-5.6 C
Czech
Čtvrtek, 25 prosince, 2025

SWORN: Nová akční roguelike hra míří do Early Accessu

reklama

Pokud máte slabost pro akční rogue-like dobrodružství a zároveň vás lákají temné variace na klasické artušovské legendy, pak se připravte na SWORN. Tohle dílo od studia Windwalk Games, vydané v programu předběžného přístupu na Steamu, nabízí kooperativní akci až pro čtyři hráče, ve které se pokusíte očistit království Avalon od zkaženého Artuše a jeho rytířů Kulatého stolu. Titul vyšel za podpory vydavatele Team17 Digital a už od prvního spuštění dává jasně najevo, že má ambice konkurovat i takovým kolosům, jako je očekávané Hades 2.

V SWORN se příběh slavné Camelotské družiny obrací naruby – Artuš podlehl temnému vlivu a společně se svými rytíři tyranizuje kdysi nádhernou říši. Vaším úkolem je zastavit jejich hrůzovládu a osvobodit Avalon od prokletí. Prostředí laděná do komiksového stylu, inspirovaného díly amerického výtvarníka Mike Mignola, mají lehce „cartoon“ nádech, který skvěle doplňuje pochmurnou atmosféru.

Ať už se rozhodnete pro sólo hru, nebo se vrhnete do bitvy s partou přátel (až čtyři hráči v kooperaci), čeká vás putování několika zónami Avalonu, přičemž každá z nich přináší vlastní unikátní nepřátele, mini-bossy a ultimátní střetnutí s jedním z padlých rytířů. Vydáte se do temných lesů, zamořených měst či přístavů, ve kterých na vás číhá obří zlo.

Čtyři postavy, desítky cest k vítězství

Na výběr máte čtveřici hratelných postav: Vigilante, Rook, Spectre a Monk. Každá vyznává jiný herní styl, od brutální ofenzivy, přes vyváženou taktiku, až po podpůrnou či zákeřně-magickou hru. V SWORN se zároveň klade důraz na obrovské množství možných buildů. Každý ze čtyř hrdinů totiž může volit ze čtyř různých zbraní a kouzel, a i následné vylepšování jde nekonečným směrem díky požehnáním od tajemných Fae Lords. Těch je ve hře momentálně k dispozici přes dvě stě, a to jsme teprve v early access fázi.

Kromě klasických útočných a obranných statistik budete například řešit, zda vsadíte na schopnost průběžně doplňovat životy pomocí nasbíraných duší, nebo je raději všechny sešlete na nepřátele v podobě ničivého útoku. Nabídka různých specializací je opravdu široká, takže si každý najde vlastní cestu k pokoření krále Artuše. A to je přesně to, co u rogue-like titulů milujeme – chuť experimentovat a možnost vyzkoušet během nespočtu runs různé kombinace.

Boje s bossy a (ne)smrtelná kooperace

Největším lákadlem jsou samozřejmě střety s bossy, kterých hra nabízí už na začátku deset. Každý boss v SWORN přichází s unikátní sadou útoků, které se dynamicky přizpůsobují počtu hráčů v partě. V sólo režimu se možná budete soustředit na odraz jedné masivní ofenzivy, zatímco ve čtveřici se připravte, že boss začne sesílat různé plošné útoky, jež zasáhnou více cílů najednou. Kooperace se tak stává nutností a hráči si musí navzájem krýt záda.

Předběžný přístup a budoucnost hry

SWORN je aktuálně k mání na Steamu v předběžném přístupu, ve kterém se už nyní chlubí slušnou porcí obsahu. Vývojáři z Windwalk Games však zdůrazňují, že jde jen o začátek. „Plánuje se co nejdříve vydat několik aktualizací pro některé velmi žádané funkce. Chystá se také spousta nového obsahu‘. prozrazuje Sam Leonard, jeden z hlavních tvůrců hry. Studio slibuje rychlé opravy i přidávání obsahu a v neposlední řadě také konzolovou verzi, která přijde v okamžiku, kdy SWORN dosáhne verze 1.0.

Pokud si potrpíte na slevy, měli byste vědět, že hra je v rámci svého uvedení do předběžného přístupu prodávána se zajímavou launch slevou. Standardně vyjde na 24,99 eur (kolem 630 korun), ale do 11. února ji pořídíte o 20 % levněji, tedy za asi 500 korun. Jestli jste si užili hru Hades, ale nechcete čekat na finální verzi Hades 2, je SWORN zatím ideální alternativou.

I když SWORN nepřináší revoluční koncept v rámci žánru, zdá se, že rovnou při svém vydání nabízí opravdu komplexní a zároveň zábavný rogue-like akční mix. Přidejte si k tomu vymazlený komiksový styl a možnost spojit se s přáteli v kooperaci, a dostanete hru, která má potenciál oslovit fanoušky náročných soubojů i ty, kteří si jednoduše chtějí s partou užít trochu středověké temné fantasy.

reklama

reklama

spot_img

Články

Riot chystá velký restart League of Legends

Riot Games plánuje po sezoně 2026 zásadní přestavbu League of Legends. Cíl míří na rok 2027 a má přinést nový klient, vizuální refresh i úpravy hratelnosti. Vývojáři zároveň zdůrazňují, že nepůjde o klasické pokračování, ale o velkou modernizaci.

