12.5 C
Czech
Pondělí, 21 dubna, 2025

Studio Hi-Rez osekává své projekty a propouští desítky zaměstnanců

reklama

reklama

Studio Hi-Rez, tvůrci populární MOBA hry Smite a týmové střílečky Paladins, oznámilo zásadní změny v dalším vývoji svých titulů. Oficiálně sice neoznačili směřování svých kroků za „konec vývoje“, ale dle všech indicií zůstane Smite 1, Paladins a další hry (včetně Rogue Company) pouze v udržovacím režimu bez nových aktualizací. Hlavním a jediným aktivně vyvíjeným projektem se tak stává Smite 2, ovšem za cenu propouštění. Podle dostupných zpráv zrušilo studio Hi-Rez až 70 pracovních míst, a některé zdroje dokonce tvrdí, že to může být téměř polovina celé firmy.

Velkou ránu teď určitě cítí zejména hráči Paladins. Tato free-to-play střílečka z fantasy prostředí si sice dlouhodobě udržovala slušnou komunitu, ale podpora od studia slábla už několik měsíců. A nyní je jasné, že žádné novinky už nepřijdou. Aktivní vývoj Paladins se zastavil a hra dostane jen udržovací péči, takže poběží servery, ale bez zásadních aktualizací. Podobný osud postihl i Smite 1, který zůstává hratelný, ovšem do budoucna také neuvidí žádné výrazné inovace.

Důvodem osekání starších titulů a propouštění zaměstnanců jsou podle společnosti „náročné podmínky na trhu“. Studio teď zaměří všechny své síly na Smite 2, MOBA pokračování, které Hi-Rez nedávno uvedlo v betaverzi. Krátce po zveřejnění rozhodnutí se začali ozývat propuštění vývojáři na sociálních sítích a komunitních fórech. Hráči mezi jmény najdou vývojáře, kteří se zabývali vyvažováním postav, tvorbou uživatelského rozhraní, i ty, kteří se starali o esportovou scénu a další podpůrné pozice. Dojde tedy nejen na Paladins a starší Smite, ale částečně se dotkne i samotného Smite 2 týmu.

Déjà vu pro fanoušky?

Zanedbání nebo přímé „utnutí“ podpory pro své hry není u Hi-Rez nic nového. Starší hráči si ještě pamatují, jak kdysi studio pomalu opustilo vývoj titulů Tribes: Ascend nebo Global Agenda. A teď se historie do jisté míry opakuje. V momentě, kdy studio vidí další „trumf“ (Smite 2), jde všechno ostatní stranou. Samozřejmě, pro rozjetí nové hry a její dotáhnutí do stavu, kdy může spolehlivě fungovat (a vydělávat), je třeba spousty prostředků i vývojářských sil. Přesto mezi komunitou převládá pocit, že tak prudké a masivní omezení podpory u zbytku portfolia je příliš tvrdé – a to nejen pro fanoušky, ale především pro odchozí zaměstnance.

Bohužel není ojedinělé, že střední a větší vývojářská studia v posledních měsících provádějí masivní propouštění. Podobné dopady jsme nedávno viděli i u dalších společností, které se kvůli úsporám a snaze „přežít na turbulentním trhu“ uchylují k redukci pracovních sil. Velká část vývojářů tak odchází i přes roky odsloužené práci na vývoji vlajkových titulů.

Co bude s Paladins, Smite 1 a Rogue Company dál?

Hi-Rez zatím ujišťuje, že servery her jako Paladins, Smite 1 a Rogue Company zůstanou v provozu, dokud to bude dávat ekonomický smysl. Zároveň se ale v oficiálních vyjádřeních jasně píše, že „žádné větší aktualizace nebudou následovat“. Hráči mají tedy k dispozici obsah, který už ve hře je, a přestože drobné opravy chyb či vylaďování mohou vycházet, skutečně nového obsahu se nedočkají.

