15.8 C
Czech
Čtvrtek, 31 července, 2025

Destiny 2: The Edge of Fate bojuje o smysl po konci ságy

reklama

Nová expanze The Edge of Fate má za úkol odpovědět na otázku, co přijde po desetiletém vyprávění o Světle a Temnotě. Jenže místo silného restartu přináší Bungie spíš vleklé opakování starého – s několika světlými výjimkami. Hra přidává nové schopnosti, silný příběhový motiv a přepracovaný loot systém, ale ztrácí tempo v opakovaném obsahu, frustrující hratelnosti a slabém úvodu.

Kampaň s 14 misemi se odehrává na planetě Kepler – vůbec první lokaci mimo Sluneční soustavu. Na papíře to zní jako příslib nové éry, ale místo toho dostaneme šedivé útesy, nepřehledné stezky a barevnou paletu, která spíš uspává. Hráči se navíc musí obejít bez svého klasického vozidla a neustále hledat uzly, které jim umožní používat nové schopnosti, jako přeměnu v kouli nebo teleportaci. V teorii zajímavé, v praxi otravné a repetitivní.

Silný příběh, slabý rozjezd

Úvod expanze působí jako přehlídka chaotického výkladu lore. Hráčům, kteří nehráli každý kousek sezónního obsahu, bude chybět kontext. Přesto se vyplatí vydržet. Nová postava Lodi nabízí zajímavý pohled na dějiny série, přináší do příběhu lidskost a hmatatelné emoce. Bungie tu ukazuje, že jeho scenáristé ještě zdaleka neřekli poslední slovo.

Příběh pracuje s konceptem bytostí zvaných The Nine, které se najednou z vedlejší kuriozity stávají hybateli událostí. A i když to někdy působí jako přehnané přepisování historie, závěr kampaně dokáže překvapit i dlouholeté fanoušky.

Loot, který se těžko miluje

Bungie kompletně předělalo systém výzbroje. Hráči teď vidí, jak silné jejich zbraně a brnění opravdu jsou, a jednotlivé sety nabízejí bonusy za kombinaci kusů. Jenže počet nových zbraní je zatím malý a endgame grind nepříjemně připomíná staré časy. Hráči musejí znovu opakovat obsah z let 2021–2023, aby získali o fous lepší výbavu. Mnozí si oprávněně kladou otázku, jestli to ještě stojí za čas.

Naštěstí se povedl nový raid The Desert Perpetual. Hráči si mohou zvolit pořadí bossů, mechaniky jsou známé, ale fungují – a i když některé části opět recyklují prostředí z minulosti, patří raid k tomu lepšímu, co expanze nabízí.

Dobrý základ, špatné balení

Hráči oceňují pokusy o nové herní mechanismy, ale často narážejí na to, že rozbíjejí rytmus soubojů. Postranní mise recyklují části kampaně a působí vyloženě lacině. Hra se tváří rozsáhle, ale po dohrání příběhu nabízí spíš známý koloběh aktivit než nový svět k objevování.

Přesto má Edge of Fate silný základ: postavu Lodiho, nový směr vyprávění a technické změny, které mají potenciál. Jen je zatím obalený vrstvou únavy a designových přešlapů, které zklamou i věrné fanoušky.

Hodnocení: 6 z 10

+ výborné vyprávění a postava Lodiho
+ nový loot systém a setové bonusy
+ nápaditý raid s volným pořadím bossů
nudné prostředí a opakující se nepřátelé
nepřívětivý grind a slabý začátek kampaně
nové schopnosti působí víc jako brzda než inovace

reklama

reklama

spot_img

Články

Amazon pokračuje v adaptacích her – po Fallout přichází řada na Wolfenstein seriál

Amazon si očividně našel nový zlatý důl – adaptace slavných videoherních značek. Po masivním úspěchu seriálu Fallout, který překvapil i skeptiky a okamžitě si vybudoval fanouškovskou základnu, přichází na řadu další těžký kalibr: Wolfenstein.

Battlefield 6 trailer odhalen: výbuchy, vrtulníky a návrat ke klasice

EA konečně odhalilo Battlefield 6 trailer a podle všeho se vrací k tomu, co fanoušci milují: moderní prostředí, intenzivní válku na velkých mapách a absolutní zkázu všeho, co se dá zničit. Trailer sice neukazuje žádné přímé záběry z hraní, ale nabízí hutnou filmovou atmosféru kampaně a první střípky z brutálního konfliktu mezi NATO a soukromou vojenskou organizací Pax Armata.

