18.4 C
Czech
Čtvrtek, 10 července, 2025

Připravované League of Legends MMO zůstává klíčovým projektem společnosti Riot Games

reklama

Už je to více než čtyři roky, co v Riot Games začali pracovat na dosud bezejmenném MMO zasazeném do světa League of Legends. Titul byl poprvé oficiálně oznámen v roce 2020 a od té doby prošel mnoha změnami. A to včetně restartu, kdy vývojáři usoudili, že hra působí příliš genericky a chtějí ji pojmout jinak. Vývoj ale pokračuje a podle všeho se jedná o projekt, který v současnosti zabírá vůbec nejvíc času spoluzakladateli Riot Games Marc Merrill, jenž zároveň zastává pozici chief product officer.

V nedávném rozhovoru pro Game File Marc Merrill potvrdil, že právě toto MMO je pro něj v rámci firmy největší prioritou. „Pravděpodobně je to projekt, na kterém trávím nejvíc času,“ konstatoval a dodal, že Riot se rozhodně nevzdává. Potvrzuje tím slova z počátku roku 2024, kdy vývojáři oznámili, že sice musejí celý koncept hry upravit, ale v žádném případě nekončí s vývojem.

MMO žánr je podle Merrilla jedním z nejnáročnějších. Hra musí nabídnout obrovský herní svět, který hráče zaujme a udrží, a to vše musí současně fungovat technicky na špičkové úrovni. Tvůrci se přitom netají ambicí, že League of Legends MMO má být důstojným nástupcem zavedených titulů – rádi by totiž zachytili onen nostalgický pocit, na který vzpomínají starší hráči obřích online světů.

Merrill věří, že Riot Games má předpoklady úspěšně realizovat velký MMO projekt: „Riot je přesně ta firma, která by se do podobného úkolu měla pustit,“ tvrdí. Důvody vidí nejen v silném zázemí týmu, ale hlavně ve světě Runeterry, v němž se odehrává jak samotné League of Legends, tak karty v Legends of Runeterra nebo originální auto battler Teamfight Tactics. Všechna tahle díla se dlouhodobě těší oblibě u hráčů, kteří navíc v anketách dlouhodobě vyjadřují přání prozkoumávat Runeterru ještě hlouběji – a MMO jim k tomu dává ideální příležitost.

Cesta od MOBA ke všemu možnému

Riot Games se v posledních letech pokusili rozšířit své portfolio různými směry. Vedle klasického MOBA titulu League of Legends a mobilních odnoží (Wild Rift) se pustili do karetní hry (Legends of Runeterra), auto battleru (Teamfight Tactics) nebo střílečky Valorant, která se zase inspiruje konkurenčním Counter-Strikem. Úspěchy těchto projektů dokazují, že studio není odkázáno jen na jeden žánr.

Ani to ale nic nemění na tom, že fanoušci dlouhodobě netrpělivě očekávají něco nového právě v podobě MMO. A zatímco se v minulosti objevovaly obavy, zda se na projektu vůbec pracuje, Merrill nyní naznačuje, že navzdory komplikacím žije dál. Dokonce již dříve přiznal, že část problémů při vývoji pramenila z toho, že původně se hra až příliš podobala standardním MMO.

Za základní cíl si Riot Games kladou nejen přinést nový obsah ve známém světě, ale především zachytit ono vyprchávající „kouzlo“ starších MMO. Mnoho hráčů vzpomíná na své začátky v kultovních hrách jako World of Warcraft, Ultima Online nebo EverQuest. Právě pocit zkoumání rozlehlého herního světa s ostatními hráči, objevování nových zákoutí a budování postav je pro Riot Games klíčový. Merrill sám přiznává, že jde o velmi ambiciózní cíl, protože různé MMORPG hry už mnohokrát zklamaly.

Nadějná budoucnost Runeterry?

Přestože se po vydání oficiálních informací v roce 2020 studio na dlouho odmlčelo, poslední vyjádření Merrilla z rozhovorů i krátké zmínky na konferenci DICE v Las Vegas dávají fanouškům naději. Projekt se kvůli své složitosti neustále vyvíjí, ale stále žije a Marcus „Tryndamere“ Merrill je očividně odhodlán ho dotáhnout do zdárného konce. Věří, že se jim podaří vystihnout to, co dělá MMO hrami a co je jejich hlavním lákadlem – tedy sdílené zážitky obrovského společenství lidí v jednom úchvatném online světě.

Na otázku, proč je to stále dobrý nápad, Merrill odpověděl, že fanoušci LoL zkrátka chtějí běhat po světě Runeterry. A pokud je tohle cesta, jak jim dát novou, epickou porci dobrodružství s kamarády, tak se Riot do toho chce pustit.

reklama

reklama

spot_img

Články

All Star Tower Defense X: nejlepší jednotky, perky i kódy

Nová hra All Star Tower Defense X od Roblox měla raketový start. Hráči sbírají jednotky inspirované anime postavami a sestavují týmy, které musí porazit vlny nepřátel. Aby přežili déle, musí hráči brát v úvahu nejen vzácnost, ale také synergii postav, jejich atributy a správný strom dovedností.

Switch 2 si nerozumí s většinou neoficiálních doků

Nintendo u nové generace své konzole přitvrzuje. Switch 2 používá USB-C konektor, ale v praxi se chová zcela nestandardně. Výsledkem je, že drtivá většina třetích stran zatím nedokáže vyrobit funkční dok. Podle výrobců příslušenství za to může nový čip s vlastním šifrováním.

