4.9 C
Czech
Neděle, 7 prosince, 2025

Discord míří přímo do her: Nový Social SDK otevírá cestu k pokročilé in-game komunikaci

reklama

Discord, populární platforma pro online komunikaci a sdílení zážitků mezi hráči, se možná brzy stane nedílnou součástí samotných her. Společnost totiž oznámila spuštění „Discord Social SDK“, nástroje, který vývojářům umožní integrovat klíčové funkce Discordu přímo do svých titulů. Tento krok může proměnit způsob, jakým se hráči navzájem propojují, komunikují a objevují nové hry.

Základní myšlenka je jednoduchá. Pokud by se Discord objevil přímo v uživatelském rozhraní hry, hráči by mohli okamžitě využít textový či hlasový chat, aniž by museli přepínat mezi hrou a samostatnou aplikací. Nový toolkit navíc slibuje i sjednocený seznam přátel, sdílený napříč mobilní verzí, PC a samotnou hrou. Pro uživatele, kteří již účet u Discordu mají, tak bude vše propojené. Uvidí, kdo je online, jaké hry právě hrají, a mohou se k nim bleskově připojit.

Zásadní však je, že vývojáři nebudou nutit nikoho k povinné registraci u Discordu. Pokud si hráč nechce vytvářet nový profil, stále může využít určité části in-game sociálního systému, jako jsou herní pozvánky a chat. Ti, kdo už si Discord založili, se ale dočkají pokročilejších možností, včetně podpory takzvané „rich presence“, která ukazuje dalším lidem, co přesně teď děláte (například kterou úroveň zrovna procházíte či kolik času vám ještě zbývá do konce zápasu).

Dostupné pro menší studia až po AAA tituly

Discord se chlubí tím, že Social SDK je aktuálně bezplatně dostupný pro týmy všech velikostí. Od indie projektů až po největší herní firmy. V praxi to znamená, že tvůrci místo nákladného vývoje vlastního komunikačního systému mohou sáhnout po osvědčeném řešení, které je už léta považováno za „zlatý standard“ pro herní voice chat. Mezi prvními, kdo si novinku zkouší, jsou známá studia jako Facepunch (autoři Rustu), Theorycraft Games, 1047 Games, Scopely nebo dokonce gigant Tencent.

Velkým tahákem je i propojení s více platformami. Social SDK je momentálně kompatibilní s operačními systémy Windows 11 a macOS a game enginy Unity a Unreal Engine. Konzolové a mobilní verze by měly následovat. Zároveň Discord zdůrazňuje, že přesah do jeho obří uživatelské základny (údajně více než 200 milionů aktivních uživatelů měsíčně) může vývojářům pomoci s propagací nové hry či budováním komunity.

Propojené kanály, cross-platform messaging a další

Kromě základní integrace přátel, chatu či rychlých pozvánek do herní lobby připravuje Discord i doplňkové funkce, které jsou zatím v uzavřeném betatestu. „Linked Channels“ umožní přenést herní konverzaci do vybraného kanálu na Discord serveru, takže i lidé, kteří zrovna nehrají, mohou sledovat a reagovat na dění ve hře v reálném čase. Díky „Cross-Platform Messaging“ pak půjde chatovat s přáteli, i když sami budete na mobilu nebo PC Discordu, a oni přímo ve hře.

Nechybí ani testování hlasového chatu pro integraci přímo do hry, tedy bez nutnosti spouštět samostatného klienta. Vývojáři věří, že díky těmto funkcím se Discord stane nejenom komunikačním, ale i sociálním centrem, které zvýší retenci hráčů a usnadní jim organizaci různých eventů či turnajů.

Nová budoucnost in-game chatů?

Discord si od této novinky slibuje nejen vyšší popularitu a růst počtu uživatelů, ale i to, že se stane standardním řešením pro hlasové i textové služby uvnitř her. A co to znamená pro samotné hráče? Pravděpodobně méně starostí s přepínáním aplikací, snadnější domlouvání akcí a širší možnosti, jak zůstat v kontaktu se spoluhráči.

