6.6 C
Czech
Úterý, 28 října, 2025

Battlefield 6 zruší omezení zbraní podle tříd, komunita ostře protestuje

reklama

Všechno to začalo nadějí. Úniky z připravovaného Battlefieldu 6 zaplavily subreddit série a veteráni si začali po dlouhých letech zklamání znovu dovolovat doufat. Vypadalo to, že DICE konečně vyslyšelo volání po návratu ke kořenům. Výbuchy, destrukce, dynamická bojiště – všechno vypadalo správně „battlefieldovsky“.

Jenže pak přišla studená sprcha. Studio zveřejnilo článek na platformě X, kde představili nový systém tříd. A byť se na papíře mluvilo o návratu k tradičním klasám jako Recon, Engineer nebo Support, jedna věta v oficiálním oznámení okamžitě odpálila komunitní nálož.

„Všechny zbraně budou přístupné všem třídám.“
A bylo po naději.

Recon s kulometem a Engineer se sniperkou

Podle DICE dostane každá třída svůj unikátní gadget, pasivní schopnost a bonus k tzv. „signature“ zbrani. Třeba Recon bude déle zadržovat dech při míření přes optiku. Ale jinak? Svoboda. Engineer s odstřelovačkou, Support s brokovnicí, Recon v ghillie obleku s LMG? Cokoli je možné.

DICE to obhajuje vizí systému, který má „formovat roli na bojišti, ale zároveň dát hráči svobodu si ji přizpůsobit.“ Jinými slovy: hráč si může vybrat, čím bude přispívat týmu – a jak.

Jenže právě tahle filozofie v komunitě brutálně narazila. Fanoušci vnímají pevně dané zbraně jako páteř třídní identity. Když mohu hrát Recona s granátometem, proč vůbec volím třídu? Co má být moje role? Proč bych se měl snažit týmově spolupracovat, když všichni můžeme být všechno?

Komunitní výbuch: „Tohle je definice šílenství“

Reddit mezitím explodoval. Hlavní stránka se změnila v bitevní pole rozhořčení. Příspěvky mluví o „zničení historie série“, o „ignoraci komunity“, o „cíleném sabotování hry“.

Tohle nejsou žádní teenageři z YouTube montáží, co dělají 360 noscopes a tajně vytahují tátovu kreditku. Tohle je dospělá komunita, která ví, co chce. A když se jim vývojáři znovu pokusí prodat to, co předvedli v 2042, jednoduše si tu hru nekoupí. Ne proto, že by nemohli, ale proto, že už toho mají dost. A člověk se jim nemůže divit.

Ozývá se i obava, že za tímto rozhodnutím není designérská vize, ale monetizační strategie. Když každý může používat jakoukoli zbraň, stoupá šance, že si koupí skin. A v případě EA si hráči na podobné motivace dávají velmi pozor.

DICE tvrdí, že jde o testovací fázi. Současné Battlefield Labs jsou alfa verze, ne finální produkt. Ale komunita chce záruky, ne přísliby. Zvlášť po zkušenosti s Battlefield 2042, který mnozí stále považují za největší selhání série.

Volnost versus smysluplné volby

Jako někdo, kdo hrál hodně Battlefield 4, Battlefield Bad Company nebo Battlefield 1, se přikláním spíš na stranu kritiků. Ne snad proto, že by myšlenka svobodné volby byla sama o sobě špatná. Ale v multiplayerové hře dává smysl mít strukturu, která hráče tlačí do spolupráce a nutí je specializovat se. Když jsou všichni dobří na všechno, není nikdo důležitý pro nic.

Omezení nutí dělat volby. A volby dělají hru zajímavější. Když se rozhodnu být Medic, znamená to něco – přijímám svou roli, svoje limity, ale i výhody. Když si ale můžu vzít libovolnou zbraň a gadget, třída se mění ve volbu z velké části kosmetickou.

DICE má ještě čas – a historii ústupků. Po bouři kolem 2042 změnilo systém tříd i hratelnost. Možná se dočkáme podobného obratu i tentokrát. Ale jestli je něco jasné už teď, tak že Battlefield 6 si to s hráči ještě bude muset vybojovat. A první bitvu právě prohrává.

reklama

reklama

spot_img

Články

Ninja Gaiden 4: comeback, který stojí za to

Ninja Gaiden 4 je přesně ten typ akční hry, kvůli které vás rychlé, technické řeže tolik baví. Krátké levely střídají brutální arény, krev stříká proudem a každý zásah má váhu i eleganci. Příběh? Zápletka o temném drakovi a věčně mrzutém Yakumovi slouží hlavně jako záminka pro další souboje. Naštěstí to nejdůležitější, boj, je priorita.

