11.1 C
Czech
Pátek, 14 listopadu, 2025

Kotick popsal, jak Activision málem koupil Minecraft

reklama

Bobby Kotick se vrátil k příběhu, který herní svět dlouho fascinoval. Během rozhovoru v podcastu Ariho Emanuela potvrdil, že Activision byl kdysi skutečně blízko nákupu Minecraftu i studia Mojang. Jednání ale nakonec zkrachovala a práva na legendární sandbox nakonec získal Microsoft.

Kotick popsal, že strávil pět dní ve Stockholmu s Markusem Perssonem, známým jako Notch. „Skoro jsem to koupil,“ vzpomíná. Podle něj Activision nabídl 1,5 miliardy dolarů, ale Persson oznámil, že po prodeji odejde i s dalšími lídry Mojangu. Studio mělo tehdy třicet zaměstnanců a Activision si netroufl převzít řízení týmu, který by odešel hned po podpisu smlouvy.

Po nějaké době se Persson ozval znovu. „Řekl, že má nabídku 2,5 miliardy od Microsoftu. Odpověděl jsem: ‚Pojedu s tebou vybírat letadlo, ale tu nabídku musíš přijmout,‘“ popsal Kotick s úsměvem. Klíčovou roli podle něj sehrál i Phil Spencer, který dohodu dotáhl do konce. Matt Booty pak podle Koticka „odvedl skvělou práci“ při vedení značky Minecraft po akvizici.

Microsoft se tehdy obával, že zaměstnanci Mojangu po prodeji hromadně odejdou. Podle dobových informací je motivoval nabídkami, které měly udržet tým pohromadě minimálně šest měsíců. Výsledek ale překonal očekávání. Minecraft dál rostl, překonal hranici tří set milionů prodaných kopií a stal se jednou z nejúspěšnějších her historie. Studio místo pokračování sází na pravidelné aktualizace a vedlejší projekty.

Úspěch dorazil i mimo hry. Filmová adaptace Minecraftu vydělala v roce 2025 přes 950 milionů dolarů a připravuje se pokračování, které dorazí v roce 2027.

Kotick mezitím prodal Activision Blizzard Microsoftu za 75,4 miliardy dolarů a ze společnosti odešel. I tak ale s nadsázkou říká, že Minecraft k Activisionu nakonec doputoval. Jen o něco složitější cestou.

reklama

reklama

spot_img

Články

Northgard uzavírá ságu finální edicí zdarma pro všechny hráče

Strategie Northgard se po letech rozvoje dočká poslední velké kapitoly. Studio Shiro Games oznámilo vydání Definitive Edition, která vyjde 4. prosince a bude zdarma pro všechny současné majitele hry. Vývojáři tím uzavírají jednu z nejúspěšnějších moderních strategií inspirovaných severskou mytologií.

Halo Infinite končí. Poslední aktualizace dorazí tento měsíc

Po čtyřech letech se Microsoft a studio Halo rozloučí se hrou Halo Infinite. Vývojáři oznámili, že chystaná aktualizace s názvem Operation: Infinite bude poslední velkou změnou, kterou hra dostane. Informaci potvrdili během streamu i na oficiálním webu série.

Grand Theft Auto VI odloženo na listopad 2026. Rockstar chce prý dokonalost

Grand Theft Auto VI se znovu odkládá. Místo původně plánovaného vydání 26. května 2026 dorazí až 19. listopadu 2026. Hra prvně vyjde pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Rockstar tvrdí, že potřebuje více času, aby dodal titul s kvalitou, jakou od něj hráči očekávají.

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

Arc Raiders odmění hráče za výpadky serverů

Studio Embark rozdává herní měnu hráčům, kteří o víkendu narazili na problémy se servery. Každý, kdo se 2. listopadu přihlásil do multiplayerové akce Arc Raiders, dostane 500 Raider Tokens. Vývojáři přiznali, že „servery měly v neděli menší zádrhel“ a omlouvají se za potíže.

Hyrule Warriors: Age of Imprisonment sbírá chválu i výtky před vydáním na Switch 2

Spin-off ze světa Zeldy dorazí 6. listopadu na Switch 2 a první recenze ukazují jasný obraz. Kritici zdůrazňují kanonický příběh o Zapečetěné válce a propojení s dějem Tears of the Kingdom. Dodávají, že jde o zážitek šitý na míru fanouškům Hyrule i žánru musou.

ARC Raiders automaticky vrací loot ztracený kvůli cheaterům

Cheateři jsou metlou každé multiplayerové hry a zkazí zábavu dřív, než se nadějete. V případě extrakčních stříleček, jako je ARC Raiders, to ale bolí ještě víc. Tady totiž nejde jen o porážku v zápase – ztrácíte vybavení, které jste si poctivě vydřeli. A právě to se Embark Studios rozhodlo změnit.

Fortnite vítá Simpsonovi. Hráči se vydají do Springfieldu

Epic Games spustili jednu z největších spoluprací v historii Fortnite. Seriál The Simpsons se proměnil v plnohodnotnou sezonní akci, která mění celý ostrov na Springfield – včetně jaderné elektrárny, Kwik-E-Martu i obýváku rodiny Simpsonových.

Mortal Kombat: Legacy Kollection vychází jako velká pocta sérii

Digital Eclipse vydalo kompilaci raných Mortal Kombat her s interaktivním dokumentem. Balík cílí na fanoušky historie série i na hráče, kteří si chtějí zahrát přesně to, co viděli na herních automatech a starých konzolích.

Všichni společníci v The Outer Worlds 2 a jak je naverbovat

Pokračování sci-fi RPG The Outer Worlds 2 nabídne šest nových společníků. Každý má vlastní schopnosti, dialogy a drobné zlozvyky, které oživují průzkum vesmíru. Dva se přidají hned v úvodu hry, ostatní je nutné najít a přesvědčit.

reklama

Novinky

Red Dead Redemption se vrací ve 4K: remaster dorazí už v prosinci

Po měsících spekulací je jasno. Rockstar Games oficiálně potvrdil, že první Red Dead Redemption dostává moderní kabát. Legendární western se vrátí 2. prosince a míří prakticky všude – na PlayStation 5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch 2, iOS, Android a dokonce i do nabídky Netflix Games.

Přes dvě stě vývojářů RockStaru žádá návrat propuštěných kolegů

Na konci října propustilo studio Rockstar Games přes třicet zaměstnanců v Británii a Kanadě. Firma tvrdila, že šlo o „hrubé porušení povinností“. Propuštění vývojáři ale tvrdí, že šlo o pomstu za jejich snahu založit odbory. Spor se rychle vyostřuje a míří k soudu.

Valve představilo Steam Machine, kompaktní herní PC do obýváku

Když Valve před lety zkusilo prorazit s původní Steam Machine, skončilo to slepou uličkou. Partnerští výrobci, roztříštěné konfigurace a nedotažené SteamOS tehdy pohřbily jinak zajímavou myšlenku. Jenže čas se změnil. Steam Deck ukázal, že SteamOS už není experiment, ale použitelný systém. A právě na jeho úspěchu stojí nová Steam Machine. Krabička do obýváku, která si klade jasný cíl. Přinést PC hraní k televizi stejně jednoduše jako konzole.

reklama

spot_img

reklama

reklama