21.7 C
Czech
Sobota, 7 června, 2025

Skyblivion, fanouškovský Oblivion remake v Skyrim enginu, se blíží do finiše

reklama

Když se začtete do historie modderské scény kolem série The Elder Scrolls, brzy zjistíte, že většina ambiciózních projektů – jako pokusy předělat starší díly do novějších enginů – často zůstane jen ve fázi slibných teaserů či nápadů na fórech. Skyblivion ale patří mezi ty výjimky, které kráčí neúnavně kupředu a míří k překvapivě reálnému cíli: kompletně přenést The Elder Scrolls IV: Oblivion do enginu Skyrimu. Tým fanouškovských vývojářů na tom maká od roku 2012 a podle nedávného streamu stále věří, že by finální verze mohla vyjít již letos.

Skyblivion už má za sebou přes deset let vývoje, což na fanouškovský projekt není vůbec málo. Představte si více než padesátku lidí, kteří ve svém volném čase modelují, texturují, programují, testují a pilují každý detail, aby přenesli kouzlo původního Oblivionu do modernější podoby. Nejde jen o „překopírování“ starých dat do nového enginu; tým se snaží přidat nové mechaniky, vylepšit vizuální stránku a zároveň zůstat věrný původní atmosféře i příběhu.

Během nedávného vývojářského streamu, který vedl projektový šéf vystupující pod přezdívkou Rebelzize, se ukázalo, že řada klíčových lokací – včetně měst, jako je Cheydinhal – je hotová nebo téměř hotová. Hlavní prioritu teď mají bugfixy, optimalizace a vyvážení hry, aby vše šlapalo na jedničku. Připravuje se také finální úprava nepřátel a dolaďují se questy, včetně ikonických linií pro Fighters Guild.

Vylepšené mechanismy i originální prvky

Jednou z nejlákavějších novinek je úprava systému levelování, která připomíná spíše styl z Fallout her. Nepřátelské škálování by mělo hráčům nabídnout plynulejší zážitek. Vedle toho moddeři zdůrazňují, že se věnují důkladnému přepracování boss fightů, takže souboje s důležitými postavami jako Mannimarco už nebudou jen rutinními boji, ale nabídnou správnou dávku epických momentů.

Dokonce i známé questy dostávají svěží nádech. V rámci streamu tvůrci ukázali novou verzi oblíbeného úkolu A Brush With Death, při němž se hráč vydává do malby, aby zachránil ztraceného umělce. V enginu Skyrimu tahle lokace doslova září – malovaný svět je plný sytých barev a působí daleko přesvědčivěji než v původním Oblivionu.

A co oficiální remake?

Zatímco moddeři ladí poslední detaily, po internetu kolují zvěsti o možném oficiálním remaku nebo remasteru Oblivionu přímo od Bethesdy. Spekulace přiživily i soudní dokumenty, které unikly během právních tahanic kolem akvizice Activision Blizzard. Mnozí se ptají, zda by případná oficiální verze nezastínila celé fanouškovské snažení – a taky zda by Bethesda nezasáhla proti neoficiální modifikaci.

Hlavní tvůrce Skyblivionu ale tyto obavy příliš neřeší. Jeho pohled je jednoduchý: pokud Bethesda skutečně chystá oficiální remake Oblivionu, hráči si pak aspoň budou moct porovnat obě varianty a zjistit, která jim sedne víc.

Samo sebou se nabízí otázka, jestli by Bethesda svůj vlastní projekt – pokud vzniká – chtěla postavit proti nadšené komunitě, která na Skyblivionu pracuje už přes dekádu zdarma. Série The Elder Scrolls se vždy pyšnila otevřeností pro modování a spoustu úspěšných modderů to přivedlo dokonce k profesionální kariéře. Doufejme tedy, že se Bethesda zachová vstřícně a fanouškovské dílo nechá dokončit.

