10.1 C
Czech
Středa, 30 dubna, 2025

Ubisoft oznámil Siege X: Největší aktualizace Rainbow Six Siege v historii

reklama

reklama

Ubisoft v rámci oslav 10. výročí R6S oznámil Rainbow Six Siege X. Podle prvních informací se nebude jednat o klasické pokračování či „dvojku“, nýbrž o největší proměnu v historii této populární multiplayerové hry, která má otevřít dveře další dekádě úspěchu.

Vývojáři slibují, že Siege X posune hratelnost do nových sfér. Mluví o hlubší taktické hře, nových způsobech hraní a zásadním vylepšení grafiky i zvuku. Tato rozsáhlá transformace, srovnávaná s tím, jak Valve přeměnilo CS:GO na Counter-Strike 2, má zároveň posílit dosavadní komunitu a přivést k Siege zcela nové hráče.

Ubisoft zdůrazňuje, že se jedná o logický posun dlouhodobé snahy udržet Rainbow Six Siege relevantní i deset let po vydání. Hra sice odstartovala koncem roku 2015 rozpačitě, ale postupem času se z ní stal obrovský hit a stal se jedním z pilířů finanční stability Ubisoftu. V dobách, kdy se vydavateli nedařilo s jinými projekty, právě Siege patřil mezi tahouny. Nyní, s vyhlídkou nového desetiletí, dává smysl, že Ubisoft přichází s modernizací a chce se blýsknout něčím opravdu velkolepým.

Více informací bude v březnu

Ubisoft hráčům slíbil, že detaily o Siege X zveřejní 13. března 2025 během speciální akce Siege X Showcase v Atlantě. Na akci se budou moci zúčastnit nejen novináři a profesionálové, ale i fanoušci přímo na místě. Zároveň poběží přímý přenos online, takže nikdo nepřijde o důležité novinky.

Aby Ubisoft novinku pořádně uvedl, využil letošní Six Invitational 2025, tedy největší turnaj v rámci Rainbow Six. Během finále předvedl krátký teaser, který naznačil, že Siege X se dotkne takřka všech prvků hry. Grafika, zvuk, mapy, herní módy i systémy – to vše má být buď vylepšeno, nebo zásadně předěláno.

Operation Prep Phase: Začátek 10. roku a nová operátorka Rauora

Ještě před velkým oznámením přichází Ubisoft s první sezónou jubilejního 10. roku, nazvanou Operation Prep Phase. Ta se zaměří na přípravu hráčů na příchod Siege X, přičemž největším tahákem bude nová operátorka z Nového Zélandu jménem Rauora.

  • Primární výbava: 417 (designated marksman rifle) nebo M249 (lehký kulomet)
  • Sekundární výbava: GSH-18 9mm pistole nebo nový Reaper MK2, kompaktní samopal do druhé ruky
  • Gadget: Rauora využívá Deployable Omnilink Mesh (D.O.M.) Launcher, tedy chytrý obranný systém, který se rozloží do dveří a slouží jako neprůstřelná přenosná bariéra. Tato vychytávka může zablokovat pohyby protivníků, omezit jejich výhled a pomoci v kritických momentech při útočných i obranných akcích.

Rauora bude dostupná okamžitě pro držitele Battle Passu v rámci Operation Prep Phase a ostatní hráči ji budou moci odemknout za Renown nebo R6 Credits po dvou týdnech od spuštění sezóny.

Nové funkce: Dynamic Matchmaking a změny pro budoucnost

S Operation Prep Phase dorazí také Dynamic Matchmaking, tedy systém, který by měl plynule přizpůsobit hráčské fronty podle počtu právě probíhajících zápasů a odezvy serverů. Cílem je zrychlit a zpříjemnit hledání zápasů napříč různými regiony a herními módy. Ubisoft se tak snaží optimalizovat infrastrukturu, aby hráči měli co nejplynulejší zážitek.

Těšíme se na další informace

Na kompletní odhalení Siege X si ještě pár týdnů počkáme, ale již teď je jisté, že Ubisoft do druhého desetiletí hry vkročí s ambiciózními plány. Zůstává tak spousta otázek, na které dostaneme odpověď 13. března.

Podaří se Ubisoftu zopakovat úspěšný restart, jako se mu to kdysi podařilo s původní verzí Siege? Bude nová podoba hry dost lákavá pro stávající komunitu a zároveň přívětivá pro nováčky? A jak moc změní Rauora a její gadget běžné strategie?

