0.5 C
Czech
Úterý, 18 listopadu, 2025

Zásadní změny v Tekken 8 přivolaly vlnu nespokojených hráčů

reklama

Tekken 8 se po vydání Season 2 potýká s ostrou vlnou kritiky. Původně se mluvilo o tom, že s novou sezónou dojde k posílení obranných mechanik a k úpravě tempa hry, aby byl zážitek z bojů vyváženější. Místo toho ovšem na scénu přichází rozporuplné změny, které zvedly vlnu nevole a stížností. Hráči i profesionální zápasníci na turnajích se bouří – bojí se, že série Tekken ztrácí svou tradiční podobu a místo taktické hloubky sází jen na agresi.

Se Season 2 se do boje přidává Anna Williams, sestra Niny Williams, která si okamžitě získala velkou pozornost. Kromě nového charakteru přináší update i další obsah v podobě nového Fight Passu, vylepšeného matchmakingu a osmi nových ranků nad původním God of Destruction. Všechny ranky z předchozí sezóny se resetovaly a způsob přidělování bodů byl upraven tak, aby hraní reflektovalo dovednosti hráče více férově. Přesto se zdá, že úpravy v samotné hratelnosti fanoušky spíš rozladily, než aby je nadchly.

Komplexita na ústupu?

Někteří hráči upozorňují, že Tekken 8 si zakládal na tradičním systému pohybu, trestání soupeře a hledání příležitostí k obranným protiútokům. Také vývojáři předem slibovali, že Season 2 bude mít „více obranných nástrojů“ k vyvážení agresivního Heat systému. Výsledek je ale podle mnohých opačný: většina postav získala nové útočné pohyby a 50/50 mix-upy, což jsou situace, v nichž musíte hádat typ útoku a doufat, že zvolíte správný blok. Jak podotýká část komunity, „když je všechno přehnaně silné, není silné nic“ – jenže touto cestou se může vytrácet strategická hloubka.

Kritika od profesionálů

Rozruch nastal i v profesionální komunitě. Například Arslan Ash, známý hráč Tekkenu, uvedl, že komunita „byla v první sezóně nevděčná,“ a nyní čelí důsledkům. Další známý hráč Stephen „Speedkicks“ Stafford vyzývá k okamžitým nerfům prakticky každé postavy v souvislosti s nadcházejícím Tekken World Tour 2025. A pro hráče Akhila „Tetsu“ Kakara byla Season 2 dokonce taková rána, že otevřeně uvažuje o přechodu ke konkurenčním titulům, jako jsou Street Fighter 6 nebo chystaný Fatal Fury.

Podobně se vyjádřil i pro gamer JoKa, když uvedl, že Tekken 8 po novém patchi „vůbec nepůsobí jako Tekken,“ a stěžuje si na výraznou homogenizaci postav. Jeho kritika míří na to, že slabiny jednotlivých bojovníků jsou odstraňovány a série se tak vzdaluje své košaté minulosti, kde měly charaktery jasné silné i slabé stránky.

Nouzový patch: řešení, nebo jen záplata?

Krátce po propuknutí kritiky vývojáři přislíbili emergency patch. Půjde hlavně o opravu dvou problematických postav – Paul Phoenix a jeho Hammer of the Gods, který způsoboval zaručené pokračování útoku i při blokování, a Jack-8 se svým Jab Elbow do Make Some Noise, kde protivník nemohl potrestat třetí hit tak, jak měl. Podle oficiálního prohlášení se patch chystá na půlku až konec dubna.

Fanoušci vnímají pozitivně, že se vývojáři snaží reagovat rychle a kritiku neignorují. Kritici ale upozorňují, že podobných problematických prvků je ve Season 2 mnohem více, a dva zásahy pravděpodobně nestačí. Hráči by podle svých vyjádření chtěli znatelnou redukci celkového ofenzivního tlaku i větší prostor pro obrannou hru.

Obavy o budoucnost hry

V některých kruzích se mluví o tom, že Tekken 8 teď připomíná spíš „party hru“ než seriózní bojovku. Kritici poukazují na to, že pro vyhrání zápasu stačí v Season 2 pár úspěšných mix-upů. Co se týče obranných taktik – uvádí se, že teoreticky existují, ale je snadné je obejít novými nástroji. Nemluvě o tom, že posílená agresivní stránka hry ubírá na variabilitě a strategickém přemýšlení.

Někteří fanoušci už dokonce Tekken 8 opouštějí a zkouší štěstí v konkurenčním Street Fighter 6, který si drží velmi stabilní základnu hráčů.

Co bude dál?

Prozatím to vypadá, že Bandai Namco a hlavní tvůrci Tekkenu 8, včetně Katsuhiro Harady, vyčkávají na další vývoj situace. Komunitě naznačili, že kromě nouzového patche už teď monitorují herní data i reakce hráčů a připravují rozsáhlejší zásahy do vyvážení. Momentálně se ovšem neví, zda budou tyto opravy dostačující k tomu, aby hráči hromadně neopustili hru ve prospěch jiných bojovek.

