4.1 C
Czech
Středa, 3 prosince, 2025

Steel Hunters končí tři měsíce po startu

reklama

Na loňských Game Awards vzbudil Steel Hunters nemalou pozornost. Impozantní trailer sliboval taktický PvPvE zážitek s mechy, který měl spojit týmovou spolupráci a strategický boj s výhodami moderního live-service modelu. Hru vyvíjelo studio Wargaming, známé především díky World of Tanks. V dubnu letošního roku pak Steel Hunters dorazil na Steam v režimu předběžného přístupu.

Jenže naděje, že se Steel Hunters stane novým stálicí na nebi multiplayerových her, rychle vyprchala. Po pouhých třech měsících od spuštění vývojáři oznámili, že vývoj končí a hra bude 8. října definitivně vypnuta.

„Dnes sdílíme těžkou zpravu: rozhodli jsme se ukončit vývoj Steel Hunters,“ napsalo studio na Steamu. „Dali jste nám tolik energie a podpory, ale bohužel jsme dospěli k závěru, že pokračování není udržitelné.“

Slabá čísla, silná konkurence

Steel Hunters se nikdy pořádně neuchytil. Podle SteamDB hru v době vydání hrálo maximálně 4 479 lidí současně, ale během několika týdnů se počet hráčů propadl na stovky, a dnes už spíš desítky. To je zkrátka málo, a to i na poměry menších live-service projektů. V porovnání s konkurencí, jako je například Mecha Break od čínského studia Amazing Seasun Games, Steel Hunters jednoduše nestačil. Mecha Break zaznamenal během demoverze přes 300 000 současně připojených hráčů a i po vydání si drží víc než 130 000 aktivních.

Kritika se přitom netočila kolem základního konceptu. Naopak, někteří novináři označili hru za taktičtější alternativu k jiným mech titulům. Jenže tam, kde jedni ocenili pomalejší tempo a nutnost spolupráce, jiní vytýkali nudné lootování a absenci dynamiky.

Live-service bublina dál praská

Steel Hunters se přidává k dlouhému seznamu nedávno zrušených live-service her. Jen v posledním roce skončil například Concord, jehož vývoj údajně stál 200 milionů dolarů a který Sony zrušila pár týdnů po vydání. Multiversus od Warner Bros. to sice dotáhl o něco dál, ale i ten letos skončil.

Některé projekty se dokonce ani nedostanou k hráčům. Sony letos zrušila několik plánovaných live-service her ještě před oficiálním oznámením. A i zavedená studia jako Naughty Dog musela dát sbohem multiplayerovým ambicím.

Přesto se o tento typ her stále usiluje. Prezident Segy nedávno přiznal, že globálně úspěšné GAAS (Games as a Service) modely jsou jedním z hlavních cílů, ale zároveň i největší výzvou. A tak i přes četná varování se mnozí stále snaží najít recept na další Fortnite, Apex Legends nebo Destiny.

Poslední dny lovců

Wargaming se alespoň snaží fanouškům dát důstojné rozloučení. Do října zůstane Steel Hunters online. Všichni hráči dostanou přístup ke všem Hunterům, včetně těch dosud nevydaných. Přibude také možnost vytvářet vlastní zápasy a chystá se rozlučkový turnaj.

„Od prvních dnů alfy jste formovali Steel Hunters svou energií, kreativitou a oddaností. Jsme poctěni, že jsme vás na této cestě měli. Nemohli jsme si přát lepší komunitu a bude nám po vás smutno.“

Steel Hunters tak ukončí svou pouť v říjnu, sotva půl roku po vydání. Je to další důkaz toho, že v současné přehlcené nabídce live-service her už ani silné studio a zajímavý nápad nezaručí úspěch.

reklama

reklama

spot_img

Články

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

reklama

Novinky

Helldivers 2 na PC snižuje velikost instalace na 23 GB, „slim verze“ je zatím v betě

Helldivers 2 na PC shodil přebytečná kila. Arrowhead Game Studios ve spolupráci s Nixxes Software spustili štíhlejší build, který zmenšil instalaci z přibližně 154 GB na asi 23 GB. To znamená úsporu zhruba 131 GB, tedy 85 procent. Zatím je dostupný jako veřejná technická beta ve Steamu a hráči si tak mohou okamžitě uvolnit místo na disku, přičemž dopad na hraní je podle studia minimální.

Cyberpunk 2077 chystá překvapení k pátému výročí

Cyberpunk 2077 oslaví 10. prosince pět let od vydání a CD Projekt začal naznačovat, že si k výročí přichystal speciální oznámení. Studio zveřejnilo kalendář událostí a láká hráče na několik dat v prosinci, která mohou prozradit další plány s hrou i jejími postavami.

CD Projekt Red potvrzuje šestiletý plán pro trilogii The Witcher s Ciri

CD Projekt Red znovu rozjel hype kolem The Witcher 4 a celé nové trilogie. Na nedávném finančním hovoru vedení potvrdilo, že cílem stále zůstává vydat tři hry s Ciri v hlavní roli během šesti let od startu prvního dílu. The Witcher 4 v roce 2026 nevyjde a na The Game Awards letos žádný nový materiál neuvidíme.

reklama

spot_img

reklama

reklama