10.1 C
Czech
Středa, 30 dubna, 2025

Tetris Forever dostává zatím největší aktualizaci

reklama

reklama

Tetris Forever od vývojářského studia Digital Eclipse se dočkal dosud největší aktualizace, která řeší řadu problémů a přináší spoustu nového obsahu. Tato kolekce patnácti starších iterací Tetrisu se po loňském vydání dočkala poměrně pozitivního přijetí, ale také několika kritických připomínek. Vzhledem k tomu, že se hra chystá na fyzické vydání na PS5 a Switch, mohla by tato aktualizace udělat z Tetris Forever ještě lákavější volbu pro fanoušky klasických her.

Největší novinkou je přidání dvou MS-DOS verzí Tetrisu. Konkrétně Super Tetris z roku 1991 a Tetris (AcademySoft) v. 3.12 z roku 1988. Super Tetris od Spectrum Holobyte představuje raný pokus o pokračování klasické hry, kde je hrací pole už od začátku zaplněné „odpadem“ a hráč může postupně získávat bomby k jeho odstranění. Navíc obsahuje zajímavý kooperativní i kompetitivní multiplayer, v němž dva hráči sdílejí stejné hrací pole.

Tetris (AcademySoft) v. 3.12 je zase historickou raritou. Jde totiž o poslední verzi Tetrisu vyvíjenou ještě v Sovětském svazu, a to přímo v Akademii věd. V tomto titulu nechybí ani Phantom mód, který dělá O-Tetrimino (čtvercovou kostku) neviditelné. Pro fanoušky herní historie je to tedy něco, co rozhodně stojí za vyzkoušení – a teď už to díky Tetris Forever mohou zkusit i bez shánění původních disket či emulátorů.

Vylepšení pro Tetris Time Warp

Tetris Forever kromě historických kousků obsahuje také Tetris Time Warp, kterou Digital Eclipse stvořili jako moderní variaci Tetrisu se zajímavými mechanikami. Do singleplayeru nyní přibyla možnost dosáhnout až 30. úrovně místo dosavadní patnácté. Jakmile dosáhnete vyšších úrovní (20 a výše), Tetrimino obsahující „Time Warp“ zlatý dílek přestane spouštět kaskádové mazání řádků – a nad úrovní 28 dokonce raketově vzroste rychlost uzamykání bloků, takže vaše reflexy dostanou pořádně zabrat.

Multiplayerová část Time Warpu se dočkala nové schopnosti jménem Time Warp Shield. Kdykoliv v multiplayeru dokážete vymazat řádek, v němž se nachází štítové Tetrimino, získáte ochranu, jež vám umožní jednorázově odolat pokusům protihráčů uvrhnout vás do časové smyčky. Díky této vychytávce má teď multiplayer ještě větší šťávu a rozhoduje nejen rychlost a přesnost, ale i strategické načasování.

Vývojáři také zásadně rozšířili nabídku voleb, takže si nyní můžete upravit grafické efekty, zvuky nebo herní mechaniky přesně podle vlastních preferencí. Hráči, kteří si potrpí na detail, mohou zapnout nebo vypnout určité prvky – třeba Initial Hold, Initial Rotation nebo podporu diagonálního ovládání. Nechybí ani řada menších úprav a oprav, které by měly přispět k větší stabilitě a lepšímu zážitku.

1989 mód a 40-line Challenge

Nostalgický 1989 mód, který se snaží co nejvěrněji napodobit staré monochromatické a chiptune provedení Tetrisu, se rozrostl o další volby. Nově je možné vypnout „Modern Gameplay“, čímž získáte o kousek věrnější historický zážitek. Pro úplné retro nadšence je k dispozici i úprava počtu řádků na 18, takže se můžeme přiblížit ještě více původním verzím.

Jakmile vás omrzí nostalgie, můžete vyzkoušet 40-Line Challenge. Tato volitelná výzva vás postaví před úkol srovnat 40 řádků v co nejkratším čase. Oslavuje se tak výročí 40 let od vzniku původního Tetrisu.

Drobnosti pro fajnšmekry a budoucí vývoj

Kromě velkých novinek se aktualizace zaměřila i na další důležité detaily. Tetris Forever například ještě více zpřesnil repliku legendárního Tetrisu pro počítač Electronika 60, aby byl zážitek co nejvěrnější tomu, co kdysi vznikalo pod rukama Alexeje Pažitnova. Nově hra také podporuje korejštinu a tradiční čínštinu, čímž se otevírá větší základně hráčů po celém světě.