Jedno je jisté: Tekken 8 je stále jednou z nejočekávanějších a nejsledovanějších bojových her na trhu a jakékoli změny mají velký dopad na jeho fanouškovskou i turnajovou scénu. Pokud si autoři chtějí své publikum udržet, budou muset najít rovnováhu mezi agresivitou a obrannou strategií – a to dřív, než se nespokojení fanoušci rozprchnou ke konkurenci.

reklama

reklama

spot_img

Články

Kotick popsal, jak Activision málem koupil Minecraft

Bobby Kotick se vrátil k příběhu, který herní svět dlouho fascinoval. Během rozhovoru v podcastu Ariho Emanuela potvrdil, že Activision byl kdysi skutečně blízko nákupu Minecraftu i studia Mojang. Jednání ale nakonec zkrachovala a práva na legendární sandbox nakonec získal Microsoft.

Přes dvě stě vývojářů RockStaru žádá návrat propuštěných kolegů

Na konci října propustilo studio Rockstar Games přes třicet zaměstnanců v Británii a Kanadě. Firma tvrdila, že šlo o „hrubé porušení povinností“. Propuštění vývojáři ale tvrdí, že šlo o pomstu za jejich snahu založit odbory. Spor se rychle vyostřuje a míří k soudu.

Valve představilo Steam Machine, kompaktní herní PC do obýváku

Když Valve před lety zkusilo prorazit s původní Steam Machine, skončilo to slepou uličkou. Partnerští výrobci, roztříštěné konfigurace a nedotažené SteamOS tehdy pohřbily jinak zajímavou myšlenku. Jenže čas se změnil. Steam Deck ukázal, že SteamOS už není experiment, ale použitelný systém. A právě na jeho úspěchu stojí nová Steam Machine. Krabička do obýváku, která si klade jasný cíl. Přinést PC hraní k televizi stejně jednoduše jako konzole.

Sony hlásí rekordní prodeje PS5, daří se i Ghost of Yotei

Sony má za sebou výborný rok. Za poslední čtvrtletí prodala dalších 3,9 milionu konzolí PlayStation 5, čímž se celkový počet prodaných kusů vyšplhal na 84,2 milionu. PS5 tak dorovnala tempo svého předchůdce PS4 ve stejném období životního cyklu.

Nintendo spustilo web pro kontrolu kompatibility her na Switch 2

Nintendo hráčům usnadňuje přechod na novou generaci. Společnost spustila webovou stránku, na které si mohou ověřit, zda jejich oblíbené hry z původního Switch fungují i na připravované konzoli Switch 2. Stačí zadat název titulu a systém zobrazí, jestli je plně kompatibilní, nebo má omezení.

Northgard uzavírá ságu finální edicí zdarma pro všechny hráče

Strategie Northgard se po letech rozvoje dočká poslední velké kapitoly. Studio Shiro Games oznámilo vydání Definitive Edition, která vyjde 4. prosince a bude zdarma pro všechny současné majitele hry. Vývojáři tím uzavírají jednu z nejúspěšnějších moderních strategií inspirovaných severskou mytologií.

Halo Infinite končí. Poslední aktualizace dorazí tento měsíc

Po čtyřech letech se Microsoft a studio Halo rozloučí se hrou Halo Infinite. Vývojáři oznámili, že chystaná aktualizace s názvem Operation: Infinite bude poslední velkou změnou, kterou hra dostane. Informaci potvrdili během streamu i na oficiálním webu série.

Grand Theft Auto VI odloženo na listopad 2026. Rockstar chce prý dokonalost

Grand Theft Auto VI se znovu odkládá. Místo původně plánovaného vydání 26. května 2026 dorazí až 19. listopadu 2026. Hra prvně vyjde pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Rockstar tvrdí, že potřebuje více času, aby dodal titul s kvalitou, jakou od něj hráči očekávají.

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

Arc Raiders odmění hráče za výpadky serverů

Studio Embark rozdává herní měnu hráčům, kteří o víkendu narazili na problémy se servery. Každý, kdo se 2. listopadu přihlásil do multiplayerové akce Arc Raiders, dostane 500 Raider Tokens. Vývojáři přiznali, že „servery měly v neděli menší zádrhel“ a omlouvají se za potíže.

reklama

Novinky

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

První únik z natáčení The Legend of Zelda potvrzuje obsazení hlavních rolí

Konečně se něco děje kolem dlouho očekávaného filmu podle legendární série The Legend of Zelda. Po letech spekulací a mlčení se na internetu objevily první záběry z natáčení, které potvrzují, že Wes Ball, známý díky trilogii Maze Runner, skutečně rozjel produkci. A i když je všechno zatím zahalené tajemstvím, několik sekund uniklého videa stačilo k tomu, aby fanoušci začali šílet.

reklama

spot_img

reklama

reklama