Finanční stránka

Skyblivion tým je postaven čistě na dobrovolnících, jejichž společnou odměnou je hlavně radost z odvedené práce a zápis do modderské historie. Tvůrci opakovaně zdůrazňují, že za mod nechtějí peníze – a dokonce odmítají i přímé dary. Místo toho nabádají, aby případní podporovatelé směřovali svou štědrost na charitativní organizace. Samotný mod bude k dispozici zcela zdarma.

Právě nulová finanční motivace je dalším důvodem, proč se tým tolik nestrachuje z případného oficiálního remaku. Skyblivion vznikal jako odvážný fanouškovský sen a fakt, že je teď víceméně na dohled od cílové pásky, je sám o sobě obrovský úspěch.

Bude to stát za to?

Na takovou otázku samozřejmě odpoví až finální verze. Původní Oblivion z roku 2006 dnes může působit zastarale a pro některé hráče už jeho kouzlo bledne – svět Cyrodiilu byl ale přelomový a nejeden fanoušek touží zakusit to samé dobrodružství s moderní grafikou a mechanikami Skyrimu. Navíc, kdo ví, třeba Skyblivion dokáže ve spoustě ohledů předčit i případný oficiální remaster.

Jedno je jisté už teď: nadšenci pracující na tomhle obřím projektu chtějí přinést nejen přímý remake, ale rovnou „lepší“ verzi Oblivionu. Skyrim už dostal nemálo modů, které z něj dělají téměř cokoliv – ale přepracovat celý starší díl série do té míry, že působí jako plnohodnotná hra, to je odvážný sen. Jakmile Skyblivion skutečně vyjde, bude to jeden z největších fanouškovských počinů v historii. Přirovnat se to dá možná k Fallout: London, což je nedávný remake hry Fallout 4.

reklama

reklama

spot_img

Články

Zaklínač 3 dostane po deseti letech revoluční novinku

The Witcher 3: Wild Hunt slaví letos v květnu desetileté výročí a CD Projekt Red si k této příležitosti připravil pořádné překvapení. Hra dostane podporu modů napříč platformami, a to vůbec poprvé i na konzolích – konkrétně na PS5 a Xbox Series X|S. Novinka dorazí ještě letos.

Autoři Astral Ascent oznámili nové akční RPG Fallen Fates

Francouzské indie studio Hibernian Workshop, známé díky povedeným titulům jako Dark Devotion nebo Astral Ascent, představilo svůj další projekt: Fallen Fates. Novinka bude izometrickým akčním RPG zasazeným do ručně kresleného pixel-artového světa, kde nic není tak, jak se zdá. Hra vyjde na PlayStation 5, Nintendo Switch (včetně chystaného Switch 2) a PC skrze Steam a GOG. A ano – opět to podpoří komunita: Kickstarter kampaň odstartuje letos v září.

Cyberpunk 2 vstupuje do předprodukce. CD Projekt odhalil první detaily pokračování

Skoro pět let po vydání Cyberpunku 2077 a změně jeho pověsti CD Projekt Red oficiálně posunul jeho pokračování, zatím známé jako Project Orion, do předprodukce. Vývoj tak naplno odstartoval.

Front Mission 3: Remake dorazí 26. června na Switch

Po úspěšném návratu prvních dvou dílů série přichází na řadu třetí – a podle mnoha fanoušků možná ten nejlepší. Front Mission 3: Remake se oficiálně chystá na Nintendo Switch a dorazí už 26. června. Vývoj má opět na starosti polské studio MegaPixel Studio, pod křídly vydavatele Forever Entertainment. Cena bude 34,99 euro.

FromSoftware vydal launch trailer k Elden Ring Nightreign

Oficiální launch trailer pro Elden Ring Nightreign je venku a přináší detailní pohled na temnou atmosféru, nové nepřátele a proměnlivé prostředí hry. FromSoftware a Bandai Namco tím lákají na svůj nový samostatný spin-off k oceňovanému Elden Ringu, který vychází 30. května 2025 na PC a konzole. Tentokrát hráče čeká survival roguelike akce s důrazem na tříčlennou kooperaci místo tradičního open-world RPG.

