7.9 C
Czech
Sobota, 8 listopadu, 2025

Tomonobu Itagaki, tvůrce Dead or Alive, zemřel ve věku 58 let

reklama

Japonská herní scéna přišla o jednu ze svých nejvýraznějších osobností. Tomonobu Itagaki, bývalý ředitel společnosti Tecmo, zakladatel Team Ninja a tvůrce sérií Dead or Alive a Ninja Gaiden, zemřel ve věku 58 let. Zprávu o jeho smrti doprovodil osobní vzkaz, který sám Itagaki napsal s předstihem a nechal zveřejnit na svém Facebooku po svém odchodu.

Ve svém posledním příspěvku, nazvaném „My Last Words“, se rozloučil s fanoušky slovy o bitvách, vítězstvích i lítosti nad tím, že už nestihl vytvořit nové dílo. „Můj život byl sérií bitev. Neustále jsem vyhrával. Také jsem způsobil hodně potíží. Jsem hrdý na to, že jsem bojoval až do konce podle svých přesvědčení. Nelituji ničeho,“ napsal. Vzkaz uzavřel prostým, ale výmluvným citátem z Vonnegutova Jatka č. 5: „Tak to chodí.“

Od kontroverze k legendě

Itagaki vstoupil do společnosti Tecmo v roce 1992 jako grafik, ale rychle se vypracoval v tvůrce, který dokázal udělat z průměrné značky fenomén. První Dead or Alive z roku 1996 mu otevřel dveře do první ligy. Série proslula nejen rychlým soubojovým systémem, ale i provokativním ztvárněním ženských postav, které Itagaki bez rozpaků hájil jako součást své tvůrčí vize.

V roce 1999 založil v rámci Tecma vlastní tým – Team Ninja. Právě ten o pět let později vydal Ninja Gaiden pro Xbox, hru, která přepsala pravidla akčních titulů. Brutálně těžká, technicky precizní a vizuálně ohromující – to byla Itagakiho vizitka. Pro mnoho hráčů se Ninja Gaiden stal zkouškou dovedností i trpělivosti a Itagakiho pověst nekompromisního tvůrce se tím jen upevnila.

Byl známý svým výrazným stylem – koženou bundou, slunečními brýlemi a drzým chováním vůči médiím i konkurenci. Nebál se přímých výpadů proti jiným vývojářům a jeho dlouholetý spor s producentem Tekkenu Katsuhiro Haradou se stal legendou. Nakonec se ale oba smířili a Harada po Itagakiho smrti napsal: „Je těžké tomu uvěřit. Můj soupeř i přítel je pryč. Říkal jsi, že mě porazíš. Teď už na to nedojde.“

Bojovník do poslední chvíle

Po úspěchu Ninja Gaiden 2 v roce 2008 opustil Itagaki Tecmo kvůli sporu o nevyplacené bonusy. Krátce nato založil vlastní studio Valhalla Game Studios, s nímž vytvořil akci Devil’s Third. Projekt ale nezískal očekávaný ohlas a studio se po čase rozpadlo. Přesto Itagaki neztratil chuť tvořit – v roce 2021 založil Itagaki Games a mluvil o tom, že chce znovu vést mladou generaci vývojářů.

Team Ninja, který Itagaki kdysi postavil na nohy, vydal po jeho smrti prohlášení: „Jsme hluboce zarmouceni ztrátou našeho prvního šéfa. Budeme dál rozvíjet filozofii a kreativitu, kterou nám předal.“

reklama

reklama

spot_img

Články

Fortnite vítá Simpsonovi. Hráči se vydají do Springfieldu

Epic Games spustili jednu z největších spoluprací v historii Fortnite. Seriál The Simpsons se proměnil v plnohodnotnou sezonní akci, která mění celý ostrov na Springfield – včetně jaderné elektrárny, Kwik-E-Martu i obýváku rodiny Simpsonových.

Mortal Kombat: Legacy Kollection vychází jako velká pocta sérii

Digital Eclipse vydalo kompilaci raných Mortal Kombat her s interaktivním dokumentem. Balík cílí na fanoušky historie série i na hráče, kteří si chtějí zahrát přesně to, co viděli na herních automatech a starých konzolích.