Odpovědi se dozvíme brzy. My si zatím můžeme připomenout, že Rainbow Six Siege je jedním z nejdéle úspěšně běžících titulů v žánru taktických online stříleček – a Siege X možná nastaví laťku pro to, co znamená dlouhodobě živá a pravidelně aktualizovaná hra.

reklama

spot_img

Články

Ghost of Yotei vyjde 2. října exkluzivně na PS5

Za pět let od úspěchu Ghost of Tsushima narostla očekávání i chuť na další samurajský epos. Studio Sucker Punch proto sází na Ghost of Yotei, pokračování zasazené o tři století dál na zasněženém severním ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó). Vydání na PlayStation 5 dorazí 2. října 2025 a trailer The Onryō’s List jasně naznačuje, že tentokrát půjde o drsnější, osobnější jízdu.

Digitální Pokémon TCG Pocket se vrací na Alolu. Nový set Celestial Guardians vychází 30. dubna

Mobilní karetní hra Pokémon Trading Card Game Pocket brzy přivítá novou digitální expanzi. Celestial Guardians, jak se set jmenuje, dorazí 30. dubna a podle vývojářů přinese návrat oblíbených postav z her Pokémon Sun a Moon, včetně legendárních Solgalea a Lunaly.

Nadcházející DOOM: The Dark Ages dostal druhý trailer

Když se v roce 2016 Doom zvedl z prahu zatracení a navázal na odkaz kultovního originálu, málokdo čekal, že id Software jednou vymění neonové chodby za rozpadající se hrady. Přesto se to děje: Doom: The Dark Ages dorazí 15. května 2025 (a díky prémiové edici dokonce o dva dny dříve) a podle druhého oficiálního traileru to vypadá na největší skok série od pořízení vertikální osy v Doom Eternal.

Clair Obscur: Expedition 33 je silný příběh o smíření se smrtí i mechanicky brilantní RPG

Francouzské studio Sandfall si na první pohled stanovilo až příliš ambiciózní cíl – vytvořit moderní japonsky laděné RPG, které bude působit zároveň svěže i důvěrně. Clair Obscur: Expedition 33, které vychází 24. dubna 2025, ale ukazuje, že to zvládlo.

Zapomeňte na snadné vítězství. Diablo 4 zvyšuje laťku obtížnosti

Blizzard chce, aby se hráči v osmé sezóně Diabla 4 pořádně zapotili. V rozhovoru pro PC Gamer vedoucí herní designér Colin Finer uvedl, že zpětná vazba od hráčů a výsledky z veřejného testovacího serveru vedly tým k tomu, že nová sezóna nabídne výrazně vyšší obtížnost než ta předchozí.

Covenant: souls-like dark fantasy z pohledu první osoby

Když nezávislé Legion Studios loni na The Game Awards poprvé poodhalilo Covenant, spousta hráčů jen zvedla obočí: další "souls‑like"? Po druhém, výrazně delším traileru z Galaxies Showcase už ale nastupuje úplně jiná nálada. Dvanáctičlenný tým složený z veteránů, kteří brousili zbraně pro série DOOM, Call of Duty, Apex či Destiny, ukazuje hru, která chce zasadit temnou fantasy do ryze střílečkového prvního pohledu a přitom nabídnout hloubku, jakou si běžně spojujeme s nejpropracovanějšími RPG.

Podmořské survival RPG Barotrauma je o víkendu na Steamu zdarma

Když se vám v hororu zatají dech, obvykle to nechcete brát doslova. V Barotrauma – 2D kooperativním simulátoru ponorky, který právě teď slaví víkend zdarma na Steamu – je ale i hraní si s kyslíkem součástí zábavy. Stačí jedna záměna lahví a místo čerstvého vzduchu nasajete do plic svářecí palivo. Zní to jako špatný vtip? Rozhodně. A přesně takhle typicky barotraumatické situace vypadají: směs pekelného napětí, bolestné smrti a černého humoru.

Mario Kart World pravděpodobně nabídne Rainbow Road po splnění Grand Prix

Nintendo v novém Directu ukázalo další novinky z chystané hry Mario Kart World. Fanoušci si ihned všimli náznaků, že ve hře nebude chybět ani ikonická trať Rainbow Road. Firma sice zatím nic oficiálně nepotvrdila, ale vodítka ve videu mluví jasně.

Vydání Dune: Awakening se odkládá o tři týdny. Chystá se ale velký beta víkend

Studio Funcom nedávno potvrdilo mírný odklad očekávané survival MMO Dune: Awakening. Původně jsme se měli dočkat 20. května 2025 na PC, ale nově hra vyjde až 10. června (s třídenním předstihem pro vybrané předobjednávky).

Největší strach? Pád. White Knuckle budí hrůzu každým pohybem

Nová hra White Knuckle od Dark Machine Games, vydaná pod hororovým labelem DreadXP, sází na jeden z nejzákladnějších lidských strachů – pád z výšky. Místo příšer nebo lekaček přichází s hororem čistě mechanickým a psychologickým, který pramení z každého chycení se zrezivělého madla v nekonečném silu.

Novinky

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou "Anniversary", slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img