Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.
Resident Evil Requiem mělo podle vývojářů vznikat jako online open-world hra. Capcom ale rychle zjistil, že koncept postrádá napětí, které hráči od série čekají. Producent Masato Kumazawa říká, že multiplayerová verze „nebyla dost strašidelná“, a proto se tým rozhodl vrátit hru zpět k jádru série.
Tým přiznává, že i když byla původní verze zábavná, neodpovídala tomu, co chtějí fanoušci. Kumazawa vysvětluje, že lidé očekávají „survival-horror a strach“, a proto nechtěli jen „nasadit nové skiny a postavy“ na něco, co by působilo úplně jinak. Cílem bylo vytvořit zážitek, který bude působit svěže, ale stále věrně značce.
Requiem proto vznikalo šest let, během kterých se hra několikrát změnila. Z původního projektu ale pár nápadů zůstalo, i když je tým zatím odmítá prozradit. Hráče tak možná čekají skryté prvky, které připomenou kořeny projektu.
Nový příběh uvádí hrdinku Grace Ashcroft, která začíná svou cestu okamžitým chaosem a bezmocí. Režisér Koši Nakanishi říká, že šlo o záměr. Podle něj je kontrast mezi úvodní slabostí a pozdější silou „nejextrémnější v celé sérii“, což má dodat postavě výraznější vývoj.
Vývojáři popisují interní testy jako „neuvěřitelnou horskou dráhu“. Podle nich se hráči dočkají výrazné křivky napětí a úlevy, s emocemi „tak daleko od sebe, že to bude neuvěřitelné“. Tým chce, aby vývoj Grace působil silně a dramaticky, ale zároveň zůstal pevně ukotvený v survival-horror stylu série.
Resident Evil Requiem vychází 27. února 2025 na PS5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch 2 a PC.


