22.3 C
Czech
Sobota, 31 května, 2025

Battlefield 6 zruší omezení zbraní podle tříd, komunita ostře protestuje

reklama

Všechno to začalo nadějí. Úniky z připravovaného Battlefieldu 6 zaplavily subreddit série a veteráni si začali po dlouhých letech zklamání znovu dovolovat doufat. Vypadalo to, že DICE konečně vyslyšelo volání po návratu ke kořenům. Výbuchy, destrukce, dynamická bojiště – všechno vypadalo správně „battlefieldovsky“.

Jenže pak přišla studená sprcha. Studio zveřejnilo článek na platformě X, kde představili nový systém tříd. A byť se na papíře mluvilo o návratu k tradičním klasám jako Recon, Engineer nebo Support, jedna věta v oficiálním oznámení okamžitě odpálila komunitní nálož.

„Všechny zbraně budou přístupné všem třídám.“
A bylo po naději.

Recon s kulometem a Engineer se sniperkou

Podle DICE dostane každá třída svůj unikátní gadget, pasivní schopnost a bonus k tzv. „signature“ zbrani. Třeba Recon bude déle zadržovat dech při míření přes optiku. Ale jinak? Svoboda. Engineer s odstřelovačkou, Support s brokovnicí, Recon v ghillie obleku s LMG? Cokoli je možné.

DICE to obhajuje vizí systému, který má „formovat roli na bojišti, ale zároveň dát hráči svobodu si ji přizpůsobit.“ Jinými slovy: hráč si může vybrat, čím bude přispívat týmu – a jak.

Jenže právě tahle filozofie v komunitě brutálně narazila. Fanoušci vnímají pevně dané zbraně jako páteř třídní identity. Když mohu hrát Recona s granátometem, proč vůbec volím třídu? Co má být moje role? Proč bych se měl snažit týmově spolupracovat, když všichni můžeme být všechno?

Komunitní výbuch: „Tohle je definice šílenství“

Reddit mezitím explodoval. Hlavní stránka se změnila v bitevní pole rozhořčení. Příspěvky mluví o „zničení historie série“, o „ignoraci komunity“, o „cíleném sabotování hry“.

Tohle nejsou žádní teenageři z YouTube montáží, co dělají 360 noscopes a tajně vytahují tátovu kreditku. Tohle je dospělá komunita, která ví, co chce. A když se jim vývojáři znovu pokusí prodat to, co předvedli v 2042, jednoduše si tu hru nekoupí. Ne proto, že by nemohli, ale proto, že už toho mají dost. A člověk se jim nemůže divit.

Ozývá se i obava, že za tímto rozhodnutím není designérská vize, ale monetizační strategie. Když každý může používat jakoukoli zbraň, stoupá šance, že si koupí skin. A v případě EA si hráči na podobné motivace dávají velmi pozor.

DICE tvrdí, že jde o testovací fázi. Současné Battlefield Labs jsou alfa verze, ne finální produkt. Ale komunita chce záruky, ne přísliby. Zvlášť po zkušenosti s Battlefield 2042, který mnozí stále považují za největší selhání série.

Volnost versus smysluplné volby

Jako někdo, kdo hrál hodně Battlefield 4, Battlefield Bad Company nebo Battlefield 1, se přikláním spíš na stranu kritiků. Ne snad proto, že by myšlenka svobodné volby byla sama o sobě špatná. Ale v multiplayerové hře dává smysl mít strukturu, která hráče tlačí do spolupráce a nutí je specializovat se. Když jsou všichni dobří na všechno, není nikdo důležitý pro nic.

Omezení nutí dělat volby. A volby dělají hru zajímavější. Když se rozhodnu být Medic, znamená to něco – přijímám svou roli, svoje limity, ale i výhody. Když si ale můžu vzít libovolnou zbraň a gadget, třída se mění ve volbu z velké části kosmetickou.

DICE má ještě čas – a historii ústupků. Po bouři kolem 2042 změnilo systém tříd i hratelnost. Možná se dočkáme podobného obratu i tentokrát. Ale jestli je něco jasné už teď, tak že Battlefield 6 si to s hráči ještě bude muset vybojovat. A první bitvu právě prohrává.

reklama

reklama

spot_img

Články

Tekken 8 přivolává Armor Kinga. Fanoušci kritizují recyklaci postav

Po chladném přijetí DLC postavy Fahkumrama přichází Bandai Namco s rychlou odpovědí – do Tekken 8 se na podzim 2025 vrací fanoušky milovaný Armor King. Bude třetím bojovníkem v rámci Season 2 Character Passu po Anně Williams a právě Fahkumramovi.

Diablo 4 Season 9 přidává minidungeony, brutální výzvy a návrat známého bosse

Blizzard odhalil, co všechno nás čeká v Diablo 4 Season 9: Sins of Horadrim. Krátká osmá sezóna končí a od 27. května bude možné novou obsahovou várku otestovat na PTR. Plné vydání sezóny je plánováno na začátek července. A hráči se mají na co těšit – přichází upravené Nightmare Dungeony, nová magie i návrat obávaného Astarotha.

