10 C
Czech
Sobota, 8 listopadu, 2025

Ninja Gaiden 4: comeback, který stojí za to

reklama

Ninja Gaiden 4 je přesně ten typ akční hry, kvůli které vás rychlé, technické řeže tolik baví. Krátké levely střídají brutální arény, krev stříká proudem a každý zásah má váhu i eleganci. Příběh? Zápletka o temném drakovi a věčně mrzutém Yakumovi slouží hlavně jako záminka pro další souboje. Naštěstí to nejdůležitější, boj, je priorita.

Základ vychází z Ninja Gaiden 2. Lehké a těžké útoky, shurikeny, ikonická Flying Swallow a Izuna Drop naskakují do prstové paměti po pár minutách. Novinky ale hru táhnou dál. Držením levého triggeru přepnete do mocnější formy. U Yakuma je to Bloodraven, u Ryuova cameo pak Gleam. Režimy prorážejí bloky, přerušují náběhy těžkých úderů a nechávají soupeře napospas ničivým kombům.

Parry a perfect dodge zapadly do smyčky tak přirozeně, až máte pocit, že tam patřily vždy. Pozdní úhyb na vteřinu zpomalí čas a dává vám ideální příležitost k odvetě. Správně načasovaný blok zase vyvede soupeře z rovnováhy. Berserk a Bloodbath mechaniky spolu s návratem Ultimate Techniques dělají z každého střetu přehlídku nápaditosti a načasování.

Slabiny mimo arény

Když se zrovna neřežete, design úrovní je spíš funkční než pamětihodný. Deštěm promočené Tokio, stoky, základny. Občas to oživí rail-grindy, wingsuit, surfování stokami nebo grappling mezi střechami, ale nápady se často recyklují. Vedlejší úkoly a výzvy v Purgatory nabídnou slušné odměny i variabilní obtížnost podle zvoleného handicapu, ale pořád jde spíš o doplněk než tahák.

Příběh zůstává nejslabší částí celé hry. Yakumo sice působí stylově, ale hloubku by u něj člověk hledal marně. Tým v rádiu sice dokresluje dění a dodává pár emocí, ale žádná z postav nezůstane v paměti. Ryu se sice vrací, jenže jeho kapitola recykluje známé lokace i bosse a působí jako nutné cameo. Fanoušky potěší spíš možnost znovu procházet kapitoly a výzvy na vyšší obtížnost než jeho krátká účast v příběhu.

Ekonomika schopností v úvodu drhne. I ty nejzákladnější techniky si musíte nejdřív koupit, takže chvíli trvá, než se bojový arzenál opravdu rozjede. Jakmile se ale všechno rozjede, začne to pravé šílenství: bleskové přepínání zbraní uprostřed komb, řetězení launcherů, krvavé finishe a honba za skóre na žebříčcích.

Bossové? Lepší než bývalo zvykem. Kyber samurajové, démoni s deštníky, okřídlený vlk. Ne všichni jsou hit, pár gigantů má až moc životů a pár gimmicků, ale většina bitev je čitelná a férová zkouška reflexů i disciplíny.

Technicky hra šlape rychle a čitelně, kamera je nejklidnější v sérii a soubojový „feeling“ je až návykově plynulý. Kooperace Team Ninja a Platinum je znát. Pořád je to Ninja Gaiden, jen tentokrát s dávkou platinového flairu – precizní kontry, efektní zakončení a timing ostrý jako čepel.

Verdikt? Ninja Gaiden 4 čistí pachuť trojky a připomíná, proč čistokrevné character-action hry kdysi kralovaly. Příběh zapomenete, koridory si s otevřeností nezadají. Ale jakmile se zavřou dveře arény, je to euforie.

Hodnocení: 8 z 10

reklama

reklama

spot_img

Články

Fortnite vítá Simpsonovi. Hráči se vydají do Springfieldu

Epic Games spustili jednu z největších spoluprací v historii Fortnite. Seriál The Simpsons se proměnil v plnohodnotnou sezonní akci, která mění celý ostrov na Springfield – včetně jaderné elektrárny, Kwik-E-Martu i obýváku rodiny Simpsonových.