Zároveň je tu otázka, zda se hráči, kteří už mají zažité systémy jako Steam, Battle.net nebo jiné launchery, opravdu přesunou na integrovaný Discord. Vzhledem k popularitě platformy a jejím funkcím to však vypadá slibně. Discord navíc cílí na trend společného hraní. Podle interních dat hraje týdně se svými přáteli 72 % uživatelů Discordu, přičemž až polovina z nich navíc streamuje, a téměř třetina se do stejné hry připojí do hodiny od zhlédnutí streamu.

Pokud se tedy Social SDK masivně rozšíří, můžeme očekávat, že ve stále větším počtu her uvidíme klasické Discord notifikace či rovnou integrované hlasové místnosti. Na to, jestli se z toho stane nová norma, si budeme muset ještě dlouho počkat. Je ale jisté, že vývojáři, kteří tuto šanci využijí, získají silný nástroj pro péči o komunitu i propagaci, a hráči se dočkají jednodušší a přehlednější komunikace s parťáky.

Ať už půjde o drobnou vychytávku nebo revoluční změnu celého herního ekosystému, Discord pokračuje ve svém tažení stát se primární platformou, kde se herní světy prolínají s těmi sociálními – a Social SDK je velký krok tímto směrem.

reklama

reklama

spot_img

Články

Cyberpunk 2077 chystá překvapení k pátému výročí

Cyberpunk 2077 oslaví 10. prosince pět let od vydání a CD Projekt začal naznačovat, že si k výročí přichystal speciální oznámení. Studio zveřejnilo kalendář událostí a láká hráče na několik dat v prosinci, která mohou prozradit další plány s hrou i jejími postavami.

CD Projekt Red potvrzuje šestiletý plán pro trilogii The Witcher s Ciri

CD Projekt Red znovu rozjel hype kolem The Witcher 4 a celé nové trilogie. Na nedávném finančním hovoru vedení potvrdilo, že cílem stále zůstává vydat tři hry s Ciri v hlavní roli během šesti let od startu prvního dílu. The Witcher 4 v roce 2026 nevyjde a na The Game Awards letos žádný nový materiál neuvidíme.

Fortnite vstupuje do 7. kapitoly s největšími změnami za roky

Epic spustil sedmou kapitolu Fortnite a přinesl úplně novou mapu, přepracovaný loot i zásadní úpravy hratelnosti. Battle royale mění základní pravidla, od způsobu seskoku až po to, jak se hráči oživují a pohybují po ostrově.

Cox podpořil kolegu z Expedition 33

Expedition 33 letos ovládla nominace Game Awards, ale radost z úspěchu doprovází i nepříjemná pachuť. Hlavní herec Charlie Cox veřejně upozornil, že ocenění za výkon jeho postavy by si zasloužil sdílet s kolegou, který vytvořil kompletní motion capture. A ten teď poprvé promluvil o vlně podpory, která se po Coxových slovech strhla.

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

reklama

Novinky

Gen Z znovu objevuje retro technologie

Generace Z si začíná užívat svět bez notifikací. Mladí lidé sahají po přehrávačích, deskách, filmech na DVD i starých herních konzolích. Nejde o hipsterskou pózu, ale o snahu najít něco hmatatelného v době, kdy je všechno jen v cloudu.

Running With Scissors ruší Postal: Bullet Paradise po obviněních z použití generativní AI

Running With Scissors bleskově stáhlo Postal: Bullet Paradise po vlně obvinění z použití AI. Spin-off vyvíjený studiem Goonswarm Games měl mířit na PC v roce 2026 a později na PlayStation a Switch, ale negativní reakce komunity přiměly publishera projekt zrušit ještě prakticky okamžitě po oznámení. Goonswarm popírá jakékoli nasazení generativní AI, spor však zlomil důvěru mezi oběma týmy.

Metroid Prime 4 běží překvapivě dobře i na původním Switchi

Metroid Prime 4: Beyond přichází nejen na Switch 2, ale také na původní Switch. A přestože se dosud všechny ukázky točily kolem výkonnější konzole, hráči se už nemusí bát. Nové dobrodružství lovkyně Samus Aran běží na starším hardwaru plynule a bez výrazných kompromisů.

reklama

spot_img

reklama

reklama