17.7 C
Czech
Pátek, 30 května, 2025

Na Kojimovu novou špionážní hru Physint si počkáme ještě šest let

reklama

Hideo Kojima zůstává jednou z nejvýraznějších postav herního průmyslu, a současně jeho největším filmovým fanouškem. V novém rozhovoru pro francouzský magazín Le Film Français opět potvrdil, že jeho láska k filmu ho jednou dovede až na režisérskou stoličku. Ale ještě ne. Nejdřív musí dokončit své rozjeté herní projekty, mezi nimiž nejvíc vyčnívá Physint – duchovní nástupce Metal Gearu, na který si ale počkáme ještě pěkných pět až šest let.

Fanoušci Hideo Kojimy se nemají na co stěžovat, pokud jde o obsah. Jeho studio aktuálně finišuje vývoj Death Stranding 2, který vyjde letos v červnu. Vedle toho vzniká i filmová adaptace prvního dílu, kterou produkuje nezávislé studio A24. To samé, které stojí za filmy jako Midsommar nebo Everything Everywhere All At Once.

Ale to není všechno. Kojima zároveň pracuje na Physint, nové značce, kterou představil letos v lednu během PlayStation State of Play. Hru popsal jako „next-gen špionážní akční titul, který je zároveň filmem“, ať už co se týče vizuálu, témat, hereckých výkonů, kostýmů nebo hudby. Zní to jako něco mezi Metal Gear Solid a Blade Runner, a ano, je to přesně ten typ Kojimova maximalismu, jaký fanoušci milují.

Bohužel to ale bude ještě trvat. Kojima přímo řekl: „Mimo Death Stranding 2 je ve vývoji Physint. Ten mi zabere dalších pět až šest let.“

Duchovní návrat ke kořenům

Když Kojima opouštěl Konami v roce 2015, zdálo se, že jeho éra špionážních her je u konce. Značku Metal Gear nechal za sebou a pustil se do experimentálního Death Stranding. Ale fanoušci si neustále psali o návrat. A tak vznikl Physint. Sám Kojima přiznal, že projekt vznikl právě díky těmto výzvám: hráči chtěli další Metal Gear, i když pod jiným názvem.

Physint ale nebude jen duchovní nástupce. /odle Kojimy půjde o vyvrcholení jeho dosavadní tvorby, něco, co kombinuje herní a filmové postupy. Navíc spolupracuje i s Columbia Pictures, což jen podtrhuje jeho ambice na hranici mezi hrou a kinematografií.

OD a ztracená budoucnost

Zajímavé je, že v rozhovoru padlo jen málo slov o dalším projektu Kojimy – OD, psychologickém hororu, na kterém pracuje s režisérem Jordanem Peelem. Hra byla oznámena už v roce 2023 a měla být dalším příkladem toho, jak hra může být „něco mezi filmem a novým médiem“. V roce 2024 ale práce na OD i Physint zastavila hollywoodská stávka herců a scenáristů (SAG-AFTRA). Od té doby o OD Kojima prakticky mlčí.

A co ten film?

Přes všechny herní projekty zůstává filmovým snem Hideo Kojimy něco, co zní čím dál reálněji. Po dokončení Death Stranding 2 a Physint by se podle svých slov chtěl konečně pustit do režie vlastního filmu.„Vyrostl jsem na filmech. Režie by pro mě byla poctou tomuto médiu. A taky stárnu – raději bych to udělal, dokud jsem ještě mladý,“ řekl v rozhovoru.

Má pravdu. Letos oslaví 62. narozeniny, a ačkoliv se tváří, jako by měl před sebou ještě dvacet her, jeho tvorba se čím dál víc prolíná s filmovým světem. Už Death Stranding bylo svým způsobem interaktivní art-house sci-fi s několika hodinami filmečku mezi hraním. A Physint to má posunout ještě dál.

Co bude dál?

U Kojimy si nikdy nemůžete být jistí, co přijde. Možná po Physint opravdu natočí film. Možná nás překvapí ještě jednou hrou. A možná se vrátí k OD, až opadne prach po stávce. Jedno je ale jasné: jeho díla nikdy nebudou jen „hra“. Ať už bude vyprávět příběh v kině, nebo na konzoli, vždycky to bude Hideo Kojima – vizionář, který rozmazává hranice mezi médii.

reklama

reklama

spot_img

Články

Battlefield 6 zruší omezení zbraní podle tříd, komunita ostře protestuje

Všechno to začalo nadějí. Úniky z připravovaného Battlefieldu 6 zaplavily subreddit série a veteráni si začali po dlouhých letech zklamání znovu dovolovat doufat. Vypadalo to, že DICE konečně vyslyšelo volání po návratu ke kořenům. Výbuchy, destrukce, dynamická bojiště – všechno vypadalo správně "battlefieldovsky".

Diablo 4 Season 9 přidává minidungeony, brutální výzvy a návrat známého bosse

Blizzard odhalil, co všechno nás čeká v Diablo 4 Season 9: Sins of Horadrim. Krátká osmá sezóna končí a od 27. května bude možné novou obsahovou várku otestovat na PTR. Plné vydání sezóny je plánováno na začátek července. A hráči se mají na co těšit – přichází upravené Nightmare Dungeony, nová magie i návrat obávaného Astarotha.

