7.9 C
Czech
Sobota, 8 listopadu, 2025

Battlefield 6 zruší omezení zbraní podle tříd, komunita ostře protestuje

reklama

Všechno to začalo nadějí. Úniky z připravovaného Battlefieldu 6 zaplavily subreddit série a veteráni si začali po dlouhých letech zklamání znovu dovolovat doufat. Vypadalo to, že DICE konečně vyslyšelo volání po návratu ke kořenům. Výbuchy, destrukce, dynamická bojiště – všechno vypadalo správně „battlefieldovsky“.

Jenže pak přišla studená sprcha. Studio zveřejnilo článek na platformě X, kde představili nový systém tříd. A byť se na papíře mluvilo o návratu k tradičním klasám jako Recon, Engineer nebo Support, jedna věta v oficiálním oznámení okamžitě odpálila komunitní nálož.

„Všechny zbraně budou přístupné všem třídám.“
A bylo po naději.

Recon s kulometem a Engineer se sniperkou

Podle DICE dostane každá třída svůj unikátní gadget, pasivní schopnost a bonus k tzv. „signature“ zbrani. Třeba Recon bude déle zadržovat dech při míření přes optiku. Ale jinak? Svoboda. Engineer s odstřelovačkou, Support s brokovnicí, Recon v ghillie obleku s LMG? Cokoli je možné.

DICE to obhajuje vizí systému, který má „formovat roli na bojišti, ale zároveň dát hráči svobodu si ji přizpůsobit.“ Jinými slovy: hráč si může vybrat, čím bude přispívat týmu – a jak.

Jenže právě tahle filozofie v komunitě brutálně narazila. Fanoušci vnímají pevně dané zbraně jako páteř třídní identity. Když mohu hrát Recona s granátometem, proč vůbec volím třídu? Co má být moje role? Proč bych se měl snažit týmově spolupracovat, když všichni můžeme být všechno?

Komunitní výbuch: „Tohle je definice šílenství“

Reddit mezitím explodoval. Hlavní stránka se změnila v bitevní pole rozhořčení. Příspěvky mluví o „zničení historie série“, o „ignoraci komunity“, o „cíleném sabotování hry“.

Tohle nejsou žádní teenageři z YouTube montáží, co dělají 360 noscopes a tajně vytahují tátovu kreditku. Tohle je dospělá komunita, která ví, co chce. A když se jim vývojáři znovu pokusí prodat to, co předvedli v 2042, jednoduše si tu hru nekoupí. Ne proto, že by nemohli, ale proto, že už toho mají dost. A člověk se jim nemůže divit.

Ozývá se i obava, že za tímto rozhodnutím není designérská vize, ale monetizační strategie. Když každý může používat jakoukoli zbraň, stoupá šance, že si koupí skin. A v případě EA si hráči na podobné motivace dávají velmi pozor.

DICE tvrdí, že jde o testovací fázi. Současné Battlefield Labs jsou alfa verze, ne finální produkt. Ale komunita chce záruky, ne přísliby. Zvlášť po zkušenosti s Battlefield 2042, který mnozí stále považují za největší selhání série.

Volnost versus smysluplné volby

Jako někdo, kdo hrál hodně Battlefield 4, Battlefield Bad Company nebo Battlefield 1, se přikláním spíš na stranu kritiků. Ne snad proto, že by myšlenka svobodné volby byla sama o sobě špatná. Ale v multiplayerové hře dává smysl mít strukturu, která hráče tlačí do spolupráce a nutí je specializovat se. Když jsou všichni dobří na všechno, není nikdo důležitý pro nic.

Omezení nutí dělat volby. A volby dělají hru zajímavější. Když se rozhodnu být Medic, znamená to něco – přijímám svou roli, svoje limity, ale i výhody. Když si ale můžu vzít libovolnou zbraň a gadget, třída se mění ve volbu z velké části kosmetickou.

DICE má ještě čas – a historii ústupků. Po bouři kolem 2042 změnilo systém tříd i hratelnost. Možná se dočkáme podobného obratu i tentokrát. Ale jestli je něco jasné už teď, tak že Battlefield 6 si to s hráči ještě bude muset vybojovat. A první bitvu právě prohrává.

reklama

reklama

spot_img

Články

Fortnite vítá Simpsonovi. Hráči se vydají do Springfieldu

Epic Games spustili jednu z největších spoluprací v historii Fortnite. Seriál The Simpsons se proměnil v plnohodnotnou sezonní akci, která mění celý ostrov na Springfield – včetně jaderné elektrárny, Kwik-E-Martu i obýváku rodiny Simpsonových.

