10.1 C
Czech
Středa, 30 dubna, 2025

Ninja Gaiden 2 Black dorazil na Xbox Game Pass

reklama

reklama

Zkušenosti hráče se občas promění v unikátní okamžik, kdy si uvědomí, že jeden titul dokáže odhalit úplně novou dimenzi hraní. Takový pocit můžete najít právě teď a to s Ninja Gaiden 2 Black, který se nečekaně objevil na Xbox Game Passu. Přestože původní verze hry vznikla už v roce 2008, nově aktualizované vydání působí stále nesmírně dynamicky a propracovaně. Je to jeden z těch momentů, kdy si říkáte, že se vám otevírá další úroveň citlivosti na herní detaily – a najednou vnímáte drobnosti, které jste dříve přehlíželi.

Fluidní ovládání

V diskusích o videohrách se často objevuje termín „plynulé ovládání“““. Když se hráč pokusí vysvětlit, co tím myslí, mnohdy narazí. Přesnou definici není snadné vystihnout. Stejně je to i s Ninja Gaiden 2 Black. Je náročné pojmenovat, čím přesně je hratelnost tak neuvěřitelná, přesto vás vtáhne hned od prvních minut.

Ještě v dobách tištěných herních časopisů bývalo běžné, že recenze obsahovaly speciální odstavec o tom, jaké je ovládání – zda reaguje okamžitě, nakolik je intuitivní a jaký pocit do hry vnáší. Postupem let se ale mnozí spokojili s tím, že se nad ovládáním do hloubky zamýšlejí jen v situaci, kdy je mizerné nebo naopak opravdu přelomové. Ninja Gaiden 2 Black dokazuje, že mezi těmito extrémy se dá nalézt mistrovské vyvážení, které si zaslouží pozornost.

Tichý Ryu a umění pohybu

Postava Ryu Hayabusy je mohutná, ale její zvukový projev je překvapivě nenápadný. Jakmile se pohybuje, kroky téměř neslyšíte. Místo hlasitého „dusání“ vnímáte spíše lehké šustění oděvu a šumění větru. Tento dojem vyvolává pocit, že je Ryu neuvěřitelně hbitý, i když se vlastně pohybuje jen mírnou chůzí.

Na první pohled to snadno přehlédnete, protože jeho animace působí, jako by byl pořád v napjatém běžeckém postoji, kolena pokrčená, připraven kdykoli na cokoli. V boji pak ale vše ožije – tempo se prudce zrychlí a člověk si uvědomí, že pomalá chůze slouží jako kontrast k bleskovým soubojům.

Precizní pauza pro větší efekt

Samotné střety s nepřáteli jsou vygradované a nesou se ve znamení takzvaného hit-pauza efektu. Při každém zásahu se Ryu na zlomek vteřiny zafixuje v ostré póze, jako by hra chtěla zdůraznit sílu každého seknutí. Každý úder navíc mírně posune Ryuovu pozici směrem k nepříteli, což vytváří dojem, že bojovník doslova proráží cestu vpřed.

Máme tu tak nějak prostě všechno laděné na rychlost a hbité reflexy, ovšem stejně tak promyšlené – nejedná se o bezhlavou řežbu, ale o choreografii úderů, při které je každý pohyb spočítaný.

Foto: Koei Tecmo

Návrat do starých „kulis“

Hra si zachovala něco z atmosféry roku 2008. Úrovně mají specifický ráz, často připomínající scénu v divadle, s výraznými prvky a důrazem na lokální soubojová místa. Přesto to nijak nepůsobí zastarale. Jde o odlišný přístup k designu. Vše je přehledné a zároveň dostatečně výpravné, aby vám to nepřipadalo prázdné.

Proč se do Ninja Gaiden 2 Black vrhnout?

Nově dostupná verze na Xbox Game Pass představuje ideální příležitost oprášit slavnou sérii nebo ji vůbec poprvé vyzkoušet. Pokud hledáte akční hru, kde cítíte rychlý boj na každém kroku, je to jasná volba.

Foto: Koei Tecmo

Navíc vám může připomenout, jak významné je „cítit“ hru pod rukama v době, kdy se mnohé moderní tituly soustředí spíše na filmovou prezentaci.

reklama

spot_img

Články

Ghost of Yotei vyjde 2. října exkluzivně na PS5

Za pět let od úspěchu Ghost of Tsushima narostla očekávání i chuť na další samurajský epos. Studio Sucker Punch proto sází na Ghost of Yotei, pokračování zasazené o tři století dál na zasněženém severním ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó). Vydání na PlayStation 5 dorazí 2. října 2025 a trailer The Onryō’s List jasně naznačuje, že tentokrát půjde o drsnější, osobnější jízdu.

