24.6 C
Czech
Pondělí, 30 června, 2025

Arc System Works mění kurz a představuje akční titul DAMON and BABY

reklama

Studio Arc System Works, které si hráči po celém světě spojují především s precizními bojovkami typu Guilty Gear nebo BlazBlue, se rozhodlo rozšířit své pole působnosti. Během vlastní prezentace Arc System Works Showcase oznámilo titul DAMON and BABY, akční hru, která má být základem nového vývojářského směru. Ačkoliv zatím neznáme platformy ani datum vydání, víme, že nejde o jednorázový výstřel do tmy, ale o pečlivě promyšlený krok k širšímu kreativnímu záběru studia.

DAMON and BABY vypráví příběh démoního krále, na kterého byla uvalena kletba, nikdy nesmí opustit lidské dítě. Společně tvoří nesourodou dvojici, která se vydává na cestu za zrušením tohoto osudu. Podle ukázky se můžeme těšit na svižnou akci, zbraně, démony a zabijáky, ale také na příběhově podloženou dynamiku mezi postavami.

„Toto je příběh démoního krále, který byl proklet, aby se nikdy nemohl odloučit od lidského dítěte. Cesta ke zrušení kletby začíná!“ uvedla společnost.

Stylizace i hratelnost budou zřejmě navazovat na dosavadní vizuální kvality Arc System Works, ale se zcela jiným herním rytmem než jsme zvyklí z jejich bojových titulů. Z prvních záběrů vyplývá, že hlavní postava bude přizpůsobitelná, a akce se nebudou štítit ani střelby.

Střední cesta jako základ budoucnosti

Nejde ale jen o nový titul. Podle hlavního kreativního šéfa Daisukeho Ishiwatariho je DAMON and BABY začátkem nové strategie studia. Cílem je vytvořit takzvaný „mid-range“ vývojový pilíř. Hry, které nejsou ani obřími AAA projekty, ani malými indie počiny, ale něco mezi tím. Hry, které dají prostor talentům a přitom neohrozí celé studio, pokud neuspějí.

„Arc System Works je společnost zaměřená na bojové hry. Jsem si jistý, že nás tak většina z vás zná. Ale abychom dosáhli nové značky, kde budeme známí i jako tvůrci kvalitních středně velkých akčních her, rozhodli jsme se založit nový pilíř mimo bojové hry.“

Ishiwatari dále vysvětlil, proč právě střední cesta dává smysl: „V posledních letech, kdy AAA blockbustery a skvělé indie tituly dominují trhu, je extrémně riskantní vytvářet nové série. Výsledkem je úbytek příležitostí pro mladé tvůrce, aby pracovali na vlastních projektech.“

Všechny tyto snahy směřují k tomu, aby Arc System Works bylo životaschopné i v horizontu deseti let. „Chceme vybudovat stabilní vývojová schémata a shromažďovat technologii i know-how,“ dodává Ishiwatari.

Připomněl také, že i Guilty Gear začínal jako malý projekt, než se z něj stala milionová značka: „Z malé hry jsme během let vybudovali základ, který zaručuje určitou úroveň kvality. Doufáme, že se nám s tímto projektem podaří udělat podobný krok.“

reklama

reklama

spot_img

Články

PS Plus slaví 15 let a přináší Diablo IV zdarma pro všechny předplatitele

Červencová nabídka her na PlayStation Plus potěší všechny fanoušky akce, bojovek i atmosférických indie titulů. Sony slaví 15. výročí služby a rozdává jednu z největších pecek posledních let: Diablo IV. Vedle něj přidává i The King of Fighters XV a klidnou plošinovku Jusant.

Death Stranding 2 rozšiřuje svět, ale zůstává věrný své zvláštnosti

Hideo Kojima navazuje na svůj kultovní titul Death Stranding s druhým dílem, který opět sleduje příběh Sama Portera Bridgese. Ten žije v ústraní s malou Lou, ale nová mise ho zavede do Mexika a Austrálie. Cílem je znovu spojit izolovaný svět pomocí Chiral Network.

Cyberpunk 2077 odkládá update 2.3. Vývojáři slibují rozsah jako u verze 2.2

Update 2.3 pro Cyberpunk 2077 měl dorazit ve čtvrtek 26. června. CD Projekt RED ale oznámil, že potřebuje víc času, a vydání odložil na neurčito. Nové datum zatím nesdělil. Vývojáři ale tvrdí, že cílí na podobný rozsah, jaký měl minulý balíček 2.2.