Wuchang: Fallen Feathers je krásný, svižný a občas krutý

Leenzee Games debutuje s ambiciózním soulslikem zasazeným do temně stylizované Číny za vlády dynastie Ming. Wuchang: Fallen Feathers sází na rychlý boj, ohromující vizuál a systém dovedností, který si nezadá s těmi nejlepším v žánru. I když nedosahuje komplexnosti her od FromSoftware, má dost vlastního charakteru, aby zaujal.

Borderlands 4 ukazuje nového Vault Hunter Rafa v gameplay traileru

Gearbox a 2K oficiálně představili dalšího nového Vault Huntera, který se přidá do řad ikonických hrdinů série Borderlands. Rafa, bývalý voják korporace Tediore, se představuje jako vysoce mobilní a smrtící exo-voják, který je připraven na každou situaci – ať už bojuje zblízka, na střední vzdálenost, nebo z bezpečné dálky. Jeho herní ukázka odhaluje jednu z nejvšestrannějších postav, které série doposud nabídla.

Nový Pokémon Friends je venku a přináší denní hádanky i plyšáky

The Pokémon Company překvapila fanoušky novinkou Pokémon Friends. Nová hra s logickými úkoly je ode dneška ke stažení zdarma na mobilech i konzolích Switch. Hráči v ní rozmotávají klubka příze, aby získali sběratelské plyšové pokémony a mohli si s nimi vyzdobit pokoj.

Dying Light: The Beast přináší návrat k hororu i k hrdinovi

Dying Light: The Beast dorazí už 22. srpna a podle prvních dojmů půjde o plnohodnotné pokračování, ne jen menší příběhový dodatek. Techland si tentokrát vzal zpět hlavní slovo a vrací sérii k její největší přednosti – intenzivnímu přežívání v otevřeném světě plném zombií. A přidává k tomu jednu výraznou novinku: návrat Kylea Cranea.

Prince of Persia: The Sands of Time Remake vyjde „velmi brzy“, slibuje Ubisoft

Ubisoft po letech mlčení opět rozvířil vody kolem dlouho očekávaného remaku klasické akční adventury Prince of Persia: The Sands of Time. A tentokrát už to nevypadá jako další plané sliby. Podle posledních informací má být hra vydána "velmi brzy". Co si pod tím představit a proč to možná konečně myslí vážně?

Subnautica 2 čelí bojkotu i žalobě

Vývoj pokračování populární survival hry Subnautica doprovází napjaté vztahy, právní spory i hrozby bojkotem. Po náhlém odvolání zakladatelů studia Unknown Worlds se část komunity postavila proti vydavateli Krafton, který vývoj hry převzal pod svou kontrolu. Tvůrci původní série mezitím podali žalobu na zadržení slíbené odměny.

Zakladatel společnosti Valve Gabe Newell kritizuje startupy

Na lodi, v moři i u počítače. Tak dnes vypadá pracovní režim Gabea Newella, zakladatele Valve a jednoho z nejvýraznějších vizionářů herního průmyslu. V nedávném rozhovoru otevřeně promluvil o tom, jak tráví dny, na čem pracuje, a proč si myslí, že většina startupů začíná úplně špatně.

College Football 26 vylepšuje základy a míří k budoucnosti série

Po úspěšném návratu série v loňském roce se EA Orlando pustilo do další sezóny, aniž by hru nějak zásadně měnilo. College Football 26 staví na silných základech předchozí hry, dolaďuje klíčové režimy a přidává řadu technických i obsahových úprav. Výsledkem je suverénní sportovní titul, který potvrzuje, že značka má dlouhodobý potenciál.

reklama

Novinky

Minecraft je nejoblíbenější hra v Japonsku – porazil Maria i Pokémony

V zemi, která světu dala Maria, Pokémony nebo Final Fantasy, byste čekali, že Japonci zůstanou věrní vlastním herním klasikám. Přesto výsledky čerstvé ankety, zveřejněné v populárním herním pořadu Ariyoshiiieeeee! – Oh yeah! Wanna play games at your place now?, ukázaly něco jiného. Nejoblíbenější hrou mezi Japonci se totiž stal Minecraft.

Tales of the Shire je zklamáním navzdory silné značce

Na papíře zněl Tales of the Shire jako splněný sen každého fanouška Pána prstenů. Život hobita v poklidné vesnici, vaření, rybaření, komunitní život. Jenže co mělo být útulné, se ve výsledku mění v mdlou a často otravnou rutinu.

Mario Paint dorazil na Switch Online

Nintendo bez varování přidalo do nabídky Switch Online klasiku z roku 1992 – Mario Paint. Hru najdete v sekci SNES a rozběhnete ji jak na původním Switchi, tak na nové verzi Switch 2. Kdo má předplatné, může si ji hned vyzkoušet.

reklama

spot_img

reklama

reklama