22.5 C
Czech
Pátek, 18 července, 2025

Battlefield 6 zruší omezení zbraní podle tříd, komunita ostře protestuje

reklama

Všechno to začalo nadějí. Úniky z připravovaného Battlefieldu 6 zaplavily subreddit série a veteráni si začali po dlouhých letech zklamání znovu dovolovat doufat. Vypadalo to, že DICE konečně vyslyšelo volání po návratu ke kořenům. Výbuchy, destrukce, dynamická bojiště – všechno vypadalo správně „battlefieldovsky“.

Jenže pak přišla studená sprcha. Studio zveřejnilo článek na platformě X, kde představili nový systém tříd. A byť se na papíře mluvilo o návratu k tradičním klasám jako Recon, Engineer nebo Support, jedna věta v oficiálním oznámení okamžitě odpálila komunitní nálož.

„Všechny zbraně budou přístupné všem třídám.“
A bylo po naději.

Recon s kulometem a Engineer se sniperkou

Podle DICE dostane každá třída svůj unikátní gadget, pasivní schopnost a bonus k tzv. „signature“ zbrani. Třeba Recon bude déle zadržovat dech při míření přes optiku. Ale jinak? Svoboda. Engineer s odstřelovačkou, Support s brokovnicí, Recon v ghillie obleku s LMG? Cokoli je možné.

DICE to obhajuje vizí systému, který má „formovat roli na bojišti, ale zároveň dát hráči svobodu si ji přizpůsobit.“ Jinými slovy: hráč si může vybrat, čím bude přispívat týmu – a jak.

Jenže právě tahle filozofie v komunitě brutálně narazila. Fanoušci vnímají pevně dané zbraně jako páteř třídní identity. Když mohu hrát Recona s granátometem, proč vůbec volím třídu? Co má být moje role? Proč bych se měl snažit týmově spolupracovat, když všichni můžeme být všechno?

Komunitní výbuch: „Tohle je definice šílenství“

Reddit mezitím explodoval. Hlavní stránka se změnila v bitevní pole rozhořčení. Příspěvky mluví o „zničení historie série“, o „ignoraci komunity“, o „cíleném sabotování hry“.

Tohle nejsou žádní teenageři z YouTube montáží, co dělají 360 noscopes a tajně vytahují tátovu kreditku. Tohle je dospělá komunita, která ví, co chce. A když se jim vývojáři znovu pokusí prodat to, co předvedli v 2042, jednoduše si tu hru nekoupí. Ne proto, že by nemohli, ale proto, že už toho mají dost. A člověk se jim nemůže divit.

Ozývá se i obava, že za tímto rozhodnutím není designérská vize, ale monetizační strategie. Když každý může používat jakoukoli zbraň, stoupá šance, že si koupí skin. A v případě EA si hráči na podobné motivace dávají velmi pozor.

DICE tvrdí, že jde o testovací fázi. Současné Battlefield Labs jsou alfa verze, ne finální produkt. Ale komunita chce záruky, ne přísliby. Zvlášť po zkušenosti s Battlefield 2042, který mnozí stále považují za největší selhání série.

Volnost versus smysluplné volby

Jako někdo, kdo hrál hodně Battlefield 4, Battlefield Bad Company nebo Battlefield 1, se přikláním spíš na stranu kritiků. Ne snad proto, že by myšlenka svobodné volby byla sama o sobě špatná. Ale v multiplayerové hře dává smysl mít strukturu, která hráče tlačí do spolupráce a nutí je specializovat se. Když jsou všichni dobří na všechno, není nikdo důležitý pro nic.

Omezení nutí dělat volby. A volby dělají hru zajímavější. Když se rozhodnu být Medic, znamená to něco – přijímám svou roli, svoje limity, ale i výhody. Když si ale můžu vzít libovolnou zbraň a gadget, třída se mění ve volbu z velké části kosmetickou.

DICE má ještě čas – a historii ústupků. Po bouři kolem 2042 změnilo systém tříd i hratelnost. Možná se dočkáme podobného obratu i tentokrát. Ale jestli je něco jasné už teď, tak že Battlefield 6 si to s hráči ještě bude muset vybojovat. A první bitvu právě prohrává.

reklama

reklama

spot_img

Články

Judas půjde proti trendům, hráč dostane vše najednou

Tvůrce série BioShock Ken Levine se po více než deseti letech vrací s novou hrou. Titul Judas sází na příběh, silnou atmosféru a tradiční singleplayerový zážitek. Podle autora půjde o „staromódní hru“, která se obejde bez online režimu, live service a dalších moderních monetizačních prvků.

Monster Hunter Wilds zatím vládne prodejům her v USA za rok 2025

Circana zveřejnila přehled nejprodávanějších her v USA za období od 5. ledna do 31. května 2025. Žebříček počítá fyzické i digitální prodeje, ale ne od všech vydavatelů – například Nintendo nezahrnuje digitální čísla. Seznam také odráží tržby, nikoli počet prodaných kopií.