The Blood of Dawnwalker ukazuje brutální fantasy s temným hrdinou

Rebel Wolves, nové studio složené z bývalých vývojářů Zaklínače, představilo první větší ukázku ze své chystané hry The Blood of Dawnwalker. RPG s upírskou tematikou sází na temnou atmosféru, brutální souboje a rozhodnutí, která ovlivňují nejen děj, ale i hlavního hrdinu.

Blíží se Capcom Spotlight 2025: Novinky o Resident Evil Requiem, Street Fighter 6 a dalších

Letní herní sezóna se ještě ani pořádně nerozjela a Capcom už míří s těžkým kalibrem. 26. června totiž vypustí nový Capcom Spotlight, čtyřicetiminutovou digitální show plnou herních novinek, návratů a překvapení. Vrací se Resident Evil s novou hlavní hrdinkou, Monster Hunter přivádí zpět kultovního Lagiacruse a konečně uslyšíme i o tajemné sci-fi Pragmata.

Donkey Kong Bananza nabídne zpěv, chaos a nové schopnosti

Donkey Kong Bananza dorazí na Switch 2 už 17. července a vezme hráče na pořádně výbušnou jízdu. Novinka od Nintenda slibuje mix 3D plošinovky, destrukce, sbírání a muzikálu – doslova. Hlavní duo tvoří starý známý Donkey Kong a nečekaná hvězda: mladá zpěvačka Pauline.

Vydání střílečky Marathon bylo odloženo na neurčito. Bungie mění směr vývoje

Bungie mění kurz. Jejich připravovaný sci-fi multiplayer Marathon, který měl být návratem ke kořenům ikonické série z 90. let, nedorazí podle plánu. Původně stanovené datum vydání 23. září je minulostí, studio oznámilo odklad na neurčito. Důvodem jsou smíšené reakce hráčů na nedávný alpha test, který odhalil řadu slabin i nedotažených prvků. Nové datum zatím nepadlo, ale více se máme dozvědět až na podzim.

Konec jedné éry – Nexus Mods mění majitele po 24 letech

V herním světě málokteré jméno rezonuje tak silně mezi fanoušky modů jako Nexus Mods. Za 24 let své existence se z malého fanouškovského webu stal dominantní portál pro sdílení herních modů, s více než 10 miliardami stažení a masivní knihovnou více než 700 tisíc modifikací pro téměř 4 000 her. Teď však přichází zásadní zlom. Zakladatel Robin "Dark0ne" Scott se rozhodl předat otěže dál.

MindsEye láká na styl ale selhává v obsahu

Nová hra od Build a Rocket Boy láká na vizuální efekty a „GTA feeling“. Na první pohled futuristické město Redrock, rychlá auta a sci-fi příběh slibují napětí. Bohužel je to jen dobře naaranžovaná kulisa. MindsEye nabízí zastaralou strukturu misí, špatnou optimalizaci a mizernou hratelnost.

Fallout 76 láká na dosud největší update

Bethesda nebrzdí. Po úspěšném nasazení letní sezóny Gone Fission, která do postapokalyptického světa Fallout 76 přinesla překvapivě propracovaný rybářský systém, studio poodhalilo, co hráče čeká dál. A rozhodně to nevypadá, že by se vývojáři chtěli jen opalovat na pláži v Mire, právě naopak. Podle kreativního ředitele Jona Rushe a hlavního producenta Billa LaCostea nás čeká pořádná porce nového obsahu, která může výrazně změnit celkový zážitek ze hry.

reklama

Novinky

Monster Hunter Wilds: Co přináší druhý bezplatný update

Monster Hunter Wilds dostal druhý velký bezplatný update, který míří hlavně na PC hráče. Capcom upravil využití grafické paměti, přidal nové příšery a oznámil, co hráče čeká dál. Hráči na Steamu si stěžovali na výkonnostní problémy, což vedlo ke ztrátě hráčské základny. Teď přichází první větší reakce vývojářů.

Blue Prince nemá jasný konec. A přesně to je jeho smysl

Na první pohled vypadá Blue Prince jako propracovaná logická hra s komplikovanými hádankami. Po desítkách hodin hraní se však ukazuje, že nejde jen o řetězec šifer a zámků. Hra si pohrává s očekáváním hráče, že ho čeká jasný cíl. Místo toho záměrně nechává otázky bez odpovědí.

Remastery Sonic Adventure se nechystají. SEGA chce raději nové hry

Fanoušci série Sonic Adventure se dalších verzí svých oblíbených her zatím nedočkají. Přestože zájem veřejnosti přetrvává, Sonic Team podle všeho s remastery či remaky vůbec nepočítá.

reklama

spot_img

reklama

reklama