Tekken 8 přivolává Armor Kinga. Fanoušci kritizují recyklaci postav

Po chladném přijetí DLC postavy Fahkumrama přichází Bandai Namco s rychlou odpovědí – do Tekken 8 se na podzim 2025 vrací fanoušky milovaný Armor King. Bude třetím bojovníkem v rámci Season 2 Character Passu po Anně Williams a právě Fahkumramovi.

Battlefield 6 zruší omezení zbraní podle tříd, komunita ostře protestuje

Všechno to začalo nadějí. Úniky z připravovaného Battlefieldu 6 zaplavily subreddit série a veteráni si začali po dlouhých letech zklamání znovu dovolovat doufat. Vypadalo to, že DICE konečně vyslyšelo volání po návratu ke kořenům. Výbuchy, destrukce, dynamická bojiště – všechno vypadalo správně "battlefieldovsky".

Diablo 4 Season 9 přidává minidungeony, brutální výzvy a návrat známého bosse

Blizzard odhalil, co všechno nás čeká v Diablo 4 Season 9: Sins of Horadrim. Krátká osmá sezóna končí a od 27. května bude možné novou obsahovou várku otestovat na PTR. Plné vydání sezóny je plánováno na začátek července. A hráči se mají na co těšit – přichází upravené Nightmare Dungeony, nová magie i návrat obávaného Astarotha.

Nečekaný update udělal z Doom: The Dark Ages ještě větší výzvu

Když se Doom: The Dark Ages oficiálně objevil na scéně 15. května 2025, fanoušci série měli jasno: tohle nebude jen další pokračování. Vývojáři ze studia id Software nasadili zcela nový tón – temnější, brutálnější a zároveň pomalejší než kdy dřív. A hráči na to reagovali masivně. Během prvního týdne si nového Dooma zahrálo přes tři miliony lidí, což z něj činí největší launch v historii studia. Tím dokonce překonal i populární Doom Eternal. Ale i přes tento úspěch hráče čekalo jedno nečekané překvapení – hra se náhle stala těžší.

Hellblade II dostane vylepšenou verzi zdarma pro Xbox a PC. Na PS5 dorazí poprvé – se vším všudy

Studio Ninja Theory potvrdilo, že jejich působivé akční dobrodružství Senua’s Saga: Hellblade II míří poprvé na PlayStation 5. Hráči na konzoli od Sony se dočkají během zimy 2025, a to rovnou ve vylepšené verzi s podporou PS5 Pro a funkcí haptické odezvy DualSense ovladače.

reklama

Novinky

Switch 2 je tady. První recenze mluví jasně

Nintendo konečně spustilo prodej dlouho očekávané konzole Switch 2 a první recenze i dojmy na sebe nenechaly dlouho čekat. Jak si vede nástupce úspěšného hybridu z roku 2017? Recenzenti se shodují: jde o konzoli, která vylepšuje téměř vše, co jsme měli na jedničce rádi.

GTA 6: Nový únik informací poodhaluje hratelnost, postavy i obrovské možnosti světa

Rockstar Games si dává na čas, ale fanoušci Grand Theft Auto 6 rozhodně nezahálejí. Zatímco čekáme na třetí oficiální trailer a reálný gameplay, internetem se začínají šířit nové detaily o tom, co všechno nás ve Vice City a jeho okolí čeká. Tentokrát přichází informace z úst uživatele GameRoll, který se již dříve osvědčil. Například když správně prozradil jména hlavních postav ještě před jejich oficiálním odhalením. Tentokrát přináší pořádně nadupaný balíček informací.

Switch 2 oficiálně odstartoval. A má čím zaujmout

Nintendo spustilo prodej konzole Switch 2. Nová generace handheldu sází na výkon, AI a ray tracing. Už v den vydání běží na plné obrátky – od půlnočních front přes první rozborky až po update pro Fortnite.

reklama

spot_img

reklama

reklama