1.7 C
Czech
Úterý, 2 prosince, 2025

Helldivers 2 na PC snižuje velikost instalace na 23 GB, „slim verze“ je zatím v betě

reklama

Helldivers 2 na PC shodil přebytečná kila. Arrowhead Game Studios ve spolupráci s Nixxes Software spustili štíhlejší build, který zmenšil instalaci z přibližně 154 GB na asi 23 GB. To znamená úsporu zhruba 131 GB, tedy 85 procent. Zatím je dostupný jako veřejná technická beta ve Steamu a hráči si tak mohou okamžitě uvolnit místo na disku, přičemž dopad na hraní je podle studia minimální.

PC verze byla od vydání trnem v oku kvůli enormní velikosti i technickým zádrhelům. Vývojáři původně duplikovali řadu assetů, aby pomohli uživatelům s klasickými HDD držet rychlé načítání. Nové testy ale ukázaly, že hlavní část loadingu u Helldivers 2 netvoří čtení dat, ale generování úrovní. To běží paralelně, takže odstranění duplicit nepřináší dramatické zpomalení ani na mechanických discích, v praxi jde o pár vteřin navíc v nejhorším případě.

Jak přejít na slim verzi na Steamu

Nová varianta je aktuálně k dispozici v beta větvi. Stačí v knihovně Steamu otevřít vlastnosti Helldivers 2, přepnout na záložku Betas a v nabídce zvolit větev s označením „prod_slim“. Klient následně stáhne aktualizaci a hra se smrskne na přibližně 23 GB. Pokud se testování obejde bez zádrhelů, tento build se stane výchozí volbou pro všechny. Legacy verzi bude po přechodnou dobu možné zapnout ručně, dlouhodobou podporu ale studio neplánuje, protože by to zbytečně zatěžovalo vývoj, QA i releasovací procesy.

Redukce zabraného místa přichází ruku v ruce s novým obsahem. Warbond s názvem Python Commando je už venku a přináší mimo jiné ohnivého drona, minigun a řetězový meč. Balíček původně nabral zpoždění, protože Arrowhead přednostně řešil bugy i technické trable včetně nafouknuté instalace. Teď má komunita jak čerstvou výbavu, tak i štíhlejší klient.

V době, kdy live service tituly běžně bobtnají s každým patchem, je takový krok osvěžující změna. Helldivers 2 ukazuje, že i po vydání lze přistřihnout datová křídla, aniž by tím trpěla uživatelská zkušenost. Je to chytrá kombinace technického dluhu srozumitelně splaceného a dobrého načasování nového obsahu. Upřímně, podobné kroky by si zasloužila i další velká jména žánru.

Na budování značky se pracuje i mimo obrazovky. Sony chystá filmovou adaptaci a režii dostal Justin Lin, známý z Fast and Furious. To je pro Helldivers signál dalšího růstu do mainstreamu. Pokud se technická beta na PC osvědčí a štíhlá verze se stane standardem, bude mít série dobře našlápnuto, aby vstup na filmová plátna doprovázela i spokojená PC základna.

reklama

reklama

spot_img

Články

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

První únik z natáčení The Legend of Zelda potvrzuje obsazení hlavních rolí

Konečně se něco děje kolem dlouho očekávaného filmu podle legendární série The Legend of Zelda. Po letech spekulací a mlčení se na internetu objevily první záběry z natáčení, které potvrzují, že Wes Ball, známý díky trilogii Maze Runner, skutečně rozjel produkci. A i když je všechno zatím zahalené tajemstvím, několik sekund uniklého videa stačilo k tomu, aby fanoušci začali šílet.

reklama

Novinky

Cyberpunk 2077 chystá překvapení k pátému výročí

Cyberpunk 2077 oslaví 10. prosince pět let od vydání a CD Projekt začal naznačovat, že si k výročí přichystal speciální oznámení. Studio zveřejnilo kalendář událostí a láká hráče na několik dat v prosinci, která mohou prozradit další plány s hrou i jejími postavami.

CD Projekt Red potvrzuje šestiletý plán pro trilogii The Witcher s Ciri

CD Projekt Red znovu rozjel hype kolem The Witcher 4 a celé nové trilogie. Na nedávném finančním hovoru vedení potvrdilo, že cílem stále zůstává vydat tři hry s Ciri v hlavní roli během šesti let od startu prvního dílu. The Witcher 4 v roce 2026 nevyjde a na The Game Awards letos žádný nový materiál neuvidíme.

Fortnite vstupuje do 7. kapitoly s největšími změnami za roky

Epic spustil sedmou kapitolu Fortnite a přinesl úplně novou mapu, přepracovaný loot i zásadní úpravy hratelnosti. Battle royale mění základní pravidla, od způsobu seskoku až po to, jak se hráči oživují a pohybují po ostrově.

reklama

spot_img

reklama

reklama