10.1 C
Czech
Středa, 30 dubna, 2025

Skyblivion, fanouškovský Oblivion remake v Skyrim enginu, se blíží do finiše

reklama

reklama

Když se začtete do historie modderské scény kolem série The Elder Scrolls, brzy zjistíte, že většina ambiciózních projektů – jako pokusy předělat starší díly do novějších enginů – často zůstane jen ve fázi slibných teaserů či nápadů na fórech. Skyblivion ale patří mezi ty výjimky, které kráčí neúnavně kupředu a míří k překvapivě reálnému cíli: kompletně přenést The Elder Scrolls IV: Oblivion do enginu Skyrimu. Tým fanouškovských vývojářů na tom maká od roku 2012 a podle nedávného streamu stále věří, že by finální verze mohla vyjít již letos.

Skyblivion už má za sebou přes deset let vývoje, což na fanouškovský projekt není vůbec málo. Představte si více než padesátku lidí, kteří ve svém volném čase modelují, texturují, programují, testují a pilují každý detail, aby přenesli kouzlo původního Oblivionu do modernější podoby. Nejde jen o „překopírování“ starých dat do nového enginu; tým se snaží přidat nové mechaniky, vylepšit vizuální stránku a zároveň zůstat věrný původní atmosféře i příběhu.

Během nedávného vývojářského streamu, který vedl projektový šéf vystupující pod přezdívkou Rebelzize, se ukázalo, že řada klíčových lokací – včetně měst, jako je Cheydinhal – je hotová nebo téměř hotová. Hlavní prioritu teď mají bugfixy, optimalizace a vyvážení hry, aby vše šlapalo na jedničku. Připravuje se také finální úprava nepřátel a dolaďují se questy, včetně ikonických linií pro Fighters Guild.

Vylepšené mechanismy i originální prvky

Jednou z nejlákavějších novinek je úprava systému levelování, která připomíná spíše styl z Fallout her. Nepřátelské škálování by mělo hráčům nabídnout plynulejší zážitek. Vedle toho moddeři zdůrazňují, že se věnují důkladnému přepracování boss fightů, takže souboje s důležitými postavami jako Mannimarco už nebudou jen rutinními boji, ale nabídnou správnou dávku epických momentů.

Dokonce i známé questy dostávají svěží nádech. V rámci streamu tvůrci ukázali novou verzi oblíbeného úkolu A Brush With Death, při němž se hráč vydává do malby, aby zachránil ztraceného umělce. V enginu Skyrimu tahle lokace doslova září – malovaný svět je plný sytých barev a působí daleko přesvědčivěji než v původním Oblivionu.

A co oficiální remake?

Zatímco moddeři ladí poslední detaily, po internetu kolují zvěsti o možném oficiálním remaku nebo remasteru Oblivionu přímo od Bethesdy. Spekulace přiživily i soudní dokumenty, které unikly během právních tahanic kolem akvizice Activision Blizzard. Mnozí se ptají, zda by případná oficiální verze nezastínila celé fanouškovské snažení – a taky zda by Bethesda nezasáhla proti neoficiální modifikaci.

Hlavní tvůrce Skyblivionu ale tyto obavy příliš neřeší. Jeho pohled je jednoduchý: pokud Bethesda skutečně chystá oficiální remake Oblivionu, hráči si pak aspoň budou moct porovnat obě varianty a zjistit, která jim sedne víc.

Samo sebou se nabízí otázka, jestli by Bethesda svůj vlastní projekt – pokud vzniká – chtěla postavit proti nadšené komunitě, která na Skyblivionu pracuje už přes dekádu zdarma. Série The Elder Scrolls se vždy pyšnila otevřeností pro modování a spoustu úspěšných modderů to přivedlo dokonce k profesionální kariéře. Doufejme tedy, že se Bethesda zachová vstřícně a fanouškovské dílo nechá dokončit.

Finanční stránka

Skyblivion tým je postaven čistě na dobrovolnících, jejichž společnou odměnou je hlavně radost z odvedené práce a zápis do modderské historie. Tvůrci opakovaně zdůrazňují, že za mod nechtějí peníze – a dokonce odmítají i přímé dary. Místo toho nabádají, aby případní podporovatelé směřovali svou štědrost na charitativní organizace. Samotný mod bude k dispozici zcela zdarma.

Právě nulová finanční motivace je dalším důvodem, proč se tým tolik nestrachuje z případného oficiálního remaku. Skyblivion vznikal jako odvážný fanouškovský sen a fakt, že je teď víceméně na dohled od cílové pásky, je sám o sobě obrovský úspěch.

Bude to stát za to?

Na takovou otázku samozřejmě odpoví až finální verze. Původní Oblivion z roku 2006 dnes může působit zastarale a pro některé hráče už jeho kouzlo bledne – svět Cyrodiilu byl ale přelomový a nejeden fanoušek touží zakusit to samé dobrodružství s moderní grafikou a mechanikami Skyrimu. Navíc, kdo ví, třeba Skyblivion dokáže ve spoustě ohledů předčit i případný oficiální remaster.