Sedm let po vydání. Red Dead Redemption 2 nezestárlo ani o den

Sedm let po vydání zůstává Red Dead Redemption 2 nejpůsobivější hrou, jakou kdy studio Rockstar vytvořilo. Ne kvůli technice nebo grafice, ale kvůli tomu, jak přesně a sžíravě dokázala rozebrat mýtus Amerického snu a všechny, kteří mu podlehnou.

Lehce strašidelné hry pro podzimní večery

Halloween je za dveřmi a herní sezona tomu odpovídá. Pokud chcete nasát trochu hororové atmosféry, ale vyhnout se nočním můrám, právě pro vás vznikl výběr nejlepších her, které děsí jen tak akorát.

Nejlepší startovní Pokémon v Legends: Z-A

Na začátku Pokémon Legends: Z-A čeká známá volba – tři startovní Pokémoni, kteří určí, jak se vaše dobrodružství rozjede. Tentokrát nejde o novou trojici, ale o návrat klasik z minulých generací: Chikorita, Totodile a Tepig. Každý z nich má své silné i slabé stránky a jejich výběr ovlivní, jak snadno se prokoušete první částí hry.

Tomonobu Itagaki, tvůrce Dead or Alive, zemřel ve věku 58 let

Japonská herní scéna přišla o jednu ze svých nejvýraznějších osobností. Tomonobu Itagaki, bývalý ředitel společnosti Tecmo, zakladatel Team Ninja a tvůrce sérií Dead or Alive a Ninja Gaiden, zemřel ve věku 58 let. Zprávu o jeho smrti doprovodil osobní vzkaz, který sám Itagaki napsal s předstihem a nechal zveřejnit na svém Facebooku po svém odchodu.

Microsoft vyvrací fámy o konci Xboxu. Nová konzole má dorazit v roce 2027

Internet zaplavily zprávy, že americké řetězce jako Walmart nebo Target stahují Xbox z prodeje. Microsoft proto musel reagovat a fanoušky uklidnit. Společnost ujistila, že konzole i hry zůstávají běžně dostupné a že její spolupráce s obchodními partnery pokračuje beze změn.

Pokémon Legends: Z-A boduje. Nový systém soubojů láká i kritiky

Týden před vydáním se kolem Pokémon Legends: Z-A šíří optimismus. Recenzenti chválí svižné reálné souboje, návrat do Lumiose City i to, jak plynule hra běží na Switchi 2. Není to revoluce, ale výrazné pročištění série. A hlavně díl, který zase baví hrát.

Black Myth: Wukong dostává masivní update. PS5 hráče ale čeká nepříjemné překvapení

Game Science vydává nový update pro Black Myth: Wukong, který má výrazně zlepšit výkon hry a odstranit několik chyb. Jenže majitelé PlayStation 5 budou muset udělat něco, co by většina hráčů dělala jen nerada – uvolnit téměř sto gigabajtů místa.

Square Enix chystá nový mobilní Dissidia Final Fantasy

Společnost Square Enix po delší odmlce oživuje sérii Dissidia Final Fantasy. Na webu se bez většího upozornění objevila upoutávka na zbrusu novou mobilní hru, která dorazí na Android a iOS. Oficiální představení proběhne 14. října v 6:00 ráno východoamerického času na YouTube, kde bude odhalen trailer s podtitulem Team Boss Battle.

Plants vs. Zombies Replanted přináší GameShare a lokální co-op na Switch

PopCap a EA vrací na scénu původní Plants vs. Zombies v remasteru Replanted. Nový trailer ukazuje přepracovanou HD grafiku, lokální kooperaci i PvP a hlavně podporu GameShare. Návrat na dvorek startuje už v říjnu na Switch i Switch 2.

reklama

Novinky

Fortnite chystá velkolepou spolupráci se Simpsonovými

Spekulace o spojení Fortnite a Simpsonových se potvrdily. Herní událost startuje 1. listopadu v 17 hodin středoevropského času a má být jednou z největších kolaborací v historii hry. V novém videu se objevili mimozemšťané Kang a Kodos, kteří ohlašují invazi do světa Fortnite.

Hráči se bouří proti halloweenskému eventu v Borderlands 4. „Radši nic než tohle“

Borderlands 4 spustil halloweenský „Horrors of Kairos“. Místo velké slavnosti ale hráči našli jen lehce upravené souboje se světovými bossy, dvě zbraně a pár skinů. Kritika se valí ze sociálních sítí i YouTube. Současně dorazil patch se slušnými úpravami, který však přinesl i bolestivý zásah do populárního „crit knife“.

Todd Howard uklidňuje fanoušky: nové Fallout projekty jsou na cestě

Todd Howard potvrdil, že série Fallout rozhodně nekončí. Během oslav Fallout Day sice Bethesda nepřinesla žádné šokující odhalení typu Fallout 3 Remaster nebo Fallout 5, ale fanoušci přesto dostali jasný signál: nové hry se vyvíjejí.

reklama

spot_img

reklama

reklama