6.1 C
Czech
Sobota, 8 listopadu, 2025

Little Nightmares 3 přináší kooperaci, ale málo nových nápadů

reklama

Třetí Little Nightmares dorazí 10. října. Hra přivádí dvojici nových hrdinů Low a Alone a staví na on-line spolupráci. Vizuál i zvuk míří vysoko. Strach a překvapení už tolik ne.

Dvojice hlavních postav se pohybuje stejně, ale každá má vlastní zbraň i způsob, jak řešit překážky. Low používá luk, kterým spouští přepínače nebo trhá lana, zatímco Alone spoléhá na masivní klíč, schopný prorazit zdi či pohnout těžkými pákami. Herní mechaniky jsou ale pevně svázané se scénou. Většinu úkolů zvládnete jen jediným způsobem a prostor pro vlastní řešení téměř neexistuje.

Co-op přidává vrstvu, ale omezuje atmosféru

Kooperace funguje jen on-line, možnost sdílené hry na gauči chybí. Hráči se musejí domluvit už na začátku, protože mezi sólo a kooperací nelze přepínat. Kdo se vydá sám, spoléhá na počítačem řízeného společníka. Ten většinou pomáhá, ale občas zabloudí nebo se zasekne. Tempo hry se zpomalí a napětí mizí. Místo strachu pak přichází jen čekání, až druhá postava konečně dorazí na scénu.

Kampaň má svižné tempo a drží se jednoduché struktury. Čtyři kapitoly – Necropolis, Candy Factory, Carnavale a Institute – se střídají bez hluchých míst, ale také bez velkých překvapení. Další dvě části dorazí později jako placené rozšíření. Světy mezi sebou propojují zrcadla, která slouží jako portály. Příběh zůstává minimalistický, téměř beze slov. Chemie mezi Low a Alone působí přirozeně, ale samotná zápletka příliš nevyvažuje chybějící napětí.

Silná stylizace, slabší „noční palivo“

Carnavale je nejvýraznější část celé hry. Mžikající světýlka, potáciví hosté a groteskní loutky připomínající pouťové vyvolávače vytvářejí znepokojivou podívanou. Krátké souboje dvou hrdinů zde konečně zapadnou: jeden sestřelí hlavy, druhý je dorazí. Zbytek hry už ale sklouzává do opakování. Neustálé tahání beden, páčení prken a úniky s okamžitou smrtí se brzy promění ve známou rutinu. Po několika scénách přichází pocit, že jste to všechno už hráli.

Audiovizuál si drží vysokou úroveň. Temné uličky praskají, sténají a ozývají se vzdáleným pláčem. Prostředí působí plasticky, s výraznou hloubkou prostoru. Právě ta ale přináší starý problém série – skoky v ose Z často matou a vedou k pádům, které nejsou hráčovou vinou. Hra přitom vyžaduje přesnost, hlavně v útěkových pasážích. Jediný chybný krok znamená rychlý konec a návrat na poslední kontrolní bod.

Nové nástroje mění tempo jen krátce. Deštník v prvních kapitolách umožní plachtění a měkké dopady. V polovině ho však nahradí baterka. Ta přidá světlo, ale málokdy nové napětí. Vzpomínky na mrazivé zastavování příšer kuželem světla z minulého dílu se tu nevracejí v plné síle.

Celkový dojem je smíšený. Kooperace dává smysl a technicky zapadá. Zároveň dělá svět bezpečnější a předvídatelnější. Hra připomíná pečlivě poskládané „best of“ bez zásadního kroku vpřed. Atmosféra a umělecký dojem potěší. Monstra a hádanky už tolik nepřekvapí.

Fanoušci dostanou stylový návrat do Nowhere a pohodlný on-line zážitek ve dvou. Kdo čekal novou noční můru, narazí spíš na známý sen. Pravý test přijde s plánovaným rozšířením. Teprve pak se ukáže, zda třetí díl najde chybějící jiskru.

reklama

reklama

spot_img

Články

Fortnite vítá Simpsonovi. Hráči se vydají do Springfieldu

Epic Games spustili jednu z největších spoluprací v historii Fortnite. Seriál The Simpsons se proměnil v plnohodnotnou sezonní akci, která mění celý ostrov na Springfield – včetně jaderné elektrárny, Kwik-E-Martu i obýváku rodiny Simpsonových.

