25.4 C
Czech
Úterý, 15 července, 2025

Assassin’s Creed: Shadows přináší největší proměnu série za poslední roky

reklama

Nejnovější díl série Assassin’s Creed s podtitulem Shadows slibuje, že do zavedeného konceptu přinese více změn než kterýkoli z předchozích titulů. Autoři lákají na výrazně upravenou hratelnost, nový přístup k příběhu a unikátní prostředí, které má nabídnout dosud nevídanou volnost i výzvy. Redakce Eurogameru měla možnost strávit s hrou prvních šest hodin a prvotní dojmy napovídají, že jde skutečně o největší „otřes“ v sérii za poslední roky.

Návrat k základům a přitom úplně jinak

Základní stavební kameny Assassin’s Creed – tedy stealth, parkour a souboje zblízka – zůstávají. Způsob, jakým jsou ve Shadows podávány, se ale viditelně změnil. Vývojáři slibují, že tentokrát se vrátí ke kořenům série, což znamená silnější důraz na nenápadný pohyb, pečlivé plánování útoku a tichou likvidaci cílů.


Zároveň si však troufli experimentovat. Odlišná je například struktura misí, jež více připomínají menší sandboxové úkoly v otevřeném světě, kde záleží na zvoleném přístupu. Místo lineárních cestiček vás hra často postaví před velkou oblast s více alternativními vstupy i cestami útěku.

Dynamický parkour a vylepšené souboje

Parkour byl vždy jednou z největších předností série Assassin’s Creed, ale také jedním z nejnáročnějších prvků na vyladění. Shadows se v tomto ohledu inspiruje hned několika předchozími díly – od původních asasínů až po moderní akrobatické prvky známé z her Valhalla nebo Odyssey. V praxi to znamená plynulejší pohyb, více animací a lepší reakce postavy na okolní prostředí.

Soubojový systém pak autoři citelně zpřehlednili. Potyčky jsou brutálnější, ale zároveň kladou větší důraz na načasování obrany a protiútoků, podobně jako v dílech zaměřených na vikingské či starověké motivy. Zajímavou novinkou je možnost zapojit okolní prvky do boje – v určité situaci můžete shodit na nepřítele zavěšený sud nebo ho vylákat do pasti, již jste si předem připravili.

Nové herní prostředí a interaktivní svět

Vývojáři zatím neodhalili přesné zasazení celého příběhu, nicméně prvních šest hodin naznačuje, že se hráč podívá do několika kulturně a geograficky výrazně odlišných regionů. Lokace jsou větší a pestřejší, s důrazem na vertikální průzkum i hustou městskou zástavbu.

Překvapením je rovněž možnost interakce s neutrálními postavami, které mohou pomoci (nebo uškodit) v plnění úkolu. Někteří obyvatelé měst poskytnou stopy, jiní upozorní stráže, pokud budete příliš nápadní. Vypadá to, že hráčské rozhodnutí ohledně způsobu pohybu a jednání se světem bude mít větší důsledky než dříve.

Vypravěčský důraz a osobní rovina hrdiny

Od prvních okamžiků je cítit, že příběh bude hrát tentokrát ještě důležitější roli. Shadows se opírá o intimnější vyprávění osobních příběhů, kdy v popředí stojí hlavní hrdina (nebo hrdinka) a jeho/její pohnutky k tomu, proč se k bratrstvu vrahů přidává či mu odporuje. Zdá se, že vývojáři chtějí klást větší důraz na morální volby, což může ovlivnit vyznění některých dějových linek.

Kdykoli můžete přejít na obrazovku nabídky a hrát jako Yasuke nebo Naoe. Foto: Ubisoft

Zajímavostí je také jiný přístup k památnému konfliktu asasínů a templářů. Tentokrát prý nebude vše vyloženě černobílé – hra poukazuje na to, že i templáři mohou mít své legitimní důvody a asasíni nejsou vždy vzorem ctností.

