Herní divize Warner Bros. zažívá další bouřlivou etapu. V rámci nedávného „strategického obratu“ se vydavatel rozhodl zrušit vývoj chystané hry Wonder Woman a zároveň uzavřít hned tři studia: Monolith Productions, Player First Games a Warner Bros. Games San Diego. Paradoxní je, že jeden z největších herních úspěchů posledních let, Nemesis systém z her Middle-earth: Shadow of Mordor a Middle-earth: Shadow of War, nyní zůstává uzamčen za patentem a pravděpodobně nebude v dohledné době využit.
Asi největší ztrátou je konec Monolith Productions, které vzniklo v roce 1994. Studio stálo za řadou populárních titulů, jako jsou Blood, No One Lives Forever, F.E.A.R., Shogo: Mobile Armor Division či právě dvojice akčních RPG ze světa Tolkiena (Shadow of Mordor a Shadow of War). Jejich Nemesis systém, který umožňoval vytvářet unikátní osobnosti a vztahy mezi hráčovou postavou a zástupy nepřátel, vzbudil ve své době nadšení kritiků i hráčů.
Warner Bros. si tuto technologii chtělo pojistit natolik, že si už v roce 2016 zažádalo o její patent. Díky tomu se její využití do roku 2036 zúží výhradně na projekty pod hlavičkou WB. Jenže nyní, když je Monolith zrušen, není zatím jasné, zda bude Nemesis systém v budoucnu ještě použit. Navíc došlo i ke zrušení Wonder Woman – akční solo hře o slavné komiksové amazonce, ohlášené v roce 2021. Projekt údajně také počítal s využitím patentovaného systému, avšak kvůli přehodnocení strategií ve firmě skončil na smetišti dějin.
Další na ráně: Player First Games a WB Games San Diego
V rámci probíhající reorganizace byly uzavřeny i Player First Games a Warner Bros. Games San Diego. Player First Games si získalo pozornost hlavně fighting hrou MultiVersus, jež původně vyšla v beta verzi. Hra ale prošla několika pauzami ve vývoji a na konci roku 2024 se nedokázala vrátit v plné síle. Kvůli poklesu hráčského zájmu byl nakonec oznámen úplný konec vývoje.
Zavření Warner Bros. Games San Diego zaskočilo o to víc, že tohle studio pracovalo na neoznámeném „AAA, free-to-play, cross-platform“ titulu. Žádné bližší detaily o projektu nejsou k dispozici, ale podle všeho se k němu už nedostaneme.
Velké finanční ztráty
Šéf Warner Bros. Discovery pro Global Streaming a Games, JB Perrette, potvrdil, že kvalita a prodejní výsledky posledních her z portfolia společnosti zaostaly za očekáváním. Nejcitelnější ztráty vyvolal titul Suicide Squad: Kill the Justice League, který stál firmu údajně kolem 200 milionů dolarů. Stejně tak několik dalších pokusů o live-service hry se neujalo mezi hráči a vedlo ke zpětným škrtům.
Herní divize Warner Bros. byla loni prý přibližně 300 milionů dolarů ve ztrátě. Existují i náznaky, že herní gigant přeplácal vývoj několika projektů, kterým pak chyběla dlouhodobá koncepce nebo důsledné vedení.

Ironií je, že v roce 2023 slavila Hogwarts Legacy obrovský komerční úspěch a jedná se o jeden z největších hitů z univerza Harry Pottera. Naděje se tedy upínaly i k dalšímu DC projektu, kterým měla být právě Wonder Woman. Jenže nakonec spadla pod gilotinu rozpočtových škrtů. Podle vyjádření vydavatele se teď Warner Bros. chce opřít hlavně o ověřené značky jako Harry Potter, Mortal Kombat, DC a Game of Thrones, s nimiž hodlá „od roku 2025 znovu růst a dosahovat zisků“.
Nejistá budoucnost
Kam teď Warner Bros. nasměřuje své síly, je otázkou. Z oficiálních prohlášení vyplývá, že vedení se hodlá soustředit na pečlivě vybrané projekty s nižším rizikem. Jinými slovy můžeme očekávat méně nových experimentů a spíše opatrný návrat k tradičním značkám, které mají zaručený komerční úspěch. Pro herní komunitu to však znamená nejen konec legendárního studia, ale také ztrátu systému Nemesis, jedné z nejinovativnějších herních technologií.