20.6 C
Czech
Pondělí, 30 června, 2025

Hearthstone přidává prvního mazlíčka, získat ho ale může stát až 158 dolarů

reklama

Blizzard se rozhodl rozšířit Hearthstone o další formu kosmetických doplňků. Poprvé v historii hry přichází interaktivní mazlíček. Měl to být milý doplněk pro fanoušky, ale místo radosti přinesl spíš rozladění. Dinosaurus King Krush se totiž schovává za klasickou gacha mechaniku, která může běžného hráče vyjít až na 158 dolarů. A to vše jen proto, aby na spodní části obrazovky občas zařval a zamával ocasem.

King Krush je součástí nového systému Darkmoon Faire Treasures, sbírky deseti kosmetických odměn, které si hráči mohou postupně odemykat. Každý tah v systému vylosuje jednu z těchto deseti položek, přičemž žádná se neopakuje. První tah je zdarma, ale pravděpodobnost, že si zrovna na první pokus odemknete právě mazlíčka King Krushe, je jen 0,1 %.

Po každém dalším pokusu se cena zvyšuje a šance lehce roste, ale ani zdaleka ne tak, jak by člověk čekal. U pátého pokusu je pravděpodobnost výhry pouhých 0,39 % a až devátý tah nabídne „solidních“ 6 %. Až desátý pokus je zaručený, protože mezitím už vytáhnete všechno ostatní.

Problém je v tom, že každý další pokus vás stojí stále víc runestone měny. Kompletní sada deseti pokusů pak vyjde přesně na 158 dolarů, pokud nejdete cestou velkých balíčků a slev. A i kdybyste šli, výrazně si nepomůžete.

Gacha mechanika v nejčistší podobě

Blizzard označuje systém jako férový, žádné duplikáty, každý tah je odměnou. Jenže když na mazlíčka čekáte až do desátého tahu a mezitím vytahujete méně žádoucí věci, působí to spíš jako dobře maskovaný FOMO engine než poctivá nabídka. Není to poprvé, co hráči Blizzardu podobné praktiky vyčítají. Připomeňme si třeba předražené mytické skiny nebo speciální edice karet, které stojí víc než celá desková hra.

Blizzard sice uvádí detailní tabulku pravděpodobností a nákladů na oficiálním webu, ale ve hře samotné se nedočkáte přímého upozornění, kolik to celé může stát. Jediné, co se hráči dozvědí, je, že „cena každého dalšího tahu roste“. A to není zrovna transparentní přístup.

Komunita není spokojena

Reakce fanoušků jsou negativní. Sociální sítě, Reddit i komunitní weby se plní kritikou. Nejčastější shrnutí situace, je že „King Krush si zasloužil víc.“ Tohle měl být milý doplněk pro všechny, ne elitní odměna pro ty, kteří do hry nalijí tři tisíce korun za digitálního dinosaura, co jen máchá tlapkami.

Samozřejmě se najdou i tací, kteří logiku Blizzardu chápou. Pokud to přinese příjmy, možná to hře zajistí delší životnost. Ale i ti připouštějí, že by šlo zvolit méně agresivní přístup.

Závěrem: Dinopříběh za všechny peníze

Z celé situace čpí jediný závěr: Blizzard se nebojí zkoušet, jak hluboko může sáhnout do peněženek svých hráčů. A bohužel má často pravdu, vždycky se najde dost lidí, kteří si i za nehorázné ceny koupí cokoliv, co vypadá dobře.

reklama

reklama

spot_img

Články

Death Stranding 2 rozšiřuje svět, ale zůstává věrný své zvláštnosti

Hideo Kojima navazuje na svůj kultovní titul Death Stranding s druhým dílem, který opět sleduje příběh Sama Portera Bridgese. Ten žije v ústraní s malou Lou, ale nová mise ho zavede do Mexika a Austrálie. Cílem je znovu spojit izolovaný svět pomocí Chiral Network.

Cyberpunk 2077 odkládá update 2.3. Vývojáři slibují rozsah jako u verze 2.2

Update 2.3 pro Cyberpunk 2077 měl dorazit ve čtvrtek 26. června. CD Projekt RED ale oznámil, že potřebuje víc času, a vydání odložil na neurčito. Nové datum zatím nesdělil. Vývojáři ale tvrdí, že cílí na podobný rozsah, jaký měl minulý balíček 2.2.

The Blood of Dawnwalker ukazuje brutální fantasy s temným hrdinou

Rebel Wolves, nové studio složené z bývalých vývojářů Zaklínače, představilo první větší ukázku ze své chystané hry The Blood of Dawnwalker. RPG s upírskou tematikou sází na temnou atmosféru, brutální souboje a rozhodnutí, která ovlivňují nejen děj, ale i hlavního hrdinu.