Nečekaný update udělal z Doom: The Dark Ages ještě větší výzvu

Když se Doom: The Dark Ages oficiálně objevil na scéně 15. května 2025, fanoušci série měli jasno: tohle nebude jen další pokračování. Vývojáři ze studia id Software nasadili zcela nový tón – temnější, brutálnější a zároveň pomalejší než kdy dřív. A hráči na to reagovali masivně. Během prvního týdne si nového Dooma zahrálo přes tři miliony lidí, což z něj činí největší launch v historii studia. Tím dokonce překonal i populární Doom Eternal. Ale i přes tento úspěch hráče čekalo jedno nečekané překvapení – hra se náhle stala těžší.

Hellblade II dostane vylepšenou verzi zdarma pro Xbox a PC. Na PS5 dorazí poprvé – se vším všudy

Studio Ninja Theory potvrdilo, že jejich působivé akční dobrodružství Senua’s Saga: Hellblade II míří poprvé na PlayStation 5. Hráči na konzoli od Sony se dočkají během zimy 2025, a to rovnou ve vylepšené verzi s podporou PS5 Pro a funkcí haptické odezvy DualSense ovladače.

Zklamání i nadšení: Civilization VII rozděluje komunitu

Když letos v únoru vyšel Civilization VII, vyvolal v herní komunitě pořádné zemětřesení. A nešlo o objev nové civilizace nebo invazi barbarů, ale o přijetí samotného titulu. Na jednu stranu tu máme silné prodeje, které řadí Civ 7 mezi nejúspěšnější tituly roku. Na druhé straně ale hráčská základna tápá a rozdělila se na dva nesmiřitelné tábory.

Malys spojuje karetní souboje a temnou detektivku. Nová hra od tvůrců Stray Gods zní výborně

Studio Summerfall, známé svou interaktivní muzikálovou adventurou Stray Gods, odhalilo svou novou hru – a je to nečekaný obrat. Místo volby dialogů a řecké mytologie přichází temné roguelite RPG s karetním soubojovým systémem a příběhem o exorcistovi v démony zaplaveném městě. Hra Malys míří na PC a vyjde v průběhu roku 2025.

Anno 117: Pax Romana přenáší slavnou city-building sérii do římské říše – a vypadá to skvěle

Po industrializovaném dobrodružství v Anno 1800 se Ubisoft Mainz vrací v čase do antiky. V Anno 117: Pax Romana se hráč stává římským guvernérem a buduje provincie v období takzvaného „římského míru“. Ale i bez páry a železnice má tohle pokračování našlápnuto stát se dalším hitem.

Persona 5: The Phantom X vychází celosvětově 26. června. Stylová RPG míří na PC a mobily

Fanoušci série Persona se konečně dočkali – spin-off Persona 5: The Phantom X, který byl dosud dostupný pouze v Asii, získal celosvětové datum vydání. Hra dorazí 26. června 2025 a bude dostupná na PC, iOS a Android.

Silver Palace: anime detektivka v otevřeném světě míří na konzole, PC i mobily

Studio Silver Studio ve spolupráci s vydavatelem Elementa představilo svou novou akční RPG hru Silver Palace. Hráče čeká anime stylizace, propracovaný bojový systém a otevřený svět viktoriánského města plného záhad a konfliktů. Hra vyjde na PC, zatím blíže nespecifikovaných konzolích a také pro iOS a Android. Datum vydání zatím nebylo oznámeno, ale předregistrace už běží na oficiálních stránkách.

World of Warcraft oznámil Legion Remix

Blizzard na PAX East oficiálně oznámil World of Warcraft: Legion Remix, další speciální event ze série "Remix", která fanouškům umožní znovu prožít ikonická rozšíření s moderními úpravami a novými funkcemi. Po loňském úspěchu Mists of Pandaria Remix tak přichází na řadu expanze, kterou mnozí považují za jednu z nejlepších v celé historii WoW – Legion. I když zatím nebylo odhaleno přesné datum vydání, vše nasvědčuje tomu, že dorazí na přelomu roku 2025 a 2026.

reklama

Novinky

Autoři Astral Ascent oznámili nové akční RPG Fallen Fates

Francouzské indie studio Hibernian Workshop, známé díky povedeným titulům jako Dark Devotion nebo Astral Ascent, představilo svůj další projekt: Fallen Fates. Novinka bude izometrickým akčním RPG zasazeným do ručně kresleného pixel-artového světa, kde nic není tak, jak se zdá. Hra vyjde na PlayStation 5, Nintendo Switch (včetně chystaného Switch 2) a PC skrze Steam a GOG. A ano – opět to podpoří komunita: Kickstarter kampaň odstartuje letos v září.

Cyberpunk 2 vstupuje do předprodukce. CD Projekt odhalil první detaily pokračování

Skoro pět let po vydání Cyberpunku 2077 a změně jeho pověsti CD Projekt Red oficiálně posunul jeho pokračování, zatím známé jako Project Orion, do předprodukce. Vývoj tak naplno odstartoval.

Front Mission 3: Remake dorazí 26. června na Switch

Po úspěšném návratu prvních dvou dílů série přichází na řadu třetí – a podle mnoha fanoušků možná ten nejlepší. Front Mission 3: Remake se oficiálně chystá na Nintendo Switch a dorazí už 26. června. Vývoj má opět na starosti polské studio MegaPixel Studio, pod křídly vydavatele Forever Entertainment. Cena bude 34,99 euro.

reklama

spot_img

reklama

reklama