-1.4 C
Czech
Pátek, 28 listopadu, 2025

Little Nightmares 3 přináší kooperaci, ale málo nových nápadů

reklama

Třetí Little Nightmares dorazí 10. října. Hra přivádí dvojici nových hrdinů Low a Alone a staví na on-line spolupráci. Vizuál i zvuk míří vysoko. Strach a překvapení už tolik ne.

Dvojice hlavních postav se pohybuje stejně, ale každá má vlastní zbraň i způsob, jak řešit překážky. Low používá luk, kterým spouští přepínače nebo trhá lana, zatímco Alone spoléhá na masivní klíč, schopný prorazit zdi či pohnout těžkými pákami. Herní mechaniky jsou ale pevně svázané se scénou. Většinu úkolů zvládnete jen jediným způsobem a prostor pro vlastní řešení téměř neexistuje.

Co-op přidává vrstvu, ale omezuje atmosféru

Kooperace funguje jen on-line, možnost sdílené hry na gauči chybí. Hráči se musejí domluvit už na začátku, protože mezi sólo a kooperací nelze přepínat. Kdo se vydá sám, spoléhá na počítačem řízeného společníka. Ten většinou pomáhá, ale občas zabloudí nebo se zasekne. Tempo hry se zpomalí a napětí mizí. Místo strachu pak přichází jen čekání, až druhá postava konečně dorazí na scénu.

Kampaň má svižné tempo a drží se jednoduché struktury. Čtyři kapitoly – Necropolis, Candy Factory, Carnavale a Institute – se střídají bez hluchých míst, ale také bez velkých překvapení. Další dvě části dorazí později jako placené rozšíření. Světy mezi sebou propojují zrcadla, která slouží jako portály. Příběh zůstává minimalistický, téměř beze slov. Chemie mezi Low a Alone působí přirozeně, ale samotná zápletka příliš nevyvažuje chybějící napětí.

Silná stylizace, slabší „noční palivo“

Carnavale je nejvýraznější část celé hry. Mžikající světýlka, potáciví hosté a groteskní loutky připomínající pouťové vyvolávače vytvářejí znepokojivou podívanou. Krátké souboje dvou hrdinů zde konečně zapadnou: jeden sestřelí hlavy, druhý je dorazí. Zbytek hry už ale sklouzává do opakování. Neustálé tahání beden, páčení prken a úniky s okamžitou smrtí se brzy promění ve známou rutinu. Po několika scénách přichází pocit, že jste to všechno už hráli.

Audiovizuál si drží vysokou úroveň. Temné uličky praskají, sténají a ozývají se vzdáleným pláčem. Prostředí působí plasticky, s výraznou hloubkou prostoru. Právě ta ale přináší starý problém série – skoky v ose Z často matou a vedou k pádům, které nejsou hráčovou vinou. Hra přitom vyžaduje přesnost, hlavně v útěkových pasážích. Jediný chybný krok znamená rychlý konec a návrat na poslední kontrolní bod.

Nové nástroje mění tempo jen krátce. Deštník v prvních kapitolách umožní plachtění a měkké dopady. V polovině ho však nahradí baterka. Ta přidá světlo, ale málokdy nové napětí. Vzpomínky na mrazivé zastavování příšer kuželem světla z minulého dílu se tu nevracejí v plné síle.

Celkový dojem je smíšený. Kooperace dává smysl a technicky zapadá. Zároveň dělá svět bezpečnější a předvídatelnější. Hra připomíná pečlivě poskládané „best of“ bez zásadního kroku vpřed. Atmosféra a umělecký dojem potěší. Monstra a hádanky už tolik nepřekvapí.

Fanoušci dostanou stylový návrat do Nowhere a pohodlný on-line zážitek ve dvou. Kdo čekal novou noční můru, narazí spíš na známý sen. Pravý test přijde s plánovaným rozšířením. Teprve pak se ukáže, zda třetí díl najde chybějící jiskru.

reklama

reklama

spot_img

Články

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

První únik z natáčení The Legend of Zelda potvrzuje obsazení hlavních rolí

Konečně se něco děje kolem dlouho očekávaného filmu podle legendární série The Legend of Zelda. Po letech spekulací a mlčení se na internetu objevily první záběry z natáčení, které potvrzují, že Wes Ball, známý díky trilogii Maze Runner, skutečně rozjel produkci. A i když je všechno zatím zahalené tajemstvím, několik sekund uniklého videa stačilo k tomu, aby fanoušci začali šílet.

Black Ops 7 startuje pomaleji než loňský díl

Call of Duty má za sebou další premiéru, ale tentokrát bez obvyklého rozruchu. Black Ops 7 přilákal na Steamu výrazně méně hráčů než předchozí ročník, a to i přesto, že jde stále o jednu z největších značek mezi multiplayerovými střílečkami.

Red Dead Redemption se vrací ve 4K: remaster dorazí už v prosinci

Po měsících spekulací je jasno. Rockstar Games oficiálně potvrdil, že první Red Dead Redemption dostává moderní kabát. Legendární western se vrátí 2. prosince a míří prakticky všude – na PlayStation 5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch 2, iOS, Android a dokonce i do nabídky Netflix Games.

Kotick popsal, jak Activision málem koupil Minecraft

Bobby Kotick se vrátil k příběhu, který herní svět dlouho fascinoval. Během rozhovoru v podcastu Ariho Emanuela potvrdil, že Activision byl kdysi skutečně blízko nákupu Minecraftu i studia Mojang. Jednání ale nakonec zkrachovala a práva na legendární sandbox nakonec získal Microsoft.

Přes dvě stě vývojářů RockStaru žádá návrat propuštěných kolegů

Na konci října propustilo studio Rockstar Games přes třicet zaměstnanců v Británii a Kanadě. Firma tvrdila, že šlo o „hrubé porušení povinností“. Propuštění vývojáři ale tvrdí, že šlo o pomstu za jejich snahu založit odbory. Spor se rychle vyostřuje a míří k soudu.

reklama

Novinky

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

reklama

spot_img

reklama

reklama