Nvidia údajně zvažuje omezení výroby herních grafik v roce 2026

PC hraní má za sebou pár hodně těžkých let a zdá se, že klid nepřijde ani v roce 2026. Podle zákulisních informací z výrobního řetězce zvažuje Nvidia omezení produkce herních grafik GeForce RTX až o 30–40 procent. Hlavním viníkem není slabá poptávka, ale pokračující krize na trhu s RAM, která pomalu dusí celý hardware segment.

Sony a Tencent ukončily spor o hru Light of Motiram

Spor o hru Light of Motiram, kterou Sony považovala za kopii série Horizon, skončil překvapivě rychle. Sony a Tencent se dohodly v utajení a hra mezitím zmizela z klíčových digitálních obchodů.

Arc Raiders přidává Cold Snap a hon na Candleberries

Do Arc Raiders dorazil zimní režim Cold Snap a s ním i nová sběratelská mise. Hráči vyrážejí do sněhu a ve městě Speranza mezitím roste hlad po jedné konkrétní surovině, Candleberries.

Bungie potvrzuje vydání Marathon v březnu 2026 s cenou 39,99 USD

Bungie vrací Marathon do světel reflektorů a tentokrát působí sebevědoměji. Extrakční FPS dorazí v březnu 2026, míří na cenu 39,99 dolarů/39,99 eur a hned od startu slibuje roční proud bezplatních obsahových updatů. Po odkladu na neurčito, skandálech i tvrdé zpětné vazbě se studio snaží dokázat, že svůj reboot zvládne doručit ve formě, která žánru dodá šťávu.

Hollow Knight Silksong prodal přes sedm milionů kopií za tři měsíce

Hollow Knight: Silksong má za sebou start, o jakém si většina her může nechat zdát. Team Cherry oznámilo, že novinka překonala hranici sedmi milionů prodaných kopií během tří měsíců. A rovnou přidalo další lákadla, včetně velkého rozšíření a chystané edice pro Nintendo Switch 2.

Tvůrce Grand Theft Auto vydal román o AI, která se vymkne kontrole

Dan Houser, jeden z klíčových tvůrců série Grand Theft Auto, se po odchodu z Rockstar Games pustil do úplně jiné hry. V debutovém románu A Better Paradise popisuje blízkou budoucnost, kde se virtuální útočiště změní v past. A do světa unikne AI, která lidem začne sahat přímo do hlavy.

Crystal Dynamics a Amazon Game Studios představují dvě nové Tomb Raider hry

The Game Awards přinesly dvojitou dávku Lary Croft. Amazon Game Studios a Crystal Dynamics oficiálně odhalily Tomb Raider: Legacy of Atlantis pro rok 2026 a zcela nový díl Tomb Raider: Catalyst pro rok 2027. Obě hry běží na Unreal Engine 5 a hlas Lary přebírá Alix Wilton Regan, která má za sebou Dragon Age: Inquisition i Cyberpunk 2077.

Clair Obscur ovládl The Game Awards 2025, večer přinesl lavinu novinek

The Game Awards 2025 uzavřely herní rok ve velkém stylu. Slavnostní večer nabídl desítky nových oznámení, premiérové trailery i dlouhý seznam vítězů. Největší pozornost na sebe strhla hra Clair Obscur: Expedition 33, která se stala jasným symbolem letošního ročníku.

Kim Kardashian míří do Fortnite

Kim Kardashian dorazí do Fortnite nejen jako skin, ale i s vlastním turnajem Kim Kardashian Cup. Epic Games spojuje battle royale s její značkou SKIMS a hráči tak získají šanci vyhrát kosmetické předměty zdarma nebo si je koupit v item shopu za V-Bucks.

reklama

Novinky

Exodus je mnohem tvrdší sci fi RPG, než naznačuje trailer

Nové RPG Exodus od Archetype Entertainment se na The Game Awards 2025 ukázalo akčním trailerem a získalo předběžné datum vydání na začátek roku 2027. Za efekty a výbuchy se ale skrývá svět postavený na dost konkrétních vědeckých nápadech, od dilatace času po genetické úpravy.

007 First Light od IO Interactive se odkládá na 27. května 2026

Špionážní akce 007 First Light od IO Interactive si na start dá o dva měsíce delší rozběh. Místo původně oznámeného vydání na 27. března se hra nově přesouvá na 27. května 2026 a studio to vysvětluje snahou dotáhnout kvalitu na úroveň, kterou si tak slavná značka žádá hned první den.

Tvůrce Call of Duty Vince Zampella zemřel při autonehodě

Vince Zampella, spoluzakladatel Infinity Ward a jedna z klíčových postav zrodu série Call of Duty, zemřel při autonehodě. Podle zprávy se nehoda stala v neděli 21. prosince v pohoří San Gabriel v Kalifornii. Zampella měl v posledních letech výrazný vliv i na návrat série Battlefield.

reklama

spot_img

reklama

reklama