Všichni společníci v The Outer Worlds 2 a jak je naverbovat

Pokračování sci-fi RPG The Outer Worlds 2 nabídne šest nových společníků. Každý má vlastní schopnosti, dialogy a drobné zlozvyky, které oživují průzkum vesmíru. Dva se přidají hned v úvodu hry, ostatní je nutné najít a přesvědčit.

Fortnite chystá velkolepou spolupráci se Simpsonovými

Spekulace o spojení Fortnite a Simpsonových se potvrdily. Herní událost startuje 1. listopadu v 17 hodin středoevropského času a má být jednou z největších kolaborací v historii hry. V novém videu se objevili mimozemšťané Kang a Kodos, kteří ohlašují invazi do světa Fortnite.

Hráči se bouří proti halloweenskému eventu v Borderlands 4. „Radši nic než tohle“

Borderlands 4 spustil halloweenský „Horrors of Kairos“. Místo velké slavnosti ale hráči našli jen lehce upravené souboje se světovými bossy, dvě zbraně a pár skinů. Kritika se valí ze sociálních sítí i YouTube. Současně dorazil patch se slušnými úpravami, který však přinesl i bolestivý zásah do populárního „crit knife“.

Todd Howard uklidňuje fanoušky: nové Fallout projekty jsou na cestě

Todd Howard potvrdil, že série Fallout rozhodně nekončí. Během oslav Fallout Day sice Bethesda nepřinesla žádné šokující odhalení typu Fallout 3 Remaster nebo Fallout 5, ale fanoušci přesto dostali jasný signál: nové hry se vyvíjejí.

PowerWash Simulator 2 je uklidňující návrat s chytrými drobnostmi navíc

Druhý díl PowerWash Simulatoru navazuje přesně tam, kde první skončil. Nehraje si na velké změny, ale na jistotu. Pořád stojíte s hadicí v ruce a sledujete, jak vrstvy špíny mizí a pod proudem vody se znovu objevují barvy a detaily. Je to jednoduché, uklidňující a pořád stejně návykové.

Remedy v krizi: Tero Virtala po devíti letech končí jako CEO

Finské studio Remedy Entertainment, známé díky titulům jako Alan Wake 2 nebo Control, oznámilo okamžitý odchod svého dlouholetého ředitele Tera Virtaly. Po devíti letech u kormidla ho střídá spoluzakladatel společnosti Markus Mäki, který přebírá funkci prozatímního CEO. Změna přichází v době, kdy studio čelí ekonomickým potížím a slabým prodejům svého nejnovějšího projektu FBC: Firebreak.

Ninja Gaiden 4: comeback, který stojí za to

Ninja Gaiden 4 je přesně ten typ akční hry, kvůli které vás rychlé, technické řeže tolik baví. Krátké levely střídají brutální arény, krev stříká proudem a každý zásah má váhu i eleganci. Příběh? Zápletka o temném drakovi a věčně mrzutém Yakumovi slouží hlavně jako záminka pro další souboje. Naštěstí to nejdůležitější, boj, je priorita.

Sedm let po vydání. Red Dead Redemption 2 nezestárlo ani o den

Sedm let po vydání zůstává Red Dead Redemption 2 nejpůsobivější hrou, jakou kdy studio Rockstar vytvořilo. Ne kvůli technice nebo grafice, ale kvůli tomu, jak přesně a sžíravě dokázala rozebrat mýtus Amerického snu a všechny, kteří mu podlehnou.

reklama

Novinky

Grand Theft Auto VI odloženo na listopad 2026. Rockstar chce prý dokonalost

Grand Theft Auto VI se znovu odkládá. Místo původně plánovaného vydání 26. května 2026 dorazí až 19. listopadu 2026. Hra prvně vyjde pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Rockstar tvrdí, že potřebuje více času, aby dodal titul s kvalitou, jakou od něj hráči očekávají.

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

Arc Raiders odmění hráče za výpadky serverů

Studio Embark rozdává herní měnu hráčům, kteří o víkendu narazili na problémy se servery. Každý, kdo se 2. listopadu přihlásil do multiplayerové akce Arc Raiders, dostane 500 Raider Tokens. Vývojáři přiznali, že „servery měly v neděli menší zádrhel“ a omlouvají se za potíže.

reklama

spot_img

reklama

reklama