Jedno je jisté už teď: nadšenci pracující na tomhle obřím projektu chtějí přinést nejen přímý remake, ale rovnou „lepší“ verzi Oblivionu. Skyrim už dostal nemálo modů, které z něj dělají téměř cokoliv – ale přepracovat celý starší díl série do té míry, že působí jako plnohodnotná hra, to je odvážný sen. Jakmile Skyblivion skutečně vyjde, bude to jeden z největších fanouškovských počinů v historii. Přirovnat se to dá možná k Fallout: London, což je nedávný remake hry Fallout 4.

reklama

spot_img

Články

Ghost of Yotei vyjde 2. října exkluzivně na PS5

Za pět let od úspěchu Ghost of Tsushima narostla očekávání i chuť na další samurajský epos. Studio Sucker Punch proto sází na Ghost of Yotei, pokračování zasazené o tři století dál na zasněženém severním ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó). Vydání na PlayStation 5 dorazí 2. října 2025 a trailer The Onryō’s List jasně naznačuje, že tentokrát půjde o drsnější, osobnější jízdu.

Digitální Pokémon TCG Pocket se vrací na Alolu. Nový set Celestial Guardians vychází 30. dubna

Mobilní karetní hra Pokémon Trading Card Game Pocket brzy přivítá novou digitální expanzi. Celestial Guardians, jak se set jmenuje, dorazí 30. dubna a podle vývojářů přinese návrat oblíbených postav z her Pokémon Sun a Moon, včetně legendárních Solgalea a Lunaly.

Nadcházející DOOM: The Dark Ages dostal druhý trailer

Když se v roce 2016 Doom zvedl z prahu zatracení a navázal na odkaz kultovního originálu, málokdo čekal, že id Software jednou vymění neonové chodby za rozpadající se hrady. Přesto se to děje: Doom: The Dark Ages dorazí 15. května 2025 (a díky prémiové edici dokonce o dva dny dříve) a podle druhého oficiálního traileru to vypadá na největší skok série od pořízení vertikální osy v Doom Eternal.

Clair Obscur: Expedition 33 je silný příběh o smíření se smrtí i mechanicky brilantní RPG

Francouzské studio Sandfall si na první pohled stanovilo až příliš ambiciózní cíl – vytvořit moderní japonsky laděné RPG, které bude působit zároveň svěže i důvěrně. Clair Obscur: Expedition 33, které vychází 24. dubna 2025, ale ukazuje, že to zvládlo.

Zapomeňte na snadné vítězství. Diablo 4 zvyšuje laťku obtížnosti

Blizzard chce, aby se hráči v osmé sezóně Diabla 4 pořádně zapotili. V rozhovoru pro PC Gamer vedoucí herní designér Colin Finer uvedl, že zpětná vazba od hráčů a výsledky z veřejného testovacího serveru vedly tým k tomu, že nová sezóna nabídne výrazně vyšší obtížnost než ta předchozí.

Covenant: souls-like dark fantasy z pohledu první osoby

Když nezávislé Legion Studios loni na The Game Awards poprvé poodhalilo Covenant, spousta hráčů jen zvedla obočí: další "souls‑like"? Po druhém, výrazně delším traileru z Galaxies Showcase už ale nastupuje úplně jiná nálada. Dvanáctičlenný tým složený z veteránů, kteří brousili zbraně pro série DOOM, Call of Duty, Apex či Destiny, ukazuje hru, která chce zasadit temnou fantasy do ryze střílečkového prvního pohledu a přitom nabídnout hloubku, jakou si běžně spojujeme s nejpropracovanějšími RPG.

Podmořské survival RPG Barotrauma je o víkendu na Steamu zdarma

Když se vám v hororu zatají dech, obvykle to nechcete brát doslova. V Barotrauma – 2D kooperativním simulátoru ponorky, který právě teď slaví víkend zdarma na Steamu – je ale i hraní si s kyslíkem součástí zábavy. Stačí jedna záměna lahví a místo čerstvého vzduchu nasajete do plic svářecí palivo. Zní to jako špatný vtip? Rozhodně. A přesně takhle typicky barotraumatické situace vypadají: směs pekelného napětí, bolestné smrti a černého humoru.

Mario Kart World pravděpodobně nabídne Rainbow Road po splnění Grand Prix

Nintendo v novém Directu ukázalo další novinky z chystané hry Mario Kart World. Fanoušci si ihned všimli náznaků, že ve hře nebude chybět ani ikonická trať Rainbow Road. Firma sice zatím nic oficiálně nepotvrdila, ale vodítka ve videu mluví jasně.

Vydání Dune: Awakening se odkládá o tři týdny. Chystá se ale velký beta víkend

Studio Funcom nedávno potvrdilo mírný odklad očekávané survival MMO Dune: Awakening. Původně jsme se měli dočkat 20. května 2025 na PC, ale nově hra vyjde až 10. června (s třídenním předstihem pro vybrané předobjednávky).

Největší strach? Pád. White Knuckle budí hrůzu každým pohybem

Nová hra White Knuckle od Dark Machine Games, vydaná pod hororovým labelem DreadXP, sází na jeden z nejzákladnějších lidských strachů – pád z výšky. Místo příšer nebo lekaček přichází s hororem čistě mechanickým a psychologickým, který pramení z každého chycení se zrezivělého madla v nekonečném silu.

Novinky

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou "Anniversary", slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img