Nová expanze The Edge of Fate má za úkol odpovědět na otázku, co přijde po desetiletém vyprávění o Světle a Temnotě. Jenže místo silného restartu přináší Bungie spíš vleklé opakování starého – s několika světlými výjimkami. Hra přidává nové schopnosti, silný příběhový motiv a přepracovaný loot systém, ale ztrácí tempo v opakovaném obsahu, frustrující hratelnosti a slabém úvodu.
Kampaň s 14 misemi se odehrává na planetě Kepler – vůbec první lokaci mimo Sluneční soustavu. Na papíře to zní jako příslib nové éry, ale místo toho dostaneme šedivé útesy, nepřehledné stezky a barevnou paletu, která spíš uspává. Hráči se navíc musí obejít bez svého klasického vozidla a neustále hledat uzly, které jim umožní používat nové schopnosti, jako přeměnu v kouli nebo teleportaci. V teorii zajímavé, v praxi otravné a repetitivní.
Silný příběh, slabý rozjezd
Úvod expanze působí jako přehlídka chaotického výkladu lore. Hráčům, kteří nehráli každý kousek sezónního obsahu, bude chybět kontext. Přesto se vyplatí vydržet. Nová postava Lodi nabízí zajímavý pohled na dějiny série, přináší do příběhu lidskost a hmatatelné emoce. Bungie tu ukazuje, že jeho scenáristé ještě zdaleka neřekli poslední slovo.
Příběh pracuje s konceptem bytostí zvaných The Nine, které se najednou z vedlejší kuriozity stávají hybateli událostí. A i když to někdy působí jako přehnané přepisování historie, závěr kampaně dokáže překvapit i dlouholeté fanoušky.
Loot, který se těžko miluje
Bungie kompletně předělalo systém výzbroje. Hráči teď vidí, jak silné jejich zbraně a brnění opravdu jsou, a jednotlivé sety nabízejí bonusy za kombinaci kusů. Jenže počet nových zbraní je zatím malý a endgame grind nepříjemně připomíná staré časy. Hráči musejí znovu opakovat obsah z let 2021–2023, aby získali o fous lepší výbavu. Mnozí si oprávněně kladou otázku, jestli to ještě stojí za čas.
Naštěstí se povedl nový raid The Desert Perpetual. Hráči si mohou zvolit pořadí bossů, mechaniky jsou známé, ale fungují – a i když některé části opět recyklují prostředí z minulosti, patří raid k tomu lepšímu, co expanze nabízí.

Dobrý základ, špatné balení
Hráči oceňují pokusy o nové herní mechanismy, ale často narážejí na to, že rozbíjejí rytmus soubojů. Postranní mise recyklují části kampaně a působí vyloženě lacině. Hra se tváří rozsáhle, ale po dohrání příběhu nabízí spíš známý koloběh aktivit než nový svět k objevování.
Přesto má Edge of Fate silný základ: postavu Lodiho, nový směr vyprávění a technické změny, které mají potenciál. Jen je zatím obalený vrstvou únavy a designových přešlapů, které zklamou i věrné fanoušky.
Hodnocení: 6 z 10
+ výborné vyprávění a postava Lodiho
+ nový loot systém a setové bonusy
+ nápaditý raid s volným pořadím bossů
– nudné prostředí a opakující se nepřátelé
– nepřívětivý grind a slabý začátek kampaně
– nové schopnosti působí víc jako brzda než inovace