22.8 C
Czech
Středa, 30 července, 2025

Akční sci-fi titul Saros: Co vše zatím víme

reklama

Studio Housemarque (autoři úspěšného Returnal) spojilo síly se společností Sony Interactive Entertainment, aby nám již v roce 2026 přineslo zbrusu novou sci-fi akci s názvem Saros. V tomto článku si shrneme všechny dosud známé detaily o hře, příběhu, hereckém obsazení a herních mechanikách. Pokud se vám hra Returnal líbila, jistě se máte na co těšit – autoři slibují, že Saros bude dalším vývojovým stupněm jejich „gameplay-first“ přístupu.

Děj hry se odehrává na nehostinné planetě Carcosa, která je po dobu dlouhotrvajícího zatmění sužována děsivými úkazy a ztracenými koloniemi. Hlavní postavou je Arjun Devraj, mocný Soltari Enforcer, který se rozhodne přistát na Carcose a za každou cenu zjistit pravdu o osudu zdejších obyvatel, a hlavně o někom, koho horečně hledá. V duchu tajemného Returnal si i Saros pohrává s tematikou opakovaných smrtí, ztráty paměti a tajuplných zákoutí opuštěných světů.

Na hlavní postavu Arjuna se můžete těšit v podání Rahul Kohli, herce známého z Midnight Mass nebo The Fall of the House of Usher. Z dosavadních informací je zřejmé, že Kohli i vývojářský tým kladou důraz na výraznou emoční linku. Nejde tedy jen o bezhlavou akci, ale také o propracovanou psychologii hrdiny. V rámci kampaně se údajně objeví celá řada vedlejších postav, o kterých zatím víme ale jen minimum.

Hratelnost podobná hře Returnal

Základní myšlenka Sarosu navazuje na dřívější roguelike principy z Returnal, tentokrát však s viditelnými vylepšeními. Zatímco v Returnal jste po smrti přišli prakticky o všechno a museli jste startovat téměř od nuly, Saros zavádí trvalé zdroje a vylepšování. Po každé smrti sice dojde k proměně světa (tedy určité formě náhodné generace či změn v prostředí), avšak hráči si budou moci vybrat a natrvalo vylepšovat svůj arzenál – ať už půjde o nové zbraně, obleky nebo speciální schopnosti.

Tento přístup by měl zaručit, že se po každé smrti budete cítit silnější a že se pokrok přenese i do vašich dalších pokusů. Celkovou obtížnost to nejspíš nesníží, ale nabídne odlišnou dynamiku. Dle slov kreativního ředitele Gregory Louden má hra klást důraz na pocit neustálého budování vlastní výzbroje a na houževnatou cestu k cíli.

Technické zpracování a PS5 Pro vylepšení

Saros je vyvíjen exkluzivně pro platformu PS5 (a také PS5 Pro). Housemarque přitom slibuje, že hodlá naplno využít pokročilé funkce konzole, zejména rychlé SSD a výkon pro mimořádné grafické efekty. Navzdory tomu zatím nebyly zveřejněny konkrétní detaily, co přesně budou „PS5 Pro Enhanced“ úpravy obnášet. Pokud ale známe Returnal a jeho perfektní využití 3D audia, efektů a plynulého frameratu, můžeme se vsadit, že Saros půjde v jeho stopách, případně ještě dál.

Co se týče PC verze, autoři zatím mlčí. Returnal se nakonec na PC dostal, ovšem až s několikaletým zpožděním po PS5 vydání. Dá se tedy předpokládat, že případná Saros PC varianta by mohla přijít také, ale pravděpodobně ne v den vydání.

Datum vydání a předobjednávky

Tvůrci aktuálně cílí na rok 2026. Přesné datum v tuto chvíli neznáme a je dost pravděpodobné, že se ještě může změnit. Saros byl světu oficiálně odhalen během PlayStation State of Play formou krátkého filmového traileru. Samotná ukázka gameplaye má teprve následovat. Vývojáři slibují, že plnohodnotnou porci záběrů z hraní se dozvíme ještě letos, takže se vyplatí sledovat další herní akce či blogy společnosti Sony.

Předobjednávky zatím nejsou k dispozici, ale jakmile se situace změní, pravděpodobně se objeví na oficiálním PlayStation Store.

Závěr

Saros se rýsuje jako ambiciózní projekt, který naváže na úspěch Returnal, ale přitom nabídne vlastní příběh a inovované mechaniky. Podle všeho se Housemarque poučilo z nástrah a předností roguelike žánru, a přidalo prvky trvalého pokroku, které by mohly přilákat i širší spektrum hráčů. Zatím se můžeme těšit na další ukázky a informace, které by měly dorazit do konce letošního roku.

reklama

reklama

spot_img

Články

Amazon pokračuje v adaptacích her – po Fallout přichází řada na Wolfenstein seriál

Amazon si očividně našel nový zlatý důl – adaptace slavných videoherních značek. Po masivním úspěchu seriálu Fallout, který překvapil i skeptiky a okamžitě si vybudoval fanouškovskou základnu, přichází na řadu další těžký kalibr: Wolfenstein.