Nečekaný update udělal z Doom: The Dark Ages ještě větší výzvu

Když se Doom: The Dark Ages oficiálně objevil na scéně 15. května 2025, fanoušci série měli jasno: tohle nebude jen další pokračování. Vývojáři ze studia id Software nasadili zcela nový tón – temnější, brutálnější a zároveň pomalejší než kdy dřív. A hráči na to reagovali masivně. Během prvního týdne si nového Dooma zahrálo přes tři miliony lidí, což z něj činí největší launch v historii studia. Tím dokonce překonal i populární Doom Eternal. Ale i přes tento úspěch hráče čekalo jedno nečekané překvapení – hra se náhle stala těžší.

Hellblade II dostane vylepšenou verzi zdarma pro Xbox a PC. Na PS5 dorazí poprvé – se vším všudy

Studio Ninja Theory potvrdilo, že jejich působivé akční dobrodružství Senua’s Saga: Hellblade II míří poprvé na PlayStation 5. Hráči na konzoli od Sony se dočkají během zimy 2025, a to rovnou ve vylepšené verzi s podporou PS5 Pro a funkcí haptické odezvy DualSense ovladače.

Zklamání i nadšení: Civilization VII rozděluje komunitu

Když letos v únoru vyšel Civilization VII, vyvolal v herní komunitě pořádné zemětřesení. A nešlo o objev nové civilizace nebo invazi barbarů, ale o přijetí samotného titulu. Na jednu stranu tu máme silné prodeje, které řadí Civ 7 mezi nejúspěšnější tituly roku. Na druhé straně ale hráčská základna tápá a rozdělila se na dva nesmiřitelné tábory.

Malys spojuje karetní souboje a temnou detektivku. Nová hra od tvůrců Stray Gods zní výborně

Studio Summerfall, známé svou interaktivní muzikálovou adventurou Stray Gods, odhalilo svou novou hru – a je to nečekaný obrat. Místo volby dialogů a řecké mytologie přichází temné roguelite RPG s karetním soubojovým systémem a příběhem o exorcistovi v démony zaplaveném městě. Hra Malys míří na PC a vyjde v průběhu roku 2025.

Anno 117: Pax Romana přenáší slavnou city-building sérii do římské říše – a vypadá to skvěle

Po industrializovaném dobrodružství v Anno 1800 se Ubisoft Mainz vrací v čase do antiky. V Anno 117: Pax Romana se hráč stává římským guvernérem a buduje provincie v období takzvaného „římského míru“. Ale i bez páry a železnice má tohle pokračování našlápnuto stát se dalším hitem.

Na Kojimovu novou špionážní hru Physint si počkáme ještě šest let

Hideo Kojima zůstává jednou z nejvýraznějších postav herního průmyslu, a současně jeho největším filmovým fanouškem. V novém rozhovoru pro francouzský magazín Le Film Français opět potvrdil, že jeho láska k filmu ho jednou dovede až na režisérskou stoličku. Ale ještě ne. Nejdřív musí dokončit své rozjeté herní projekty, mezi nimiž nejvíc vyčnívá Physint – duchovní nástupce Metal Gearu, na který si ale počkáme ještě pěkných pět až šest let.

Persona 5: The Phantom X vychází celosvětově 26. června. Stylová RPG míří na PC a mobily

Fanoušci série Persona se konečně dočkali – spin-off Persona 5: The Phantom X, který byl dosud dostupný pouze v Asii, získal celosvětové datum vydání. Hra dorazí 26. června 2025 a bude dostupná na PC, iOS a Android.

Silver Palace: anime detektivka v otevřeném světě míří na konzole, PC i mobily

Studio Silver Studio ve spolupráci s vydavatelem Elementa představilo svou novou akční RPG hru Silver Palace. Hráče čeká anime stylizace, propracovaný bojový systém a otevřený svět viktoriánského města plného záhad a konfliktů. Hra vyjde na PC, zatím blíže nespecifikovaných konzolích a také pro iOS a Android. Datum vydání zatím nebylo oznámeno, ale předregistrace už běží na oficiálních stránkách.

reklama

Novinky

Zaklínač 3 dostane po deseti letech revoluční novinku

The Witcher 3: Wild Hunt slaví letos v květnu desetileté výročí a CD Projekt Red si k této příležitosti připravil pořádné překvapení. Hra dostane podporu modů napříč platformami, a to vůbec poprvé i na konzolích – konkrétně na PS5 a Xbox Series X|S. Novinka dorazí ještě letos.

Autoři Astral Ascent oznámili nové akční RPG Fallen Fates

Francouzské indie studio Hibernian Workshop, známé díky povedeným titulům jako Dark Devotion nebo Astral Ascent, představilo svůj další projekt: Fallen Fates. Novinka bude izometrickým akčním RPG zasazeným do ručně kresleného pixel-artového světa, kde nic není tak, jak se zdá. Hra vyjde na PlayStation 5, Nintendo Switch (včetně chystaného Switch 2) a PC skrze Steam a GOG. A ano – opět to podpoří komunita: Kickstarter kampaň odstartuje letos v září.

Cyberpunk 2 vstupuje do předprodukce. CD Projekt odhalil první detaily pokračování

Skoro pět let po vydání Cyberpunku 2077 a změně jeho pověsti CD Projekt Red oficiálně posunul jeho pokračování, zatím známé jako Project Orion, do předprodukce. Vývoj tak naplno odstartoval.

reklama

spot_img

reklama

reklama