9.3 C
Czech
Středa, 15 října, 2025

Skyblivion, fanouškovský Oblivion remake v Skyrim enginu, se blíží do finiše

reklama

Když se začtete do historie modderské scény kolem série The Elder Scrolls, brzy zjistíte, že většina ambiciózních projektů – jako pokusy předělat starší díly do novějších enginů – často zůstane jen ve fázi slibných teaserů či nápadů na fórech. Skyblivion ale patří mezi ty výjimky, které kráčí neúnavně kupředu a míří k překvapivě reálnému cíli: kompletně přenést The Elder Scrolls IV: Oblivion do enginu Skyrimu. Tým fanouškovských vývojářů na tom maká od roku 2012 a podle nedávného streamu stále věří, že by finální verze mohla vyjít již letos.

Skyblivion už má za sebou přes deset let vývoje, což na fanouškovský projekt není vůbec málo. Představte si více než padesátku lidí, kteří ve svém volném čase modelují, texturují, programují, testují a pilují každý detail, aby přenesli kouzlo původního Oblivionu do modernější podoby. Nejde jen o „překopírování“ starých dat do nového enginu; tým se snaží přidat nové mechaniky, vylepšit vizuální stránku a zároveň zůstat věrný původní atmosféře i příběhu.

Během nedávného vývojářského streamu, který vedl projektový šéf vystupující pod přezdívkou Rebelzize, se ukázalo, že řada klíčových lokací – včetně měst, jako je Cheydinhal – je hotová nebo téměř hotová. Hlavní prioritu teď mají bugfixy, optimalizace a vyvážení hry, aby vše šlapalo na jedničku. Připravuje se také finální úprava nepřátel a dolaďují se questy, včetně ikonických linií pro Fighters Guild.

Vylepšené mechanismy i originální prvky

Jednou z nejlákavějších novinek je úprava systému levelování, která připomíná spíše styl z Fallout her. Nepřátelské škálování by mělo hráčům nabídnout plynulejší zážitek. Vedle toho moddeři zdůrazňují, že se věnují důkladnému přepracování boss fightů, takže souboje s důležitými postavami jako Mannimarco už nebudou jen rutinními boji, ale nabídnou správnou dávku epických momentů.

Dokonce i známé questy dostávají svěží nádech. V rámci streamu tvůrci ukázali novou verzi oblíbeného úkolu A Brush With Death, při němž se hráč vydává do malby, aby zachránil ztraceného umělce. V enginu Skyrimu tahle lokace doslova září – malovaný svět je plný sytých barev a působí daleko přesvědčivěji než v původním Oblivionu.

A co oficiální remake?

Zatímco moddeři ladí poslední detaily, po internetu kolují zvěsti o možném oficiálním remaku nebo remasteru Oblivionu přímo od Bethesdy. Spekulace přiživily i soudní dokumenty, které unikly během právních tahanic kolem akvizice Activision Blizzard. Mnozí se ptají, zda by případná oficiální verze nezastínila celé fanouškovské snažení – a taky zda by Bethesda nezasáhla proti neoficiální modifikaci.

Hlavní tvůrce Skyblivionu ale tyto obavy příliš neřeší. Jeho pohled je jednoduchý: pokud Bethesda skutečně chystá oficiální remake Oblivionu, hráči si pak aspoň budou moct porovnat obě varianty a zjistit, která jim sedne víc.

Samo sebou se nabízí otázka, jestli by Bethesda svůj vlastní projekt – pokud vzniká – chtěla postavit proti nadšené komunitě, která na Skyblivionu pracuje už přes dekádu zdarma. Série The Elder Scrolls se vždy pyšnila otevřeností pro modování a spoustu úspěšných modderů to přivedlo dokonce k profesionální kariéře. Doufejme tedy, že se Bethesda zachová vstřícně a fanouškovské dílo nechá dokončit.

Finanční stránka

Skyblivion tým je postaven čistě na dobrovolnících, jejichž společnou odměnou je hlavně radost z odvedené práce a zápis do modderské historie. Tvůrci opakovaně zdůrazňují, že za mod nechtějí peníze – a dokonce odmítají i přímé dary. Místo toho nabádají, aby případní podporovatelé směřovali svou štědrost na charitativní organizace. Samotný mod bude k dispozici zcela zdarma.

Právě nulová finanční motivace je dalším důvodem, proč se tým tolik nestrachuje z případného oficiálního remaku. Skyblivion vznikal jako odvážný fanouškovský sen a fakt, že je teď víceméně na dohled od cílové pásky, je sám o sobě obrovský úspěch.

Bude to stát za to?

Na takovou otázku samozřejmě odpoví až finální verze. Původní Oblivion z roku 2006 dnes může působit zastarale a pro některé hráče už jeho kouzlo bledne – svět Cyrodiilu byl ale přelomový a nejeden fanoušek touží zakusit to samé dobrodružství s moderní grafikou a mechanikami Skyrimu. Navíc, kdo ví, třeba Skyblivion dokáže ve spoustě ohledů předčit i případný oficiální remaster.

Jedno je jisté už teď: nadšenci pracující na tomhle obřím projektu chtějí přinést nejen přímý remake, ale rovnou „lepší“ verzi Oblivionu. Skyrim už dostal nemálo modů, které z něj dělají téměř cokoliv – ale přepracovat celý starší díl série do té míry, že působí jako plnohodnotná hra, to je odvážný sen. Jakmile Skyblivion skutečně vyjde, bude to jeden z největších fanouškovských počinů v historii. Přirovnat se to dá možná k Fallout: London, což je nedávný remake hry Fallout 4.

reklama

reklama

spot_img

Články

Battlefield 6 se vrací k velkým bitvám a známému chaosu

Nový díl série sází na to, co hráči od Battlefieldu očekávají – rozsáhlé mapy, ohlušující zvuk zbraní a momenty, kdy se pod vámi hroutí celý svět. Multiplayer působí jako návrat k osvědčené formuli a od začátku baví. Kampaň naopak klopýtá a hledá smysl.

