnami vlastních činů a využití až tří verzí sebe sama při řešení úkolů.
  • Mysteriózní mimozemský svět: Prozkoumávání planety plné ruin a artefaktů, které odkrývají tragický příběh civilizace Torů.
  • Silný příběh: Emotivní sci-fi zápletka podkreslená hádankami, které podporují spád vyprávění.
  • Plný dabing: Veškeré postavy, včetně Balea a Jen, ztvárňují profesionální herci.
  • Zaměření na přístupnost: Vývojáři chtějí, aby si hru užil opravdu každý, a proto přidávají nastavení pro minimalizaci nevolnosti z pohybu, barevné filtry, upravitelné ovládání a řadu dalších možností.

Velká očekávání

Vzhledem k nedostatku nových a originálních first-person puzzle her na trhu doufají autoři, že Causal Loop zaujme hráče svou originální hratelností a promyšlenou narativní strukturou. Projekt se zatím profiluje jako ambiciózní sci-fi dobrodružství, které může potěšit jak fanoušky logických výzev, tak i milovníky příběhů s poutavou atmosférou.

Tvůrci si jsou úspěchem jisti a argumentují rostoucí poptávkou po podobných titulech, přičemž v samotném traileru už stihli ukázat nejen unikátní mechaniky, ale i slibné grafické zpracování. Jakmile bude stanoveno konkrétní datum vydání, dozvíme se více – prozatím se ale zdá, že nás čeká svěží a propracovaný kousek od bývalých blizzardovských veteránů, který by si fanoušci žánru neměli nechat ujít.

reklama

spot_img

Články

Ghost of Yotei vyjde 2. října exkluzivně na PS5

Za pět let od úspěchu Ghost of Tsushima narostla očekávání i chuť na další samurajský epos. Studio Sucker Punch proto sází na Ghost of Yotei, pokračování zasazené o tři století dál na zasněženém severním ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó). Vydání na PlayStation 5 dorazí 2. října 2025 a trailer The Onryō’s List jasně naznačuje, že tentokrát půjde o drsnější, osobnější jízdu.

Digitální Pokémon TCG Pocket se vrací na Alolu. Nový set Celestial Guardians vychází 30. dubna

Mobilní karetní hra Pokémon Trading Card Game Pocket brzy přivítá novou digitální expanzi. Celestial Guardians, jak se set jmenuje, dorazí 30. dubna a podle vývojářů přinese návrat oblíbených postav z her Pokémon Sun a Moon, včetně legendárních Solgalea a Lunaly.

Nadcházející DOOM: The Dark Ages dostal druhý trailer

Když se v roce 2016 Doom zvedl z prahu zatracení a navázal na odkaz kultovního originálu, málokdo čekal, že id Software jednou vymění neonové chodby za rozpadající se hrady. Přesto se to děje: Doom: The Dark Ages dorazí 15. května 2025 (a díky prémiové edici dokonce o dva dny dříve) a podle druhého oficiálního traileru to vypadá na největší skok série od pořízení vertikální osy v Doom Eternal.

Clair Obscur: Expedition 33 je silný příběh o smíření se smrtí i mechanicky brilantní RPG

Francouzské studio Sandfall si na první pohled stanovilo až příliš ambiciózní cíl – vytvořit moderní japonsky laděné RPG, které bude působit zároveň svěže i důvěrně. Clair Obscur: Expedition 33, které vychází 24. dubna 2025, ale ukazuje, že to zvládlo.

Zapomeňte na snadné vítězství. Diablo 4 zvyšuje laťku obtížnosti

Blizzard chce, aby se hráči v osmé sezóně Diabla 4 pořádně zapotili. V rozhovoru pro PC Gamer vedoucí herní designér Colin Finer uvedl, že zpětná vazba od hráčů a výsledky z veřejného testovacího serveru vedly tým k tomu, že nová sezóna nabídne výrazně vyšší obtížnost než ta předchozí.

Covenant: souls-like dark fantasy z pohledu první osoby

Když nezávislé Legion Studios loni na The Game Awards poprvé poodhalilo Covenant, spousta hráčů jen zvedla obočí: další "souls‑like"? Po druhém, výrazně delším traileru z Galaxies Showcase už ale nastupuje úplně jiná nálada. Dvanáctičlenný tým složený z veteránů, kteří brousili zbraně pro série DOOM, Call of Duty, Apex či Destiny, ukazuje hru, která chce zasadit temnou fantasy do ryze střílečkového prvního pohledu a přitom nabídnout hloubku, jakou si běžně spojujeme s nejpropracovanějšími RPG.

Podmořské survival RPG Barotrauma je o víkendu na Steamu zdarma

Když se vám v hororu zatají dech, obvykle to nechcete brát doslova. V Barotrauma – 2D kooperativním simulátoru ponorky, který právě teď slaví víkend zdarma na Steamu – je ale i hraní si s kyslíkem součástí zábavy. Stačí jedna záměna lahví a místo čerstvého vzduchu nasajete do plic svářecí palivo. Zní to jako špatný vtip? Rozhodně. A přesně takhle typicky barotraumatické situace vypadají: směs pekelného napětí, bolestné smrti a černého humoru.

Mario Kart World pravděpodobně nabídne Rainbow Road po splnění Grand Prix

Nintendo v novém Directu ukázalo další novinky z chystané hry Mario Kart World. Fanoušci si ihned všimli náznaků, že ve hře nebude chybět ani ikonická trať Rainbow Road. Firma sice zatím nic oficiálně nepotvrdila, ale vodítka ve videu mluví jasně.

Vydání Dune: Awakening se odkládá o tři týdny. Chystá se ale velký beta víkend

Studio Funcom nedávno potvrdilo mírný odklad očekávané survival MMO Dune: Awakening. Původně jsme se měli dočkat 20. května 2025 na PC, ale nově hra vyjde až 10. června (s třídenním předstihem pro vybrané předobjednávky).

Největší strach? Pád. White Knuckle budí hrůzu každým pohybem

Nová hra White Knuckle od Dark Machine Games, vydaná pod hororovým labelem DreadXP, sází na jeden z nejzákladnějších lidských strachů – pád z výšky. Místo příšer nebo lekaček přichází s hororem čistě mechanickým a psychologickým, který pramení z každého chycení se zrezivělého madla v nekonečném silu.

Novinky

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou "Anniversary", slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img