Mortal Kombat: Legacy Kollection vychází jako velká pocta sérii

Digital Eclipse vydalo kompilaci raných Mortal Kombat her s interaktivním dokumentem. Balík cílí na fanoušky historie série i na hráče, kteří si chtějí zahrát přesně to, co viděli na herních automatech a starých konzolích.

Všichni společníci v The Outer Worlds 2 a jak je naverbovat

Pokračování sci-fi RPG The Outer Worlds 2 nabídne šest nových společníků. Každý má vlastní schopnosti, dialogy a drobné zlozvyky, které oživují průzkum vesmíru. Dva se přidají hned v úvodu hry, ostatní je nutné najít a přesvědčit.

Fortnite chystá velkolepou spolupráci se Simpsonovými

Spekulace o spojení Fortnite a Simpsonových se potvrdily. Herní událost startuje 1. listopadu v 17 hodin středoevropského času a má být jednou z největších kolaborací v historii hry. V novém videu se objevili mimozemšťané Kang a Kodos, kteří ohlašují invazi do světa Fortnite.

Hráči se bouří proti halloweenskému eventu v Borderlands 4. „Radši nic než tohle“

Borderlands 4 spustil halloweenský „Horrors of Kairos“. Místo velké slavnosti ale hráči našli jen lehce upravené souboje se světovými bossy, dvě zbraně a pár skinů. Kritika se valí ze sociálních sítí i YouTube. Současně dorazil patch se slušnými úpravami, který však přinesl i bolestivý zásah do populárního „crit knife“.

Todd Howard uklidňuje fanoušky: nové Fallout projekty jsou na cestě

Todd Howard potvrdil, že série Fallout rozhodně nekončí. Během oslav Fallout Day sice Bethesda nepřinesla žádné šokující odhalení typu Fallout 3 Remaster nebo Fallout 5, ale fanoušci přesto dostali jasný signál: nové hry se vyvíjejí.

PowerWash Simulator 2 je uklidňující návrat s chytrými drobnostmi navíc

Druhý díl PowerWash Simulatoru navazuje přesně tam, kde první skončil. Nehraje si na velké změny, ale na jistotu. Pořád stojíte s hadicí v ruce a sledujete, jak vrstvy špíny mizí a pod proudem vody se znovu objevují barvy a detaily. Je to jednoduché, uklidňující a pořád stejně návykové.

Remedy v krizi: Tero Virtala po devíti letech končí jako CEO

Finské studio Remedy Entertainment, známé díky titulům jako Alan Wake 2 nebo Control, oznámilo okamžitý odchod svého dlouholetého ředitele Tera Virtaly. Po devíti letech u kormidla ho střídá spoluzakladatel společnosti Markus Mäki, který přebírá funkci prozatímního CEO. Změna přichází v době, kdy studio čelí ekonomickým potížím a slabým prodejům svého nejnovějšího projektu FBC: Firebreak.

Ninja Gaiden 4: comeback, který stojí za to

Ninja Gaiden 4 je přesně ten typ akční hry, kvůli které vás rychlé, technické řeže tolik baví. Krátké levely střídají brutální arény, krev stříká proudem a každý zásah má váhu i eleganci. Příběh? Zápletka o temném drakovi a věčně mrzutém Yakumovi slouží hlavně jako záminka pro další souboje. Naštěstí to nejdůležitější, boj, je priorita.

Sedm let po vydání. Red Dead Redemption 2 nezestárlo ani o den

Sedm let po vydání zůstává Red Dead Redemption 2 nejpůsobivější hrou, jakou kdy studio Rockstar vytvořilo. Ne kvůli technice nebo grafice, ale kvůli tomu, jak přesně a sžíravě dokázala rozebrat mýtus Amerického snu a všechny, kteří mu podlehnou.

reklama

Novinky

Grand Theft Auto VI odloženo na listopad 2026. Rockstar chce prý dokonalost

Grand Theft Auto VI se znovu odkládá. Místo původně plánovaného vydání 26. května 2026 dorazí až 19. listopadu 2026. Hra prvně vyjde pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Rockstar tvrdí, že potřebuje více času, aby dodal titul s kvalitou, jakou od něj hráči očekávají.

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

Arc Raiders odmění hráče za výpadky serverů

Studio Embark rozdává herní měnu hráčům, kteří o víkendu narazili na problémy se servery. Každý, kdo se 2. listopadu přihlásil do multiplayerové akce Arc Raiders, dostane 500 Raider Tokens. Vývojáři přiznali, že „servery měly v neděli menší zádrhel“ a omlouvají se za potíže.

reklama

spot_img

reklama

reklama