Xbox Magnus: obří konzole, která může překonat PlayStation 6

Série úniků v posledních týdnech rozčeřila vody kolem budoucnosti Xboxu. Zdá se, že Microsoft se nechystá jen oprášit své staré plány, ale zcela přepsat definici herní konzole. Kódové označení "Magnus" se objevuje stále častěji a podle všeho jde o projekt, který může Xbox posunout na hranici mezi klasickou konzolí a výkonným herním PC. Otázkou zůstává, kolik bude tahle síla stát.

Zrušený Assassin’s Creed měl ukázat temnou éru po občanské válce v USA

Ubisoft podle několika důvěryhodných zdrojů v roce 2024 zrušil projekt, který mohl zásadně rozšířit hranice série Assassin’s Creed. Hra se měla odehrávat v letech po americké občanské válce a představit období známé jako rekonstrukce – čas společenských změn, napětí a snahy o přestavbu národa po zrušení otroctví.

Fantasy hra Absolum boduje poctivým soubojem i krásou

Absolum sází na čistou akci a časté návraty do boje. Hrajete za čtyři hrdiny v zemi Talamh, kde vládce zakázal kouzla a loví každého, kdo je umí. Cíl je jednoduchý. Prokousat se přes jeho vojáky až k věži a skoncovat s tyranií. Cestou zkoušíte různé cesty i dovednosti a s každým pokusem jste o kus dál.

Little Nightmares 3 přináší kooperaci, ale málo nových nápadů

Třetí Little Nightmares dorazí 10. října. Hra přivádí dvojici nových hrdinů Low a Alone a staví na on-line spolupráci. Vizuál i zvuk míří vysoko. Strach a překvapení už tolik ne.

Clair Obscur: Expedition 33 chystá bezplatný update s novou lokací

Francouzské studio Sandfall Interactive potvrzuje, že jejich tahové RPG Clair Obscur: Expedition 33 překročilo hranici pěti milionů prodaných kopií. A protože úspěch je potřeba oslavit stylově, vývojáři oznámili velkou aktualizaci, která do hry přinese novou lokaci, další bossy a spoustu překvapení. Vše zdarma.

Battlefield 6 překvapuje – fyzická kopie obsahuje kompletní hru bez nutnosti stahování

Battlefield 6 se ještě ani pořádně nedostal na pulty obchodů a už má na kontě něco, co by se dalo nazvat malým vítězstvím pro všechny fanoušky fyzických kopií her. Díky pár šťastlivcům, kteří se ke svým krabičkám dostali o pár dní dřív, víme, že tentokrát se na disku skutečně nachází celý obsah hry. Žádné kódy, žádné povinné stahování desítek gigabajtů – prostě vložíš disk a hraješ.

Call of Duty přivádí zpět Predátora

Do světa Call of Duty se po deseti letech vrací ikonický Predátor. Activision spouští každoroční halloweenskou akci s názvem The Haunting, která začne 9. října a přinese kombinaci nostalgie, hororu a akčního chaosu.

Sonic the Hedgehog 4: Ztracený potenciál návratu modrého ježka

Před patnácti lety se Sega pokusila o návrat ke kořenům své nejznámější série. Sonic the Hedgehog 4 měl být poctou klasickým 2D dílům z devadesátých let, ale výsledek hráče rozdělil. Hra měla energii, barvy i nostalgii, ale také chybující fyziku, opakované nápady a hudbu, která fanoušky spíš rozčilovala než nadchla.

Ninja Gaiden 4 dostane DLC The Two Masters

Když Team Ninja na Tokyo Game Show 2025 odhalil první detaily o nadcházejícím rozšíření The Two Masters pro Ninja Gaiden 4, bylo jasné, že studio nehodlá po vydání hry zpomalit. Hlavní hra s datem vydání 21. října pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series S|X nabídne kolem 15 až 20 hodin kampaně, ale tvůrci už teď plánují další dávku akce.

reklama

Novinky

Microsoft vyvrací fámy o konci Xboxu. Nová konzole má dorazit v roce 2027

Internet zaplavily zprávy, že americké řetězce jako Walmart nebo Target stahují Xbox z prodeje. Microsoft proto musel reagovat a fanoušky uklidnit. Společnost ujistila, že konzole i hry zůstávají běžně dostupné a že její spolupráce s obchodními partnery pokračuje beze změn.

Pokémon Legends: Z-A boduje. Nový systém soubojů láká i kritiky

Týden před vydáním se kolem Pokémon Legends: Z-A šíří optimismus. Recenzenti chválí svižné reálné souboje, návrat do Lumiose City i to, jak plynule hra běží na Switchi 2. Není to revoluce, ale výrazné pročištění série. A hlavně díl, který zase baví hrát.

Black Myth: Wukong dostává masivní update. PS5 hráče ale čeká nepříjemné překvapení

Game Science vydává nový update pro Black Myth: Wukong, který má výrazně zlepšit výkon hry a odstranit několik chyb. Jenže majitelé PlayStation 5 budou muset udělat něco, co by většina hráčů dělala jen nerada – uvolnit téměř sto gigabajtů místa.

reklama

spot_img

reklama

reklama