Tetris Forever vychází postupně na všech hlavních platformách – PC (Steam a GOG), Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series. Navzdory pestré nabídce obsahu a nostalgickému kouzlu ale zatím sbírá na Steamu hodnocení ve stylu „smíšené“. Přesto vývojáři vypadají odhodlaně pokračovat v přidávání dalších historických kousků.

reklama

spot_img

Články

Ghost of Yotei vyjde 2. října exkluzivně na PS5

Za pět let od úspěchu Ghost of Tsushima narostla očekávání i chuť na další samurajský epos. Studio Sucker Punch proto sází na Ghost of Yotei, pokračování zasazené o tři století dál na zasněženém severním ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó). Vydání na PlayStation 5 dorazí 2. října 2025 a trailer The Onryō’s List jasně naznačuje, že tentokrát půjde o drsnější, osobnější jízdu.

Digitální Pokémon TCG Pocket se vrací na Alolu. Nový set Celestial Guardians vychází 30. dubna

Mobilní karetní hra Pokémon Trading Card Game Pocket brzy přivítá novou digitální expanzi. Celestial Guardians, jak se set jmenuje, dorazí 30. dubna a podle vývojářů přinese návrat oblíbených postav z her Pokémon Sun a Moon, včetně legendárních Solgalea a Lunaly.

Nadcházející DOOM: The Dark Ages dostal druhý trailer

Když se v roce 2016 Doom zvedl z prahu zatracení a navázal na odkaz kultovního originálu, málokdo čekal, že id Software jednou vymění neonové chodby za rozpadající se hrady. Přesto se to děje: Doom: The Dark Ages dorazí 15. května 2025 (a díky prémiové edici dokonce o dva dny dříve) a podle druhého oficiálního traileru to vypadá na největší skok série od pořízení vertikální osy v Doom Eternal.

Clair Obscur: Expedition 33 je silný příběh o smíření se smrtí i mechanicky brilantní RPG

Francouzské studio Sandfall si na první pohled stanovilo až příliš ambiciózní cíl – vytvořit moderní japonsky laděné RPG, které bude působit zároveň svěže i důvěrně. Clair Obscur: Expedition 33, které vychází 24. dubna 2025, ale ukazuje, že to zvládlo.

Zapomeňte na snadné vítězství. Diablo 4 zvyšuje laťku obtížnosti

Blizzard chce, aby se hráči v osmé sezóně Diabla 4 pořádně zapotili. V rozhovoru pro PC Gamer vedoucí herní designér Colin Finer uvedl, že zpětná vazba od hráčů a výsledky z veřejného testovacího serveru vedly tým k tomu, že nová sezóna nabídne výrazně vyšší obtížnost než ta předchozí.

Covenant: souls-like dark fantasy z pohledu první osoby

Když nezávislé Legion Studios loni na The Game Awards poprvé poodhalilo Covenant, spousta hráčů jen zvedla obočí: další "souls‑like"? Po druhém, výrazně delším traileru z Galaxies Showcase už ale nastupuje úplně jiná nálada. Dvanáctičlenný tým složený z veteránů, kteří brousili zbraně pro série DOOM, Call of Duty, Apex či Destiny, ukazuje hru, která chce zasadit temnou fantasy do ryze střílečkového prvního pohledu a přitom nabídnout hloubku, jakou si běžně spojujeme s nejpropracovanějšími RPG.

Podmořské survival RPG Barotrauma je o víkendu na Steamu zdarma

Když se vám v hororu zatají dech, obvykle to nechcete brát doslova. V Barotrauma – 2D kooperativním simulátoru ponorky, který právě teď slaví víkend zdarma na Steamu – je ale i hraní si s kyslíkem součástí zábavy. Stačí jedna záměna lahví a místo čerstvého vzduchu nasajete do plic svářecí palivo. Zní to jako špatný vtip? Rozhodně. A přesně takhle typicky barotraumatické situace vypadají: směs pekelného napětí, bolestné smrti a černého humoru.

Mario Kart World pravděpodobně nabídne Rainbow Road po splnění Grand Prix

Nintendo v novém Directu ukázalo další novinky z chystané hry Mario Kart World. Fanoušci si ihned všimli náznaků, že ve hře nebude chybět ani ikonická trať Rainbow Road. Firma sice zatím nic oficiálně nepotvrdila, ale vodítka ve videu mluví jasně.

Vydání Dune: Awakening se odkládá o tři týdny. Chystá se ale velký beta víkend

Studio Funcom nedávno potvrdilo mírný odklad očekávané survival MMO Dune: Awakening. Původně jsme se měli dočkat 20. května 2025 na PC, ale nově hra vyjde až 10. června (s třídenním předstihem pro vybrané předobjednávky).

Největší strach? Pád. White Knuckle budí hrůzu každým pohybem

Nová hra White Knuckle od Dark Machine Games, vydaná pod hororovým labelem DreadXP, sází na jeden z nejzákladnějších lidských strachů – pád z výšky. Místo příšer nebo lekaček přichází s hororem čistě mechanickým a psychologickým, který pramení z každého chycení se zrezivělého madla v nekonečném silu.

Novinky

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou "Anniversary", slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img