Battlefield 6 trailer odhalen: výbuchy, vrtulníky a návrat ke klasice

EA konečně odhalilo Battlefield 6 trailer a podle všeho se vrací k tomu, co fanoušci milují: moderní prostředí, intenzivní válku na velkých mapách a absolutní zkázu všeho, co se dá zničit. Trailer sice neukazuje žádné přímé záběry z hraní, ale nabízí hutnou filmovou atmosféru kampaně a první střípky z brutálního konfliktu mezi NATO a soukromou vojenskou organizací Pax Armata.

Wuchang: Fallen Feathers je krásný, svižný a občas krutý

Leenzee Games debutuje s ambiciózním soulslikem zasazeným do temně stylizované Číny za vlády dynastie Ming. Wuchang: Fallen Feathers sází na rychlý boj, ohromující vizuál a systém dovedností, který si nezadá s těmi nejlepším v žánru. I když nedosahuje komplexnosti her od FromSoftware, má dost vlastního charakteru, aby zaujal.

Borderlands 4 ukazuje nového Vault Hunter Rafa v gameplay traileru

Gearbox a 2K oficiálně představili dalšího nového Vault Huntera, který se přidá do řad ikonických hrdinů série Borderlands. Rafa, bývalý voják korporace Tediore, se představuje jako vysoce mobilní a smrtící exo-voják, který je připraven na každou situaci – ať už bojuje zblízka, na střední vzdálenost, nebo z bezpečné dálky. Jeho herní ukázka odhaluje jednu z nejvšestrannějších postav, které série doposud nabídla.

Nový Pokémon Friends je venku a přináší denní hádanky i plyšáky

The Pokémon Company překvapila fanoušky novinkou Pokémon Friends. Nová hra s logickými úkoly je ode dneška ke stažení zdarma na mobilech i konzolích Switch. Hráči v ní rozmotávají klubka příze, aby získali sběratelské plyšové pokémony a mohli si s nimi vyzdobit pokoj.

Dying Light: The Beast přináší návrat k hororu i k hrdinovi

Dying Light: The Beast dorazí už 22. srpna a podle prvních dojmů půjde o plnohodnotné pokračování, ne jen menší příběhový dodatek. Techland si tentokrát vzal zpět hlavní slovo a vrací sérii k její největší přednosti – intenzivnímu přežívání v otevřeném světě plném zombií. A přidává k tomu jednu výraznou novinku: návrat Kylea Cranea.

Prince of Persia: The Sands of Time Remake vyjde „velmi brzy“, slibuje Ubisoft

Ubisoft po letech mlčení opět rozvířil vody kolem dlouho očekávaného remaku klasické akční adventury Prince of Persia: The Sands of Time. A tentokrát už to nevypadá jako další plané sliby. Podle posledních informací má být hra vydána "velmi brzy". Co si pod tím představit a proč to možná konečně myslí vážně?

Subnautica 2 čelí bojkotu i žalobě

Vývoj pokračování populární survival hry Subnautica doprovází napjaté vztahy, právní spory i hrozby bojkotem. Po náhlém odvolání zakladatelů studia Unknown Worlds se část komunity postavila proti vydavateli Krafton, který vývoj hry převzal pod svou kontrolu. Tvůrci původní série mezitím podali žalobu na zadržení slíbené odměny.

Zakladatel společnosti Valve Gabe Newell kritizuje startupy

Na lodi, v moři i u počítače. Tak dnes vypadá pracovní režim Gabea Newella, zakladatele Valve a jednoho z nejvýraznějších vizionářů herního průmyslu. V nedávném rozhovoru otevřeně promluvil o tom, jak tráví dny, na čem pracuje, a proč si myslí, že většina startupů začíná úplně špatně.

College Football 26 vylepšuje základy a míří k budoucnosti série

Po úspěšném návratu série v loňském roce se EA Orlando pustilo do další sezóny, aniž by hru nějak zásadně měnilo. College Football 26 staví na silných základech předchozí hry, dolaďuje klíčové režimy a přidává řadu technických i obsahových úprav. Výsledkem je suverénní sportovní titul, který potvrzuje, že značka má dlouhodobý potenciál.

reklama

Novinky

Tales of the Shire je zklamáním navzdory silné značce

Na papíře zněl Tales of the Shire jako splněný sen každého fanouška Pána prstenů. Život hobita v poklidné vesnici, vaření, rybaření, komunitní život. Jenže co mělo být útulné, se ve výsledku mění v mdlou a často otravnou rutinu.

Mario Paint dorazil na Switch Online

Nintendo bez varování přidalo do nabídky Switch Online klasiku z roku 1992 – Mario Paint. Hru najdete v sekci SNES a rozběhnete ji jak na původním Switchi, tak na nové verzi Switch 2. Kdo má předplatné, může si ji hned vyzkoušet.

Code Violet: PS5 dostane exkluzivní horor s dinosaury

Fanoušci klasického survival hororu Dino Crisis mají důvod k radosti. Studio TeamKill Media oficiálně oznámilo, že jejich připravovaná hra Code Violet dorazí exkluzivně na PlayStation 5 už 14. listopadu 2025. A rozhodně to nebude jen nostalgická vzpomínka. Čeká nás nekompromisní hororová jízda s dinosaury, časovými paradoxy a silnou hlavní hrdinkou.

reklama

spot_img

reklama

reklama