6.3 C
Czech
Pondělí, 20 října, 2025

Level Zero: Extraction končí jen pouhé dva týdny po vydání verze 1.0

reklama

V herním světě je dnes stále těžší prosadit se s novými nápady. Toto platí extra pro indie projekty, které se snaží prorazit s menším rozpočtem. Nejnovějším příkladem je ambiciózní „extrakční survival horor“ Level Zero: Extraction, který po dvou letech vývoje, několikaměsíčním pobytu v předběžném přístupu a nedávném vydání v plné verzi oznamuje konec podpory. Studio Doghowl, jež za hrou stojí, spolu s vydavatelem tinyBuild potvrdilo, že titul nevynesl tolik, aby bylo možné v jeho vývoji pokračovat.

Podle oficiálního vyjádření na Steamu hra „výrazně zaostala za očekáváním“ a menší vývojářský tým zkrátka nemá prostředky, aby v jejím rozvoji pokračoval. Level Zero: Extraction sice při spuštění předběžného přístupu v srpnu 2024 přilákal na Steam zhruba 2 600 souběžně hrajících hráčů, ale zájem poměrně rychle opadl. Když pak v lednu 2025 vyšla finální verze (1.0), nanejvýš se přihlásilo už jen necelých sto hráčů. Tyto statistiky bohužel nedávaly vývojářům příliš nadějí na to, že se hra výrazněji odrazí ode dna.

Studio proto krátce po vydání hry v plné verzi oznámilo, že další zásadní obsah – mapy, zbraně, kosmetické předměty ani nové módy – už do hry nevydá. Společnost Doghowl současně přiznala, že kombinace žánrů extrakčního střílečky a hororu je náročnější, než si zprvu myslela. Přesto svého pokusu nelitují a získané zkušenosti chtějí zúročit v dalším projektu.

Od asymetrického hororu k extrakční střílečce

Zajímavé je, že Level Zero: Extraction se v rané fázi jmenoval jen Level Zero a měl fungovat jako čistě asymetrická hororová hra. Parta vědců v původní verzi musela opravit poškozené zařízení ve výzkumném komplexu a přežít útoky mimozemské entity. Po dvou letech ale přišel posun k extrakčnímu schématu: nově jste nastupovali do role žoldáků s palebnou silou, nikoli jen křehkých vědců se šroubovákem. Podle art direktora Alexe Golenishchev šlo o „evoluci původní myšlenky“, která měla hru udělat unikátní.

Bohužel se ukázalo, že prosadit se proti zavedeným extrakčním hrám typu Hunt: Showdown nebo Dark and Darker je tvrdý oříšek. Zatímco zmíněné tituly si udržují stabilní tisícovky hráčů, Level Zero: Extraction klesl do dvouciferných (a někdy i jednociferných) statistik téměř okamžitě po svém uvedení do plného provozu.

Servery zůstanou, ale další novinky nečekejte

Přestože se již neplánuje vydání žádných updatů, oficiální servery zůstanou zatím v provozu a budou probíhat pravidelné měsíční „wipy“ (obnovení stavu) vždy první čtvrtek v měsíci. Na víkendové eventy či jiné herní akce ale hráči mohou zapomenout. Doghowl tak poskytuje alespoň možnost zkusit si hru v podobě, jaká nyní existuje – kdo chce, může se svými přáteli naskočit do zápasu a vyzkoušet atmosféru boje vesmírných žoldáků (případně hrozivých monster) bez tlaku nových patchů či konkurence většího počtu hráčů.

Co bude dál s Doghowl?

Pro fanoušky může být částečnou útěchou, že Doghowl už pracuje na nové hře, tentokrát s důrazem na kooperativní multiplayer. Vývojáři věří, že všechny chyby i úspěchy, které zažili při tvorbě Level Zero: Extraction, jim poslouží jako cenné poučení do budoucna. Financovat a udržovat ryze kompetitivní titul s menším týmem zkrátka nebylo reálné. Ve svém prohlášení studio slibuje, že se nového projektu dočkáme co nejdříve.

Závan reality a tvrdá konkurence

Případ Level Zero: Extraction jen potvrzuje, že proniknout do žánru extrakčních stříleček je stále obtížnější. I větší studia, disponující silným marketingem a velkými rozpočty, mají problémy udržet si pozornost hráčů. V posledních letech přichází na trh řada nových pokusů, ať už se drží klasického receptu (Escape from Tarkov), nebo se snaží o inovaci (Dark and Darker). Není proto divu, že malým tvůrcům může velmi rychle dojít dech.

Pro Doghowl byla cesta Level Zero: Extraction sice trnitá a krátká, ale přinesla jim řadu poznatků, které teď hodlají přetavit v lepší budoucnost. Pokud vás zajímá, zda má smysl si hru vyzkoušet, servery jsou prozatím otevřené, a kdo ví – možná i v menším počtu hráčů si s partou kamarádů užijete zábavnou hororovou jízdu. Podle Steam recenzí, které jsou nyní „Mostly Negative“, ale hra není moc zábavná.

reklama

reklama

spot_img

Články

Pokémon Legends: Z-A boduje. Nový systém soubojů láká i kritiky

Týden před vydáním se kolem Pokémon Legends: Z-A šíří optimismus. Recenzenti chválí svižné reálné souboje, návrat do Lumiose City i to, jak plynule hra běží na Switchi 2. Není to revoluce, ale výrazné pročištění série. A hlavně díl, který zase baví hrát.