Blíží se Capcom Spotlight 2025: Novinky o Resident Evil Requiem, Street Fighter 6 a dalších

Letní herní sezóna se ještě ani pořádně nerozjela a Capcom už míří s těžkým kalibrem. 26. června totiž vypustí nový Capcom Spotlight, čtyřicetiminutovou digitální show plnou herních novinek, návratů a překvapení. Vrací se Resident Evil s novou hlavní hrdinkou, Monster Hunter přivádí zpět kultovního Lagiacruse a konečně uslyšíme i o tajemné sci-fi Pragmata.

Donkey Kong Bananza nabídne zpěv, chaos a nové schopnosti

Donkey Kong Bananza dorazí na Switch 2 už 17. července a vezme hráče na pořádně výbušnou jízdu. Novinka od Nintenda slibuje mix 3D plošinovky, destrukce, sbírání a muzikálu – doslova. Hlavní duo tvoří starý známý Donkey Kong a nečekaná hvězda: mladá zpěvačka Pauline.

Vydání střílečky Marathon bylo odloženo na neurčito. Bungie mění směr vývoje

Bungie mění kurz. Jejich připravovaný sci-fi multiplayer Marathon, který měl být návratem ke kořenům ikonické série z 90. let, nedorazí podle plánu. Původně stanovené datum vydání 23. září je minulostí, studio oznámilo odklad na neurčito. Důvodem jsou smíšené reakce hráčů na nedávný alpha test, který odhalil řadu slabin i nedotažených prvků. Nové datum zatím nepadlo, ale více se máme dozvědět až na podzim.

Konec jedné éry – Nexus Mods mění majitele po 24 letech

V herním světě málokteré jméno rezonuje tak silně mezi fanoušky modů jako Nexus Mods. Za 24 let své existence se z malého fanouškovského webu stal dominantní portál pro sdílení herních modů, s více než 10 miliardami stažení a masivní knihovnou více než 700 tisíc modifikací pro téměř 4 000 her. Teď však přichází zásadní zlom. Zakladatel Robin "Dark0ne" Scott se rozhodl předat otěže dál.

MindsEye láká na styl ale selhává v obsahu

Nová hra od Build a Rocket Boy láká na vizuální efekty a „GTA feeling“. Na první pohled futuristické město Redrock, rychlá auta a sci-fi příběh slibují napětí. Bohužel je to jen dobře naaranžovaná kulisa. MindsEye nabízí zastaralou strukturu misí, špatnou optimalizaci a mizernou hratelnost.

Fallout 76 láká na dosud největší update

Bethesda nebrzdí. Po úspěšném nasazení letní sezóny Gone Fission, která do postapokalyptického světa Fallout 76 přinesla překvapivě propracovaný rybářský systém, studio poodhalilo, co hráče čeká dál. A rozhodně to nevypadá, že by se vývojáři chtěli jen opalovat na pláži v Mire, právě naopak. Podle kreativního ředitele Jona Rushe a hlavního producenta Billa LaCostea nás čeká pořádná porce nového obsahu, která může výrazně změnit celkový zážitek ze hry.

The Alters je psychologické sci-fi přežití s klony a blížící se smrtí

Jan Dolski je poslední přeživší na neznámé planetě. Slunce tady zabíjí a čas se krátí. Bez cizí pomoci se pryč nedostane. Tak vytvoří pomocníky – klony sebe sama, každého s jiným osudem a schopnostmi.

reklama

Novinky

Blue Prince nemá jasný konec. A přesně to je jeho smysl

Na první pohled vypadá Blue Prince jako propracovaná logická hra s komplikovanými hádankami. Po desítkách hodin hraní se však ukazuje, že nejde jen o řetězec šifer a zámků. Hra si pohrává s očekáváním hráče, že ho čeká jasný cíl. Místo toho záměrně nechává otázky bez odpovědí.

Remastery Sonic Adventure se nechystají. SEGA chce raději nové hry

Fanoušci série Sonic Adventure se dalších verzí svých oblíbených her zatím nedočkají. Přestože zájem veřejnosti přetrvává, Sonic Team podle všeho s remastery či remaky vůbec nepočítá.

Arc System Works mění kurz a představuje akční titul DAMON and BABY

Studio Arc System Works, které si hráči po celém světě spojují především s precizními bojovkami typu Guilty Gear nebo BlazBlue, se rozhodlo rozšířit své pole působnosti. Během vlastní prezentace Arc System Works Showcase oznámilo titul DAMON and BABY, akční hru, která má být základem nového vývojářského směru. Ačkoliv zatím neznáme platformy ani datum vydání, víme, že nejde o jednorázový výstřel do tmy, ale o pečlivě promyšlený krok k širšímu kreativnímu záběru studia.

reklama

spot_img

reklama

reklama