Hráči ale vyjadřují obavy, že udržování serverů bez stálého proudu novinek časem ztratí relevanci. U online her totiž zejména nový obsah a časté aktualizace motivují hráče k návratu a udržování dlouhodobé komunity. Není proto jisté, jak dlouho se provoz stávajících her udrží na stabilní úrovni, případně zda je studio nakonec skutečně nenechá dojet do úplného konce.

Nepříjemné otázky a nejistá budoucnost

Působení Hi-Rez v herním odvětví vždycky provázely mírné kotrmelce: ať už šlo o dřívější neohrabané odklonění od jiných projektů, proměnlivou míru podpory komunity nebo teď o poměrně masivní propouštění. Prezident studia Stewart Chisam se k celé situaci vyjádřil s tím, že jej propouštění bolí a osobně se za něj cítí zodpovědný, ale zároveň tvrdí, že to bylo nezbytné pro „dlouhodobou udržitelnost firmy“.

Ve světle konkurence na MOBA scéně (a zdá se, že se jich chystá hned několik) to studio nebude mít jednoduché. A z hlediska hráčů je stav tak trochu „rozdvojený“. Příznivci Smite 2 se mohou těšit na plný vývojářský focus, zatímco komunita Paladins a Smite 1 nyní ztrácí naději na čerstvý obsah. Mnozí hráči zároveň vyjadřují obavy, zda se situace za pár let nebude opakovat právě i s novým Smite 2.

reklama

spot_img

Články

Minecraft film se stal druhým nejvýdělečnějším filmem o videohře

Minecraft film útočí na peněženky fanoušků a trhá žebříčky návštěvnosti po celém světě. Během úvodního víkendu si odnesl neuvěřitelných 150 milionů dolarů, a od té doby nezpomaluje – po dvou týdnech v kinech už překonal hranici 550 milionů dolarů a je jen krůček od toho, aby sesadil z trůnu dosavadního krále videoherních adaptací, známého Maria.

Marathon má datum vydání. Bungie vrací kultovní sci-fi v novém stylu už letos v září

Legendární značka Marathon od studia Bungie, která položila základy sériím jako Halo a Destiny, se po desetiletích vrací – tentokrát jako multiplayerová extraction střílečka.

Nová Baldur’s Gate 3 aktualizace přináší 12 podtříd

Pokud jste se těšili na pořádný balík novinek k Baldur’s Gate 3, 15. dubna si udělejte v kalendáři velkou červenou poznámku. Vývojáři z Larian Studios totiž oficiálně potvrdili, že právě v tento den vychází Patch 8 – jeden z největších updatů v historii hry, nabitý hromadou novinek včetně dvanácti nových podtříd, rozšířené možnosti hraní ve split-screenu, foto módu a chystaného cross-play mezi platformami.

Causal Loop – Sci-fi puzzle hra od ex-Blizzard vývojářů míří na PC

Studio Mirebound, v jehož jádru najdete bývalé vývojáře z Blizzardu, oznámilo novou sci-fi puzzle hru Causal Loop. Titul se objevil hned se svým prvním trailerem a ukázkou herních mechanik, které mají posunout žánr logických her o kousek dál. Zároveň bylo potvrzeno, že hra vyjde na PC (Steam, Epic Games Store a GOG), i když přesné datum vydání prozatím oznámeno nebylo.

Na PlayStation 5 vychází balíček The Last of Us Complete

Společnost Sony Interactive Entertainment ve spolupráci s vývojáři z Naughty Dog nečekaně oznámila a zároveň okamžitě vypustila do prodeje The Last of Us Complete pro PlayStation 5 (PS5). Tento balíček obsahuje jak remake The Last of Us Part I (známý také jako The Last of Us Part 1 z roku 2022), tak The Last of Us Part II Remastered. Digitální edice je k mání za 99,99 dolarů (kolem 2300 korun) a sběratelská fyzická verze dorazí exkluzivně přes PlayStation Direct 10. července za 109,99 dolarů (kolem 2500 korun).

