12.4 C
Czech
Pátek, 9 května, 2025

Starbreeze přebírá vydavatelská práva na Payday 3. Druhá šance pro zklamané fanoušky?

reklama

reklama

Ještě před rokem to s třetím dílem série Payday nevypadalo vůbec dobře. Po deseti letech od vydání kultovního Payday 2 přinesl nový díl velká očekávání, ale také velké zklamání. Vydání v září 2023 doprovázely masivní technické problémy. Matchmaking téměř nefungoval, servery padaly jako domino a hráči se rozhořčeně ptali, proč musí být celý titul povinně online, i když chtějí hrát sami. Výsledkem byly drtivě negativní recenze, klesající hráčská základna a frustrovaná komunita.

Studio Starbreeze, které má vývoj Payday série na svědomí, se po tomto debaklu ocitlo pod tlakem. Hráči byli nekompromisní a vedení společnosti to pocítilo. Krátce po vydání opustil křeslo CEO Tobias Sjögren a vznikl nový kreativní tým, jehož cílem bylo titul zachránit. Celý proces byl interně pojmenován Operation: Medic Bag, podle ikonického předmětu z herní série. Šlo o jasný signál: hru je potřeba zachránit, vyléčit, a nejlépe rychle.

Převzetí vydavatelských práv

Zásadní změna přichází nyní. Studio Starbreeze oznámilo, že zcela přebírá vydavatelská práva na Payday 3 od společnosti Plaion, která hru původně distribuovala. To znamená, že Starbreeze bude mít nejen vývoj, ale i celý proces vydávání plně pod kontrolou. Jak uvedlo v oficiálním prohlášení, došlo k „vzájemné dohodě“ mezi oběma firmami, která umožní Starbreeze pokračovat bez vnějšího omezení. Na financování tohoto kroku studio vydalo nové akcie v hodnotě zhruba 3 miliony dolarů, z nichž většina šla na splacení závazků vůči společnosti Plaion.

„Tento krok nám umožní výrazně urychlit plán vývoje obsahu a otevřít nové strategické příležitosti pro celou značku Payday,“ uvedl člen představenstva Thomas Lindgren. A právě to zní jako hudba pro uši hráčů, kteří toužili po větší frekvenci aktualizací, oprav a hlavně nového obsahu.

Payday 3 se totiž po vydání potýkalo s obrovským nedostatkem čerstvého materiálu. Nové mise nepřicházely, první velká aktualizace byla opakovaně odložena a komunita začala ztrácet trpělivost. Hráčská základna rychle klesala a většina veteránů se raději vrátila k Payday 2, které i po letech působí stabilněji a obsahem bohatěji.

Starbreeze si ale uvědomuje, že tento krok sám o sobě nestačí, hráči potřebují konkrétní výsledky. První velký test proto přijde už 26. května 2025, kdy vývojáři slibují vydání nového obsahu. Co přesně přijde, zatím není známo, ale už samotná zmínka o datu v oficiální komunikaci značí, že tým bere záchranu hry vážně.

Payday značka má budoucnost, říká Starbreeze

A co dál? Starbreeze se netají tím, že má s celou značkou Payday větší plány. V tiskové zprávě se výslovně zmiňuje, že ukončení spolupráce s Plaionem neznamená konec. Naopak, obě společnosti si ponechaly otevřená vrátka pro budoucí spolupráci na dalších projektech ze světa Payday. Jinými slovy, třetí díl nemusí být poslední, ba naopak. Značka může expandovat, ať už skrze rozšíření Payday 3, nové spin-offy nebo dokonce Payday 4.

Je také dobré připomenout, že Starbreeze aktuálně pracuje i na velkém Dungeons & Dragons titulu, který by měl vyjít v roce 2026. Přesto ale studio opakovaně ujišťuje, že Payday zůstává jejich klíčovou značkou, a že budou pokračovat v jejím rozvoji naplno.

Záchrana Payday 3 tedy není jen o opravách a updatech. Je to o znovunabytí důvěry komunity, obnovení reputace značky a návratu k tomu, co fungovalo v minulosti. Pokud to Starbreeze zvládne, možná nás ještě čeká příjemné překvapení. A kdo ví, třeba bude právě Payday 3 jedním z těch titulů, které se po nevydařeném startu dokážou postavit na nohy a uspět na druhý pokus.

reklama

spot_img

Články

Borderlands 4 vychází 12. září, vývojářské studio Gearbox ukázalo nové záběry

Borderlands 4 se dere na scénu s vervou, kterou jsme od série už nějakou dobu neviděli. Po rozpačitém přijetí třetího dílu to vypadá, že Gearbox si sáhl do svědomí a přináší čtvrtý díl jako návrat ke kořenům – jen s modernější výbavou a pořádnou dávkou evoluce. V nedávné prezentaci PlayStation State of Play jsme dostali dvacetiminutový deep dive a čerstvý trailer, které dávají jasně najevo: Borderlands 4 chce být tím nejlepším dílem série.