Do Fortnite míří Superman a přináší s sebou nový mýtický předmět

Fortnite pokračuje v superhrdinském létě. Tentokrát přichází na scénu Superman a hráčům nabídne nejen nový vzhled, ale také výjimečnou sílu v podobě mýtického předmětu. Jeho spuštění je naplánované na 11. července.

Steel Hunters končí tři měsíce po startu

Na loňských Game Awards vzbudil Steel Hunters nemalou pozornost. Impozantní trailer sliboval taktický PvPvE zážitek s mechy, který měl spojit týmovou spolupráci a strategický boj s výhodami moderního live-service modelu. Hru vyvíjelo studio Wargaming, známé především díky World of Tanks. V dubnu letošního roku pak Steel Hunters dorazil na Steam v režimu předběžného přístupu.

Ubisoft nyní požaduje zničení i fyzických kopií her po ukončení podpory

Ubisoft opět rozbouřil herní scénu, tentokrát nikoliv novou hrou, ale změnou podmínek používání svých titulů. Nedávno aktualizovaná uživatelská smlouva (EULA) obsahuje pasáže, které vzbudily obrovskou kritiku mezi hráči i odbornou veřejností. Společnost teď po uživatelích formálně vyžaduje, aby po ukončení podpory hry všechny její kopie odinstalovali a zničili. A to nejen digitální, ale i fyzické. V praxi to znamená, že když Ubisoft hru stáhne z prodeje nebo zavře servery, uživatel by měl přestat hru vlastnit úplně.

Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4 přináší skvělou jízdu i rozpačité změny

Fanoušci série Tony Hawk se dočkali. Nový remake s názvem Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4 přináší další porci nostalgie, přepracovanou hratelnost a tři zbrusu nové mapy. Skating je zábavný, plynulý a stále návykový. Ale není to úplně bez chybiček – zejména pokud jste fandou čtvrtého dílu.

Mod Echoes of Oblivion přenáší legendární NPC dialogy do Skyrimu

Když se řekne "Skyrim", většina hráčů si představí majestátní hory, nordské hrdiny a nespočet modů, které tuto hru udržují při životě i více než deset let po vydání. Jeden z nejnovějších modů však vrací fanoušky ještě dál, zpět do doby The Elder Scrolls IV: Oblivion. Mod "Echoes of Oblivion" od autora JobiWanUK je nefalšovaným milostným dopisem tomu, co dělalo Oblivion tak výjimečným. A navíc je úplně zdarma.

Reaper Actual přináší MMOFPS se 200 hráči na jednom bojišti

Herní veteráni z nového studia Distinct Possibility, v čele s John Smedley (bývalý šéf Sony Online Entertainment), představili svůj první titul: Reaper Actual. Tohle není obyčejná multiplayerová střílečka. Reaper Actual je perzistentní online FPS s otevřeným světem a PvPvEvE prvky, který chce nabídnout víc než jen další resetovaný lobby zápas.

All Star Tower Defense X: nejlepší jednotky, perky i kódy

Nová hra All Star Tower Defense X od Roblox měla raketový start. Hráči sbírají jednotky inspirované anime postavami a sestavují týmy, které musí porazit vlny nepřátel. Aby přežili déle, musí hráči brát v úvahu nejen vzácnost, ale také synergii postav, jejich atributy a správný strom dovedností.

Switch 2 si nerozumí s většinou neoficiálních doků

Nintendo u nové generace své konzole přitvrzuje. Switch 2 používá USB-C konektor, ale v praxi se chová zcela nestandardně. Výsledkem je, že drtivá většina třetích stran zatím nedokáže vyrobit funkční dok. Podle výrobců příslušenství za to může nový čip s vlastním šifrováním.

reklama

Novinky

College Football 26 vylepšuje základy a míří k budoucnosti série

Po úspěšném návratu série v loňském roce se EA Orlando pustilo do další sezóny, aniž by hru nějak zásadně měnilo. College Football 26 staví na silných základech předchozí hry, dolaďuje klíčové režimy a přidává řadu technických i obsahových úprav. Výsledkem je suverénní sportovní titul, který potvrzuje, že značka má dlouhodobý potenciál.

Donkey Kong Bananza potvrzuje sílu nové konzole Switch 2

Nintendo má důvod slavit. Donkey Kong Bananza, první velká exkluzivita pro Switch 2, sbírá nadšené recenze a označení za jeden z nejlepších titulů posledních let. Hra, kterou vytvořil tým stojící za Super Mario Odyssey, přináší kombinaci zábavného ničení, plošinovky a lehkého RPG.

Nintendo odhalilo hlavní hvězdy hraného filmu The Legend of Zelda

Po měsících ticha Nintendo konečně odkrylo jednu z největších otázek kolem připravovaného hraného filmu The Legend of Zelda. Linka si zahraje Benjamin Evan Ainsworth, roli princezny Zeldy pak ztvární Bo Bragason. Přestože jde o relativně neznámé herce, casting nám možná naznačuje víc, než by se na první pohled zdálo.

reklama

spot_img

reklama

reklama