Mortal Kombat: Legacy Kollection vychází jako velká pocta sérii

Digital Eclipse vydalo kompilaci raných Mortal Kombat her s interaktivním dokumentem. Balík cílí na fanoušky historie série i na hráče, kteří si chtějí zahrát přesně to, co viděli na herních automatech a starých konzolích.

Všichni společníci v The Outer Worlds 2 a jak je naverbovat

Pokračování sci-fi RPG The Outer Worlds 2 nabídne šest nových společníků. Každý má vlastní schopnosti, dialogy a drobné zlozvyky, které oživují průzkum vesmíru. Dva se přidají hned v úvodu hry, ostatní je nutné najít a přesvědčit.

Fortnite chystá velkolepou spolupráci se Simpsonovými

Spekulace o spojení Fortnite a Simpsonových se potvrdily. Herní událost startuje 1. listopadu v 17 hodin středoevropského času a má být jednou z největších kolaborací v historii hry. V novém videu se objevili mimozemšťané Kang a Kodos, kteří ohlašují invazi do světa Fortnite.

Hráči se bouří proti halloweenskému eventu v Borderlands 4. „Radši nic než tohle“

Borderlands 4 spustil halloweenský „Horrors of Kairos“. Místo velké slavnosti ale hráči našli jen lehce upravené souboje se světovými bossy, dvě zbraně a pár skinů. Kritika se valí ze sociálních sítí i YouTube. Současně dorazil patch se slušnými úpravami, který však přinesl i bolestivý zásah do populárního „crit knife“.

Todd Howard uklidňuje fanoušky: nové Fallout projekty jsou na cestě

Todd Howard potvrdil, že série Fallout rozhodně nekončí. Během oslav Fallout Day sice Bethesda nepřinesla žádné šokující odhalení typu Fallout 3 Remaster nebo Fallout 5, ale fanoušci přesto dostali jasný signál: nové hry se vyvíjejí.

PowerWash Simulator 2 je uklidňující návrat s chytrými drobnostmi navíc

Druhý díl PowerWash Simulatoru navazuje přesně tam, kde první skončil. Nehraje si na velké změny, ale na jistotu. Pořád stojíte s hadicí v ruce a sledujete, jak vrstvy špíny mizí a pod proudem vody se znovu objevují barvy a detaily. Je to jednoduché, uklidňující a pořád stejně návykové.

Remedy v krizi: Tero Virtala po devíti letech končí jako CEO

Finské studio Remedy Entertainment, známé díky titulům jako Alan Wake 2 nebo Control, oznámilo okamžitý odchod svého dlouholetého ředitele Tera Virtaly. Po devíti letech u kormidla ho střídá spoluzakladatel společnosti Markus Mäki, který přebírá funkci prozatímního CEO. Změna přichází v době, kdy studio čelí ekonomickým potížím a slabým prodejům svého nejnovějšího projektu FBC: Firebreak.

Ninja Gaiden 4: comeback, který stojí za to

Ninja Gaiden 4 je přesně ten typ akční hry, kvůli které vás rychlé, technické řeže tolik baví. Krátké levely střídají brutální arény, krev stříká proudem a každý zásah má váhu i eleganci. Příběh? Zápletka o temném drakovi a věčně mrzutém Yakumovi slouží hlavně jako záminka pro další souboje. Naštěstí to nejdůležitější, boj, je priorita.

Sedm let po vydání. Red Dead Redemption 2 nezestárlo ani o den

Sedm let po vydání zůstává Red Dead Redemption 2 nejpůsobivější hrou, jakou kdy studio Rockstar vytvořilo. Ne kvůli technice nebo grafice, ale kvůli tomu, jak přesně a sžíravě dokázala rozebrat mýtus Amerického snu a všechny, kteří mu podlehnou.

reklama

Novinky

Grand Theft Auto VI odloženo na listopad 2026. Rockstar chce prý dokonalost

Grand Theft Auto VI se znovu odkládá. Místo původně plánovaného vydání 26. května 2026 dorazí až 19. listopadu 2026. Hra prvně vyjde pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Rockstar tvrdí, že potřebuje více času, aby dodal titul s kvalitou, jakou od něj hráči očekávají.

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

Arc Raiders odmění hráče za výpadky serverů

Studio Embark rozdává herní měnu hráčům, kteří o víkendu narazili na problémy se servery. Každý, kdo se 2. listopadu přihlásil do multiplayerové akce Arc Raiders, dostane 500 Raider Tokens. Vývojáři přiznali, že „servery měly v neděli menší zádrhel“ a omlouvají se za potíže.

reklama

spot_img

reklama

reklama