Black Myth: Wukong dostává masivní update. PS5 hráče ale čeká nepříjemné překvapení

Game Science vydává nový update pro Black Myth: Wukong, který má výrazně zlepšit výkon hry a odstranit několik chyb. Jenže majitelé PlayStation 5 budou muset udělat něco, co by většina hráčů dělala jen nerada – uvolnit téměř sto gigabajtů místa.

Square Enix chystá nový mobilní Dissidia Final Fantasy

Společnost Square Enix po delší odmlce oživuje sérii Dissidia Final Fantasy. Na webu se bez většího upozornění objevila upoutávka na zbrusu novou mobilní hru, která dorazí na Android a iOS. Oficiální představení proběhne 14. října v 6:00 ráno východoamerického času na YouTube, kde bude odhalen trailer s podtitulem Team Boss Battle.

Plants vs. Zombies Replanted přináší GameShare a lokální co-op na Switch

PopCap a EA vrací na scénu původní Plants vs. Zombies v remasteru Replanted. Nový trailer ukazuje přepracovanou HD grafiku, lokální kooperaci i PvP a hlavně podporu GameShare. Návrat na dvorek startuje už v říjnu na Switch i Switch 2.

Battlefield 6 se vrací k velkým bitvám a známému chaosu

Nový díl série sází na to, co hráči od Battlefieldu očekávají – rozsáhlé mapy, ohlušující zvuk zbraní a momenty, kdy se pod vámi hroutí celý svět. Multiplayer působí jako návrat k osvědčené formuli a od začátku baví. Kampaň naopak klopýtá a hledá smysl.

Xbox Magnus: obří konzole, která může překonat PlayStation 6

Série úniků v posledních týdnech rozčeřila vody kolem budoucnosti Xboxu. Zdá se, že Microsoft se nechystá jen oprášit své staré plány, ale zcela přepsat definici herní konzole. Kódové označení "Magnus" se objevuje stále častěji a podle všeho jde o projekt, který může Xbox posunout na hranici mezi klasickou konzolí a výkonným herním PC. Otázkou zůstává, kolik bude tahle síla stát.

Zrušený Assassin’s Creed měl ukázat temnou éru po občanské válce v USA

Ubisoft podle několika důvěryhodných zdrojů v roce 2024 zrušil projekt, který mohl zásadně rozšířit hranice série Assassin’s Creed. Hra se měla odehrávat v letech po americké občanské válce a představit období známé jako rekonstrukce – čas společenských změn, napětí a snahy o přestavbu národa po zrušení otroctví.

Fantasy hra Absolum boduje poctivým soubojem i krásou

Absolum sází na čistou akci a časté návraty do boje. Hrajete za čtyři hrdiny v zemi Talamh, kde vládce zakázal kouzla a loví každého, kdo je umí. Cíl je jednoduchý. Prokousat se přes jeho vojáky až k věži a skoncovat s tyranií. Cestou zkoušíte různé cesty i dovednosti a s každým pokusem jste o kus dál.

Little Nightmares 3 přináší kooperaci, ale málo nových nápadů

Třetí Little Nightmares dorazí 10. října. Hra přivádí dvojici nových hrdinů Low a Alone a staví na on-line spolupráci. Vizuál i zvuk míří vysoko. Strach a překvapení už tolik ne.

Clair Obscur: Expedition 33 chystá bezplatný update s novou lokací

Francouzské studio Sandfall Interactive potvrzuje, že jejich tahové RPG Clair Obscur: Expedition 33 překročilo hranici pěti milionů prodaných kopií. A protože úspěch je potřeba oslavit stylově, vývojáři oznámili velkou aktualizaci, která do hry přinese novou lokaci, další bossy a spoustu překvapení. Vše zdarma.

reklama

Novinky

Sedm let po vydání. Red Dead Redemption 2 nezestárlo ani o den

Sedm let po vydání zůstává Red Dead Redemption 2 nejpůsobivější hrou, jakou kdy studio Rockstar vytvořilo. Ne kvůli technice nebo grafice, ale kvůli tomu, jak přesně a sžíravě dokázala rozebrat mýtus Amerického snu a všechny, kteří mu podlehnou.

Lehce strašidelné hry pro podzimní večery

Halloween je za dveřmi a herní sezona tomu odpovídá. Pokud chcete nasát trochu hororové atmosféry, ale vyhnout se nočním můrám, právě pro vás vznikl výběr nejlepších her, které děsí jen tak akorát.

Nejlepší startovní Pokémon v Legends: Z-A

Na začátku Pokémon Legends: Z-A čeká známá volba – tři startovní Pokémoni, kteří určí, jak se vaše dobrodružství rozjede. Tentokrát nejde o novou trojici, ale o návrat klasik z minulých generací: Chikorita, Totodile a Tepig. Každý z nich má své silné i slabé stránky a jejich výběr ovlivní, jak snadno se prokoušete první částí hry.

reklama

spot_img

reklama

reklama