22.3 C
Czech
Pondělí, 1 září, 2025

Na Kojimovu novou špionážní hru Physint si počkáme ještě šest let

reklama

Hideo Kojima zůstává jednou z nejvýraznějších postav herního průmyslu, a současně jeho největším filmovým fanouškem. V novém rozhovoru pro francouzský magazín Le Film Français opět potvrdil, že jeho láska k filmu ho jednou dovede až na režisérskou stoličku. Ale ještě ne. Nejdřív musí dokončit své rozjeté herní projekty, mezi nimiž nejvíc vyčnívá Physint – duchovní nástupce Metal Gearu, na který si ale počkáme ještě pěkných pět až šest let.

Fanoušci Hideo Kojimy se nemají na co stěžovat, pokud jde o obsah. Jeho studio aktuálně finišuje vývoj Death Stranding 2, který vyjde letos v červnu. Vedle toho vzniká i filmová adaptace prvního dílu, kterou produkuje nezávislé studio A24. To samé, které stojí za filmy jako Midsommar nebo Everything Everywhere All At Once.

Ale to není všechno. Kojima zároveň pracuje na Physint, nové značce, kterou představil letos v lednu během PlayStation State of Play. Hru popsal jako „next-gen špionážní akční titul, který je zároveň filmem“, ať už co se týče vizuálu, témat, hereckých výkonů, kostýmů nebo hudby. Zní to jako něco mezi Metal Gear Solid a Blade Runner, a ano, je to přesně ten typ Kojimova maximalismu, jaký fanoušci milují.

Bohužel to ale bude ještě trvat. Kojima přímo řekl: „Mimo Death Stranding 2 je ve vývoji Physint. Ten mi zabere dalších pět až šest let.“

Duchovní návrat ke kořenům

Když Kojima opouštěl Konami v roce 2015, zdálo se, že jeho éra špionážních her je u konce. Značku Metal Gear nechal za sebou a pustil se do experimentálního Death Stranding. Ale fanoušci si neustále psali o návrat. A tak vznikl Physint. Sám Kojima přiznal, že projekt vznikl právě díky těmto výzvám: hráči chtěli další Metal Gear, i když pod jiným názvem.

Physint ale nebude jen duchovní nástupce. /odle Kojimy půjde o vyvrcholení jeho dosavadní tvorby, něco, co kombinuje herní a filmové postupy. Navíc spolupracuje i s Columbia Pictures, což jen podtrhuje jeho ambice na hranici mezi hrou a kinematografií.

OD a ztracená budoucnost

Zajímavé je, že v rozhovoru padlo jen málo slov o dalším projektu Kojimy – OD, psychologickém hororu, na kterém pracuje s režisérem Jordanem Peelem. Hra byla oznámena už v roce 2023 a měla být dalším příkladem toho, jak hra může být „něco mezi filmem a novým médiem“. V roce 2024 ale práce na OD i Physint zastavila hollywoodská stávka herců a scenáristů (SAG-AFTRA). Od té doby o OD Kojima prakticky mlčí.

A co ten film?

Přes všechny herní projekty zůstává filmovým snem Hideo Kojimy něco, co zní čím dál reálněji. Po dokončení Death Stranding 2 a Physint by se podle svých slov chtěl konečně pustit do režie vlastního filmu.„Vyrostl jsem na filmech. Režie by pro mě byla poctou tomuto médiu. A taky stárnu – raději bych to udělal, dokud jsem ještě mladý,“ řekl v rozhovoru.

Má pravdu. Letos oslaví 62. narozeniny, a ačkoliv se tváří, jako by měl před sebou ještě dvacet her, jeho tvorba se čím dál víc prolíná s filmovým světem. Už Death Stranding bylo svým způsobem interaktivní art-house sci-fi s několika hodinami filmečku mezi hraním. A Physint to má posunout ještě dál.

Co bude dál?

U Kojimy si nikdy nemůžete být jistí, co přijde. Možná po Physint opravdu natočí film. Možná nás překvapí ještě jednou hrou. A možná se vrátí k OD, až opadne prach po stávce. Jedno je ale jasné: jeho díla nikdy nebudou jen „hra“. Ať už bude vyprávět příběh v kině, nebo na konzoli, vždycky to bude Hideo Kojima – vizionář, který rozmazává hranice mezi médii.

reklama

reklama

spot_img

Články

Gears of War: Reloaded na Steamu propadl, hráčů rychle ubývá

Gears of War: Reloaded měl být pro sérii symbolem návratu k legendárnímu začátku. Remaster prvního dílu z roku 2006, který The Coalition prezentovalo jako "definitivní" verzi, ale místo triumfální premiéry na PC skončil fiaskem. Hned v den vydání si titul na Steamu zahrálo maximálně 4 819 hráčů současně. To je nejslabší výsledek v celé historii série na této platformě. Gears 5 měl při vydání přes 10 tisíc hráčů, Gears Tactics více než 7 tisíc. Reloaded tedy startuje s méně než polovinou těchto čísel a brzy po vydání spadl pod tisíc aktivních uživatelů, což má okamžitý dopad na matchmaking.

