7.9 C
Czech
Sobota, 8 listopadu, 2025

Zrušený Assassin’s Creed měl ukázat temnou éru po občanské válce v USA

reklama

Ubisoft podle několika důvěryhodných zdrojů v roce 2024 zrušil projekt, který mohl zásadně rozšířit hranice série Assassin’s Creed. Hra se měla odehrávat v letech po americké občanské válce a představit období známé jako rekonstrukce – čas společenských změn, napětí a snahy o přestavbu národa po zrušení otroctví.

Hlavním hrdinou měl být bývalý otrok, který po získání svobody najde nový cíl v řádu asasínů. Západ měl opustit a vrátit se zpět na americký jih, kde by čelil nenávisti, násilí a rodícímu se Ku Klux Klanu. Pro sérii, která si dlouhodobě pohrává s historickými konflikty, by šlo o zcela nové téma. Jenže projekt skončil dřív, než dostal šanci vyrůst z konceptu do plnohodnotné hry.

Politika, obavy a špatné načasování

Reportér Stephen Totilo z webu Game File uvedl, že Ubisoft Quebec měl projekt schválený ve fázi konceptu. Tvůrci prý připravovali příběhový rámec, základní mechaniky i vizuální směr, ale vývoj se nikdy nerozjel naplno. Zdroje z firmy uvedly, že vedení hru zastavilo kvůli obavám z reakce veřejnosti a politického napětí v USA.

Rozhodnutí přišlo krátce před pokusem o atentát na bývalého prezidenta Donalda Trumpa v červenci 2024. I když se událost s projektem přímo nepojila, atmosféra ve společnosti byla podle insiderů tak výbušná, že Ubisoft označil námět za „příliš politický v příliš nestabilní zemi“.

Dvojí tlak: Yasuke a společenské klima

Dalším faktorem byl odpor části hráčské komunity vůči postavě černošského samuraje Yasukeho z Assassin’s Creed Shadows. Zdroje tvrdí, že negativní reakce zneklidnila vedení natolik, že se rozhodlo podobně citlivému tématu vyhnout. Přestože vývojáři z Quebecu údajně cítili, že by hra mohla mít silný společenský dopad, obavy z kontroverze převážily.

Ubisoft se dlouhodobě prezentuje jako studio, které nechce „dělat politické hry“. Generální ředitel Yves Guillemot to v roce 2024 zopakoval s tím, že cílem společnosti je „vyrábět hry, které si užijí všichni hráči“. Tento přístup však bývá terčem kritiky, protože série jako Far Cry nebo Watch Dogs se často dotýkají sociálních a ideologických témat, i když to vedení odmítá přiznat.

Ztracená šance pro sérii

Hra zasazená do období rekonstrukce mohla představovat nejen svěží historické kulisy, ale i hlubší pohled na konflikt mezi svobodou a útlakem, který stojí v jádru celé značky Assassin’s Creed. Potenciál propojit osobní příběh s historickou skutečností byl obrovský. Místo toho však Ubisoft volí jistotu a drží se méně kontroverzních období.

Podle některých vývojářů zrušení projektu vyvolalo zklamání i pocit, že studio promarnilo šanci posunout sérii novým směrem. Zda se někdy k podobnému tématu vrátí, je ve hvězdách. Ale po této zkušenosti se zdá, že Ubisoft dává přednost bezpečí před odvahou.

reklama

reklama

spot_img

Články

Fortnite vítá Simpsonovi. Hráči se vydají do Springfieldu

Epic Games spustili jednu z největších spoluprací v historii Fortnite. Seriál The Simpsons se proměnil v plnohodnotnou sezonní akci, která mění celý ostrov na Springfield – včetně jaderné elektrárny, Kwik-E-Martu i obýváku rodiny Simpsonových.

Mortal Kombat: Legacy Kollection vychází jako velká pocta sérii

Digital Eclipse vydalo kompilaci raných Mortal Kombat her s interaktivním dokumentem. Balík cílí na fanoušky historie série i na hráče, kteří si chtějí zahrát přesně to, co viděli na herních automatech a starých konzolích.