Helldivers 2 bude první PlayStation titul na Xboxu. Dorazí v srpnu

Kooperativní střílečka Helldivers 2 dorazí na konzole Xbox Series X|S už 26. srpna. Půjde o vůbec první hru vydanou pod hlavičkou PlayStation, která se dostane na platformu Microsoftu. Hra nabídne plný crossplay mezi Xboxem, PlayStationem i PC.

Akční střílečka Full Metal Schoolgirl míří na PS5, Switch 2 a PC

Když se spojí vývojáři Yuke’s s vydavatelstvím D3Publisher, většinou to znamená explozi šílené akce. A přesně to slibuje jejich novinka Full Metal Schoolgirl. Brutální, sarkastický akční nářez, který dorazí 23. října 2025 na PlayStation 5, Switch 2 a PC (Steam a Epic Games Store). Tohle ale není další klasická střílečka. Je to kyberpunková výpověď o světě, kde kapitalismus dávno překročil hranice zdravého rozumu. A vy jste jeho největší hrozba: mechanizovaná školní rebelka s kulometem v ruce.

Restrukturalizace u Xboxu: tisíce výpovědí a konec několika her

Microsoft oznámil další vlnu propouštění. Tentokrát se týká přibližně 9 000 lidí, což představuje asi čtyři procenta celkového počtu zaměstnanců. Zasaženy jsou i herní divize Xbox, ZeniMax a King. Změny přicházejí v době, kdy herní byznys Microsoftu vykazuje rekordní výsledky.

Iniciativa Stop Killing Games překonává 820 000 podpisů

Kdo vlastní hru, když ji nelze hrát? Tahle otázka už dlouho visí ve vzduchu, ale v posledních měsících získává konkrétní obrysy díky mohutné kampani Stop Killing Games. Tahle evropská občanská iniciativa, za kterou stojí YouTuber Ross Scott, se aktuálně přehoupla přes hranici 820 000 podpisů a je na nejlepší cestě dosáhnout potřebného milionu. Cíl? Zastavit praxi herních vydavatelů, kteří po ukončení podpory dělají z online titulů digitální prach.

Tony Hawk a další novinky míří do Game Passu

Microsoft odhalil první vlnu her, které v červenci zamíří do předplatného Game Pass. Mezi hlavní lákadla patří remaster Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4, který bude dostupný v Game Passu hned v den vydání. Nechybí ani návraty dvou známých titulů a silná nabídka pro fanoušky japonských RPG.

Griefing v Dune: Awakening? PvE hráči se stávají snadnou kořistí červů

Když se v MMO survival hře Dune: Awakening řekne "griefing", fanoušci už přesně vědí, o čem je řeč. Nový a oblíbený způsob, jak znepříjemnit ostatním hraní, je paralyzování hráčů v PvE zónách pomocí přistání s ornithoptérou, a následné vyvolání písečného červa. Ačkoliv jde o kreativní zneužití herní mechaniky, atmosféru Arrakisu tím tahle komunita posouvá do divokého západu.

Monster Hunter Wilds: Co přináší druhý bezplatný update

Monster Hunter Wilds dostal druhý velký bezplatný update, který míří hlavně na PC hráče. Capcom upravil využití grafické paměti, přidal nové příšery a oznámil, co hráče čeká dál. Hráči na Steamu si stěžovali na výkonnostní problémy, což vedlo ke ztrátě hráčské základny. Teď přichází první větší reakce vývojářů.

Blue Prince nemá jasný konec. A přesně to je jeho smysl

Na první pohled vypadá Blue Prince jako propracovaná logická hra s komplikovanými hádankami. Po desítkách hodin hraní se však ukazuje, že nejde jen o řetězec šifer a zámků. Hra si pohrává s očekáváním hráče, že ho čeká jasný cíl. Místo toho záměrně nechává otázky bez odpovědí.

reklama

Novinky

Steel Hunters končí tři měsíce po startu

Na loňských Game Awards vzbudil Steel Hunters nemalou pozornost. Impozantní trailer sliboval taktický PvPvE zážitek s mechy, který měl spojit týmovou spolupráci a strategický boj s výhodami moderního live-service modelu. Hru vyvíjelo studio Wargaming, známé především díky World of Tanks. V dubnu letošního roku pak Steel Hunters dorazil na Steam v režimu předběžného přístupu.

Ubisoft nyní požaduje zničení i fyzických kopií her po ukončení podpory

Ubisoft opět rozbouřil herní scénu, tentokrát nikoliv novou hrou, ale změnou podmínek používání svých titulů. Nedávno aktualizovaná uživatelská smlouva (EULA) obsahuje pasáže, které vzbudily obrovskou kritiku mezi hráči i odbornou veřejností. Společnost teď po uživatelích formálně vyžaduje, aby po ukončení podpory hry všechny její kopie odinstalovali a zničili. A to nejen digitální, ale i fyzické. V praxi to znamená, že když Ubisoft hru stáhne z prodeje nebo zavře servery, uživatel by měl přestat hru vlastnit úplně.

Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4 přináší skvělou jízdu i rozpačité změny

Fanoušci série Tony Hawk se dočkali. Nový remake s názvem Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4 přináší další porci nostalgie, přepracovanou hratelnost a tři zbrusu nové mapy. Skating je zábavný, plynulý a stále návykový. Ale není to úplně bez chybiček – zejména pokud jste fandou čtvrtého dílu.

reklama

spot_img

reklama

reklama