No Man’s Sky aktualizace Voyagers přináší stavbu vlastních korvet

Hello Games vypustilo do světa nejnovější velkou aktualizaci pro No Man’s Sky s názvem Voyagers (verze 6.0). Fanoušci se tentokrát dočkali něčeho, o čem snili už dlouho – plně přizpůsobitelných, obyvatelných lodí třídy Corvette. A nejde jen o dopravní prostředek. Tyto obří hvězdné koráby se stávají domovem, základnou i místem pro společné dobrodružství.

Overwatch 2 čeká největší sezóna v historii

Overwatch 2 má za sebou turbulentní období, ale Blizzard teď mluví o novém začátku. Hráči se prý dočkají větších změn, odvážnějších nápadů a jasnější vize. Vývojáři sami říkají, že hra je v nejlepší kondici od svého vydání.

SHUTEN ORDER dostává finální trailer a datum vydání

DMM Games spolu s Too Kyo Games a Neilo vypustili závěrečný trailer na SHUTEN ORDER, ambiciózní multižánrové dobrodružství, které se chystá rozvířit vody na Nintendo Switch a PC. Hra přináší originální mix pěti odlišných žánrových linií, pospojovaných do jednoho velkého příběhu plného intrik, vražd a závodění s časem.

PlayStation chce, aby neúspěšné hry padly rychle a levně

Ne každý projekt se povede. A Sony to ví. Šéf PlayStation Studios Hermen Hulst proto prosazuje přístup, kdy je lepší zjistit průšvih co nejdřív a ušetřit si tak čas i peníze.

Lost Soul Aside: poslední detaily před vydáním

Akční RPG Lost Soul Aside, za kterým stojí čínské studio Ultizero Games a vydavatel Sony Interactive Entertainment, se po letech vývoje chystá na velkou premiéru. Hra dorazí 29. srpna 2025 na PlayStation 5 a PC, přičemž tvůrci odhalili detaily o vylepšeních pro PS5 Pro, PC verzi a také pustili do světa devítiminutový deník vývojářů.

Silksong vychází v září a posouvá ostatní hry

Hollow Knight: Silksong konečně dorazí. Studio Team Cherry oznámilo datum vydání na 4. září a očekávání hráčů jsou obrovská. Titul se stal jedním z nejvíce sledovaných na Steamu a jeho příchod přiměl několik studií změnit plány.

Dawn of War 4: návrat ke kořenům s masivní kampaní

Fanoušci strategie Warhammer 40k se po letech dočkali. King Art Games oficiálně potvrdilo, že připravuje Dawn of War 4, a podle tvůrců půjde o návrat k tradičním kořenům RTS. Studio otevřeně přiznává, že chce navázat na odkaz prvního dílu a nabídnout přesně to, po čem hráči volají: velké armády, výstavbu základen, ekonomiku a především silnou kampaň.

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater je věrný návrat klasiky

Konami přináší zpět třetí díl slavné série v kompletním remaku. Metal Gear Solid Delta: Snake Eater dorazí 28. srpna a nabízí věrnou rekonstrukci originálu z roku 2004, tentokrát v moderním grafickém kabátě.

Populární factory sim Satisfactory míří na PlayStation a Xbox

Po letech čekání se konzoloví hráči konečně dočkají. Coffee Stain Studios oznámilo, že jejich populární simulátor stavby továren Satisfactory vyjde 4. listopadu 2025 na PlayStation a Xbox. Port na konzole znamená další velký milník v dlouhé cestě této hry, která začala v early accessu už v roce 2019 a oficiálně dosáhla verze 1.0 v září 2024.

reklama

Novinky

Skate se vrací s Flick-It systémem, který posouvá hranice triků

Kultovní série Skate od EA se letos vrací. Hráči se dočkají 16. září, kdy hra vstoupí do early accessu jako free-to-play titul s otevřeným světem. Na první pohled působí jinak než předchůdci, ale s ovladačem v ruce se vrací to podstatné – systém Flick-It.

Overwatch 2 zabanoval milion hráčů a přitvrzuje

Overwatch 2 slaví důležité milníky. Blizzard oznámil, že od vydání hry zakázal více než milion účtů zapojených do podvodného hraní. Spolu s tím přichází i nové funkce pro konzolové hráče, které mají zajistit férovější prostředí a bezpečnější komunikaci.

Hollow Knight znovu dobývá Steam

Hráči se hromadně vracejí k Hollow Knight právě ve chvíli, kdy se blíží vydání očekávaného pokračování Silksong. Indie hit z roku 2017 má za sebou nejlepší dny od svého uvedení.

reklama

spot_img

reklama

reklama