Všichni společníci v The Outer Worlds 2 a jak je naverbovat

Pokračování sci-fi RPG The Outer Worlds 2 nabídne šest nových společníků. Každý má vlastní schopnosti, dialogy a drobné zlozvyky, které oživují průzkum vesmíru. Dva se přidají hned v úvodu hry, ostatní je nutné najít a přesvědčit.

Fortnite chystá velkolepou spolupráci se Simpsonovými

Spekulace o spojení Fortnite a Simpsonových se potvrdily. Herní událost startuje 1. listopadu v 17 hodin středoevropského času a má být jednou z největších kolaborací v historii hry. V novém videu se objevili mimozemšťané Kang a Kodos, kteří ohlašují invazi do světa Fortnite.

Hráči se bouří proti halloweenskému eventu v Borderlands 4. „Radši nic než tohle“

Borderlands 4 spustil halloweenský „Horrors of Kairos“. Místo velké slavnosti ale hráči našli jen lehce upravené souboje se světovými bossy, dvě zbraně a pár skinů. Kritika se valí ze sociálních sítí i YouTube. Současně dorazil patch se slušnými úpravami, který však přinesl i bolestivý zásah do populárního „crit knife“.

Todd Howard uklidňuje fanoušky: nové Fallout projekty jsou na cestě

Todd Howard potvrdil, že série Fallout rozhodně nekončí. Během oslav Fallout Day sice Bethesda nepřinesla žádné šokující odhalení typu Fallout 3 Remaster nebo Fallout 5, ale fanoušci přesto dostali jasný signál: nové hry se vyvíjejí.

PowerWash Simulator 2 je uklidňující návrat s chytrými drobnostmi navíc

Druhý díl PowerWash Simulatoru navazuje přesně tam, kde první skončil. Nehraje si na velké změny, ale na jistotu. Pořád stojíte s hadicí v ruce a sledujete, jak vrstvy špíny mizí a pod proudem vody se znovu objevují barvy a detaily. Je to jednoduché, uklidňující a pořád stejně návykové.

Remedy v krizi: Tero Virtala po devíti letech končí jako CEO

Finské studio Remedy Entertainment, známé díky titulům jako Alan Wake 2 nebo Control, oznámilo okamžitý odchod svého dlouholetého ředitele Tera Virtaly. Po devíti letech u kormidla ho střídá spoluzakladatel společnosti Markus Mäki, který přebírá funkci prozatímního CEO. Změna přichází v době, kdy studio čelí ekonomickým potížím a slabým prodejům svého nejnovějšího projektu FBC: Firebreak.

Ninja Gaiden 4: comeback, který stojí za to

Ninja Gaiden 4 je přesně ten typ akční hry, kvůli které vás rychlé, technické řeže tolik baví. Krátké levely střídají brutální arény, krev stříká proudem a každý zásah má váhu i eleganci. Příběh? Zápletka o temném drakovi a věčně mrzutém Yakumovi slouží hlavně jako záminka pro další souboje. Naštěstí to nejdůležitější, boj, je priorita.

Sedm let po vydání. Red Dead Redemption 2 nezestárlo ani o den

Sedm let po vydání zůstává Red Dead Redemption 2 nejpůsobivější hrou, jakou kdy studio Rockstar vytvořilo. Ne kvůli technice nebo grafice, ale kvůli tomu, jak přesně a sžíravě dokázala rozebrat mýtus Amerického snu a všechny, kteří mu podlehnou.

reklama

Novinky

Grand Theft Auto VI odloženo na listopad 2026. Rockstar chce prý dokonalost

Grand Theft Auto VI se znovu odkládá. Místo původně plánovaného vydání 26. května 2026 dorazí až 19. listopadu 2026. Hra prvně vyjde pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Rockstar tvrdí, že potřebuje více času, aby dodal titul s kvalitou, jakou od něj hráči očekávají.

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

Arc Raiders odmění hráče za výpadky serverů

Studio Embark rozdává herní měnu hráčům, kteří o víkendu narazili na problémy se servery. Každý, kdo se 2. listopadu přihlásil do multiplayerové akce Arc Raiders, dostane 500 Raider Tokens. Vývojáři přiznali, že „servery měly v neděli menší zádrhel“ a omlouvají se za potíže.

reklama

spot_img

reklama

reklama