22.8 C
Czech
Středa, 30 července, 2025

Dying Light slaví 10 let! Techland chystá nové projekty – deskovky, webkomiks i další hry

reklama

Značka Dying Light se za uplynulou dekádu stihla pevně usadit v srdcích milovníků zombie tematiky, a dle vývojářského studia Techland to vypadá, že to nejlepší teprve přijde. Při příležitosti 10. výročí vydání prvního dílu totiž studio oznámilo hned několik nových plánů. Vedle připravované akční hry Dying Light: The Beast, na kterou se můžeme těšit už letos v létě, se mluví i o více neoznámených projektech zahrnujících deskové hry, webkomiks a další merchandise inspirovaný právě Dying Light.

Rok 2015: Zrození kultovního titulu

První Dying Light spatřilo světlo světa 26. ledna 2015 a od té doby si získalo ohromnou fanouškovskou základnu. Svůj úspěch korunovalo prodejními čísly. Do roku 2022 se prodalo přes 20 milionů kopií, což z něj činí jednu z nejúspěšnějších her s tematikou apokalypsy plné zombie. Tvůrci ze studia Techland poté v roce 2022 navázali Dying Light 2: Stay Human, které opět prohloubilo otevřený svět a mechaniky parkouru, tedy aspekty, jež si hráči natolik oblíbili.

Dying Light: The Beast

Pro mnohé byla velkým překvapením už samotná existence Dying Light: The Beast, oznámená jako samostatné dobrodružství s přislíbenou délkou zhruba 18 hodin. Datum vydání připadá na letošní léto, nicméně Techland o hře zatím odhalil jen střípky informací.

Mezi fanoušky kolují zvěsti o nových nepřátelích, herních mechanikách a ponuré krajině Castor Woods. Dosud se zdá, že vývojáři věnují důraz na intenzivní atmosféru a propracovaný příběh.

Mnohem víc než jen videohry

Podle nedávného vyjádření vývojářů se ale značka Dying Light hodlá dostat ještě dál. Studio by chtělo vybudovat komplexní „zombie univerzum“, které překročí rámec videoher. Plánuje tak „více neoznámených projektů“ v podobě deskových her, webkomiksů a dalšího merchandise.

Cíl je jasný: vytvořit z Dying Light největší zombie zážitek, tedy svět, kam se fanoušci budou rádi vracet nejen prostřednictvím monitoru či televize, ale i na herním stole nebo v podobě sběratelských předmětů.

Naším cílem je přiblížit svět Dying Light ještě většímu množství lidí. Od pokračující podpory našich aktuálních her, přes Dying Light: The Beast, až po všechny ostatní plány, nikdy nebyl lepší čas stát se fanouškem Dying Light.“ píší vývojáři.

Prodloužený život pro původní i druhý díl

Techland zároveň zdůrazňuje, že na starší tituly ze série rozhodně nezapomíná. Dying Light 1 se v brzké době dočká nových updatů a návratu dřívějších eventů. Připravuje se také několik vylepšení, mimo jiné lepší vizuální kvalita a remasterovaný soundtrack.


U Dying Light 2: Stay Human se můžeme těšit na další úpravy prologu a trvalé začlenění režimu Tower Raid, který byl dříve zkoušen formou dočasného „„“roguelite“ experimentu. Vývojáři tak chtějí dát hráčům více důvodů vracet se do světa, který v sobě kombinuje parkourovou volnost, akční souboje a příběh o lidské odolnosti v postapokalyptické krajině.

Vhodná doba na (zombie) nákup

Pokud jste zatím s Dying Light sérií nezačali, Techland využívá narozeninového období k tomu, aby nalákal nové i staré příznivce na zvýhodněné ceny. Jak první díl, tak pokračování Dying Light 2 jsou ve slevě na platformách Xbox i PC, přičemž studio láká i na další nabídky v budoucnu.

Pro hráče, kteří milují postapokalyptické světy plné parkouru a nervy drásajícího boje s nakaženými, tak rozhodně není lepší příležitosti „skočit“ do série, než právě teď.

reklama

reklama

spot_img

Články

Battlefield 6 trailer odhalen: výbuchy, vrtulníky a návrat ke klasice

EA konečně odhalilo Battlefield 6 trailer a podle všeho se vrací k tomu, co fanoušci milují: moderní prostředí, intenzivní válku na velkých mapách a absolutní zkázu všeho, co se dá zničit. Trailer sice neukazuje žádné přímé záběry z hraní, ale nabízí hutnou filmovou atmosféru kampaně a první střípky z brutálního konfliktu mezi NATO a soukromou vojenskou organizací Pax Armata.

Wuchang: Fallen Feathers je krásný, svižný a občas krutý

Leenzee Games debutuje s ambiciózním soulslikem zasazeným do temně stylizované Číny za vlády dynastie Ming. Wuchang: Fallen Feathers sází na rychlý boj, ohromující vizuál a systém dovedností, který si nezadá s těmi nejlepším v žánru. I když nedosahuje komplexnosti her od FromSoftware, má dost vlastního charakteru, aby zaujal.