Technická stránka a potenciál dalšího vývoje

Graficky hra staví na zkušenostech z předchozích dílů, přesto vývojáři slibují nové efekty a detailnější modely postav i prostředí. Po několika testovaných misích je patrné, že animace a mimika postav působí v porovnání s minulými díly živěji. Vše je ale samozřejmě třeba brát s rezervou, protože do vydání se mohou ještě mnohé věci změnit.

Výhledy jsou velkolepé. Foto: Ubisoft

Co se týče dalších herních mechanismů, na podrobnosti je zatím embargo. Dalo by se ale předpokládat, že Ubisoft bude pokračovat v modelu rozšiřování hry po vydání prostřednictvím DLC a sezonních updatů, tak jak to dělá u svých ostatních velkých titulů.

Zatím nadšené reakce

Po šesti hodinách v Assassin’s Creed: Shadows se zdá, že vývojáři dokázali skloubit dvě protichůdné tendence:

  • Zachování DNA série, která láká na historické kulisy, stealth hratelnost a tajemství odvěkého konfliktu.
  • Oživení a inovace v podobě nových mechanismů, důrazu na rozhodování a viditelně jiného designu misí.

Nadšení z úvodních misí je patrné z reakcí novinářů, kteří měli možnost hru okusit. Samozřejmě nikdo netvrdí, že je vše hotové a bez chyb, ale dosavadní dojem je značně pozitivní.

Zůstává otázkou, zda si Assassin’s Creed: Shadows udrží vysokou laťku i v pozdějších částech hry. Přesto se zdá, že půjde o titul, který se pokusí sérii výrazněji proměnit a přilákat hráče toužící po novém pojetí dobrodružství v historických kulisách. Pokud se autoři dokážou vyhnout tradičním neduhům, jako je přílišná repetitivnost či nedotažené vedlejší mise, máme se na co těšit.

reklama

reklama

spot_img

Články

Ubisoft nyní požaduje zničení i fyzických kopií her po ukončení podpory

Ubisoft opět rozbouřil herní scénu, tentokrát nikoliv novou hrou, ale změnou podmínek používání svých titulů. Nedávno aktualizovaná uživatelská smlouva (EULA) obsahuje pasáže, které vzbudily obrovskou kritiku mezi hráči i odbornou veřejností. Společnost teď po uživatelích formálně vyžaduje, aby po ukončení podpory hry všechny její kopie odinstalovali a zničili. A to nejen digitální, ale i fyzické. V praxi to znamená, že když Ubisoft hru stáhne z prodeje nebo zavře servery, uživatel by měl přestat hru vlastnit úplně.

Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4 přináší skvělou jízdu i rozpačité změny

Fanoušci série Tony Hawk se dočkali. Nový remake s názvem Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4 přináší další porci nostalgie, přepracovanou hratelnost a tři zbrusu nové mapy. Skating je zábavný, plynulý a stále návykový. Ale není to úplně bez chybiček – zejména pokud jste fandou čtvrtého dílu.

Mod Echoes of Oblivion přenáší legendární NPC dialogy do Skyrimu

Když se řekne "Skyrim", většina hráčů si představí majestátní hory, nordské hrdiny a nespočet modů, které tuto hru udržují při životě i více než deset let po vydání. Jeden z nejnovějších modů však vrací fanoušky ještě dál, zpět do doby The Elder Scrolls IV: Oblivion. Mod "Echoes of Oblivion" od autora JobiWanUK je nefalšovaným milostným dopisem tomu, co dělalo Oblivion tak výjimečným. A navíc je úplně zdarma.

Reaper Actual přináší MMOFPS se 200 hráči na jednom bojišti

Herní veteráni z nového studia Distinct Possibility, v čele s John Smedley (bývalý šéf Sony Online Entertainment), představili svůj první titul: Reaper Actual. Tohle není obyčejná multiplayerová střílečka. Reaper Actual je perzistentní online FPS s otevřeným světem a PvPvEvE prvky, který chce nabídnout víc než jen další resetovaný lobby zápas.