Mafia: Domovina má datum vydání

Očekávané pokračování české herní klasiky Mafia s podtitulem Domovina má podle všeho přesné datum vydání. Zatímco na anglické verzi stránky služby Steam datum chybí, v jiných jazycích - například v japonštině nebo brazilské portugalštině - je uvedeno: 8. srpna 2025.

Blue Prince: 20 věcí, které byste měli vědět, než se pustíte do této záhadné roguelike adventury

Blue Prince je nová roguelike hra plná tajemství, náhodně generovaných místností a podivného sídla, které mění svou podobu každý den. Hráči se vžijí do role mladíka, který pátrá po svém dědictví – cesta k němu vede přes legendární Místnost 46. A ta je jen začátek.

Helldivers 2: Komunita spekuluje o masivním útoku na Super Earth

Pokud jste fanoušky akčního sci-fi světa Helldivers 2, připravte se na možnou invazi, o které se v komunitě spekuluje čím dál častěji. Nedávný únik informací totiž naznačuje, že na Super Earth může udeřit nebezpečná rasa zvaná Illuminate. Podle nejnovějších indicií má jít o událost velkého rozsahu, která by mohla otřást samotnými základy tohoto domovského světa lidstva. Pojďme se společně podívat, co vše zatím víme.

InZoi vs. The Sims 4: Kdo vládne životním simulátorům?

InZoi, nový korejský simulátor života od společnosti Krafton, konečně vstoupil do Early Access na Steamu. Už od prvního oznámení sliboval, že se stane prvním skutečným konkurentem série The Sims. Ale jak si ve skutečnosti vede ve srovnání s deset let starou, ale stále podporovanou hrou The Sims 4?

Schedule I čelí vyšetřování kvůli podobnosti se sérií Drug Dealer Simulator

Na herní scéně začíná neobvyklý konflikt, který připomíná známé rčení "život napodobuje umění". Tentokrát jde o možný spor mezi tvůrci a vydavateli her s tematikou drogových dealerů: konkrétně mezi polskou společností Movie Games SA (vydavatelem série Drug Dealer Simulator) a novou nezávislou hrou Schedule I od studia TVGS (Tyler’s Video Game Studio). Movie Games totiž zahájili vyšetřování, zda Schedule I neporušuje autorská práva jejich titulu Drug Dealer Simulator.

Novinky

Covenant: souls-like dark fantasy z pohledu první osoby

Když nezávislé Legion Studios loni na The Game Awards poprvé poodhalilo Covenant, spousta hráčů jen zvedla obočí: další "souls‑like"? Po druhém, výrazně delším traileru z Galaxies Showcase už ale nastupuje úplně jiná nálada. Dvanáctičlenný tým složený z veteránů, kteří brousili zbraně pro série DOOM, Call of Duty, Apex či Destiny, ukazuje hru, která chce zasadit temnou fantasy do ryze střílečkového prvního pohledu a přitom nabídnout hloubku, jakou si běžně spojujeme s nejpropracovanějšími RPG.

Podmořské survival RPG Barotrauma je o víkendu na Steamu zdarma

Když se vám v hororu zatají dech, obvykle to nechcete brát doslova. V Barotrauma – 2D kooperativním simulátoru ponorky, který právě teď slaví víkend zdarma na Steamu – je ale i hraní si s kyslíkem součástí zábavy. Stačí jedna záměna lahví a místo čerstvého vzduchu nasajete do plic svářecí palivo. Zní to jako špatný vtip? Rozhodně. A přesně takhle typicky barotraumatické situace vypadají: směs pekelného napětí, bolestné smrti a černého humoru.

Mario Kart World pravděpodobně nabídne Rainbow Road po splnění Grand Prix

Nintendo v novém Directu ukázalo další novinky z chystané hry Mario Kart World. Fanoušci si ihned všimli náznaků, že ve hře nebude chybět ani ikonická trať Rainbow Road. Firma sice zatím nic oficiálně nepotvrdila, ale vodítka ve videu mluví jasně.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img