Mortal Kombat: Legacy Kollection vychází jako velká pocta sérii

Digital Eclipse vydalo kompilaci raných Mortal Kombat her s interaktivním dokumentem. Balík cílí na fanoušky historie série i na hráče, kteří si chtějí zahrát přesně to, co viděli na herních automatech a starých konzolích.

Všichni společníci v The Outer Worlds 2 a jak je naverbovat

Pokračování sci-fi RPG The Outer Worlds 2 nabídne šest nových společníků. Každý má vlastní schopnosti, dialogy a drobné zlozvyky, které oživují průzkum vesmíru. Dva se přidají hned v úvodu hry, ostatní je nutné najít a přesvědčit.

Fortnite chystá velkolepou spolupráci se Simpsonovými

Spekulace o spojení Fortnite a Simpsonových se potvrdily. Herní událost startuje 1. listopadu v 17 hodin středoevropského času a má být jednou z největších kolaborací v historii hry. V novém videu se objevili mimozemšťané Kang a Kodos, kteří ohlašují invazi do světa Fortnite.

Hráči se bouří proti halloweenskému eventu v Borderlands 4. „Radši nic než tohle“

Borderlands 4 spustil halloweenský „Horrors of Kairos“. Místo velké slavnosti ale hráči našli jen lehce upravené souboje se světovými bossy, dvě zbraně a pár skinů. Kritika se valí ze sociálních sítí i YouTube. Současně dorazil patch se slušnými úpravami, který však přinesl i bolestivý zásah do populárního „crit knife“.

Todd Howard uklidňuje fanoušky: nové Fallout projekty jsou na cestě

Todd Howard potvrdil, že série Fallout rozhodně nekončí. Během oslav Fallout Day sice Bethesda nepřinesla žádné šokující odhalení typu Fallout 3 Remaster nebo Fallout 5, ale fanoušci přesto dostali jasný signál: nové hry se vyvíjejí.

PowerWash Simulator 2 je uklidňující návrat s chytrými drobnostmi navíc

Druhý díl PowerWash Simulatoru navazuje přesně tam, kde první skončil. Nehraje si na velké změny, ale na jistotu. Pořád stojíte s hadicí v ruce a sledujete, jak vrstvy špíny mizí a pod proudem vody se znovu objevují barvy a detaily. Je to jednoduché, uklidňující a pořád stejně návykové.

Remedy v krizi: Tero Virtala po devíti letech končí jako CEO

Finské studio Remedy Entertainment, známé díky titulům jako Alan Wake 2 nebo Control, oznámilo okamžitý odchod svého dlouholetého ředitele Tera Virtaly. Po devíti letech u kormidla ho střídá spoluzakladatel společnosti Markus Mäki, který přebírá funkci prozatímního CEO. Změna přichází v době, kdy studio čelí ekonomickým potížím a slabým prodejům svého nejnovějšího projektu FBC: Firebreak.

Sedm let po vydání. Red Dead Redemption 2 nezestárlo ani o den

Sedm let po vydání zůstává Red Dead Redemption 2 nejpůsobivější hrou, jakou kdy studio Rockstar vytvořilo. Ne kvůli technice nebo grafice, ale kvůli tomu, jak přesně a sžíravě dokázala rozebrat mýtus Amerického snu a všechny, kteří mu podlehnou.

Lehce strašidelné hry pro podzimní večery

Halloween je za dveřmi a herní sezona tomu odpovídá. Pokud chcete nasát trochu hororové atmosféry, ale vyhnout se nočním můrám, právě pro vás vznikl výběr nejlepších her, které děsí jen tak akorát.

reklama

Novinky

Grand Theft Auto VI odloženo na listopad 2026. Rockstar chce prý dokonalost

Grand Theft Auto VI se znovu odkládá. Místo původně plánovaného vydání 26. května 2026 dorazí až 19. listopadu 2026. Hra prvně vyjde pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Rockstar tvrdí, že potřebuje více času, aby dodal titul s kvalitou, jakou od něj hráči očekávají.

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

Arc Raiders odmění hráče za výpadky serverů

Studio Embark rozdává herní měnu hráčům, kteří o víkendu narazili na problémy se servery. Každý, kdo se 2. listopadu přihlásil do multiplayerové akce Arc Raiders, dostane 500 Raider Tokens. Vývojáři přiznali, že „servery měly v neděli menší zádrhel“ a omlouvají se za potíže.

reklama

spot_img

reklama

reklama