Borderlands 4 ukazuje nového Vault Hunter Rafa v gameplay traileru

Gearbox a 2K oficiálně představili dalšího nového Vault Huntera, který se přidá do řad ikonických hrdinů série Borderlands. Rafa, bývalý voják korporace Tediore, se představuje jako vysoce mobilní a smrtící exo-voják, který je připraven na každou situaci – ať už bojuje zblízka, na střední vzdálenost, nebo z bezpečné dálky. Jeho herní ukázka odhaluje jednu z nejvšestrannějších postav, které série doposud nabídla.

Nový Pokémon Friends je venku a přináší denní hádanky i plyšáky

The Pokémon Company překvapila fanoušky novinkou Pokémon Friends. Nová hra s logickými úkoly je ode dneška ke stažení zdarma na mobilech i konzolích Switch. Hráči v ní rozmotávají klubka příze, aby získali sběratelské plyšové pokémony a mohli si s nimi vyzdobit pokoj.

Dying Light: The Beast přináší návrat k hororu i k hrdinovi

Dying Light: The Beast dorazí už 22. srpna a podle prvních dojmů půjde o plnohodnotné pokračování, ne jen menší příběhový dodatek. Techland si tentokrát vzal zpět hlavní slovo a vrací sérii k její největší přednosti – intenzivnímu přežívání v otevřeném světě plném zombií. A přidává k tomu jednu výraznou novinku: návrat Kylea Cranea.

Prince of Persia: The Sands of Time Remake vyjde „velmi brzy“, slibuje Ubisoft

Ubisoft po letech mlčení opět rozvířil vody kolem dlouho očekávaného remaku klasické akční adventury Prince of Persia: The Sands of Time. A tentokrát už to nevypadá jako další plané sliby. Podle posledních informací má být hra vydána "velmi brzy". Co si pod tím představit a proč to možná konečně myslí vážně?

Subnautica 2 čelí bojkotu i žalobě

Vývoj pokračování populární survival hry Subnautica doprovází napjaté vztahy, právní spory i hrozby bojkotem. Po náhlém odvolání zakladatelů studia Unknown Worlds se část komunity postavila proti vydavateli Krafton, který vývoj hry převzal pod svou kontrolu. Tvůrci původní série mezitím podali žalobu na zadržení slíbené odměny.

Zakladatel společnosti Valve Gabe Newell kritizuje startupy

Na lodi, v moři i u počítače. Tak dnes vypadá pracovní režim Gabea Newella, zakladatele Valve a jednoho z nejvýraznějších vizionářů herního průmyslu. V nedávném rozhovoru otevřeně promluvil o tom, jak tráví dny, na čem pracuje, a proč si myslí, že většina startupů začíná úplně špatně.

College Football 26 vylepšuje základy a míří k budoucnosti série

Po úspěšném návratu série v loňském roce se EA Orlando pustilo do další sezóny, aniž by hru nějak zásadně měnilo. College Football 26 staví na silných základech předchozí hry, dolaďuje klíčové režimy a přidává řadu technických i obsahových úprav. Výsledkem je suverénní sportovní titul, který potvrzuje, že značka má dlouhodobý potenciál.

Donkey Kong Bananza potvrzuje sílu nové konzole Switch 2

Nintendo má důvod slavit. Donkey Kong Bananza, první velká exkluzivita pro Switch 2, sbírá nadšené recenze a označení za jeden z nejlepších titulů posledních let. Hra, kterou vytvořil tým stojící za Super Mario Odyssey, přináší kombinaci zábavného ničení, plošinovky a lehkého RPG.

reklama

Novinky

Mario Paint dorazil na Switch Online

Nintendo bez varování přidalo do nabídky Switch Online klasiku z roku 1992 – Mario Paint. Hru najdete v sekci SNES a rozběhnete ji jak na původním Switchi, tak na nové verzi Switch 2. Kdo má předplatné, může si ji hned vyzkoušet.

Code Violet: PS5 dostane exkluzivní horor s dinosaury

Fanoušci klasického survival hororu Dino Crisis mají důvod k radosti. Studio TeamKill Media oficiálně oznámilo, že jejich připravovaná hra Code Violet dorazí exkluzivně na PlayStation 5 už 14. listopadu 2025. A rozhodně to nebude jen nostalgická vzpomínka. Čeká nás nekompromisní hororová jízda s dinosaury, časovými paradoxy a silnou hlavní hrdinkou.

Shadow Labyrinth nedokáže udržet krok s vlastním nápadem

Pac-Man jako mečoun v temné plošinovce? Na papíře skvělý nápad. Shadow Labyrinth ale bohužel selhává v provedení. Kombinuje hutnou lore, frustrující souboje a matoucí level design do zážitku, který má jen záblesky originality.

reklama

spot_img

reklama

reklama