Šílená akce jménem Shotgun Cop Man vás chytí a nepustí

Na papíře to zní jako špatný vtip: policista s brokovnicí cestuje do pekla, aby zatkl samotného Satana. Ve skutečnosti je ale Shotgun Cop Man výborně navržená akční plošinovka, která nahradila klasické skákání řízenými výstřely – a výsledkem je jedna z nejpřekvapivějších pecek letošního roku.

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou "Anniversary", slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

Unikly další záběry z Battlefield 6 playtestu

Battlefield 6 ještě ani nemá oficiálně potvrzené datum vydání, ale díky čerstvým únikům z Battlefield Labs už fanoušci netrpělivě diskutují o budoucnosti série. Nedávno se totiž objevila nová dávka gameplay záběrů z uzavřeného alpha testování, a jak se dalo očekávat, videa rychle zaplavila sociální sítě.

Breath of Fire IV slaví velkolepý návrat

V herním světě není nic cennějšího než návraty zapomenutých pokladů – a právě to se teď stalo. Legendární Breath of Fire IV, jeden z největších klenotů éry PlayStation 1, je po více než dvaceti letech zpět. Díky GOG.com a jejich Preservation Programu si ho nyní mohou vychutnat i noví hráči na moderních počítačích, navíc s celou řadou vylepšení. A ano, stojí to za to.

Ghost of Yotei vyjde 2. října exkluzivně na PS5

Za pět let od úspěchu Ghost of Tsushima narostla očekávání i chuť na další samurajský epos. Studio Sucker Punch proto sází na Ghost of Yotei, pokračování zasazené o tři století dál na zasněženém severním ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó). Vydání na PlayStation 5 dorazí 2. října 2025 a trailer The Onryō’s List jasně naznačuje, že tentokrát půjde o drsnější, osobnější jízdu.

Digitální Pokémon TCG Pocket se vrací na Alolu. Nový set Celestial Guardians vychází 30. dubna

Mobilní karetní hra Pokémon Trading Card Game Pocket brzy přivítá novou digitální expanzi. Celestial Guardians, jak se set jmenuje, dorazí 30. dubna a podle vývojářů přinese návrat oblíbených postav z her Pokémon Sun a Moon, včetně legendárních Solgalea a Lunaly.

Nadcházející DOOM: The Dark Ages dostal druhý trailer

Když se v roce 2016 Doom zvedl z prahu zatracení a navázal na odkaz kultovního originálu, málokdo čekal, že id Software jednou vymění neonové chodby za rozpadající se hrady. Přesto se to děje: Doom: The Dark Ages dorazí 15. května 2025 (a díky prémiové edici dokonce o dva dny dříve) a podle druhého oficiálního traileru to vypadá na největší skok série od pořízení vertikální osy v Doom Eternal.

Novinky

Sony PlayStation zakládá nové studio teamLFG

Sony Interactive Entertainment představuje světu nové studio teamLFG, které se připojuje k rodině PlayStation Studios. Název je víc než jen cool zkratka – LFG, tedy Looking For Group, odkazuje na multiplayerové kořeny projektu, jehož cílem je vytvářet světy, kde se hráči setkávají, spolupracují a tvoří vlastní příběhy. Studio vzniklo z inkubačního programu Bungie, ale už dnes je jasné, že tohle nebude jen další Destiny klon.

Druhý trailer GTA VI láká na milostný zločin ve Vice City

Rockstar Games konečně prolomil mlčení. Téměř rok a půl po prvním traileru se hráči dočkali druhé ukázky z Grand Theft Auto VI – a i když přinesla nová lákadla, potvrdila také další odklad. Oficiální datum vydání je nyní stanoveno na 26. května 2026.

Destiny 2 chystá expanzi Edge of Fate. Vše podstatné uniklo předem

Fanoušci Destiny 2 se dočkali nečekaného odhalení jen pár dní před oficiálním streamem. Na stagingové verzi Bungie Store se objevila plně funkční stránka věnovaná Year of Prophecy Collector’s Edition, která prozradila datum vydání nového rozšíření Edge of Fate, název druhé expanze i detaily sběratelského obsahu.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img