All Star Tower Defense X: nejlepší jednotky, perky i kódy

Nová hra All Star Tower Defense X od Roblox měla raketový start. Hráči sbírají jednotky inspirované anime postavami a sestavují týmy, které musí porazit vlny nepřátel. Aby přežili déle, musí hráči brát v úvahu nejen vzácnost, ale také synergii postav, jejich atributy a správný strom dovedností.

Switch 2 si nerozumí s většinou neoficiálních doků

Nintendo u nové generace své konzole přitvrzuje. Switch 2 používá USB-C konektor, ale v praxi se chová zcela nestandardně. Výsledkem je, že drtivá většina třetích stran zatím nedokáže vyrobit funkční dok. Podle výrobců příslušenství za to může nový čip s vlastním šifrováním.

Helldivers 2 bude první PlayStation titul na Xboxu. Dorazí v srpnu

Kooperativní střílečka Helldivers 2 dorazí na konzole Xbox Series X|S už 26. srpna. Půjde o vůbec první hru vydanou pod hlavičkou PlayStation, která se dostane na platformu Microsoftu. Hra nabídne plný crossplay mezi Xboxem, PlayStationem i PC.

Akční střílečka Full Metal Schoolgirl míří na PS5, Switch 2 a PC

Když se spojí vývojáři Yuke’s s vydavatelstvím D3Publisher, většinou to znamená explozi šílené akce. A přesně to slibuje jejich novinka Full Metal Schoolgirl. Brutální, sarkastický akční nářez, který dorazí 23. října 2025 na PlayStation 5, Switch 2 a PC (Steam a Epic Games Store). Tohle ale není další klasická střílečka. Je to kyberpunková výpověď o světě, kde kapitalismus dávno překročil hranice zdravého rozumu. A vy jste jeho největší hrozba: mechanizovaná školní rebelka s kulometem v ruce.

Restrukturalizace u Xboxu: tisíce výpovědí a konec několika her

Microsoft oznámil další vlnu propouštění. Tentokrát se týká přibližně 9 000 lidí, což představuje asi čtyři procenta celkového počtu zaměstnanců. Zasaženy jsou i herní divize Xbox, ZeniMax a King. Změny přicházejí v době, kdy herní byznys Microsoftu vykazuje rekordní výsledky.

Iniciativa Stop Killing Games překonává 820 000 podpisů

Kdo vlastní hru, když ji nelze hrát? Tahle otázka už dlouho visí ve vzduchu, ale v posledních měsících získává konkrétní obrysy díky mohutné kampani Stop Killing Games. Tahle evropská občanská iniciativa, za kterou stojí YouTuber Ross Scott, se aktuálně přehoupla přes hranici 820 000 podpisů a je na nejlepší cestě dosáhnout potřebného milionu. Cíl? Zastavit praxi herních vydavatelů, kteří po ukončení podpory dělají z online titulů digitální prach.

reklama

Novinky

John Wick Hex zmizí z prodeje. Hráči už mají jen pár dní

Jedna z mála oficiálních her podle filmové série John Wick se brzy přestane prodávat. Strategie John Wick Hex, kterou vydalo studio Bithell Games, bude 17. července 2025 stažena ze všech digitálních platforem.

Judas půjde proti trendům, hráč dostane vše najednou

Tvůrce série BioShock Ken Levine se po více než deseti letech vrací s novou hrou. Titul Judas sází na příběh, silnou atmosféru a tradiční singleplayerový zážitek. Podle autora půjde o „staromódní hru“, která se obejde bez online režimu, live service a dalších moderních monetizačních prvků.

Monster Hunter Wilds zatím vládne prodejům her v USA za rok 2025

Circana zveřejnila přehled nejprodávanějších her v USA za období od 5. ledna do 31. května 2025. Žebříček počítá fyzické i digitální prodeje, ale ne od všech vydavatelů – například Nintendo nezahrnuje digitální čísla. Seznam také odráží tržby, nikoli počet prodaných kopií.

reklama

spot_img

reklama

reklama