Digitální Pokémon TCG Pocket se vrací na Alolu. Nový set Celestial Guardians vychází 30. dubna

Mobilní karetní hra Pokémon Trading Card Game Pocket brzy přivítá novou digitální expanzi. Celestial Guardians, jak se set jmenuje, dorazí 30. dubna a podle vývojářů přinese návrat oblíbených postav z her Pokémon Sun a Moon, včetně legendárních Solgalea a Lunaly.

Nadcházející DOOM: The Dark Ages dostal druhý trailer

Když se v roce 2016 Doom zvedl z prahu zatracení a navázal na odkaz kultovního originálu, málokdo čekal, že id Software jednou vymění neonové chodby za rozpadající se hrady. Přesto se to děje: Doom: The Dark Ages dorazí 15. května 2025 (a díky prémiové edici dokonce o dva dny dříve) a podle druhého oficiálního traileru to vypadá na největší skok série od pořízení vertikální osy v Doom Eternal.

Clair Obscur: Expedition 33 je silný příběh o smíření se smrtí i mechanicky brilantní RPG

Francouzské studio Sandfall si na první pohled stanovilo až příliš ambiciózní cíl – vytvořit moderní japonsky laděné RPG, které bude působit zároveň svěže i důvěrně. Clair Obscur: Expedition 33, které vychází 24. dubna 2025, ale ukazuje, že to zvládlo.

Zapomeňte na snadné vítězství. Diablo 4 zvyšuje laťku obtížnosti

Blizzard chce, aby se hráči v osmé sezóně Diabla 4 pořádně zapotili. V rozhovoru pro PC Gamer vedoucí herní designér Colin Finer uvedl, že zpětná vazba od hráčů a výsledky z veřejného testovacího serveru vedly tým k tomu, že nová sezóna nabídne výrazně vyšší obtížnost než ta předchozí.

Covenant: souls-like dark fantasy z pohledu první osoby

Když nezávislé Legion Studios loni na The Game Awards poprvé poodhalilo Covenant, spousta hráčů jen zvedla obočí: další "souls‑like"? Po druhém, výrazně delším traileru z Galaxies Showcase už ale nastupuje úplně jiná nálada. Dvanáctičlenný tým složený z veteránů, kteří brousili zbraně pro série DOOM, Call of Duty, Apex či Destiny, ukazuje hru, která chce zasadit temnou fantasy do ryze střílečkového prvního pohledu a přitom nabídnout hloubku, jakou si běžně spojujeme s nejpropracovanějšími RPG.

Podmořské survival RPG Barotrauma je o víkendu na Steamu zdarma

Když se vám v hororu zatají dech, obvykle to nechcete brát doslova. V Barotrauma – 2D kooperativním simulátoru ponorky, který právě teď slaví víkend zdarma na Steamu – je ale i hraní si s kyslíkem součástí zábavy. Stačí jedna záměna lahví a místo čerstvého vzduchu nasajete do plic svářecí palivo. Zní to jako špatný vtip? Rozhodně. A přesně takhle typicky barotraumatické situace vypadají: směs pekelného napětí, bolestné smrti a černého humoru.

Mario Kart World pravděpodobně nabídne Rainbow Road po splnění Grand Prix

Nintendo v novém Directu ukázalo další novinky z chystané hry Mario Kart World. Fanoušci si ihned všimli náznaků, že ve hře nebude chybět ani ikonická trať Rainbow Road. Firma sice zatím nic oficiálně nepotvrdila, ale vodítka ve videu mluví jasně.

Vydání Dune: Awakening se odkládá o tři týdny. Chystá se ale velký beta víkend

Studio Funcom nedávno potvrdilo mírný odklad očekávané survival MMO Dune: Awakening. Původně jsme se měli dočkat 20. května 2025 na PC, ale nově hra vyjde až 10. června (s třídenním předstihem pro vybrané předobjednávky).

Největší strach? Pád. White Knuckle budí hrůzu každým pohybem

Nová hra White Knuckle od Dark Machine Games, vydaná pod hororovým labelem DreadXP, sází na jeden z nejzákladnějších lidských strachů – pád z výšky. Místo příšer nebo lekaček přichází s hororem čistě mechanickým a psychologickým, který pramení z každého chycení se zrezivělého madla v nekonečném silu.

Novinky

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou "Anniversary", slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img